Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


hier gelukkig geen pikante berichten ofzo gezien...
Ik heb wel vieze berichten gezien tussen mijn man en een vriend, ging over vrouwen, welke geen idee er stonden geen namen maar t was niet leuk om dat te zien, toen kreeg ik mijn eerste vermoedens, ik keek namelijk in zijn telefoon, was een maand voor hij alles opbiechtte en wss kon ik ook het contact tussen hem en haar zien maar ik deed whatsapp open en zag die berichten tussen hem en een vriend en vloog gelijk naar hem uit, zonder nog verder te zoeken in whatsapp... hij deed toen heel raar, hij zei dat is grootpraat want ik krijg m niet omhoog bij iemand anders dan jij... ik was toen echt in shock, achteraf denk ik huh? Wrm vroeg en zocht ik toen niet verder maar hij lulde zich er uit dat hij dat zei omdat hij niet lekker in zn vel zat en ik geloofde hem... achteraf na alles uitkwam zei hij dat hij toen op haar doelde, hij kreeg m dus niet omhoog en ik blijf me afvragen of dat echt zo was...
En hij en ik hadden hele goede sex, en vooral in die periode toen hij dus met haar omging, en vooral als hij thuis kwam van haar weet ik nu achteraf want ik herinner me de exacte dagen, en dan was hij all over me zal maar zeggen... volgens hem omdat t met haar niet luktte maar ik denk zelf omdat hij genoot van de spanning maar ik zal t nooit weten...
Maar eerlijk ik blijf me dat wel afvragen... ik heb t haar gevraagd en toen blokkeerde ze me terwijl we voor die vraag een paar keer goed hebben gesproken...
Ok peet52 ik dacht dat enkel mijn man dat deed maar nee dus, op t laatste moment dingen zeggen, ja t doet mij idd ook meer pijn dan de waarheid...
Elpisto ik heb een soa overgehouden aan deze onnodige situatie, hpv 18, ik weet dat velen zeggen dat je dat ook van een handdoek krijgt maar ik ben niet dom, het is duidelijk dat hij me dat heeft gegeven en hij heeft me ook gezegd dat ze nooit een condoom gebruiktte, waarom denk je dan he?! Volgens hem omdat hij m dus niet omhoog kreeg en omdat hij haar geloofde toen ze zei dat ze niet met andere mannen omging, ik heb haar toen gevonden op instagram en zag alleen maar videos en fotoos van haar dronken met veel andere mannen dusja voor mij wel duidelijk dat t van haar komt of eigenlijk van mn eigen man, en daar ben ik heel boos om, hoe kon je ook nog s mijn gezondheid in gevaar brengen!? Ik word nu opgevolgd en toevallig krijg ik deze wk de uitslag of t hpv weg is of niet, maar besef ff dat hpv kanker kan worden.... ik heb daar echt veel verdriet om...
Ik weet dat hpv ook door vocht word doorgegeven dus een condoom zou t mss niet eens tegenhouden maar toch... ik durf ook geen sex meer te hebben hoe wij sex hadden zoals oraal dat durf ik niet meer en met condoom terwijl ik een condoom niet fijn vind maar ja ik moet mezelf beschermen en dus is onze sex echt niet spannend meer waardoor ik bang ben dat hij bv weer zou vreemdgaan... anyway, het is dus eik zo zonde, hij heeft iets heel goeds kapot gemaakt, hij mist nu eik zoveel leuks door zn eigen schuld en ik mis ook veel leuks.

Peet52! schreef op 29-11-2022 om 10:49:

[..]

Waar ik wel moeite mee had..was het antwoord..het gebeurde gewoon...

Daar hebben we wel eindeloze gesprekken over gehad...want vreemdgaan gebeurt niet zomaar. Tuurlijk kan er een situatie ontstaan dat de omstandigheden zich ervoor lenen..zoals bij man het bedrifsfeest met veel drank..

Maar om de stap te zetten..

