Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


MRI

MRI

05-07-2022 om 13:04

ToSweet1989 schreef op 05-07-2022 om 12:24:

wat is er ongepast aan dat ik wil vieren dat de persoon die meegeholpen heeft mijn huwelijk kapot te maken eindelijk uit beeld is? Snap niet wat daar ongepast aan is... en eigenlijk maakt me jouw mening daarin ook vrij weinig uit...

Hoezo heb ik geen benul? Degene die mij begrijpen snappen mijn opluchting... misschien heb je wel hetzelfde meegemaakt ik zou het niet weten maar reageer je er anders op, dat kan, en daarom vind ik het fijn steun te krijgen van degene die mij wel snappen, en ook voor de vrouwen welke hier net nieuw zijn en twijfelen of hun huwelijk ooit weer kan werken, die wil ik graag ook laten zien dat die mogelijkheid er is...

Ja je zegt steeds '' 'degenen die mij snappen/ begrijpen"' maar bedoel je niet: degenen die er net zo in staan als ik? 

Ik snap dat je blij bent dat ze weg is, maar ik sta er anders in. Meer zo als tosweet1989: ik vind het wat wrang en doorzichtig om samen met de vreemdganger een bondje te gaan sluiten als '' wat was dat toch een #$&&-wijf'. Als je het samen gaat vieren dan voel ik daar toch duidelijk iets in van 'zij was fout en wij met zijn tweeén zijn goed.

 Zij was wel goed toen hij er over heen wilde immers. 

Laat onverlet dat jij blij bent en dat mag ook. Maar zou dat nodig moeten zijn? Als je je man 100 procent kon vertrouwen, maakte het toch niet uit of ze er was of niet?

MRI schreef op 05-07-2022 om 13:04:

[..]

Laat onverlet dat jij blij bent en dat mag ook. Maar zou dat nodig moeten zijn? Als je je man 100 procent kon vertrouwen, maakte het toch niet uit of ze er was of niet?

Ik zou werkelijk waar niet snappen hoe je een man, die je heeft bewezen dat je hem niet kan vertrouwen, voor 100% kunt vertrouwen. Dat bestaat in mijn optiek niet.

MRI

MRI

05-07-2022 om 13:14

dubbel geplaatst

MRI

MRI

05-07-2022 om 13:17

Haaika schreef op 05-07-2022 om 13:14:

[..]

Ik zou werkelijk waar niet snappen hoe je een man, die je heeft bewezen dat je hem niet kan vertrouwen, voor 100% kunt vertrouwen. Dat bestaat in mijn optiek niet.

Nee dat is helemaal waar. En dat maakt je dus als vrouw afhankelijk van die andere vrouw. En daarom snap ik dat je blij bent als die vrouw is vertrokken. Niet dat je dat moet gaan vieren met degene die je bedrogen heeft. En ja, de wereld zit vol met verleidelijke vrouwen... 

MRI schreef op 05-07-2022 om 13:17:

[..]

Nee dat is helemaal waar. En dat maakt je dus als vrouw afhankelijk van die andere vrouw. En daarom snap ik dat je blij bent als die vrouw is vertrokken. Niet dat je dat moet gaan vieren met degene die je bedrogen heeft. En ja, de wereld zit vol met verleidelijke vrouwen...

Waarom niet? Je kiest er toch samen voor om samen verder te gaan? De relatie te verbeteren met uiteindelijk vergiffenis? Daarbij hoort ook samen dat gedeelte afsluiten. Juist een gelegenheid om dat samen te doen. Toch?

Eigenlijk zou je het met z'n drieen moeten afsluiten. De man zou excuses moeten maken naar beide vrouwen. Naar de echtgenote dat hij haar bedrogen heeft en naar de Truus dat hij haar wijsgemaakt had dat z'n huwelijk over was of wat voor leugen de man ook tegen Truus gebruikt heeft.

Bolmieke, wat een vreselijk idee. Laat die man dat lekker afgezonderd van elkaar doen, of bedoelde je dat?
In elk geval zijn eerste vriendin of vrouw is degene waarmee hij afspraken had die hij ernstig geschonden heeft. Dat lijkt me het belangrijkste in principe. De tweede vrouw of minnares heeft hij niet per definitie voorgelogen.

