Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

24-01-2011 om 19:41

Nogmaals adhd en pas voor disney

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fraz

Fraz

26-01-2011 om 18:20

Ik dacht

dat je voor een invalideparkeerkaart ook bepaalde kosten had ? Op zich zou ik dat wel logisch vinden. het gaat er namelijk niet om dat je gratis kunt parkeren maar dat de parkeerplaats ruimer is en dichterbij de ingang van bijv. een theater, een winkel o.i.d. Gewoon omdat je niet ver kunt lopen of meer ruimte nodig hebt om in je rolstoel te komen ofzo. Zo kan ik begrip op brengen dat iemand met een speciale pas niet in de wachtrij hoeft maar zou ik het niet goed vinden als hij daardoor minder zou hoeven te betalen. Bijna elk gezin heeft wel extra kosten en een handicap vind ik niet perse een reden om goedkoper te kunnen parkeren (met twee kinderen die allebei beugels moeten ben ik ook flink geld kwijt, net als aan een speciale vakantieweek om haar soc/emo welbevinden te verbeteren etc) Maar dat er invalideparkeerplaatsen zijn vind ik niet meer dan terecht.

Ik zal er ook echt nooit op gaan staan.

Maar pelle

wie woont er nu ook in een dorp

Fiorucci

Fiorucci

26-01-2011 om 19:15

Luna?

OV een habbekrats? Laat me niet lachen...

Luna

Luna

26-01-2011 om 19:31

Reactie

Idd zijn er wel kosten verbonden aan zo'n invalidenparkeerkaart maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat die niet echt noemenswaardig zijn. Alhoewel ik, toen ik hem voor het eerst aanvroeg, volgens mij ongeveer 75 gulden moest betalen voor een keuring bij de GGD. De kaart zelf kost bijna niets. Omdat ik een chronische aandoening heb hoef ik gelukkig niet bij iedere verlenging een nieuwe keuring aan te vragen en de laatste keer betaalde ik volgens mij iets van 12,50 euro voor een verlenging voor 5 jaar (Het hebben van een eigen invalidenparkeerplaats voor je deur is trouwens wel wat duurder. Eenmalig ongeveer 270 euro uit mijn hoofd en bij een kentekenwijziging betaal je ongeveer 75 euro. Maar dit even terzijde .
In parkeergarages ga ik zelf trouwens niet graag staan met mijn auto want de deuren naar de liften/trappenhuizen hebben vaak zulke sterke drangers dat ik die niet open krijg. Of je parkeert per ongeluk op een parkeerlaag zonder lift, ook altijd heel fijn maar niet heus ;-(
Tuurlijk kan ik hulp vragen aan iemand maar door de weeks is het soms gewoon heel rustig en afhankelijk zijn van het feit of er iemand is die de deur open kan doen voor me gaat me te ver. Op koopavonden zou het wel weer kunnen natuurlijk maar dat is niet mijn favoriete winkelmoment zullen we maar zeggen?

Maar het gaat me natuurlijk niet om het gratis parkeren, dat is gewoon
een prettige bijkomstigheid. Door die kaart kan ik op een invalidenparkeerplaats gaan staan en die zijn over het algemeen wat ruimer en die ruimte heb ik ook echt nodig ivm het in en uitstappen vanuit de rolstoel. (Al heb je dat probleem natuurlijk ook niet bij file-parkeren.) Dat de invalidenparkeerplaatsen vaak vooraan zijn is voor mij ook belangrijk daar ik beperkt ben in de afstanden die ik zelfstandig af kan leggen.

Enne, 40 cent voor het eerste uur en daarna 1 euro per uur??? Dan zou ik zelfs als ik kon lopen met de auto naar het centrum gaan! Hier betaal je zo 4,50 tot 5 euro per uur, al zijn parkeergarages over het algemeen wat goedkoper maar dat doe ik dus nooit

En ik begrijp uit de reacties dat ik mensen beledigd heb met mijn opmerking dat het OV een habbekrats zou kosten en dat was niet mijn bedoeling. Eerlijk gezegd weet ik niet eens wat het OV op het moment kost en dit omdat ik gewoon al ruim 20 jaar niet met het OV geweest ben. Maar dat is natuurlijk geen excuus. Ik schrik trouwens wel van bedragen van 14 euro voor een relatief kleine afstand!