Hier is eruitgekomen...dat ik druk met zorg voor kinderen en moeder ( ik had meer een relatie met moeder dan met man).man zorgde altijd voor mij..tja en wie was er voor man..ik niet..hij was altijd zo sterk..maar ja..toen was er een collega die hem leuk en geweldig vond.tja...en dat streelt dan toch je ego denk.. En als klap op de vuurpijl...schoorvoetend als excuus gebruiken..broer en zus relatie..nou daar ben ik dus fel tegenin gegaan. Broer en zus hebben geen sex samen..en dat hadden wij nog wel..dat vind ik zo slap..

Dat altijd voor iedereen zorgen daar heb ik nog wel begrip voor.

Oh, hier gebeurde het niet zomaar. Het was allemaal heel erg voor opgezet. Ze heeft alles uit de doeken gedaan en je merkt dat die eikel echt haar in de val heeft laten lopen. Deze uitdrukking gebruik ik overigens bij een gebrek aan betere beschrijving, want hij kan dan wel een val zetten, maar het was mijn partner haar keuze om er in te trappen.

Maar hier was het vooral mijn vrouw die mentaal zo in de war was ( besefte ze niet) dat ze niks meer voelde. Niet voor mij, niet voor onze kinderen. Niks interesseerde haar nog. Totdat hij daar was. Zo geraffineerd, af en toe even een berichtje sturen op Linkedin hoe het met der ging, luisterend oortje. Haar via via laten bellen op haar verjaardag. Toen was ze verkocht natuurlijk. week later lag ze er boven op. 

Ook weer geraffineerd. Afspreken wat te gaan drinken bij een gelegenheid waar een gigantisch bos is. En dan voorstellen om nog wat te gaan lopen na het drinken. Ik had het 10 jaar geleden zelf kunnen bedenken, bij wijze van.

Afijn, uiteindelijk waren er wel heel wat Red Flags toen al voor der. Het feit dat hij precies kon uitleggen hoe ze haar locatiegeschiedenis kon verbergen, hoe ze dat kon verwijderen, het installeren van een "rekenmachine" fotokluis waar alle vunzige shit in kon bewaard worden, het downloaden van Telegram, nummer 1 cheatapp ter wereld. Daarna het downloaden van Signal, nummer 2 cheatapp ter wereld. Zoveeeeeeeeel red flags waaruit ze op had kunnen maken dat het voor hem niets meer of minder was dan de zoveelste minnares. Een overwinning voor hem, hij liet aan zichzelf zien dat hij haar terug kon krijgen op het moment dat hij dat wou. Nou is dat niet helemaal waar, mijn partner geeft aan dat hij wel veel vaker contact heeft proberen te leggen via bijvoorbeld de mail, maar dat daar nooit op gereageerd is. Maar toen al vond ze het blijkbaar toch belangrijk genoeg om dat te verzwijgen. Maar achteraf was ze daar zo naief. Ze zegt dat ze zelfs andere hotels in zijn locatiegeschiedenis zag toen hij dat liet zien en toen ging er bij haar geen lampje branden. Nu wel natuurlijk. Maar om maar aan te geven dat mijn, anders vrij intelligente, vrouw echt totaal starstruck was ofzo. 

Vanuit daar ging het al heel snel naar toekomstmuziek, waar samenwonen. Noem het maar op. Totdat zijn partner er achter kwam. Toen wou die haar blijven zien als " side bitch". Ik denk dat ze daar ergens voor zichzelf besloten heeft dat dit precies was wat het was: Hij die haar voor de zoveelste keer in de maling genomen had. Ze was er weer ingetrapt. Na 12 jaar. 

Het lastige daaraan is: Heb ik mijn partner naast me, lief en wel, omdat ze inderdaad besloten heeft rondom weekendje Winterberg dat ik voor haar de liefde van haar leven was, of is dit ingegeven door het feit dat die eikel niet langer beschikbaar was voor haar toekomstdroom? Dat zijn wel dingen waar ik mee worstel, meer dan het vreemd gaan nog. Haar antwoord is natuurlijk dat zij het afgekapt heeft en dat hij nog geregeld belde met de vraag " Goh ik ben in de buurt, zal ik even langskomen"? Maar dat wordt een welles nietes spelletje tussen hem en mijn partner. Want de vriendin van die eikel gaf aan dat hij daar vertelde dat hij alles afgebroken had.


