Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Nu is het maken van een sexfilmpje in mijn ogen toch een bewijs dat hij schaamteloos in zijn schoenen staat. Je kan hem wel vergeven omdat jullie ook samen de zorg hebben over twee kindertjes, maar vreemdgaan gebeurd vaak stiekem. Sexfilmpjes erbij, zegt wel iets over iemands onvolwassenheid. Ik vind het heel egoïstisch.

Maar neem de tijd om je af te vragen of je wel of niet met hem verder kan; geen haast, scheiden kan altijd nog.

Maak intussen wel een rekenplaatje en houdt dat je man voor  als boodschap; ‘schat, als je weer de mist in gaat , kan je dit veel gaan kosten.’ Hij is niet de eerste die dan eieren voor zijn geld kiest. Als Troela dan uit beeld is, kunnen jullie werken aan jullie toekomst, zonder stoorzender.

sterkte

Lizzy, wat een klote situatie. En dit is nog maar het begin van je dolle dwaze rit. 
Ik ben nu ruim 2 jaar verder en ik denk dat ik zeker anderhalf jaar zwaar in de put heb gezeten. Eerst was er dame nr. 1 die mij benaderde. En in plaats van het hele complete verhaal opbiechten, wat voor mij de enige en meest logische optie was, bleef hij ontkennen dat er nog iemand anders was geweest, maar ruim een half jaar later diende ook nr. 2 zich aan. Beide dames waren aan de kant gezet omdat we ergens anders gingen wonen, maar de dames wilden dat duidelijk niet accepteren.
Ik ging beide keren letterlijk compleet door het lint. En zelfs daarna zijn er nog allerlei leugens uitgekomen. 
Ook mijn man zwoor op onze kinderen dat hij me nooit had besodemieterd. Hij heeft ook dingen gezegd als: ik zet wat ik heb met jullie echt niet op het spel. Dit vond ik zo oprecht klinken, dat ik hem heb willen vertrouwen. Jarenlang onterecht dus. Daar sta je met je goede gedrag. Ik heb me erom kapot geschaamd. En af en toe nog wel. 

We zijn nu een eind verder en ben erachter gekomen dat tijd inderdaad alle wonden heelt. Het raakt me minder en ik word er ook niet meer woedend om. Mijn man zegt dat hij het nu veel fijner heeft dan destijds en me meer waardeert, leuker vindt. Hij doet er veel aan om het vertrouwen terug te winnen en het goed te maken. Ik waardeer wat hij doet en we hebben het samen leuker nu, maar ik zou niet meer voor hem door het vuur gaan.  De onvoorwaardelijke liefde heeft plaatsgemaakt voor  een soort van berekende liefde van mijn kant. 

Ik vind dat als de partner wil blijven, dat uit zijn daden moet blijken. Hij moet je op handen willen dragen.

Veel sterkte!

Hey Lizzy
Wat een ontzettende rot ervaring...nog zacht uitgedrukt, als degene waar je een team mee vormt en je het meest na staat, je vertrouwen zo beschadigd. Ik kan alleen maar adviseren je hart te volgen, je eigen grenzen aan te geven, tijd te nemen om van de eerste schok te herstellen. Mijn reactie, bijna 3 jaar geleden was in pure paniek behouden wat er was, waardoor ik mijzelf weg cijferde. Toen alles lande werd ik boos, op hem op mijzelf, en achteraf wenste ik dat ik mij meer tijd gegunt had om goed na te denken wat ik wilde. 
Wel heb ik geeist dat als hij echt voor mij zou gaan, er geen contact mocht zijn met die ander, want dat werkt niet. En nee, daar heb je geen invloed op of hij zich daaraan houdt, maar als hij kiest voor jou, is dat wel de enige manier. Heel veel sterkte en wijsheid.

Haaika schreef op 12-07-2022 om 17:15:

 De onvoorwaardelijke liefde heeft plaatsgemaakt voor een soort van berekende liefde van mijn kant.

