Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Relaties Relaties

Relaties

Verliefd ondanks nare gebeurtenis

Ik ben hartstikke verliefd op een vrouw. Echter is er één ding wat tussen ons in staat. Zij heeft tegen mij gelogen over een zwangerschap en een miskraam. Ik weet dat ik haar soms tot wanhoop heb gedreven. We zijn verliefd op elkaar geworden terwijl ik toen nog in een relatie zat. Natuurlijk is dat niet goed te praten een affaire. Schijnbaar was ze zo bang dat ik terug ging naar mijn gezin, dat ze dit heeft moeten verzinnen. Inmiddels hebben we dit uitgepraat en haar verteld dat dit mijn vertrouwen enorm geschaad heeft en veel pijn heeft gedaan. Ik heb deze relatie daarom verbroken. Schijnbaar kunnen we toch niet zonder elkaar, want we hebben sinds kort weer contact met elkaar. Ze heeft deze leugen lange tijd volgehouden, omdat ze bang was mij te verliezen wanneer ze de waarheid zou vertellen. Ik had wel altijd het idee dat er iets niet klopte aan haar verhaal. Ze heeft heel veel spijt, maar kan het niet meer terugdraaien.
Ze is van nature geen slechte vrouw vind ik, maar door onzekerheid is ze tot deze daad gekomen. Ondanks dit ben ik nog steeds verliefd op haar, omdat ik weet dat ik haar ook veel verdriet heb aangedaan. Ik weet nu niet wat ik er mee aan moet. Moet ik luisteren naar mijn gevoel of moet ik luisteren naar mijn verstand?


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

07-08-2021 om 13:15

Luister naar je verstand. 

MRI

MRI

07-08-2021 om 13:28

Tja , dus zij fakete een zwangerschap en miskraam om je zo bij je gezin weg te houden?

Ik denk dat je het diep van binnen wel weet

Latitude

Latitude

07-08-2021 om 13:41 Topicstarter

ja ze was bang mij kwijt te raken, dat ik terug zou gaan naar mijn gezin.

Jeetje wat een erge leugen. Toch komt ook de (sarcastische) vraag bij mij op: en wat voor leugens vertelde jij jouw vrouw om bij haar te zijn? En ben je nu gescheiden is mijn tweede vraag. 

Verliefd zijn gaat over. Vertrouwen  krijgen is de vraag....

Anna Cara schreef op 07-08-2021 om 13:50:

Jeetje wat een erge leugen. Toch komt ook de (sarcastische) vraag bij mij op: en wat voor leugens vertelde jij jouw vrouw om bij haar te zijn? En ben je nu gescheiden is mijn tweede vraag.

Verliefd zijn gaat over. Vertrouwen krijgen is de vraag....

Precies dit.

Latitude

Latitude

07-08-2021 om 16:12 Topicstarter

Anna Cara schreef op 07-08-2021 om 13:50:

Jeetje wat een erge leugen. Toch komt ook de (sarcastische) vraag bij mij op: en wat voor leugens vertelde jij jouw vrouw om bij haar te zijn? En ben je nu gescheiden is mijn tweede vraag.

Verliefd zijn gaat over. Vertrouwen krijgen is de vraag....

Je verzint van alles. Maar ik hield dat niet lang vol. Ben toen vertrokken thuis en opgebiecht dat er iemand anders was. Voor mijn gevoel was het in eerste instantie een vlucht. Leefden langs elkaar af, irritaties. Geen fysieke aantrekkingskracht en dat vond ik precies bij haar. Maar ik vind me nog steeds een slappe zak wat dat betreft. Je laat wel je gezin in de steek. Dus mensen mogen me gerust veroordelen daarvoor, want netjes is het niet.