Vera*

Vera*

26-01-2011 om 20:28

Joepie

Volgens die regels mag ik ook een pas in Eurodisney.

Fraz

Fraz

26-01-2011 om 20:38

Luna

OV is schrikbarend duur. Alleen als je alleen rijdt wil het nog wel eens gelijk of goedkoper zijn dan je met de auto kwijt bent aan benzinekosten en parkeerkosten. Wij waren van plan zondag naar amsterdam te gaan. Daar doe je 25 munten over (ongeveer 20 km) Met z'n vieren zouden wij aan trein 1 x 7 euro plus 2 x 2.50 (railrunner) = 12 euro (partner heeft van zijn werk een abo) en dan nog 2 x 2 x 1.09 (ov retour) plus 2 x 2 x 0,72 ( ov reductie retour) =
ongeveer 7.50 euro. Totaal 19.50 euro en dan hebben we dus nog de mazzel dat partner niet voor zijn trein hoeft te betalen anders waren we 26 euro kwijt.

Luna

Luna

26-01-2011 om 21:47

Pelle

Ik heb weinig tijd maar volgens mij was het Stacey Rookhuizen? Ze was pissed omdat haar invalide buurjongen meteen een (invaliden)parkeervergunning kreeg terwijl zij zelf al 8 jaar op een parkeervergunning zat te wachten oid? Volgens mij idd bij Dit was het Nieuws. Raoul Heertje wees haar terecht en half Nederland viel over haar heen. Twee dagen bood ze op tv haar excuses aan voor haar foute uitspraken.

fladder

fladder

26-01-2011 om 22:42

Ik was afgelopen najaar tijdelijk afhankelijk van de bus in de stad, en was geschokt van de prijs van een los kaartje anno 2010: dik 2euro pp en slechts 20 minuten geldig... Een uurtje met (oudere) kinderen de stad in was vet duurder dan de kilometerkosten (0,19 ct/km) plus parkeren voor dezelfde trip...

Janna3

Janna3

26-01-2011 om 23:03

Dan leren we hem maar wachten

Waarschijnlijk loop ik een beetje achter in deze discussie maar ik word zo pissig van mensen die denken dat autisten en aanverwanten best kunnen leren dat ze in een rij moeten wachten.
Mijn broertje kan prima even wachten. Ook wel een uur. Alleen op een bankje, bij de rolstoeleningang van een attractie. Mijn kinderen moeten dan niet naast hem zitten, mijn broertje houdt echt heel veel van zijn neefjes maar vindt het heel moeilijk ze lang naast hem te hebben.
Mijn broertje kan dus echt niet in een rij wachten met vreemde mensen. Mensen die hem aankijken en die hij niet bergijpt. Kinderen die contact met hem maken. Tieners die stiekem voordringen. Tieners die zien dat hij 'niet helemaal normaal' is en hem een beetje gaan uitdagen. Hij kan dat ook echt niet leren. Dat is nou pdd-nos. En daarom zijn we ED enorm dankbaar. Zonder die pas zou hij niet de tijd van zijn leven kunnen hebben.

Fiorucci

Fiorucci

27-01-2011 om 07:25

Vera

Als mijn zoon naar zijn werk gaat en terug, hier in de stad, tikt de ovchipkaart al 4 euro af. Hij zit misschien 2x 10 minuten in de bus.
Als ik naar A'dam wil, betaal ik per persoon iets van 18 euro pp (!!) voor een retour. Pak ik de auto, en parkeer ik bij Arena, waar ik voor een paar euro ook nog een tramkaart krijg, ben ik veeel voordeliger uit!