Ik vind dat als de partner wil blijven, dat uit zijn daden moet blijken. Hij moet je op handen willen dragen.

Veel sterkte!

Zo herkenbaar Haaika... Toch vind ik het ontzettend treurig dat dit gevoel niet meer terugkomt.. dat onschuldige gevoel van onvoorwaardelijke vertrouwen, het voor de ander door het vuur gaan... Ik vraag mij soms wel eens af, op momenten dat alles mij weer naar de keel vliegt, of ik dat gevoel weer terug zou vinden met een andere partner...of is dat onschuldige gevoel vermoord door deze acties? En blijft dat voor altijd toch een beetje aan mij kleven. Herkennen jullie dat? De relatie is veranderd, het is goed, maar toch anders dan voor heen...

Sann3 schreef op 13-07-2022 om 21:47:

[..]

Zo herkenbaar Haaika... Toch vind ik het ontzettend treurig dat dit gevoel niet meer terugkomt.. dat onschuldige gevoel van onvoorwaardelijke vertrouwen, het voor de ander door het vuur gaan... Ik vraag mij soms wel eens af, op momenten dat alles mij weer naar de keel vliegt, of ik dat gevoel weer terug zou vinden met een andere partner...of is dat onschuldige gevoel vermoord door deze acties? En blijft dat voor altijd toch een beetje aan mij kleven. Herkennen jullie dat? De relatie is veranderd, het is goed, maar toch anders dan voor heen...

Heel herkenbaar. Bij mij persoonlijk denk ik niet dat ik een andere man ooit nog zo zal vertrouwen als dat ik voorheen deed, daarom is het beschadigde vertrouwen voor mij ook geen reden om uit elkaar te gaan. Ik vind het zonde, er is iets kapot wat nooit meer volledig zal herstellen. Ik zou dat in een nieuwe relatie met me meenemen, of diegene dat nou verdient of niet. 

MRI

MRI

14-07-2022 om 14:18

Lentebloem schreef op 14-07-2022 om 12:21:

[..]

Heel herkenbaar. Bij mij persoonlijk denk ik niet dat ik een andere man ooit nog zo zal vertrouwen als dat ik voorheen deed, daarom is het beschadigde vertrouwen voor mij ook geen reden om uit elkaar te gaan. Ik vind het zonde, er is iets kapot wat nooit meer volledig zal herstellen. Ik zou dat in een nieuwe relatie met me meenemen, of diegene dat nou verdient of niet.

Wat bijzonder. Ik denk ook dat mijn vertrouwen zo geschonden is dat ik niet meer een nieuwe man zal kunnen vertrouwen. Maar dat betekent voor mij dat ik juist niet door kon gaan: ik wilde niet voor minder gaan dan een relatie gebaseerd op wederzijds vertrouwen. en niet omdat je anders alleen bent, dan toch maar door gaan met een beschadigd vertrouwen. 

MRI schreef op 14-07-2022 om 14:18:

[..]

Wat bijzonder. Ik denk ook dat mijn vertrouwen zo geschonden is dat ik niet meer een nieuwe man zal kunnen vertrouwen. Maar dat betekent voor mij dat ik juist niet door kon gaan: ik wilde niet voor minder gaan dan een relatie gebaseerd op wederzijds vertrouwen. en niet omdat je anders alleen bent, dan toch maar door gaan met een beschadigd vertrouwen.

Deze kan ik zo ontzettend goed begrijpen, ik denk nl precies hetzelfde, zeker als ik zo af en toe dit topic lees!

Kan dan alleen maar denken, wat doen jullie jezelf aan als je na jaren nog zo ontzettend verdrietig en argwanend kunt zijn en je je man blijft wantrouwen (ook al is dit terecht). Vwb kinderen kan ik me voorstellen dat je niet zo snel opstapt, maar er zijn grenzen en niet alle kinderen worden slechter van gescheiden ouders. Respect en grenzen aangeven is ook een mooie leerschool voor hen. 