Bolmieke schreef op 05-07-2022 om 13:47:

Eigenlijk zou je het met z'n drieen moeten afsluiten. De man zou excuses moeten maken naar beide vrouwen. Naar de echtgenote dat hij haar bedrogen heeft en naar de Truus dat hij haar wijsgemaakt had dat z'n huwelijk over was of wat voor leugen de man ook tegen Truus gebruikt heeft.

Ja tuurlijk, want het feit dat een man zijn vrouw bedriegt, weegt even zwaar als liegen tegen de minnares dat het huwelijk niks meer voorstelt, en dat ie toch wel vertrekt, maar dat ze nog even moet blijven bungelen.. 

En soms hoeven die mannen niet eens te liegen. Soms bieden ze zich ook gewoon aan als bij-vrouw, zonder enige voorwaarden.


MRI

MRI

05-07-2022 om 13:53

Haaika schreef op 05-07-2022 om 13:45:

[..]

Waarom niet? Je kiest er toch samen voor om samen verder te gaan? De relatie te verbeteren met uiteindelijk vergiffenis? Daarbij hoort ook samen dat gedeelte afsluiten. Juist een gelegenheid om dat samen te doen. Toch?

Nee is niet mijn ding. Ik vind het zelf een wat manipulatieve manier van coalitie sluiten. Natuurlijk kan je iemand vergeven (hoewel ik hier vaak de intentie zie maar me afvraag of het lukt gezien al het verdriet en de boosheid die er, begrijpelijk, nog steeds is) maar om opnieuw de illusie te scheppen van 'wij samen tegen haar' vind ik een manier om de man meer te vergeven dan de vrouw waar hij mee vreemdging. En die vrouw was misschien zelfs wel alleenstaand terwijl hij met jou ging. Zodat hem meer blaam treft. Ik weet niet, het voelt voor mij niet goed.

Ik sta er meer in zoals Bolmieke zegt hierboven. niet zozeer met zijn drieén afsluiten maar wel hem accountable houden voor wat hij ook tegen die ander heeft gezegd. Laten we wel wezen: hij was playing the field. 

@mri het is totaal niet mijn bedoeling de illusie te scheppen wij tegen haar... sterker nog zij doet er helemaal niet meer toe. Ik hield haar in leven door mijn angsten en wat mij is aangedaan en daarom was het voor mij een opluchting dat ze weg is en wilde ik het vieren... niets gemeens aan, niets gemeens over haar gezegd, niets samen bekonkelen gewoon mijn opluchting dat ze weg is...

 en inderdaad er lopen meer vrouwen rond maar als ik daar bang voor moet gaan zijn dan heeft doorgaan met mijn huwelijk totaal.geen zin. Ik geef mijn man een tweede kans dan ga ik me niet druk maken om elke vrouw waar hij mee in aanraking komt... 
Mocht ik zoiets gedaan hebbrn en een tweede kans vragen dan zou ik die ook willen krijgen. Mijn man geeft niet haar de schuld... hij neemt zijn eigen verantwoording... dus tis ook niet zo dat we alles op truus afschuiven... en nee ik houd inderdaad totaal niet zijn hand boven zijn hoofd... maar er altijd boos, verdrietig, wantrouwig over blijven is voor niemand goed

ToSweet1989 schreef op 05-07-2022 om 12:24:

wat is er ongepast aan dat ik wil vieren dat de persoon die meegeholpen heeft mijn huwelijk kapot te maken eindelijk uit beeld is? Snap niet wat daar ongepast aan is... en eigenlijk maakt me jouw mening daarin ook vrij weinig uit...

Hoezo heb ik geen benul? Degene die mij begrijpen snappen mijn opluchting... misschien heb je wel hetzelfde meegemaakt ik zou het niet weten maar reageer je er anders op, dat kan, en daarom vind ik het fijn steun te krijgen van degene die mij wel snappen, en ook voor de vrouwen welke hier net nieuw zijn en twijfelen of hun huwelijk ooit weer kan werken, die wil ik graag ook laten zien dat die mogelijkheid er is...