Titiv schreef op 29-11-2022 om 11:08:

hier gelukkig geen pikante berichten ofzo gezien...
Ik heb wel vieze berichten gezien tussen mijn man en een vriend, ging over vrouwen, welke geen idee er stonden geen namen maar t was niet leuk om dat te zien, toen kreeg ik mijn eerste vermoedens, ik keek namelijk in zijn telefoon, was een maand voor hij alles opbiechtte en wss kon ik ook het contact tussen hem en haar zien maar ik deed whatsapp open en zag die berichten tussen hem en een vriend en vloog gelijk naar hem uit, zonder nog verder te zoeken in whatsapp... hij deed toen heel raar, hij zei dat is grootpraat want ik krijg m niet omhoog bij iemand anders dan jij... ik was toen echt in shock, achteraf denk ik huh? Wrm vroeg en zocht ik toen niet verder maar hij lulde zich er uit dat hij dat zei omdat hij niet lekker in zn vel zat en ik geloofde hem... achteraf na alles uitkwam zei hij dat hij toen op haar doelde, hij kreeg m dus niet omhoog en ik blijf me afvragen of dat echt zo was...
En hij en ik hadden hele goede sex, en vooral in die periode toen hij dus met haar omging, en vooral als hij thuis kwam van haar weet ik nu achteraf want ik herinner me de exacte dagen, en dan was hij all over me zal maar zeggen... volgens hem omdat t met haar niet luktte maar ik denk zelf omdat hij genoot van de spanning maar ik zal t nooit weten...
Maar eerlijk ik blijf me dat wel afvragen... ik heb t haar gevraagd en toen blokkeerde ze me terwijl we voor die vraag een paar keer goed hebben gesproken...
Ok peet52 ik dacht dat enkel mijn man dat deed maar nee dus, op t laatste moment dingen zeggen, ja t doet mij idd ook meer pijn dan de waarheid...
Elpisto ik heb een soa overgehouden aan deze onnodige situatie, hpv 18, ik weet dat velen zeggen dat je dat ook van een handdoek krijgt maar ik ben niet dom, het is duidelijk dat hij me dat heeft gegeven en hij heeft me ook gezegd dat ze nooit een condoom gebruiktte, waarom denk je dan he?! Volgens hem omdat hij m dus niet omhoog kreeg en omdat hij haar geloofde toen ze zei dat ze niet met andere mannen omging, ik heb haar toen gevonden op instagram en zag alleen maar videos en fotoos van haar dronken met veel andere mannen dusja voor mij wel duidelijk dat t van haar komt of eigenlijk van mn eigen man, en daar ben ik heel boos om, hoe kon je ook nog s mijn gezondheid in gevaar brengen!? Ik word nu opgevolgd en toevallig krijg ik deze wk de uitslag of t hpv weg is of niet, maar besef ff dat hpv kanker kan worden.... ik heb daar echt veel verdriet om...
Ik weet dat hpv ook door vocht word doorgegeven dus een condoom zou t mss niet eens tegenhouden maar toch... ik durf ook geen sex meer te hebben hoe wij sex hadden zoals oraal dat durf ik niet meer en met condoom terwijl ik een condoom niet fijn vind maar ja ik moet mezelf beschermen en dus is onze sex echt niet spannend meer waardoor ik bang ben dat hij bv weer zou vreemdgaan... anyway, het is dus eik zo zonde, hij heeft iets heel goeds kapot gemaakt, hij mist nu eik zoveel leuks door zn eigen schuld en ik mis ook veel leuks.

Ja...dat dus...dat je zo naïef bent omdat je totaal daar niet aan denkt.