Toch denk ik dat nog steeds heel veel vrouwen ‘bang’ zijn om alleen te zijn of financieel afhankelijk zijn, want waarom zou je jezelf anders zo lang blijven kwellen? 

Absoluut geen aanval naar alle schrijfsters in dit topic, maar wel mijn eerlijke mening als meelezer.

Even voor mijzelf sprekend.  Ik geloof, dat na een nog langere tijd van goede jaren, in een toekomst waarin we elkaar weer herkennen zodat de goede jaren weer verschijnen. Mogelijk iets aangepast, maar wel met vertrouwen en zonder vrees. Een relatie waar we elkaar weer op de eerste plaats zetten en weten, door te communiceren, wat een ander bezig houdt zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Dus vergelijkbaar met de goede fase, waarin we naar elkaar toe groeiden.
Ik kan niet geloven dat die 29 goede jaren geen functie hebben gehad.
Ik zie mijn man als iemand die dealt met een ontkennende midlifecrisis; de ene is er sneller over heen dan de ander en ik heb geen haast. Nu doet het soms heus ook wel eens pijn, zoals elke teleurstelling.

MRI

MRI

14-07-2022 om 20:52

Flanagan schreef op 14-07-2022 om 20:01:

Even voor mijzelf sprekend. Ik geloof, dat na een nog langere tijd van goede jaren, in een toekomst waarin we elkaar weer herkennen zodat de goede jaren weer verschijnen. Mogelijk iets aangepast, maar wel met vertrouwen en zonder vrees. Een relatie waar we elkaar weer op de eerste plaats zetten en weten, door te communiceren, wat een ander bezig houdt zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Dus vergelijkbaar met de goede fase, waarin we naar elkaar toe groeiden.
Ik kan niet geloven dat die 29 goede jaren geen functie hebben gehad.
Ik zie mijn man als iemand die dealt met een ontkennende midlifecrisis; de ene is er sneller over heen dan de ander en ik heb geen haast. Nu doet het soms heus ook wel eens pijn, zoals elke teleurstelling.

ja niet om jouw situatie te kort te doen, maar ik vind het toch echt heel wat anders als je man met een andere vrouw naar bed is geweest dan niet jouw kant gekozen heeft in een familieconflict. Ik geloof zeker dat het diepe wonden heeft nagelaten bij jou Flanagan en dat je vertrouwen in zijn loyaliteit is geschaad. Maar de oorzaak van die strijd is niet meer in deze wereld dus de kans op herhaling is niet aanwezig. Terwijl als je man is vreemdgegaan je altijd op je hoede bent voor het feit dat hij alsnog weer vreemd gaat. 

MRI schreef op 14-07-2022 om 20:52:

[..]

ja niet om jouw situatie te kort te doen, maar ik vind het toch echt heel wat anders als je man met een andere vrouw naar bed is geweest dan niet jouw kant gekozen heeft in een familieconflict. Ik geloof zeker dat het diepe wonden heeft nagelaten bij jou Flanagan en dat je vertrouwen in zijn loyaliteit is geschaad. Maar de oorzaak van die strijd is niet meer in deze wereld dus de kans op herhaling is niet aanwezig. Terwijl als je man is vreemdgegaan je altijd op je hoede bent voor het feit dat hij alsnog weer vreemd gaat.

Daarin zit je mis. Paar maanden geleden gaf hij aan in die periode waarin we ook weinig vrijden, hij evt seks met een ander overwoog. Hij betichtte mij in die tijd van machtsmisbruik. Die gedachten waren al redelijk serieus gezien de melding van boodschappenbudget en tweede auto weg. Hij dacht dus dat ik daarmee dan akkoord zou gaan. Ik gaf kalm aan dat ik hoopte dat hij mij toentertijd in dat geval ook zou informeren zodat ik langs de huisarts kon gaan voor soa test. Maar inwendig was ik woedend. Weer een voorval waardoor op het vertrouwen ingeslagen wordt. Ik weet dus dat hij ook in staat is om vreemd te gaan, omdat die optie in hem is opgekomen. En dat terwijl hij altijd zo’n uitgesproken mening heeft qua ontrouw van vrienden.