billie

billie

27-01-2011 om 08:54

Leren wachten

Kan dat dan? Mijn zoon kon al niet wachten vanaf het moment dat hij geboren werd (wakker= krijsen zo hard mogelijk tot er iemand komt. Dochter meldde zich vaak niet eens, lag dan gewoon tevreden in bed)
Het is niet veranderd. Zoon is nog steeds enorm ongeduldig en wachten is iets vreselijks voor hem. Hij raakt bijna in paniek van het idee dat zijn tijd niet volledig zinvol is ingevuld. Hij wil zoveel leuke dingen doen, wachten is daar zo'n inbreuk op. Het lukt hem dan ook vaak niet dat wachten om te buigen tot iets aantrekkelijks, iets dat dochter wel kan. Daarmee blijft het voor hem een frustrerend iets.
De trucjes heeft hij wel geleerd hoor, daar niet van. Je zult aan hem op school bijv niet merken dat hij wachten vreselijk vindt. Maar dat is meer een soort van aanpassen. En áls hij ergens moet wachten, dan doet hij dat ook gewoon. Maar kan hij het ontwijken, of vermijden, dan zal hij dat zeker doen, want het is en blijft voor hem een vreselijk iets.
Nu hebben wij geen pretparkpas nodig, het wachten in Disney kon hij toch wel volhouden omdat hij zo enorm graag wilde en enthousiast was. Dan slikt hij de frustratie denk ik. Eigenlijk was het wachten daar ook best gezellig zelfs.
Maar ik reageer dus omdat ik me niet kan voorstellen dat ik hem wachten kan leren. Ja, de uiterlijke variant. Maar van binnen blijft het reuze moeilijk. Ik kan me zo goed voorstellen dat het voor sommige kinderen echt teveel is. En dan richt zoon zijn frustratie ook nog naar binnen, de buitenwacht heeft weinig last van hem. Hij heeft ook veel vaardigheden om te leren omgaan met zijn frustraties, dat heeft ook niet ieder kind natuurlijk.
En ik kan me ook zo goed voorstellen dat je van Disney geen therapeutisch uitstapje wilt maken. Daar ben je toch puur voor de leuk, je wilt je kinderen een super tijd bezorgen. En het klopt gewoon niet dat voor ieder kind wachten moeilijk is. Mijn dochter is een zeer actief, onrustig en soms druk meisje. Toch is wachten zo makkelijk voor haar. Het is alleen maar soms niet meer zo leuk. Meer niet.

Luna en vera*

Vera*: Mijn hele gezin mag een pas. *joepie*

Luna: Ik betaal altijd voor het parkeren. Alleen in Assen weet ik dat het niet hoeft. Daar staan dan de plaatsen ook altijd vol met mensen zonder kaart Het is ook niet meer dan normaal dat je als invalide betaald voor parkeren! Net als ieder ander! Waarom zal je als kaarthouder meer recht hebben op kosteloos parkeren?

Billie

Billie roerde een interessant punt aan. Ben heel benieuwd wat andere hierover vinden! En misschien moet dit in een nieuw draadje.

"Maar ik reageer dus omdat ik me niet kan voorstellen dat ik hem wachten kan leren."

Mijns inziens: je kan kinderen met bepaalde therapie rustig en alert krijgen. In sommige postings lees je het ook: sommige schrijven dat hun kind moeite heeft met het geluid, met aanraking, met geur. Die zintuiglijke ervaringen .. zijn te heftig en niet in verhouding met de andere zintuiglijke ervaringen. En daar is therapie voor. Ik heb gezien met welke stapjes dat gaat kan gaan.

"En ik kan me ook zo goed voorstellen dat je van Disney geen therapeutisch uitstapje wilt maken. Daar ben je toch puur voor de leuk, "

Klopt, dat is niet handig want therapie of uberhaupt wat leren kan alleen als je rustig en alert kan worden/bent. Aan de andere kant is er een groot grijs gebied tussen een kind dat zonder problemen naar ED kan en een die niet kan gaan. En: als je nooit enige grenzen opzoekt en (voorzichtig) verlegd, weet je ook niet wat je (met voorwaarden) wel kan.

Janna

Hij kan dat ook echt niet leren. Dat is nou pdd-nos***

Waarom kan hij dat niet leren dan?? Ik herken alles wat je zegt maar geef mij nou eens een reden waarom hij dat niet zou kunnen leren door zijn pdd nos?

!

Nikus

"Mijn broertje kan dus echt niet in een rij wachten met vreemde mensen. Mensen die hem aankijken en die hij niet bergijpt. Kinderen die contact met hem maken. Tieners die stiekem voordringen. Tieners die zien dat hij 'niet helemaal normaal' is en hem een beetje gaan uitdagen."

duidelijk toch??? omdat hij niet kan omgaan met bovenstaande dingen... nu hoor ik je al zeggen, nou dan leerd hij er maar mee om gaan dat kan best... tuurlijk kan dat...dat kost met een beetje pech alleen jaren en jaren en heel veel zweet op je rug...en of je dat moet willen als je gezellig naar een pretpark gaat?????

