Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe is het nu met.....

....de (hoog) zwangere dames onder ons?
Morgen ben ik 39 weken in verwachting en moeten we ook weer naar de gynaecoloog. Vorige week lag onze uk al wel helemaal in mijn bekken maar zat het verder 'potdicht'. De afgelopen dagen heb ik het gevoel dat er wat gerommel is in mijn buik. Nu en dan een steekje en een krampje. Ook maak ik me wat ongerust omdat ik het gevoel heb dat ik de kleine minder voel bewegen. Als dat gevoel sterker wordt ga ik vandaag denk ik toch maar even naar de verlosafdeling om te vragen of ik even aan het ctg mag, ter geruststelling!
Maar: vertel eens hoe het met jullie gaat???


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

15-05-2011 om 12:15

Hier

Oei dat gaat leuk spannend worden Regien! Bijna voor je! Hier nog 5 weken te gaan (of 7 maar daar denken we niet aan LOL). Op zich gaat het goed, mijn buik hangt wel enorm naar beneden en ik heb de laatste 2 dagen veel last van "out of the blue" harde buiken. Dinsdag weer op controle dus ben benieuwd naar de spuit!

Hoe is het nu met de bewegingen van de kleine Regien?

Regien

Regien

15-05-2011 om 17:05 Topicstarter

Bewegingen

Ik ben niet naar de verlosafdeling gegaan. Het lijkt alsof onze uk zich weer wat meer meldt!
Morgen gelukkig om 11.30 naar de gynnaecoloog!

Massi Nissa

Massi Nissa

15-05-2011 om 18:49

Regien

Niet verder vertellen, maar ik ben in week 35 EN 38 naar de vk gehold omdat ik de kleine zo weinig voelde (terwijl hij altijd feestjes bouwde daarbinnen). Blijkt dat-ie gewoon al ingedaald was en veel minder ruimte had om te bewegen. Bovendien hoorde ik dat baby's net voor de bevalling vaak extra rustig zijn, wellicht om energie op te doen voor wat er aankomt?
Anyway, heel herkenbaar, die zenuwen op het laatst. Gewoon naar de vk gaan, hoor, die heeft dat eerder gezien.
Groetjes
Massi

Vandaag..

had ik een slechte dag... Janken om niks, moe, maar niet kunnen slapen omdat man al sliep vanwege een nachtdienst... Ik vond mijzelf heel zielig. Terwijl dochter heel lief aan het spelen was en ik zelfs 3 kwartier op de bank heb liggen slapen terwijl zij op sesamstraat.nl aan het spelen was, dus eigenlijk mag ik niet klagen, maar ik voel me slecht
Beebje was overigens wel al heel de dag druk!

Morgen hopelijk beter!

Tijgeroog

Tijgeroog

15-05-2011 om 19:43

Niet verder vertellen?

Ik heb wel 4 keer gemeld dat de kleine te weinig bewoog. Een paar keer op m'n kop gehad van de vk omdat ik te lang gewacht had voor ik belde. En elke keer naar het ziekenhuis geweest voor een echo en CTG (standaard procedure bij te weinig bewegen) (de eerste keer liep ik nietsvermoedend even bij de vk binnen, ik was bij de fysio geweest en zag de vk zitten, in hetzelfde gebouw, dus vroeg of ze even kon luisteren. Wist ik veel wat voor cirsus daarop ging volgen)
De weken weet ik niet meer, maar de laatste keer (wk 39) zetten weeen door toen ik aan de CTG lag, flink puffend naar huis en 1,5 uur na thuiskomst had ik de kleine in m'n armen.
De eerste tijd na de geboorte was bleef ze erg rustig, maar dat is inmiddels, bijna 4 jaar later, compleet omgeslagen.
Dus gewoon bellen als je twijfelt. Dan krijg je iig je kindje nog een keer extra te zien.

