Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Borstvoeding geven met gezelschap erbij


SjaanRoeispaan schreef op 28-08-2022 om 18:05:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Werkwoordsvervoegingen_in_het_Nederlands

En wat voegt dit toe? Commentaar op spelling van anderen is verboden op via.

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 17:52:

Oke ik lees al dat het aan mij ligt. Ik was er gewoon niet op voorbereid. Toen ik mijn dochter voeden ging ik altijd naar boven. Ik wilde zelfs niet dat mijn ouders het zagen omdat ik het zo vervelend vond. Maar goed, het was meer dat ik een flesje verwachten vandaar.

Mijn reactie was niet aardig, daarom kom ik er even op terug: borstvoeding geven is de normaalste zaak van de wereld en juist omdat ze vroeg of jullie het  goed vonden begrijp ik je schrik niet. Dat is echt wel een beetje voor de jaren vijftig om daar verschrikt over te zijn toch?

Poezekat schreef op 28-08-2022 om 16:45:

Het is aan haar of ze dat in gezelschap doet of niet, zeker in haar eigen huis. Maar het is ook niet raar om je er wat ongemakkelijk bij te voelen.

Ze vroeg het ook nog!!

Miepjecody schreef op 28-08-2022 om 18:16:

[..]

Ze vroeg het ook nog!!

Ja, maar ik denk niet dat je, ook als het gevraagd wordt, als bezoek gaat zeggen dat je er moeite mee hebt. 

Poezekat schreef op 28-08-2022 om 18:20:

[..]

Ja, maar ik denk niet dat je, ook als het gevraagd wordt, als bezoek gaat zeggen dat je er moeite mee hebt.

Nou dan zeg je: "oké dan geef ik jullie wat privacy" en ga je weg.

Poezekat schreef op 28-08-2022 om 18:20:

[..]

Ja, maar ik denk niet dat je, ook als het gevraagd wordt, als bezoek gaat zeggen dat je er moeite mee hebt.

Je gaat op KRAAMVISITE, dan kun je toch verwachten dat er wellicht borstvoeding gegeven gaat worden?!

Poezie schreef op 28-08-2022 om 18:24:

[..]

Je gaat op KRAAMVISITE, dan kun je toch verwachten dat er wellicht borstvoeding gegeven gaat worden?!

Dat lijkt me ook.

Poezie schreef op 28-08-2022 om 18:24:

[..]

Je gaat op KRAAMVISITE, dan kun je toch verwachten dat er wellicht borstvoeding gegeven gaat worden?!

Dat wel maar blijkbaar ging TO uit van flesvoeding. En waarschijnlijk is ze niet gewend in haar omgeving dat er in het openbaar borstvoeding gegeven wordt. 

Mona-xxx

Mona-xxx

28-08-2022 om 18:39 Topicstarter

Het was gewoon niet wat ik verwacht had. Ik gaf zelf borstvoeding, maar dat deed ik altijd alleen of met mijn man erbij. En sorry van de spelfouten. Ik typ iets te snel. 

Zijn jouw kinderen uit de jaren 80/90? Dat je uitgaat van de fles? In die tijd was flesvoeding ‘de mode’. 

Het hangt een beetje van je referentiekader af, denk ik. Als het al een behoorlijk lange tijd geleden is dat iemand in je omgeving een baby heeft gehad, ben je het zien van borstvoeding ook ontwend. Iedereen vindt wel dat borstvoeding in het openbaar zou moeten kunnen, maar ik zie het zelden. Heb het zelf ook niet heel vaak/graag gedaan in het openbaar. Als familie er was soms wel, maar bij sommigen kon ik het ongemak zien, dan ging ik ergens anders zitten. 

Antwoord op je vraag: je bent niet per se preuts en nichtje had het gevraagd. Ik vermoed dus dat jullie deze situatie even ontwend zijn. 

SuzyQFive schreef op 28-08-2022 om 18:45:

Zijn jouw kinderen uit de jaren 80/90? Dat je uitgaat van de fles? In die tijd was flesvoeding ‘de mode’.

Mijn kinderen zijn geboren in de jaren 80 en hebben borstvoeding gehad hoor. Dat werd ook toen toch echt aanbevolen als zijnde "het beste".

Ik vind het helemaal niet zo raar dat iemand zich er toch iets ongemakkelijk bij voelt om erbij te zitten als iemand open en bloot borstvoeding geeft. Ik beschouw mezelf helemaal niet als preuts, heb ook 2x 6 maanden borstvoeding gegeven, maar toch altijd wel discreet om  niet iemand in een ongemakkelijke situatie te brengen. Meestal ging ik naar boven of met mijn rug naar andere personen toe bijvoorbeeld.

Als iemand zich in gezelschap,  met een kamer vol bezoek, zou omkleden en een andere BH aan zou trekken zou het wel raar gevonden worden denk ik..en naar het toilet gaan, wat toch ook heel natuurlijk is, doe ik toch ook echt met de deur dicht..

elku schreef op 28-08-2022 om 19:03:

Ik vind het helemaal niet zo raar dat iemand zich er toch iets ongemakkelijk bij voelt om erbij te zitten als iemand open en bloot borstvoeding geeft. Ik beschouw mezelf helemaal niet als preuts, heb ook 2x 6 maanden borstvoeding gegeven, maar toch altijd wel discreet om niet iemand in een ongemakkelijke situatie te brengen. Meestal ging ik naar boven of met mijn rug naar andere personen toe bijvoorbeeld.

Als iemand zich in gezelschap, met een kamer vol bezoek, zou omkleden en een andere BH aan zou trekken zou het wel raar gevonden worden denk ik..en naar het toilet gaan, wat toch ook heel natuurlijk is, doe ik toch ook echt met de deur dicht..

Ik deed het ook discreet en draaide me om of ging even in een ander deel van de kamer zitten, maar dat was meer omdat ik zelf graag wat privacy wilde, niet om de visite te ontzien. Het voeden was mijn moeder/kind-momentje.

als iemand op een vol terras of tijdens een vergadering de borst geeft, soit, dan zullen zich er wat mensen ongemakkelijk bij kunnen voelen. 
Maar tijdens een KRAAMvisite in nota bene het eigen huis van de moeder, als je dat schaart onder “nou nou moet dan alles maar kunnen tegenwoordig”? Dan ben je aan het zeiken. Excusez le mot. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.