Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Maartje

Maartje

13-12-2009 om 12:58

Peuterpraat

Ik was mijn zoontje 3,5 jaar het kerstverhaal aan het lezen. ik las voor "Jezus is geboren de Zoon van God'...mijn zoontje roep 'heee zo'n God heb ik ook, die is altijd op mijn kamertje!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
herma

herma

13-12-2009 om 20:34

Vrede op...?

Ik was Vrede op aarde aan het zingen. Zegt mijn dochter van drie: Nee niet twee paarden maar één! Denk dat ze nog met de sint bezig was.
(Vrede op paarden)

Guinevere

Guinevere

13-12-2009 om 20:54

Beest

Ik zat met zoon (2 jr 7 mnd) een boek te lezen. Ik wees de dieren aan en hij mocht zeggen wat het was. Ik wijs een zwart-wit gestreept paardachtig beest aan. "Een streepbra!".

Massi Nissa

Massi Nissa

17-12-2009 om 06:55

Sneeuw

Dochter kijkt naar buiten. Het sneeuwt nog een heel klein beetje. Ik: "En, sneeuwt het nog?". Dochter: "Nou mama, alleen maar babysneeuwtjes."
Even later vertel ik dat ik vorig jaar een slee cadeau heb gekregen (leuke leerling) en dat dochter straks mag gaan sleeen met papa. Dochter kijkt eerst blij, maar dan betrekt haar gezicht: "Mama, wij hebben geen hertjes om de slee te trekken."
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

18-12-2009 om 22:08

Pipo van 2 jr 8 mnd speelt Jumbolino. Hij gooit de dobbelsteen: "Zeven!".

Irene

Irene

19-12-2009 om 19:58

Omgekeerde wereld

De jongens (8, 5 en 2 jaar) kijken naar een tekenfilm op tv. Ids (5) vindt het eng, en gaat achter Anders (2) staan. Af en toe kijkt hij voorzichtig over zijn schouder mee. Anders: "het is niet eng hoor Ids, het is maar een tekenfilm!"

Guinevere

Guinevere

25-12-2009 om 22:43

Niet lekker

Pipo staat in de keukenkast zijn broodbeleg te selecteren. Hij heeft nogal interesse in de doos met mini-jammetjes. Hij pakt er eentje uit, keurt 'm, ruilt 'm om voor een andere, ruilt weer en besluit met: "Bah, vies, lussik niet, mama opete, voor mama, ieuw, niet lekker, bah, heel vies, ikke niet ete, vies zeg, lussik niet..."

Aïda

Aïda

26-12-2009 om 19:40

Neefje gisteren

dochter lief had wat speelgoed ergens in staan proppen, en dat was ik eruit aan het peuteren. Het paardje wilde er niet zo makkelijk uit.
Mijn neefje stond pal naast me om te kijken wat ik allemaal deed. Omdat het niet helemaal lukte met het paardje zei ik: "hoe heeft ze dat paardje er in jezus naam in gekregen?"
Waarop neefje vroeg: "Is DAT paardje van het kindje Jezus?"
Waarop hij naar de kerststal liep of te kijken of hij daarbij paste.

Mama van Jesse

Mama van Jesse

27-12-2009 om 19:53

Stinken

Ik vond een oud flesje parfum, waar ik aan rook.

Mijn gezicht zei voldoende, denk ik, want Jesse wilde ook ruiken en zei toen: Dat ruikt naar stink!!!!!!

Ik lag in een deuk!

Ayanna

Ayanna

27-12-2009 om 22:31

Oeps!

Zoontje van drie zit op de grond te spelen en let niet goed op bij het opstaan, waardoor hij zijn hoofd stoot aan de tafel. Zijn 1e reactie: 'oeps, hier gaat iets mis'.

Agaatje

Agaatje

27-12-2009 om 23:07

Waar heb je last van?

Mijn dochter stond moe onder de douche en ging huilen toen ik haar eruit wilde halen.

Ik ben ziek, jammert ze.. Nee, zeg ik, het is bedtijd, je bent gewoon een beetje moe, kom maar dan droog ik je lekker af....

Nee, zegt ze resoluut, ik ben echt ziek.
O, zeg ik, waar heb je last van dan?

Van jou!!! zegt ze doodleuk, hahaa

Ik vertel het aan haar vader, die natuurlijk even komt controleren bij zijn dochter.

Ach meisje, gaat het goed? Nee, zegt ze, ik ben ziek. Hij weer: waar heb je last van dan? En nu hoopte ik dat ze zou zeggen: van jou! Maar nee... het is erger.... ze zei: VAN MAMA.......