Hier had man ook al app contact maar dat was voor het vreemdgaan. Er was 1 situatie dat ik even bij hem stond en hij zijn berichten snel sloot...dacht er niet bij na..denk even later vroeg ik..euh...waarom sloot je net zo snel je whats app af..wie was dat...een collega vertelde hij volgens mij noemde hij ook nog haar naam...ik nam natuurlijk genoegen met het antwoord..maar zat me w.s. toch niet lekker..dus volgende dag nog even verder gevraagd wie of wat en of ik de berichten kon lezen..die had hij verwijderd..

Jezus...wat was ik toch naïef...Heb zijn antwoord daarop waarschijnlijk gewoon geaccepteerd. Kan het niet helemaal meer voor me halen is al 3 jaar geleden..maar zo stom..maar ja...ik dacht totaal niet aan vreemdgaan...zelfs toen ik gedroomd had dat hij vreemdging...ging er geen lampje branden..ik geloof gerust wel in dat er meer is op aarde maar ben totaal niet spiritueel of zo..maar werd zo beroerd wakker..en hij was nog niet thuis. En dit niet benoemen de volgende dag..omdat ik dat nooit achter hem zou zoeken.

Hierna veel gelezen over thelepatische dromen dus ben daar echt van overtuigd dat dit het geval was..was ook een vrouw met bruine lange krullen.

Zelfs nu ( in een goede periode ) denk ik nog wel eens..kan het me nog steeds niet voorstellen dat hij dat gedaan heeft..en dan..weer alert..want ja..hij heeft het echt gedaan...ik kan daar niet omheen want hij heeft het zelf opgebiecht...en zelfs een aantal maanden via Skype.. daarna zo lang een geheim....hoe dan!!. Hoe functioneer je dan thuis..hoe kun je iemand aankijken..de Day after...ik kan me niet meer voor de geest halen hoe we in die tijd waren.

Maar voor jou Titiv..zo moeilijk als je aan de hele situatie er ook nog een soa aan over hebt gehouden.  Dat zal wel heel moeilijk zijn om een plekje te kunnen geven en te kunnen verwerken..sterkte met de uitslag😘

Peet52! schreef op 29-11-2022 om 12:34:

[..]

Ja...dat dus...dat je zo naïef bent omdat je totaal daar niet aan denkt.

Hier had man ook al app contact maar dat was voor het vreemdgaan. Er was 1 situatie dat ik even bij hem stond en hij zijn berichten snel sloot...dacht er niet bij na..denk even later vroeg ik..euh...waarom sloot je net zo snel je whats app af..wie was dat...een collega vertelde hij volgens mij noemde hij ook nog haar naam...ik nam natuurlijk genoegen met het antwoord..maar zat me w.s. toch niet lekker..dus volgende dag nog even verder gevraagd wie of wat en of ik de berichten kon lezen..die had hij verwijderd..

Jezus...wat was ik toch naïef...Heb zijn antwoord daarop waarschijnlijk gewoon geaccepteerd. Kan het niet helemaal meer voor me halen is al 3 jaar geleden..maar zo stom..maar ja...ik dacht totaal niet aan vreemdgaan...zelfs toen ik gedroomd had dat hij vreemdging...ging er geen lampje branden..ik geloof gerust wel in dat er meer is op aarde maar ben totaal niet spiritueel of zo..maar werd zo beroerd wakker..en hij was nog niet thuis. En dit niet benoemen de volgende dag..omdat ik dat nooit achter hem zou zoeken.

Hierna veel gelezen over thelepatische dromen dus ben daar echt van overtuigd dat dit het geval was..was ook een vrouw met bruine lange krullen.

Zelfs nu ( in een goede periode ) denk ik nog wel eens..kan het me nog steeds niet voorstellen dat hij dat gedaan heeft..en dan..weer alert..want ja..hij heeft het echt gedaan...ik kan daar niet omheen want hij heeft het zelf opgebiecht...en zelfs een aantal maanden via Skype.. daarna zo lang een geheim....hoe dan!!. Hoe functioneer je dan thuis..hoe kun je iemand aankijken..de Day after...ik kan me niet meer voor de geest halen hoe we in die tijd waren.