Leene

Leene

07-08-2021 om 16:34

tsja ... Tweede relaties zijn niet altijd meer succesvol. In tegendeel... Als je nuchter naar de cijfers kijkt zie je dat tweede huwelijken nog vaker stranden dan eerste. Je moet je afvragen als de verliefdheid wegebt en dat gaat gebeuren! Of je dan nog steeds samen wil zijn met iemand die zo angstig is om iemand te verliezen dat ze een leugen verzint om jou aan haar te binden. Dat belooft niet veel goeds. Weet je zeker dat ze jou niet ongelooflijk gaat claimen in de toekomst. 
Wat je zelf betreft. Het kan zijn dat je huwelijk niets meer voorstelt. Maar heb je ook onderzocht of je je huwelijk nieuw leven kan blazen. Een huwelijk dat kapot gaat door onverenigbaarheid van karakters of nog erger geweld of verslaving is iets heel anders dan je huwelijk verbreken omdat je verliefd bent op een ander. Lees eens wat erover. De zijn ook talloze onderzoeken die aantonen dat mensen over het algemeen blij zijn als ze hebben volgehouden ook in moeilijke tijden. ( En dan heb ik het natuurlijk niet over desastreuze relaties maar ik krijg niet het idee dat dit.in jouw.geval zo is) 
Als je vrouw nog bereid is om voor jullie huwelijk te vechten zou ik daar voor gaan met alles wat in je is. 

Wat een vreselijk hypocriet gedoe. 🤦
Je belazert je eigen vrouw door vreemd te gaan met een andere vrouw.
Vervolgens ga je onzeker zitten doen over geschaad vertrouwen!?
Je vind haar leugen een "nare gebeurtenis" maar wat jij je eigen vrouw flikt dan? 

Ik kan wel begrijpen dat ze heeft gelogen over een zwangerschap. Ze wilde dat ze meer werd dan jouw neukertje on-the-side zodat je daarna weer schijnheilig naast je vrouw op de bank kan gaan zitten. Klaarblijkelijk heeft ze je wel bloednerveus gemaakt toen ze zei zwanger van je te zijn. Dat kwam natuurlijk niet uit met het geheimpje dat je voor je eigen vrouw had. 
En nu blijkt het allemaal mee te vallen, en twijfel je of je haar wel of niet moet terugnemen!?

Mijn inziens verdien je beide dames niet en moet je jezelf eens goed in de spiegel aankijken!

Latitude

Latitude

08-08-2021 om 07:19 Topicstarter

Helaas gaat bovengenoemde niet helemaal op. Toen dit gebeurde was ik al bij mijn vrouw vertrokken. Ook heb ik al gezegd dat het niet goed te praten valt dat ik ben vreemdgegaan. 

Latitude,

Ik weet als geen ander hoe gevoel en verstand kunnen botsen. Je vriendin heeft je een lelijke streek geleverd. Maar je vindt haar dus nog steeds heel leuk. En je bent dus niet meer getrouwd. Goed dan nu even omdenken. 

- Als zij niet zwanger was geworden, wat was er dan anders gegaan? 
- Zou je een kind met haar willen in de toekomst?
- Als zij nu eens zegt ik wil jou niet meer, hoe voel jij je dan?
- het staat tussen jullie in schrijf je, wat kan je vriendin dan wel doen om je vertrouwen terug te winnen?
- vertroebelen je schuldgevoelens naar haar je gevoel?
- als je opnieuw mocht beginnen en een gezin zou mogen stichten. Kies je dan voor je vrouw? Of kies je voor je vriendin?  Of geen van beide?

Latitude

Latitude

08-08-2021 om 08:50 Topicstarter

- ze is niet zwanger geweest, maar ze beweerde van wel
- ja (eentje nog, want heb er al twee)
- dan mis ik haar enorm en ben verdrietig
- er aan werken mij dat vertrouwen terug te geven en andersom
- voel me zelf ook wel schuldig, omdat ik het haar niet altijd even makkelijk heb gemaakt. 
- die laatste vraag is niet te beantwoorden, want mijn "vrouw" heeft me twee mooie kinderen geschonken. Maar ik zou nu kiezen voor mijn vriendin. 

Ik weet dat ze niet zwanger was. Ik probeer je op een andere manier naar jezelf en naar de situatie te laten kijken. Maar zo te zien is dat lastig voor je? 