Regien

Regien

15-05-2011 om 21:54 Topicstarter

Bellen

Dank voor jullie reacties! Ik merk dat ik terughoudend ben met bellen omdat ik dan bang ben dat ze me een zeur vinden, vooral in het weekend vind ik dat extra lastig. Maar eigenlijk moet ik daar gewoon niets om geven, dat is duidelijk uit jullie reacties!
Ik kijk er naar uit om morgen weer onze uk te zien en te horen, ik ga wel meteen even aangeven dat ik toch minder bewegingen gevoeld heb. Misschien kan de gynaecoloog er iets zinnigs over zeggen.
MarSy: hopelijk voor jou morgen een betere dag!

peggy

peggy

16-05-2011 om 07:48

Regien

Regien, even een vraagje. als je bevallen bent zou ik dan je adres mogen hebben? Dan kan ik je een kaartje sturen om je te feliciteren met de kleine uk. liefs, peg
emailadres is: [email protected]

100%mama

100%mama

16-05-2011 om 10:05

Veel

plezier vandaag Regien!

Ik heb het ook hoor! Het ene moment is baby een house party aan het houden in mijn buik comleet met wave om de volgende uren niets maar dan ook niets te laten voelen....en op het moment dat ik denk "Ojee" laat hij weer wat "horen". Maar ik vind het wel altijd weer even fijn als ik bij de gyn ben geweest hoor, gewoon even een geruststelling en bevestiging krijgen! Nu ga ik om de week en ik vind dat echt wel prettig! Morgen weer!

Och, zo'n off-day....ik had hem van de week ook hoor! Nergens zin in, maar toch klagen dat ik me verveelde, huilerig om niets en moe, moe en moe! Nu slaap ik zowiezo al heel slecht vanwege de helaas terug gekeerde slijmbeurs ontsteking in mijn heup, dus liggen in bed is een ramp!

Vandaag heb ik wel een leuke dag, want ik heb een reisje gewonnen en aangezien we niet op vakantie gaan is dit super leuk! We gaan in November 4 dagen naar Duitsland!

Regien

Regien

16-05-2011 om 14:58 Topicstarter

Bericht van regien

Zo, kom net van het ziekenhuis (de gynaecoloog) af. Alles was goed! Ik heb een half uur aan het CTG apparaat gelegen en de hartslag van de baby was goed en ook de kindsbewegingen waren prima. Verder konden ze zien dat ik zo ongeveer om de 5 minuten een harde buik heb. De gynaecoloog heeft ook nog even getoucheerd en kon met haar vinger op het hoofdje van onze uk tikken, ofwel een vinger ontsluiting. Tja, afwachten maar!!!!! Spannend!!

Regien

Regien

16-05-2011 om 17:44 Topicstarter

Slijmprop?

Beetje een rare (vieze) vraag maar ik wil hem toch stellen. Ik ging een uurtje geleden naar toilet en toen zag ik in mijn onderbroek wat bruinig slijm. Toen ik met een toiletpapier mijn vagina af ging vegen vond ik een stukje dik slijm (rood, bloed) van 1,5 bij 1,5 cm op mijn papiertje. Is dit de slijmprop? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Sascha2

Sascha2

16-05-2011 om 19:55

Klinkt als

Slijmprop inderdaad. Bij de eerste verloor ik die op de dag van de inleiding, bij de andere drie pas vlak voor de daadwerkelijke bevalling. Sterkte, het duurt vast niet lang meer, je liijf bereidt zich voor

Massi Nissa

Massi Nissa

16-05-2011 om 20:42

Jeetje regien

Klinkt alsof je heel dichtbij zit, wat spannend! Ik wens je heel veel sterkte en geluk toe, alvast.
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

16-05-2011 om 20:55

Regien

zo he, dat begint echt spannend te klinken! En ik heb de indruk dat je er minder tegen op ziet dan een tijdje terug, ik hoop dat ik het goed heb!

Asa Torell

Asa Torell

16-05-2011 om 21:01

En hier

Nog lang niet hoogzwanger (26 wk) maar soms voel ik me wel zo, gisteren kwam ik bijvoorbeeld echt niet op gang, een rondje park met dochter lukte net. Verder gaat alles prima, kind beweegt, vk controles zijn in orde, de nesteldrang komt ook een beetje op gang en man is druk van alles aan het rondruimen in huis.

liora

liora

16-05-2011 om 21:34

Regien

Hoi Regien,

Ik was echt al in labour toen ik de slijmprop verloor. Dat was mijn eerste bevalling. Bij de tweede heb ik de slijmprop niet bewust verloren, zal wel op het ziekenhuisbed zijn gebeurd.

