Relaties Relaties

Relaties

wil partner echt scheiden?

goedenavond allen, ik kom hier omdat ik graag jullie kijk op de situatie wil. tips en adviezen zijn zeer welkom. 

partner en ik hebben al ruim 10j een relatie, inmiddels 3 jonge kinderen (onder de 5). 
partner heeft afgelopen najaar aangegeven dat het gevoel weg was, er is geen ander in het spel! partner mist connectie op partnerniveau. 
we zijn in therapie geweest, maar zonder gewenst resultaat. partner zegt te willen scheiden echter vind ik zijn woorden anders dan zijn daden. partner gaf vorige week aan dat hij wil scheiden. probleem word een woning vinden voor beiden, en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat partner dit echt wil.
afgelopen dagen/week: 
er heerst weinig tot geen spanning, we wonen nog samen met onze kinderen, we gaan er nog op uit met ons gezin, we zitten samen op het terras terwijl de kinderen spelen, we zitten samen op de bank 's avonds en kijken tv en kletsen wat over de dagelijkse dingen, we kunnen nog lachen samen. 
gisteravond kregen we wat dirty talk, en in bed begon partner de moves te maken waarop ik nog zei is dit wel verstandig? ik wil niet dat je morgen spijt hebt maar hij zette door en ik bezweek, we hadden fijne sekx. 
om al deze dingen vind ik het maar moeilijk geloven dat partner wil scheiden. heb idee dat er geen besef is van wat we kwijt raken, onze basis is nog zo goed. ja we moeten meer tijd maken voor elkaar, en ja we zitten in de tropenjaren, en ja er is nog aantrekkingskracht.... 
hoe kan het dat partner dan alsnog wil scheiden? ik begrijp het niet. het leven is nog zo goed samen. 
ik wil partner niet kwijt, help.


Hoe ziet je partner dan jullie relatie nu voor zich als jullie ook nog sex hebben, samenwonen, lol hebben etc. Wat mist hij dan precies?

Wat kwam er wel uit de therapie? 

En je geeft met uitroepteken aan dat er geen ander in het spel is. Hoe weet je dat zeker? 

“waarop ik nog zei is dit wel verstandig? ik wil niet dat je morgen spijt hebt”

Kun je niet beter aan jezelf vragen wat je wil? Of dit wel verstandig is? Dat je niet wil dat het er spijt van krijgt? Of het goed voor jou is om seks te hebben met je man die net heeft gezegd dat hij wil scheiden en dan toch maar de moves blijft maken, en doorzet, en dat jij je dan de volgende dag vertwijfeld afvraagt of dit betekent dat hij misschien toch niet wil scheiden? 

Je maakt je op deze manier heel erg afhankelijk van wat je man wil, voelt, doet. Als je dat wil, als je wil meebewegen op zijn impulsen, casual seks hebben, min of meer zijn minnares te zijn, zonder commitment, dan moet je dat natuurlijk doen. Maar je lijkt weinig regie te hebben over je eigen leven en wensen. Wat wil jij? Wil jij intiem blijven met iemand die van je wil scheiden? 

Man 'n apart gevalletje van "wel de lusten, niet de lasten"? 

Tijd voor goede gesprekken! Jullie hebben therapie gehad. Waarom heeft dat niet geholpen? Wat mist hij precies? En kijk ook eerlijk naar jezelf. Waar gaat het fout in de relatie. 

Als iemand zo duidelijk is moet je echt jezelf in bescherming gaan nemen. Dus niet meer in hetzelfde bed slapen en zeker geen seks! Jij zit in de ontkenning (Google eens op de fases van een scheiding). En je geeft jezelf hoop. Maar heel veel mannen kunnen liefde en seks prima scheiden. Vrouwen moeten vaak een verbinding voelen voor mannen kan alleen lust genoeg zijn. Wil jij je hiervoor laten gebruiken in deze fase? 

Begin eens met praten over de scheiding. Hoe ziet hij dat met de kinderen, het huis, geld en de kosten? Denk daar zelf ook serieus over na. 