Je blijft hier in ieder geval te oppervlakkig. Dan kom je niet verder vrees ik. Je wil toch meer verdiepen?  Antwoord nu opnieuw. Bijvoorbeeld wat moet ze doen om je vertrouwen terug te winnen. Maak dat concreet. Wat dan precies? Hoe lang? Wat mag ze vooral niet? Wat houdt jou tegen om met haar verder te gaan? Wat ga jij anders doen? Etc. 

MRI

MRI

08-08-2021 om 11:38

Latitude schreef op 08-08-2021 om 07:19:

Helaas gaat bovengenoemde niet helemaal op. Toen dit gebeurde was ik al bij mijn vrouw vertrokken. Ook heb ik al gezegd dat het niet goed te praten valt dat ik ben vreemdgegaan.

maar je hebt toch wel gelogen enzo? 

Leene

Leene

08-08-2021 om 14:36

pff wat wil je nu eigenlijk horen?? Als je voor haar kiest dan moet je ook voor haar gaan. In goede en slechte tijden en je er van bewust zijn dat als je je best niet doet voor een relatie die net zo kan verwateren als je eerste huwelijk. Want je bent natuurlijk toen ook niet voor niets getrouwd met je ex. Toen had je ook gevoelens. Dat hoop ik tenminste en die zijn verwaterd. Daar zijn zowel jij als je ex debet aan maar ik vraag me nog steeds af of je er op de lange duur beter van wordt. Dat kan ik niet beoordelen zo...
Als je kiest voor je nieuwe vriendin dan  hoop ik dat je gelukkig wordt met haar en je kinderen een beetje goed uit de strijd komen. En dat kan wel maar kost wel
En nogmaals wat wil je nu horen.. of je verder moet met haar? Woon je nu alleen dan? Of bij haar? Wat bedoel je met ' moet ik nu met mijn verstand kiezen of mijn gevoel?' 
Als je al bij haar woont lijkt me het helemaal lastig kiezen zeker als je verliefd bent. Of wil je van ons horen dat wij het snappen van je vriendin wat ze gezegd heeft? Nou sommigen misschien maar er zullen er je heel veel zijn die dat niet zo goed snappen.
Nogmaals als je een leugen nodig hebt om iemand aan je te binden dan zegt dat iets over een persoon.
En natuurlijk is zij  niet een slechter persoon dan jij of ik. We maken allemaal fouten, grote fouten soms
Maar het gaat er meer over of ze zelfstandig is en een eigen ontwikkeling heeft en voor haar zaakjes staat. Als ze zo wanhopig is dat ze deze leugen nodig vond kan dat iets over haar zeggen. Want dat doet natuurlijk niet iedereen. Op mij komt het nogal claimend over en nogal vervelend claimend maar jij kunt dat beter beoordelen. Sterkte daarmee en inderdaad kijk ook eens in de spiegel. Soms krijg je ook wat je verdiend. En kun je beter even pas op de plaats maken voordat je je in een nieuwe relatie stort

Latitude

Latitude

08-08-2021 om 17:22 Topicstarter

Ik woon nu alleen, dus niet bij haar. Juist als ik wist dat ze GEEN goed persoon was dan was de keuze heel makkelijk. Maar ik vind dat ze dat evengoed is. Ze is heel zorgzaam, is lief en de seks was super. Maar wanneer ze boos is dan kan ze nogal heftig reageren en kan ze dingen zeggen waar ze achteraf spijt van heeft. Beetje het idee dat ze dat niet onder controle heeft. Ook daar hebben we over gesproken. Mocht er ruzie zijn dan neem ik in eerste instantie even afstand tot ze weer wat rustiger is. Want ja, een relatie zonder een keer ruzie die bestaan niet. En wat ik wil horen ? Ik wil gewoon mijn verhaal kwijt en misschien kunnen mensen hier mij adviseren. Het lastige tussen verstand en gevoel is dit. Normaal zou mijn verstand ook zeggen dat dit geen normaal gedrag is. En een dergelijke leugen normaal einde relatie betekend. Maar mijn gevoel zegt dat ze juist wel een goed persoon is die lief kan hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.