Maar voor jou Titiv..zo moeilijk als je aan de hele situatie er ook nog een soa aan over hebt gehouden. Dat zal wel heel moeilijk zijn om een plekje te kunnen geven en te kunnen verwerken..sterkte met de uitslag😘

Ik had het echt vanaf minuut 1 in de gaten, maar had geen bewijs. Elke discussie er over mondde uit in een gigantische ruzie. Daar werd ik op een gegeven moment zo moe van en ik was er zo klaar mee met dat geschreeuw van der, dat ik er maar over ophield. Maar ik wist vanaf minuut 1 wat er aan de hand was. Ik heb zelfs benoemd dat ik vermoedde dat ze met haar ex aan de gang was en dat dit contact begonnen was vanaf haar verjaardag. On point dus.

Dat functioneren heb ik ook wel vragen bij ja. Nu functioneerde mijn vrouw helemaal niet en was er niks over van de energieke vrouw/moeder die ze normaal was. Maar ik merkte het later ook wel aan andere dingen. Disneyland had ik wat leuks georganiseerd en ik vond al dat ze daar gigantisch raar op reageerde. En achteraf bleek dat omdat ze zicht verschrikkelijk schaamde. 

Kunnen jullie voor jezelf de vraag waarom je je relatie wilt redden wel goed beantwoorden? Want ik lees zoveel verraad, woede en bitterheid, dat ik me niet kan voorstellen dat "omdat er nog liefde is" een afdoende antwoord is.

Ik bedoel dit niet als een oordeel hoor, ook al lijkt het misschien wel zo. Ik probeer me alleen voor te stellen waarom je in godsnaam met een condoom zou willen vrijen met je eigen man, omdat je hem -terecht- niet meer vertrouwt met je eigen gezondheid. Er is dus nog steeds geen vertrouwen, waarom zet je dan door?

Persephone schreef op 29-11-2022 om 13:38:

Kunnen jullie voor jezelf de vraag waarom je je relatie wilt redden wel goed beantwoorden? Want ik lees zoveel verraad, woede en bitterheid, dat ik me niet kan voorstellen dat "omdat er nog liefde is" een afdoende antwoord is.

Ik bedoel dit niet als een oordeel hoor, ook al lijkt het misschien wel zo. Ik probeer me alleen voor te stellen waarom je in godsnaam met een condoom zou willen vrijen met je eigen man, omdat je hem -terecht- niet meer vertrouwt met je eigen gezondheid. Er is dus nog steeds geen vertrouwen, waarom zet je dan door?

Ja..snap dat je dat denkt. Ik ben soms zo tegenstrijdig in mijn gevoel en verhalen dat ik er zelf soms ook niet helemaal uit ben..vandaar dat er hier thuis nog regelmatig situaties zijn waar het er heel moeilijk aan toe gaat.

Dat wat jij opnoemt is ook de vraag die ik mezelf regelmatig stel..ik zie dat onze relatie verbeterd is..er is meer verbinding..we zijn close..onze communicatie is verbeterd en waar ik in het eerste jaar dat we samen verder gingen daar vol euforie en overtuiging over kon vertellen heb ik het laatste half jaar meerdere momenten dat mijn boosheid/ twijfel  meer naar boven komt..maar onze relatie loslaten...nee dat kan /wil ik nog niet. Eigenlijk zijn we heel goed samen..( dat maakt het ook zo moeilijk voor mij dat het gebeurd is) ik zal alleen de twijfel en boosheid los moeten kunnen laten..en het echt accepteren dat het gebeurd is. En als ik merk dat dat me echt niet gaat lukken zal ik daar zeker mijn keuzes op gaan baseren...

Denk dat hier de verwerking van bepaalde gevoelens ook opgesomd  worden omdat ze zo herkenbaar zijn en dat het daarom zo over kan komen..ik ben persoonlijk geen verbitterd persoon..dat zal ik nooit toelaten dat ik me zo ga voelen..heb ik van dichtbij mee gemaakt. Mijn moeder is een verbitterde vrouw geworden na het bedrog van mijn vader. En dat zij het voor de 2e keer een kans gaven en hij weer vreemdging.