ik ken een meid met autisme die ook niet kan wachten, ja wel wachten maar niet omgaan met alles wat verder in de rij staat... haar bekijkt, haar nadoet (met een beetje pech) van alles over haar denkt (wat ze oppikt omdat ze heel sensitief is) we hebben het geprobeerd hoor, haar vader en ik blokten zoveel mogelijk de rest af zodat ze wat eigen ruimte had, maar men wat had ze binnen notime een lijkbleek geizht. dat kost haar duidelijk te veel..

in jouw optiek zo dat dus zijn jammer dan je leerd het maar... je kan alle sleren dus ook hier mee omgaan..
ik heb respect voor deze dame, en vanuit dat respect ga ik haar niet dwingen iets te doen wat haar zo veel moeite kost... leren wachten doet ze maar in de supermarkt in het acceptabele rijtje in de kassa (dat heeft ze ook keurig geleerd maar wel in twee jaar tijd)

Guinevere

Guinevere

27-01-2011 om 11:57

Met alle respect nikus

Met alle respect Nikus, maar ik vind dat je met een weinig flexibele insteek in deze draad zit. Jouw waarheid is de enige waarheid, alle anderen moeten zich maar aanpassen, zo kom je over. En al die uitroeptekens in je berichten maken dat het niet erg vriendelijk overkomt.

dock

dock

27-01-2011 om 13:02

Boze gezichten

Regelmatig wordt hier gezegd door ouders die wel een pas hadden dat ze 'de boze gezichten voor lief namen'. Maar zie je echt zoveel boze gezichten dan? Als ik ergens sta te wachten en anderen mogen via een andere ingang naar binnen dan ga ik er van uit dat er dus wel iets zal zijn. Voor mijn part zijn ze jarig of hebben ze een prijs gewonnen waardoor ze niet in de rij hoeven te staan. Daar ga je toch niet allerlei redenen voor bedenken?
Polly, ik weet niet of je nog meeleest (ik zou al afgehaakt zijn denk ik), maar als het nou moeilijk gaat met de passen, zou je dan geen pas kunnen aanvragen ivm de reuma van je zoontje? Of krijg je dan weer allerlei commentaar van mensen die ook reuma hebben en best in de rij kunnen wachten of dat in ieder geval kunnen leren?

koentje

koentje

27-01-2011 om 13:15

vind dat ADHDers natuurlijk naar een pretpark MOGEN. Maar mijn zoon is ongeduldig en opvliegend; lang moeten wachten in een rij en aanzien dat anderen voorkruipen geven hem enorm veel irritatie die hij allemaal weg moetslikken... Om uiteindelijk in een apperaat te mogen wat weer van alles doet met je evenwichtsorgaan; kortom een aaneenschakeling van prikkels die het hem vreselijk moeilijk maken. Er zijn nog zoveel andere dingen waar hij van geniet: dierentuinen (geen genoeg van te krijgen) zwembaden speeltuinen. Ik zou niet weten waarom ik het hem aan zou moeten doen. Gekke is dat hij het ook nog nooit gevraagd heeft. Ik ben zelf helemaal niet gek op pretparken en ben in veel opzichten net mijn zoon. Dus vermijdt ik het lekker.
Met een pas: daar heb ik ook een dubbel gevoel over. Enerzijds, als dat maakt dat een kind wel kan genieten :prima! Anderzijds een kind met een stoornis moet vlg. mij ook leren dat er beperkingen zijn door die stoornis. Zie maar hpoe je je leven inricht; leef er mee. Maar verwacht niet dat de halve wereld voor je opzij gaat, want dat gaat straks ook niet meer gebeuren; in de file of waar ook.
In die zin vind ik het ook al jaren een belachelijk fenomeen dat mensen in een rolstoel (die niet zichzelf voorbewegen) mee doen aan avondvierdaagse..... en dan aan het eind ook nog de bloemen krijgen even voorbijgaand aan diegene die al die tijd achter de rolstoel liep.
Dat vind ik dan eigenlijk nog veel gekker dan kinderen die een pasje krijgen om voor te mogen.

Vera*

Vera*

27-01-2011 om 13:27

Niet

Ik zeg toch nergens DAT ik zo een kaart bij Euro disney zou aanvragen.

