Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Jaaaaaa hallo hier ben ik!  🙋🏻

Flippeuter is 2,5.

Krullen-bol

Krullen-bol

08-07-2021 om 22:14 Topicstarter

Haaaa yes hoi Flipje!!!

Lijkt me leuk om hier ook mee te gaan schrijven! 

Kleine drup is bijna 3 jaar.

Ik heb er een meisje van 3,5 en een jongen die morgen 2 wordt. Dubbele pret dus met 2 peuters in huis..

Pittig!

Ik ervaar het soms (vaak) al als pittig met mijn uitbundige, ondeugende peuter waarbij ze de oren zijn vergeten bij levering.... heb geen reserve exemplaren meer kunnen krijgen helaas. 

Jaa! Ik schrijf graag mee. 
Peuter van 2,5 en dreumes van 1. 

Krullen-bol

Krullen-bol

08-07-2021 om 22:27 Topicstarter

Mijn oudste is 3 (en ong 3 maanden) en we hebben nog een baby (nog net, want over een maand 1 jaar) Wat ik vooral lastig blijf vinden is aandacht verdelen en juist omdat ze beide zo'n andere aandacht behoefte hebben... Maar ook dat ze juist mijn aandacht beide willen op moment dat ik net met de ander bezig ben bijvoorbeeld

Enne het zijn jongens...!

Krullen-bol

Krullen-bol

08-07-2021 om 22:28 Topicstarter

Feliz, een apart dreumes topic zie ik ook wel zitten aangezien we die over een maandje ook 1 hebben 

Regendrup. schreef op 08-07-2021 om 22:23:

Pittig!

Ik ervaar het soms (vaak) al als pittig met mijn uitbundige, ondeugende peuter waarbij ze de oren zijn vergeten bij levering.... heb geen reserve exemplaren meer kunnen krijgen helaas.

Mijn peuter luisterde niet. Dus ik wijs naar mijn oren en vraag aan haar: Wat zijn dit?

"Dat zijn oren!"

"En wat kun je daarmee doen dan?"

"Bananen er uit halen!"

Kennelijk krijgt ze er op het kdv ook regelmatig commentaar op..... 

Krullen-bol

Krullen-bol

08-07-2021 om 22:31 Topicstarter

Hier zegt peuter als we het over niet werkende oren hebben dat we dan in de winkel nieuwe moeten gaan kopen 

Hahahha... ik kreeg toenstraks als antwoord:

"JE MOET WEL LUISTEREN HE MAMA".


En ik dacht..  waar heb ik dat toch eerder gehoord?

ik heb twee mini-PonyTails van 2,5 en 1,5 (hebben ze ook echt  ). Ik lees graag mee omdat ik ook tegen wat peuterperikelen aanloop 

Leuk topic. Lees ook graag me, heb een peuter van 3 jaar (en 4 maanden) en een baby van bijna 8 maanden oud. Meisjes!

Ik vind het met twee kleintjes echt een rollercoaster... Als ze even leuk samen spelen smelt ik helemaal weg maar als het ruzie in de tent is vind ik dat best moeilijk. Twee kinderen die echt vinden dat ze allebei gelijk hebben en niet voor rede vatbaar zijn natuurlijk. AAAAAH. 

En dan van die geniet momentjes 

Mijn oudste vandaag, toen ik zei dat een rups ooit een vlinder wordt; 'ja dat weet ik wel hoor, mama'

Hoi hoi!

wij hebben een gezellige eigenwijs peuter meisje van bijna 2,5 (nog 1 maand ongeveer). We horen hier ook regelmatig onszelf terug. Laatst zei ze "nu even wel" als reactie op iets wat niet kon op dat moment. Toen ik vanavond een ui aan het snijden was en moest huilen zei ze "geeft niet mama" 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.