En...door deze relatie crisis...heb ik mezelf eigenlijk weer terug gevonden...ik was mezelf daarvoor helemaal kwijt.. ik ben nu weer fel..geef aan wat ik.wil..leuke dingen en minder leuke dingen. Thuis op het werk..please minder. Vertel weer verhalen tegen man...
Dus welke kant het uiteindelijk op zal gaan ik ben sowieso blij dat ik dit groeiproces heb mee gemaakt..

Dat de gevoelens die boven komen hier opgesomd worden zodat ze verder verwerkt kunnen worden, begrijp ik heel goed hoor Peet! Maar waar jij aangeeft dat de relatie met je man wel degelijk verbeterd is, zie ik bijvoorbeeld Titiv schrijven dat ze haar man nog voor geen cent vertrouwt en dat ze daardoor zelfs met condoom vrijt en bepaalde seksuele handelingen achterwege laat. Dat lijkt mij een heel verstandige beslissing, maar dan vraag ik me wel af: als er werkelijk zo weinig vertrouwen is, en zo weinig zicht op verbeteren van dat vertrouwen, waarom dan doorgaan? Ik zie haar namelijk, in tegenstelling tot jouw verhaal, niet schrijven dat de relatie nu beter is dan voorheen. Ik lees vooral, bij haar dan, veel onoplosbare schade. Dan denk ik: beter alleen dan dat.

Ik denk dat de meeste hier als kernwaarde hebben en dat is zorgzaam zijn. Je hebt dan ook een valkuil en dat is afhankelijk zijn. Laten we eerlijk zijn je bent keihard bedrogen en was niet goed genoeg, saai enz enz.  Vreselijk om jaren deze gedachten te hebben. Jezelf pijnigen. Ik heb dat 3 maanden mogen ervaren at gevoel al weet ik niet of er fysiek contact is geweest maar wel emotioneel wat net zo erg is.

Ruud1971! schreef op 29-11-2022 om 14:45:

Ik denk dat de meeste hier als kernwaarde hebben en dat is zorgzaam zijn. Je hebt dan ook een valkuil en dat is afhankelijk zijn. Laten we eerlijk zijn je bent keihard bedrogen en was niet goed genoeg, saai enz enz. Vreselijk om jaren deze gedachten te hebben. Jezelf pijnigen. Ik heb dat 3 maanden mogen ervaren at gevoel al weet ik niet of er fysiek contact is geweest maar wel emotioneel wat net zo erg is.

Ja..ik weet niet of ik zo zorgzaam ben..pleasen dat misschien wel..en afhankelijk..nee wij leefden teveel langs elkaar heen..ik deed heel veel leuke dingen...alleen niet met man.

En gelukkig financieel ook niet afhankelijk..tja zou het wel iets minder hebben dan nu maar dat zou voor mij geen enkel probleem zijn.

Nou...als emotioneel contact met een ander ook vreemdgaan is..dan ben ik dat ook in het verleden..ben ooit ontzettend verliefd geweest op een andere man..heb me ook vaak afgevraagd of dit ook een oorzaak geweest kan zijn dat we zo uit de verbinding zijn geraakt. 

Persephone schreef op 29-11-2022 om 14:25:

Dat de gevoelens die boven komen hier opgesomd worden zodat ze verder verwerkt kunnen worden, begrijp ik heel goed hoor Peet! Maar waar jij aangeeft dat de relatie met je man wel degelijk verbeterd is, zie ik bijvoorbeeld Titiv schrijven dat ze haar man nog voor geen cent vertrouwt en dat ze daardoor zelfs met condoom vrijt en bepaalde seksuele handelingen achterwege laat. Dat lijkt mij een heel verstandige beslissing, maar dan vraag ik me wel af: als er werkelijk zo weinig vertrouwen is, en zo weinig zicht op verbeteren van dat vertrouwen, waarom dan doorgaan? Ik zie haar namelijk, in tegenstelling tot jouw verhaal, niet schrijven dat de relatie nu beter is dan voorheen. Ik lees vooral, bij haar dan, veel onoplosbare schade. Dan denk ik: beter alleen dan dat.