Want nu is er (waarschijnlijk) nog geen ander maar die kan er op zeer korte termijn echt wel komen...

A.nne

A.nne

12-04-2023 om 21:17 Topicstarter

Anna Cara schreef op 12-04-2023 om 20:01:

Hoe ziet je partner dan jullie relatie nu voor zich als jullie ook nog sex hebben, samenwonen, lol hebben etc. Wat mist hij dan precies?

Wat kwam er wel uit de therapie?

En je geeft met uitroepteken aan dat er geen ander in het spel is. Hoe weet je dat zeker?


partner kan niet aangeven wat er mist in onze relatie.  wel dat het niet aan mij ligt..  maar daar heb ik natuurlijk niks aan. 
het is gevoel, dat blijft partner herhalen.
ik ben gek op m'n partner, en ja we kunnen onze relatie beter maken door eraan te werken, sta ik helemaal voor open. ga toch niet zomaar mijn relatie opgeven,  zeker niet nu er kinderen in het spel zijn. mooiste zou zijn om als gezin compleet te blijven, met een gelukkige mama en papa natuurlijk. 

meerdere gesprekken gehad over of er een ander is, of er gevoelens zijn, of er iemand is die leuk is, of meer dan leuk. telefoon en social media gezien en niks. daar geloof ik partner in. 
maar ik begrijp niet waarom partner dit wil opgeven, en daarmee ons gezin kapot maakt. 
mis ik iets?

Maar wat wil je dan? Een man die bij jou blijft uit gewoonte of laksheid? Hij heeft te kennen gegeven dat hij wil scheiden, waarom geloof je hem niet? Omdat jullie met elkaar gezellig kunnen kletsen en seks kunnen hebben? Dat zegt niets! Ik heb tot een paar maanden voor mijn scheiding, toen de intentie al uitgesproken was, gezellig met mijn ex-man kunnen kletsen en seksen.
Daarnaast valt het me op dat je over jullie als een soort pappa-mama koppel praat (je eigen woorden), een beetje alsof het een spel in de poppenhoek is. Maar zijn jullie iets anders dan pappa-mama? Dat je man seks wil, nogmaals, zegt niet veel. Je wil vooral zien en horen wat je hoopt (dat jullie een gezin blijven), en je man wil het niet. Stel je daar op in.
Sini

A.nne

A.nne

12-04-2023 om 21:27 Topicstarter

Mija schreef op 12-04-2023 om 20:47:

“waarop ik nog zei is dit wel verstandig? ik wil niet dat je morgen spijt hebt”

Kun je niet beter aan jezelf vragen wat je wil? Of dit wel verstandig is? Dat je niet wil dat het er spijt van krijgt? Of het goed voor jou is om seks te hebben met je man die net heeft gezegd dat hij wil scheiden en dan toch maar de moves blijft maken, en doorzet, en dat jij je dan de volgende dag vertwijfeld afvraagt of dit betekent dat hij misschien toch niet wil scheiden?

Je maakt je op deze manier heel erg afhankelijk van wat je man wil, voelt, doet. Als je dat wil, als je wil meebewegen op zijn impulsen, casual seks hebben, min of meer zijn minnares te zijn, zonder commitment, dan moet je dat natuurlijk doen. Maar je lijkt weinig regie te hebben over je eigen leven en wensen. Wat wil jij? Wil jij intiem blijven met iemand die van je wil scheiden?

ik hoop dat partner optijd gaat inzien dat het een fout is. ben bang dat partner spijt krijgt en dan is het te laat. ik kan dit m'n kinderen toch ook niet aan doen? 

ik hoop dat partner bijdraait, en optijd gaat in zien wat er op punt staat om te verliezen.. 

en nee, wil niet intiem zijn van partner die wil scheiden maar ik kan het gewoon niet geloven dat dit echt is wat partner zou willen. juist omdat de meeste dagen nog fijn, leuk, goed en/of gezellig zijn

A.nne

A.nne

12-04-2023 om 21:34 Topicstarter

Sinilind schreef op 12-04-2023 om 21:24:

Maar wat wil je dan? Een man die bij jou blijft uit gewoonte of laksheid? Hij heeft te kennen gegeven dat hij wil scheiden, waarom geloof je hem niet? Omdat jullie met elkaar gezellig kunnen kletsen en seks kunnen hebben? Dat zegt niets! Ik heb tot een paar maanden voor mijn scheiding, toen de intentie al uitgesproken was, gezellig met mijn ex-man kunnen kletsen en seksen.
Daarnaast valt het me op dat je over jullie als een soort pappa-mama koppel praat (je eigen woorden), een beetje alsof het een spel in de poppenhoek is. Maar zijn jullie iets anders dan pappa-mama? Dat je man seks wil, nogmaals, zegt niet veel. Je wil vooral zien en horen wat je hoopt (dat jullie een gezin blijven), en je man wil het niet. Stel je daar op in.
Sini

omdat ik vind dat onze relatie nog te goed is. klopt ik wil vooral zien en horen dat wij goed komen, dat wij compleet blijven. ik heb nagedacht over hoe verder als partner scheiding doorzet. maar eerlijk, het zou me breken en goed ook..zou even niet weten wat ik zonder moet. 

ik wil samen blijven om partner, partner is het voor mij. met onze kinderen erbij is het compleet. 

heb nagedacht over scheiding en gevolgen. heb geen andere woonruimte, te weinig financiële middelen om te kopen, te kort ingeschreven om te huren, en particulier huren kan ik niet betalen. dus probleem. 

ik zie beren op de weg betreft kinderen. wil ze dit niet aandoen, ben bang voor problemen op school, ontwikkeling, sociaal, emotioneel etcetera. 

ik zie in dat ik hoop blijf houden.. maar weet niet hoe ik uit dit cirkeltje kan, en of ik dat wil. het voelt niet goed om ons op te geven. 

A.nne schreef op 12-04-2023 om 21:34:

[..]


ik zie in dat ik hoop blijf houden.. maar weet niet hoe ik uit dit cirkeltje kan, en of ik dat wil. het voelt niet goed om ons op te geven.

Soms zit iemand niet lekker in zijn vel. Laat hem ff los. Zit niet op zijn huid. Geef aan dat die misschien hulp nodig heeft. Iedereen heeft wel eens van die periodes van is dit het nou. Lees hier te gemakkelijk geef het maar op. Doe je eigen ding, werk aan jezelf en zit hem niet te pushen. Hoe sterker jij wordt hoe meer respect die krijgt voor je. Dus geen gesmeek of gecontroleer en ach seks gebeurt. Het is vertrouwt en hij houdt echt nog wel van je. Belangrijkste is geef het tijd en laat het initiatief voorlopig aan hem.

A.nne

A.nne

12-04-2023 om 22:18 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 12-04-2023 om 21:43:

[..]

Soms zit iemand niet lekker in zijn vel. Laat hem ff los. Zit niet op zijn huid. Geef aan dat die misschien hulp nodig heeft. Iedereen heeft wel eens van die periodes van is dit het nou. Lees hier te gemakkelijk geef het maar op. Doe je eigen ding, werk aan jezelf en zit hem niet te pushen. Hoe sterker jij wordt hoe meer respect die krijgt voor je. Dus geen gesmeek of gecontroleer en ach seks gebeurt. Het is vertrouwt en hij houdt echt nog wel van je. Belangrijkste is geef het tijd en laat het initiatief voorlopig aan hem.

kan niet anders zeggen als mooi verwoord, ook hoe ik grootste deel van de tijd denk. merk wel dat er velen zijn die anders denken, en dat mag uiteraard maar dat zet me aan het denken. waar doe ik goed aan. dit is zo moeilijk, juist omdat er kinderen bij komen kijken en ik niet meer alleen verantwoordelijk ben voor mezelf.

Ruud1971! schreef op 12-04-2023 om 21:43:

[..]

