Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wat verdienen jullie?

wij, man en ik verdienen samen 3900 euro netto samen. We werken allebei 4 dagen ,houden soms ook wel over, we hebben ook bijna geen hypotheeklasten meer. Vraag me wel soms af hoe andere het doen. Ben gewoon benieuwd naar andere, blijkbaar is het nog steeds taboe om over je salaris te praten.


Hier ook ongeveer hetzelfde bedrag, mijn man werkt fulltime en ik sinds kort gemiddeld weer 24 uur per week, was tot voor kort iets meer. We komen goed rond en kunnen ook elke maand sparen. 

“blijkbaar is het nog steeds taboe om over je salaris te praten.” 

Ik weet niet of het zozeer een taboe is, ik heb het nooit vd daken geschreeuwd, maar als iemand het vroeg mochten ze best weten wat mijn inkomen was. Echter, totdat het ooit werd bestempeld als pochen, daar had ik dus snel van geleerd.

Hier, single en 100% blijvend arbeidsongeschikt, dus levend van een AOV-uitkering (was ZZP’er). Totaal niet vergelijkbaar met het inkomen wat ik verdiende met werken helaas, maar wel enorm blij ooit een AOV te hebben afgesloten! 🙏

Inmiddels wel een volledig afgeloste woning, dus ik klaag niet!

Puur uit salaris zitten wij gemiddeld rond de 4k in de maand netto. Volgend jaar komt daar ongeveer 700 in de maand netto bij. Die 4k is ook wel nodig inmiddels met alle gestegen kosten. 

" Hier, single en 100% blijvend arbeidsongeschikt, dus levend van een AOV-uitkering (was ZZP’er). Totaal niet vergelijkbaar met het inkomen wat ik verdiende met werken helaas, maar wel enorm blij ooit een AOV te hebben afgesloten! 🙏"

Amen, en kennelijk had je een goede verzekering ook. Je hebt tot je AOW profijt van je verstandige beslissing. Ik weet dat er veel zzp-ers zijn die problemen hebben om een verzekering te krijgen, maar ik vrees dat er ook ontzettend veel zzp-ers zijn die denken dat het allemaal wel los zal lopen, of die vinden dat het wel erg veel geld kost dus laat dan maar, en dat gaat lang goed, tot het fout gaat. 

Moet ik altijd aan denken als ik die verhalen lees over jonge gezonde mensen die liever als zzp-er in bijvoorbeeld de zorg werken want dan verdien je meer. Vooral niet ziek worden, schatten.

Hier 6000E netto voor jurist en docent-echtpaar. De hypotheek is 1300, de energierekening 300 en we kopen iedere twee dagen een fles whisky en we houden niets over per maand. We besparen niets op de puberkinderen en reizen. We hebben ook twee honden en een kat.

Ik snap de zin van dit soort draadjes nooit. Wat heb je eraan te weten wat een ander verdient? Dat is alleen relevant als je een collega hebt met precies dezelfde functie. Daarvan zou ik wel willen weten of die in de dezelfde salarisschaal zit. En het is ook interessant om te weten of je bij het bedrijf waar je werkt marktconform betaald wordt. Maar verder: boeiuh.

Kikki39

Kikki39

10-11-2022 om 15:40 Topicstarter

ja engeltje, ik vind het wel interessant.

Pientje56 schreef op 10-11-2022 om 15:34:

Hier 6000E netto voor jurist en docent-echtpaar. De hypotheek is 1300, de energierekening 300 en we kopen iedere twee dagen een fles whisky en we houden niets over per maand. We besparen niets op de puberkinderen en reizen. We hebben ook twee honden en een kat.

Hoi Pientje, is het een grapje van die whisky, of drinken jullie echt gemiddeld een kwart fles sterke drank per persoon per dag? (= ongeveer 5 a 7 glazen)

Zo ja, dan begrijp ik niet goed waarom je het benoemt. Je bent dan vast niet trots op jullie alcoholisme. 

Maar verder lekker hoog nettobedrag. Daar komen wij niet aan, het is daar pakweg 2/3 van denk ik.

Ik ben dit jaar begonnen in het onderwijs en werkte eerder in de zorg (dagbesteding). Ik werk 3 dagen en kom uit op'iets meer dan  €1800,-. En dat is precies hetzelfde als ik in de zorg verdiende. Ik vind het behoorlijk tegenvallen voor zo'n pittige baan.

Nou vooruit. Ik werk 28 uur als directiesecretaresse en man werkt 32 uur als projectleider bij de overheid. Samen houden we iets van 5.500 netto over. 

Hier twee 0,8 banen, zorg en onderwijs. Allebei bovenin de maximale schaal voor onze functie. Totaal rond de 6500 netto. Twee studerende kinderen en zeer lage hypotheeklasten.

In de VS is het zo ongeveer de eerste vraag die je stelt als je iemand leert kennen. Hier kijken we daar toch anders tegenaan.

Kikki39

Kikki39

10-11-2022 om 18:02 Topicstarter

emma, een hoge functie in de zorg dan? Mooie bedragen.

Pippeltje, wist je dat niet vantevoren dan?

Kikki39 schreef op 10-11-2022 om 18:02:

emma, een hoge functie in de zorg dan? Mooie bedragen.

Pippeltje, wist je dat niet vantevoren dan?

Hbo

Bijtje82

Bijtje82

10-11-2022 om 19:38

Werk 24u, zit op €1600 netto. Woon niet samen, dus enkel inkomen. Blij met mijn toeslagen.

Kikki39

Kikki39

10-11-2022 om 19:41 Topicstarter

EmmaT schreef op 10-11-2022 om 19:13:

[..]

Hbo

Oh en hoe zijn die bedragen dan verdeeld, ieder 3250 voor 32 uur? In het onderwijs?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.