Het gekke is alleen wel dat je, wanneer je in die situatie zit, dat misschien helemaal niet zo voelt. Toegegeven dat elke situatie natuurlijk anders is. Godzijdank is er hier geen soa aan te pas gekomen. Maar het feit dat je iemand ( mij dus) zo in de problemen brengt door zelfs daar niet aan te denken, is wel confronterend.

Ik herken overigens niet wat Ruud zegt. Ik ben juist helemaal niet meer afhankelijk. Zeker in het begin, toen alles zo super snel downhill ging, had ik het gevoel: Ik MOET mijn relatie redden. Wat the F gebeurd me hier. Maar die wil, het moeten. Die is er wel vanaf. Dus kom je eigenlijk weer in een soort van verliefdheidsfase, waarin alles leuk is en het weer gaat over dingetjes ondernemen. Noem het maar op. Elkaar opnieuw uit vinden, maar nu wel met een hele grote kras. 

Elpisto schreef op 29-11-2022 om 14:59:

[..]

Het gekke is alleen wel dat je, wanneer je in die situatie zit, dat misschien helemaal niet zo voelt. 

Ik heb in die situatie gezeten, en een einde aan mijn (lange) huwelijk gemaakt en ben alleen verder gegaan met 4 kinderen. Het is dus niet zo dat ik niet weet waarover ik het heb. En ik zeg niet dat mijn keuze de enige juiste is, maar ik vraag me wel af als ik sommige verhalen hier lees, waarom mensen ervoor kiezen bij hun partner te blijven.

Ruud1971! schreef op 29-11-2022 om 14:45:

Ik denk dat de meeste hier als kernwaarde hebben en dat is zorgzaam zijn. Je hebt dan ook een valkuil en dat is afhankelijk zijn.

Ik zie echt geen enkele relatie tussen zorgzaam zijn en afhankelijk zijn.

Persephone schreef op 29-11-2022 om 15:18:

[..]

Ik heb in die situatie gezeten, en een einde aan mijn (lange) huwelijk gemaakt en ben alleen verder gegaan met 4 kinderen. Het is dus niet zo dat ik niet weet waarover ik het heb. En ik zeg niet dat mijn keuze de enige juiste is, maar ik vraag me wel af als ik sommige verhalen hier lees, waarom mensen ervoor kiezen bij hun partner te blijven.

Oh, zo bedoelde ik het ook niet hoor. Excuses als het wel zo over kwam.

Tja, voor iedereen geld dat anders gok ik. Als je me een jaar geleden verteld had dat ik er uberhaupt over na zou denken om dit allemaal te slikken, dan had ik je voor gek verklaart. Maar gevoel is gevoel, denk ik dan. Ik merk namelijk dat ik helemaal niet echt boos ben over het feit zelf. Maar dat zal voor iedereen anders gelden, gok ik. 

Persephone schreef op 29-11-2022 om 15:20:

[..]

Ik zie echt geen enkele relatie tussen zorgzaam zijn en afhankelijk zijn.

Misschien bedoelt Ruud meer tussen pleasen en afhankelijk zijn, dát lees ik hier vaak wel. Vrouwen/mannen die zich wegcijferen gedurende hun relatie, meer geven dan nemen, als de partner maar blij is en niet weggaat, die blij zijn met weinig. En die na vreemdgaan blijven en hoe verdrietig ze ook zijn, toch altijd de negatieve dingen met positieve dingen bedekken.( spetterende sex, aardig, lief, de 3e erger beschuldigen, huwelijk is vele malen beter na het gebeuren enz). Dat het anders en oké genoeg is geloof ik best, maar beter vind ik lastig met alle scherven die er nog jaren blijven liggen, vertrouwen dat voorgoed kapot is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.