Soms zit iemand niet lekker in zijn vel. Laat hem ff los. Zit niet op zijn huid. Geef aan dat die misschien hulp nodig heeft. Iedereen heeft wel eens van die periodes van is dit het nou. Lees hier te gemakkelijk geef het maar op. Doe je eigen ding, werk aan jezelf en zit hem niet te pushen. Hoe sterker jij wordt hoe meer respect die krijgt voor je. Dus geen gesmeek of gecontroleer en ach seks gebeurt. Het is vertrouwt en hij houdt echt nog wel van je. Belangrijkste is geef het tijd en laat het initiatief voorlopig aan hem.

Nou ik weet niet waar je dat leest, maar dat is hier zeker niet de standaard.

Ik wil niet oordelen maar mijn man is vreemdgegaan 1,5 jaar geleden. Hij deed raar, was veel weg met vrienden, deed niet meer zo lief, riep ook als ik vroeg wat er scheelde dat ie wilde scheiden om vervolgens sorry te zeggen en sex met mij te willen en juist ook met die dirty talk wat hij daarvoor maar zelden deed... ik zeg midlifecrisis en/of hij heeft een ander. Als ie echt zeker weten geen ander heeft... vraag t hem gwn, wil je scheiden ja of nee?! Ja? Dan mag hij zsm vertrekken.

Als hij wil scheiden dan moet hij vertrekken. Dat geeft jou kans om afstand te nemen. Mijn man presteerde het om intieme seks te hebben met mij en een paar uur later een zakelijk appje te sturen over een volgende stap in de scheiding. Hij liep ver voor in de verwerking en ik heb hem daarna op een andere kamer laten slapen en zo snel mogelijk uit huis laten vertrekken. Dat gaf helderheid en rust en was de start van het loslaten en de verwerking voor mij. 

Als hij zegt dat hij wil scheiden, geloof hem dan en trek je conclusie.

Wat onderneemt partner verder mbt de scheiding? Heeft hij al contact met een advocaat of mediator? Gesprek met de bank of hypotheekadviseur? Hij geeft dit aan maar welke stap wil hij nu verder zetten? 

Ik zou trouwens jezelf (hoe lastig ook) wat minder afhankelijk opstellen. Je zult je toch serieus af moeten vragen op welke wijze jij je zelfstandig kunt gaan redden. De kans is natuurlijk aanwezig dat hij dit doorzet en dan moet je (voor je kinderen) wel sterk zijn. 

Wees er trouwens absoluut niet zeker van dat er niemand is of gaat komen. Dit uitspreken is een enorme stap! Hij is zich aan het losmaken en bij het losmaken van jou komt de opening voor een ander. 

Ruud1971! schreef op 12-04-2023 om 21:43:

[..]

Soms zit iemand niet lekker in zijn vel. Laat hem ff los. Zit niet op zijn huid. Geef aan dat die misschien hulp nodig heeft. Iedereen heeft wel eens van die periodes van is dit het nou. Lees hier te gemakkelijk geef het maar op. Doe je eigen ding, werk aan jezelf en zit hem niet te pushen. Hoe sterker jij wordt hoe meer respect die krijgt voor je. Dus geen gesmeek of gecontroleer en ach seks gebeurt. Het is vertrouwt en hij houdt echt nog wel van je. Belangrijkste is geef het tijd en laat het initiatief voorlopig aan hem.

Het is niet gezegd dat ze hem de deur moet uitzetten maar ik vind stilzwijgend seks hebben met iemand die gezegd heeft te willen scheiden een recept voor teleurstelling en vernedering. Als het voor die man weinig betekent en voor A.nne overduidelijk wel heel veel want ze wil hem absoluut niet loslaten, voelt ze zich gebruikt. Ik zou dus zelf een gezonde grens trekken, om mezelf niet voor de gek te houden en mezelf niet te beschadigen als die man straks duidelijk maakt dat ze alleen nog maar een neukertje is. Als het echt goed zit tussen hun, respecteert die man dat zij voor zichzelf zorgt en zichzelf beschermt. Ze kunnen het ook prima goed hebben met elkaar en weer naar elkaar toetrekken zonder verwarrende seks. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.