Vera

Puck

Puck

27-01-2011 om 13:50

Raar lijstje van eurodisney

Ik vind het overigens een beetje onbegrijpelijk lijstje dat ED hanteert. Dat mensen met een geestelijke beperking of in een rolstoel krijgen is te begrijpen, maar waarom geldt zoiets nu ook voor iemand met een visuele beperking of met een gehoorbeperking? Dat snap ik dus even niet. Iemand die slecht hoort lijkt mij prima in staat om net als ik te wachten in een rij. Iemand die blind is kan dat toch ook?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-01-2011 om 13:59

Boze gezichten?

Boze gezichten in ED? Wij zijn er twee jaar geleden geweest en ik kan mij daar niets bij voorstellen. Veel bezoekers hebben een fastpass en kunnen zo nu en dan gebruik maken van de 'snelle ingang'. Dat is nu eenmaal deel van het systeem: korte/geen rij en lange rij. Wij hadden geen speciale pas, maar wel zo'n fastpass (krijg je volgens mij al standaard als je in een van de hotels in het park overnacht, en dat doen heel veel mensen) en konden dus een paar keer per dag de rij omzeilen. En daar kijkt helemaal niemand raar van op.

Kobalt

Kobalt

27-01-2011 om 14:00

Veiligheid

Purk, ik denk dat het vooral te maken heeft met de aansprakelijkheid van eurodisney en de protocollen van ontruimingen en dergelijke.
Een slechtziend persoon kan de nooduitgangen niet goed zien, een slechthorende kan de aanwijzingen niet horen.
Volgens mij heeft het weinig te maken met inleven in de handicap en eventuele zieligheid van degene met het pasje.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-01-2011 om 14:22

Commercie

Dames dames toch.
Laten we niet even niet uit het oog verliezen dat ED een buitengewoon commerciële club is. Het is geen maatschappelijke instelling. In ED worden geen dingen gedaan 'omdat sommige kindertjes zielig zijn'. Alles wat daar gebeurt, draagt bij aan het hogere doel: winst maken. En men heeft ongetwijfeld becijferd dat het invoeren van speciale passen voor ASS'ers etc. (veel) meer geld oplevert dan het kost. Het is commercieel dus zeer verantwoord.
Je kunt dus roepen 'ja maar dat is niet eerlijk voor andere mensen', maar ja, het leven ís niet eerlijk. En ED is niet de partij waar je gelijkheid en gelijkwaardigheid voor iedereen moet verwachten. Dan moet je naar de lokale en door de gemeente gesubsidieerde speeltuin gaan. In Disney moet geld verdiend worden.
En daar is overigens niets mis mee hoor. Toen oudste zoon een gat in zijn hoofd viel in ED, werd direct voor vervoer van en naar het ziekenhuis gezorgd, een Franstalige brief met uitleg etc. Kosteloos. Ook de rekening van de arts ging naar ED. Maar dat was niet omdat ze mijn zoon zo zielig vonden, maar omdat het hen meer oplevert dan kost: wij roepen nl daarna van de daken dat het bij ED zo goed geregeld is. Zo werkt het

Maylise

Maylise

27-01-2011 om 14:31

Maar

Wat mij een beetje verwonderd is dat hier gedaan wordt alsof Eurodisney een soort gemeenschappelijke voorziening is. Dat is het natuurlijk niet. Het is gewoon een commercieel bedrijf dat veel klanten wil lokken. Commercieel en imago technisch zal het vast goed werken om bekend te staan als toegankelijk en vriendelijk voor gehandicapten. Dat levert waarschijnlijk meer op dan die paar mensen die nu mopperen omdat ze langer moeten wachten. Dat laatste valt in de praktijk wel mee want andere mensen zien namelijk niet dat ze langer moeten wachten. Bovendien als je toch al 1 uur in de rij staat is die 5 minuten langer niet echt veel.

Eurodisney werkt met dit soort pasjes deels vanwege de veiligheid en deels vanwege de imago kwestie. Het is een commercieel bedrijf wat zelf verder zijn spelregels bepaald met wie waar voorrang heeft en wie voor welke prijs naar binnen mag. Lijkt me niet iets om principieel moeilijk over te gaan doen met dat anderen recht hebben op een pasje of zo. Als je binnen dezelfde regio woont als waar ED gevestigd is krijg je goedkopere toegangskaartjes. Kan je ook oneerlijk vinden. Omdat ik toevallig daar niet woon krijg ik geen goedkopere kaartjes, omdat ik geen ADHD heb moet ik langer wachten... Er is altijd wel iets om over te zeuren wat dat betreft.