Snap niet wat daar ongepast aan is... en eigenlijk maakt me jouw mening daarin ook vrij weinig uit..."

Je begrijpt het niet, dat kan, maar is nog geen reden om zo te reageren. Heel ontactisch naar mensen toe. Als je je sores op een openbaar forum zet kun je tegengeluiden verwachten. Het " vieren" en duiveltje naar de baan die ze verloor met de overspelige is een wreed en ongepast samenspel, zéker met hem. En als je dat niet bedoelt moet je je misschien anders verwoorden.

Wat ik bedoel met: je hebt geen benul: je beschuldigt anderen van aannames en die doe je daarna zelf ook door dat te zeggen over begrip en zelf meemaken.

 Ik ben niet voor m'n lol gescheiden.

ToSweet1989 schreef op 05-07-2022 om 14:35:
het is totaal niet mijn bedoeling de illusie te scheppen wij tegen haar... sterker nog zij doet er helemaal niet meer toe. Ik hield haar in leven door mijn angsten en wat mij is aangedaan en daarom was het voor mij een opluchting dat ze weg is en wilde ik het vieren... niets gemeens aan, niets gemeens over haar gezegd, niets samen bekonkelen gewoon mijn opluchting dat ze weg is...

——-



@ToSweet, je post van 2 juli kwam scherper over dan deze toelichting. Vandaar de eerdere reactie liever een etentje om betere redenen. Betere reden zoals etentje in kader afsluiting nare tijd of etentje omdat het een prima restaurant is of etentje vanwege een ‘buiten de deur-verwennerij’ ipv etentje als viering haar vertrek. Dan geef je haar namelijk een podium.

Geef haar geen podium meer, ook al is dat lastig want vergeven is mogelijk  maar vergeten is andere koek.

Dus ga gezellig vaker met je man uit eten, puur omdat je geniet van zijn aandacht of de menukaart. Omdat het leven goed is.

Sorry, ik snap dit ook echt niet.
Ik heb niet het ganse verhaal gelezen, maar je man is evenveel verantwoordelijk voor poging tot kapot maken van het huwelijk. En hem heb je wel vergeven...

Ik vind het sneu dat jullie nu zo doen tov haar... Want toen hij met haar was, zal hij ook wel niet de leukste dingen over jou verteld hebben. Zo gaat dat nu éénmaal.

By the way, ik heb reeds beide kanten meegemaakt.

ToSweet1989 schreef op 02-07-2022 om 16:58:

hier ook alles stabiel... zeker nu troela niet meer op de zaak is. Haar contract is niet verlengd dus manlief en ik zijn dat gisteravond uitgebreid gaan vieren..👹

Maar wat hebben jullie gevierd dan? Je kunt de liefde tussen jullie natuurlijk vieren, maar dat zou toch los moeten staan van haar vertrek? Vanuit je man wat hypocriet?

@mom40 ja ik vind het ook heel sneu voor haar... waarom richten jullie niet een nieuw forum op waarin we het gaan hebben hoe sneu het is voor de truus in het verhaal.... zoals ik nu meerdere keren heb aangegeven is dat ik niet alleen haar de schuld geef maar ik ga ook zeker geen medelijden met haar hebben komop zeg... 

Ik begrijp werkelijk niet waarom er zo een punt gemaakt moet worden van mijn verhaal @max88 het klopt inderdaad dat als je iets openbaar deelt daar meerdere meningen op kunnen komen maar ik denk dat degene die nog getrouwd zijn mijn mening meer snappen  dan degene die gescheiden zijn zoals jezelf aangeeft te zijn... 

@flanagan... ik snap je punt maar dat doen we ook zeker we gaan weekendjes weg, samen op vakantie, etentjes... nu was alleen afgelopen week voor mij extra fijn omdat ik wilde vieren dat ze weg is... en ik had gewoon gedacht dat mensen hier dat zouden snappen... en ik wilde die vreugde gewoon even vieren met jullie 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.