Na de dood van zijn moeder, is zijn zus heel veel aan hem gaan trekken. Gevolg, ik kreeg bonje met zijn zus want die inmenging belemmert herstel. Ik ben als gevolg van weer gedoe binnen de familie, erg op mijn hoede. Op feesten zoals bruiloft wordt ik door die mensen genegeerd als of ze mij conflict met hun moeder blijven verwijten. Mijn man wuift alles weg als onbelangrijk wat een ander denkt. Ook al is ze dood, ze wordt bedankt want ik weet ook niet echt meer of mijn man zich kan inhouden. Gelukkig dat de buitenlandse werkreisjes wegens Corona een tijd op zijn gat lag.

MRI

MRI

14-07-2022 om 22:10

Flanagan schreef op 14-07-2022 om 21:35:

[..]

Daarin zit je mis. Paar maanden geleden gaf hij aan in die periode waarin we ook weinig vrijden, hij evt seks met een ander overwoog. Hij betichtte mij in die tijd van machtsmisbruik. Die gedachten waren al redelijk serieus gezien de melding van boodschappenbudget en tweede auto weg. Hij dacht dus dat ik daarmee dan akkoord zou gaan. Ik gaf kalm aan dat ik hoopte dat hij mij toentertijd in dat geval ook zou informeren zodat ik langs de huisarts kon gaan voor soa test. Maar inwendig was ik woedend. Weer een voorval waardoor op het vertrouwen ingeslagen wordt. Ik weet dus dat hij ook in staat is om vreemd te gaan, omdat die optie in hem is opgekomen. En dat terwijl hij altijd zo’n uitgesproken mening heeft qua ontrouw van vrienden.

Na de dood van zijn moeder, is zijn zus heel veel aan hem gaan trekken. Gevolg, ik kreeg bonje met zijn zus want die inmenging belemmert herstel. Ik ben als gevolg van weer gedoe binnen de familie, erg op mijn hoede. Op feesten zoals bruiloft wordt ik door die mensen genegeerd als of ze mij conflict met hun moeder blijven verwijten. Mijn man wuift alles weg als onbelangrijk wat een ander denkt. Ook al is ze dood, ze wordt bedankt want ik weet ook niet echt meer of mijn man zich kan inhouden. Gelukkig dat de buitenlandse werkreisjes wegens Corona een tijd op zijn gat lag.

Ja als  je ook nog eens je man niet kunt vertrouwen vwb vreemdgaan naast al de geschonden loyaliteit, dan zou voor mij dus de basis van een relatie weg zijn. Relateren is vertrouwen. Ik zou me te eenzaam gaan voelen met en liever alleen zijn zonder. 

(en mijn ervaring is dat als iemand zegt dat hij er over denkt buiten de relatie seks te hebben dat het dan vaak al gebeurd is en dat jouw reactie wordt gepeild)

MRI schreef op 14-07-2022 om 22:10:

[..]

Ja als je ook nog eens je man niet kunt vertrouwen vwb vreemdgaan naast al de geschonden loyaliteit, dan zou voor mij dus de basis van een relatie weg zijn. Relateren is vertrouwen. Ik zou me te eenzaam gaan voelen met en liever alleen zijn zonder.

(en mijn ervaring is dat als iemand zegt dat hij er over denkt buiten de relatie seks te hebben dat het dan vaak al gebeurd is en dat jouw reactie wordt gepeild)

Ik zat ook in dubio. Na dat gesprek een paar maanden geleden, was ik geneigd hem een schop onder de kont te geven. Jammer van de goede jaren. Alleen zijn er nog een paar mensen in mijn leven die op dit moment niet gebaat zijn bij grote veranderingen. Zij gaan voor, anders heb ik nog meer puinhoop op mijn bord. Tijd zal zeggen op die beslissing de juiste was.