Zet hem op Regien, misschien ben je nu wel aan het bevallen!

peggy

peggy

16-05-2011 om 22:05

Ik duim voor je regien

he meissie,

ik duim voor je hoor dat je gauw mag bevallen/ leuk dat je me op de hoogte houdt over je ukkie. sterkte tijdens de bevalling. het doet goed zeer maar dat ben je zo weer vergeten als je je wondertje in je armen hebt. knuf peg

Gerdina

Gerdina

17-05-2011 om 09:09

Spannend regien

Ik hoop dat je heel snel (of nu al) jullie meisje in de armen mag sluiten!

100%mama

100%mama

17-05-2011 om 11:05

Ohw....

dan gaat het opschieten! Wauw! Ik duim hier voor je!

krin

krin

17-05-2011 om 11:06

Zet hem op!

Veel succes. Nog even en je weet dat het de moeite meer dan waard was.

Valkyre

Valkyre

17-05-2011 om 12:06

Nog geen reactie?

Zou Regien aan het bevallen zijn? Spannend hoor!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-05-2011 om 12:36

Regien

Bij mij liep het helaas anders, ik moest na het verliezen van de slijmprop nog bijna 2 weken wachten voor de bevalling begon.
Maar ik hoop dat jij niet net als ik een uitzondering bent, en je snel mag bevallen.

Regien

Wat spannend allemaal. Heel veel succes!

hier gaat ook alles zijn gangetje (25 weken). Verbaas me wel over hoe mensen altijd een opmerking hebben over een zwangere buik. Volgens de ene ben ik zo klein, volgens de andere weer zo groot... wat moet ik daar nou mee?

Nog ruim 3.5 maand wachten, dat klinkt heel lang en ook weer niet als ik denk aan wat ik van tevoren nog allemaal wil/moet doen. Gelukkig hoeven we geen babyspul meer aan te schaffen, dat scheelt in werk en portemonnee.

Petr@

Petr@

17-05-2011 om 15:34

Petal

3,5 maand klinkt inderdaad lang, maar voor je het weet schrijf je weer mee in ons hardloopdraadje ))
Fijn om te lezen dat alles bij jou z'n gangetje gaat!

Ha petr@

Hardlopen... ben benieuwd wanneer / of (?) ik weer zin krijg na de bevalling. Op het moment kan ik met moeite met beide benen van de grond komen

100%mama

100%mama

19-05-2011 om 09:11

Regien!

je dwaald door mijn hoofd, hahahahaha! Hoe gaat het!

Ja, regien?

Hmmm, ik denk ook vaak aan Regien deze dagen. Zo lang radiostilte moet toch wel iets betekenen?? Ik hoop maar dat ze gezond en wel en na een voorspoedige bevalling van haar meisje ligt te genieten.

Massi Nissa

Massi Nissa

20-05-2011 om 08:35

O dat hoop ik ook

Dat Regien nu zo geniet van haar kindje dat OO volledig op de achtergrond is geraakt.
Groetjes
Massi

Regien

Regien

20-05-2011 om 18:39 Topicstarter

Geboortenieuws!

Ze is er!!! Ons mooie, kleine, lieve, wonder is er!!!!
Ze heet Kiki en is op 18 mei om 5.43 geboren!
Ik heb een all-inclusive bevalling gehad (als je begrijpt wat ik bedoelmaar ben zo dol-dol-dol-ziels-intens gelukkig met ons grote, kleine wonder! Ik geniet iedere dag, uur, minuut, seconde........heeeeeeerlijk!
Het is inderdaad al de moeite waard geweest, helemaal!
Even kwam er een klein smetje op ons grote geluk: de kinderarts constateerde dat Kiki een open gehemelte heeft. Haar neusje, lipjes, tandenboog zijn volledig intact, enkel haar gehemelte is gespleten. Natuurlijk schrikken. Allerlei vragen komen in me op. Op 30 mei hebben we een afspraak in het ziekenhuis bij het schisis team om al die vragen beantwoord te krijgen.
Tot die tijd genieten we met volle teugen van ons meisje!
Lief dat jullie aan me gedacht hebben!
Liefs!

Regien

Regien

20-05-2011 om 18:41 Topicstarter

En daarna...

...blijven we uiteraard met volle teugen van onze Kiki genieten!!!! (toen ik het terug las vond ik het erg onhandig van me neergeschreven....vandaar deze reactie!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.