Ik vind de vergelijking met parkeerkosten voor gehandicapten dan ook niet echt opgaan. We hebben het hier niet over een eerste levensbehoefte of iets dergelijks maar over een te duur commercieel pretpark wat gewoon graag heel veel geld wil verdienen en waar niemand verder heen hoeft.

Maylise

Maylise

Maylise

27-01-2011 om 14:33

Vergeet ook niet de angst voor processen. Stel voor dat een kind met autisme wel flipt in de rij en om zich heen gaat slaan bijvoorbeeld. Kan een mooie schadeclaim opleveren. Liever dan wat te veel pasjes dan te weinig.

Polly Shearman

Polly Shearman

27-01-2011 om 16:40

Adhd

mijn zoons hebben adhd, hoewel sommige mensen vinden dat het erg op elkaar lijkt. Vind ik het behoorlijk anders. Ik ken een boel kinderen met een autistische stoornis, en natuurlijk is ieder kind anders, maar het verschil met adhd is groot.
Mijn zoons kunnen prima met prikkels omgaan, en je kan ze prima iets aanleren. Maar dat moet gaan met kleine babysteps. En voor een adhd'er is geen situatie hetzelfde.
Dus als hij kan wachten op zijn beurt bij de bakker, wil dat niet zeggen dat hij het bij de slager ook kan.
En in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Steeds als wij denken, ha fijn, dit hebben we onder de knie gebeurt er weer iets waardoor we PATS in een keer terug bij af zijn.

Dus mijn plan is: ik bouw disney na hier in de polder, met wachtrijen.. daar laat ik dan elke dag busladingen mensen naar toe komen, en dan met een belonings systeem leer ik mijn zoons langzaam aan met babysteps om geduldig te wachten in een rij.
Tot mei... en dan gaan we naar disney en dan blijkt het ineens te regenen, terwijl we altijd in de zon hebben geoefent... en PATS!! we zijn weer terug bijaf, en ik sta met het zweet op mijn rug, met 3 stuiterende, aan elkaar plukkende en schoppende jongens, waar de hele rij last van heeft, in de rij. Ik ga verwoede pogingen doen om mijn zoons zich enigsinds te laten gedragen, met een gedoogbeleid maar na een halve dag geven we het huilend op en trekken naar huis. Sorry opa en oma, jammer van de 2400 euro die jullie ons kado hebben gedaan maar wij zijn niet geschikt voor disney.

of..
we vragen om een verklaring, en vragen de pas aan.

Luna

Luna

27-01-2011 om 16:49

Nikus en pelle

@Nikus Laten we het zo zeggen : Recht heb ik niet op gratis parkeren maar ik maak er wel dankbaar gebruik van!

@Pelle Geen idee meer waar het precies over ging met die Stacey. Weet alleen nog dat ik me hevig opgewonden heb over haar uitspraken toendertijd

Polly!

ik kan gewoon niet kiezen, hou mij niet langer in spanning wil je.. wat gaat het worden ?

Guinevere

Wat is er star aan mijn vraag waarom een pdd nosser niet kan leren wachten? Ik begrijp dat oprecht niet. Wij gaan altijd uit van het fenomeen "alles is in meer of mindere mate te leren."

Of men nu wel of niet een kaart aanvraagt zal mij een zorg zijn. Als iemand vindt dat hij/zijn dat moet doen dan leg ik geen een strobreed in de weg maar ik ondersteun de wel de verbazing van Marie.

(over de uitroeptekens.) Ik zie het zelf ook, is macht der gewoonte. Kwestie van afleren dus!

Inkie

Mijn man is het lichtende voorbeeld dat een kind dat door deskundigen is gekwalificeerd als lvg en niet leerbaar wel degelijk leerbaar is. Mijn man heeft pas op zijn 24e de basisvaardigheden geleerd. Zijn ouders gingen uit van het fatalistische advies van de artsen!

Maak nooit de cruciale fout om te denken dat met autisme zaken niet aan te leren zijn! Daarmee doe je iemand namelijk heel erg te kort!

Zelfs de psychiater van 5 jaar gelden wist te vertellen dat mijn man zijn leer plafond had bereikt en wederom laat hij zien dat dit niet het geval is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.