Wat betreft een soa, ik heb reeds een inwendig onderzoek en uitstrijkje laten doen, geen verontrustend beeld. 

MRI

MRI

15-07-2022 om 10:54

Flanagan schreef op 15-07-2022 om 10:24:

[..]

Ik zat ook in dubio. Na dat gesprek een paar maanden geleden, was ik geneigd hem een schop onder de kont te geven. Jammer van de goede jaren. Alleen zijn er nog een paar mensen in mijn leven die op dit moment niet gebaat zijn bij grote veranderingen. Zij gaan voor, anders heb ik nog meer puinhoop op mijn bord. Tijd zal zeggen op die beslissing de juiste was.

Wat betreft een soa, ik heb reeds een inwendig onderzoek en uitstrijkje laten doen, geen verontrustend beeld.

Jeetje wat heftiallemaal. Ik wens je veel sterkte.

@MRI, dank je. Ik leef volgens principe elke zorg in eigen laatje. Ik steek dan liever energie in die zorgen die zinvol zijn. Andere laatjes gaan dan dicht, voor minder drukke  tijden.

Flanagan schreef op 14-07-2022 om 21:35:

[..]

Daarin zit je mis. Paar maanden geleden gaf hij aan in die periode waarin we ook weinig vrijden, hij evt seks met een ander overwoog. Hij betichtte mij in die tijd van machtsmisbruik. Die gedachten waren al redelijk serieus gezien de melding van boodschappenbudget en tweede auto weg. Hij dacht dus dat ik daarmee dan akkoord zou gaan. Ik gaf kalm aan dat ik hoopte dat hij mij toentertijd in dat geval ook zou informeren zodat ik langs de huisarts kon gaan voor soa test. Maar inwendig was ik woedend. Weer een voorval waardoor op het vertrouwen ingeslagen wordt. Ik weet dus dat hij ook in staat is om vreemd te gaan, omdat die optie in hem is opgekomen. En dat terwijl hij altijd zo’n uitgesproken mening heeft qua ontrouw van vrienden.

Na de dood van zijn moeder, is zijn zus heel veel aan hem gaan trekken. Gevolg, ik kreeg bonje met zijn zus want die inmenging belemmert herstel. Ik ben als gevolg van weer gedoe binnen de familie, erg op mijn hoede. Op feesten zoals bruiloft wordt ik door die mensen genegeerd als of ze mij conflict met hun moeder blijven verwijten. Mijn man wuift alles weg als onbelangrijk wat een ander denkt. Ook al is ze dood, ze wordt bedankt want ik weet ook niet echt meer of mijn man zich kan inhouden. Gelukkig dat de buitenlandse werkreisjes wegens Corona een tijd op zijn gat lag.

Ik denk dat het bij jou zelden om die overleden persoon is gegaan, maar dat daar de focus op lag. Nu moet de focus naar het eigenlijke probleem, je echtgenoot en waarschijnlijk voor jou ook een deel om aan te werken als ik zijn opmerking lees, maar ook familie van een afstand beluister. 

Dat hij er aan dacht is nog steeds niet vreemdgaan, behalve dat die optie in gedachtes voorbij gaan. De walging en vertrouwensbreuk die je kunt ervaren bij letterlijk vreemdgaan is echt anders, dat kun je niet vergelijken, echt niet. Desalniettemin zit jij al jaren vast op een bepaald level met je echtgenoot, ervaar ik veel bitterheid en vastzitten aan jouw zijde en veel dwarsheid en hakken in het zand, noem het "gemak in weerstand" bij je partner. Zouden jullie samen niet eens in therapie kunnen, desnoods apart en samen? Een familielid van mij doet dat nu om te voorkomen dat de bom barst en het lijkt hun ( bij de 3e therapeut pas, waarmee voor beiden een klik is) hun verheldering en verzachting te geven, een stuk empathie voor elkaars situatie. In mijn voorbeeld speelt de schoonfamilie van haar ook een grote rol.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.