Moet je dan lachen of huilen

Thyrannosaurus toe!

zoon van 4 was erg onder de indruk van het dessert bij het kerstdiner...'Oma, we eten thyrannosaurus toe!' (Tiramisu)

Ayanna

Ayanna

28-12-2009 om 12:18

Troep

Vanochtend zeg ik tegen zoontje: kijk uit waar je loopt. Het is hier een troep! Waarop hij reageert: nee hoor mama, het is alleen maar een beetje druk.

Onwerk

we brengen onze zoon naar bed en ineens horen we een harde knal zegt hij: ooo mama dat is onwerk! Whaha, hij haalde 2 dingen doorelkaar. Onweer en vuurwerk!

Marijke Verkade

Marijke Verkade

30-12-2009 om 13:55

Wie is er gek?

zoonlief van 2 praat nog niet zo goed, maar er is soms zo iets geks te horen.... mijn man en ik zaten te geinen met ons zoontje en gekke bekken te trekken. De laatste die een raar gezicht trekt naar hem ben ik (mama).... kijkt hij zijn vader aan en zegt heel duidelijk: "Die is gek" en trekt vervolgens ook een gekke bek. Ik heb de hele avond zitten lachen tot soms een slappe lach.

Malihu

Malihu

30-12-2009 om 19:33

Zomer

Reactie van dochter (net 3) van de week toen bij het gordijnen openen bleek dat alle sneeuw weg was: "Nu is het zomer! Gaan we picknicken?!"

Volgende dag bij 1 zonnestraal die naar binnen scheen: "Nu is het zomer! Gaan we picknicken?!"

Vorige week een verhaaltje (van Jip en Janneke geloof ik) voorgelezen over picknicken en dat wij dat in de zomer ook wel een keer zouden gaan doen, als het weer mooi weer is.....

Massi Nissa

Massi Nissa

31-12-2009 om 08:32

Malihu

Hihi, ik moet echt lachen om jouw dochter. Wat een invloed hebben die voorleesboeken, he? Om nog maar te zwijgen van beloftes, die vergeten ze nooit.
Groetjes
Massi

Malihu

Malihu

02-01-2010 om 19:18

Massi nissa

ik vind de dingen die jij vertelt over je dochter vaak ook hilarisch, hi, hi.

En Linde heeft echt een ijzersterk geheugen, ze onthoudt ALLES! Dus we hebben al geleerd dat we goed moeten oppassen geen beloftes te maken, die we niet waar kunnen maken. En ik verlies ook altijd met memorie....

Wat gaat het hard hè, onze kleine ukjes alweer 3 jaar geweest...

Groetjes!

Guinevere

Guinevere

03-01-2010 om 11:23

Beurt

Zoon van 2 3/4 jaar ziet dat ik aan de slag wil met de laptop. "Mama, ik wil kleuren!" (op de laptop). "Nee, ik ga eerst en daarna mag jij.", zeg ik. Waarop hij naar me toe loopt, me stevig bij mijn kin vastpakt, me in mijn ogen kijkt en met een diepe stem zegt: "Ik ben aan de béurrrrrt!". Daarbij mijn hoofd nog even van links naar rechts draaiend.
't Is in elk geval wel duidelijk welke plek hij hier in huis denkt te hebben...

Merel78

Merel78

03-01-2010 om 19:26

Guinevere

LOL...dat doet me denken aan mijn dochter, die kan dat ook zo mooi (zij is 2 jr. 7 mnd).dan pakt ze met d'r handje mijn kin vast: luister jij nou...!! Ja, hoor...spuit 11!!

Guinevere

Guinevere

03-01-2010 om 19:33

Haha merel

Ja, fraaie types zijn het op deze leeftijd! Zoon maakte het hedenmiddag nóg bonter: hij liep door de kamer terwijl hij riep: "Ik is de baas! Ik is de baas!". Ik vraag me af wat hij zal worden later???

Ayanna

Ayanna

05-01-2010 om 15:37

Saai

Na een stoeipartij met zoontje, zat de kraag van zijn vestje niet meer goed, het stond recht omhoog. Ik wilde hem weer een beetje fatsoeneren, waarop zoon zegt: NEE, IK WIL DAT NIET!!!! Normaal zou ik reageren met: 'jawel, hier komen jij' of 'nou, dan niet'. Vandaag had ik een helder moment en vroeg hem waarom hij niet wilde dat ik zijn kraag goed deed. Zijn antwoord: dat is zo saai......

Buik

Gesprek met mijn zoon van bijna 3 over zwangerschap. Ik: weet je nog dat je in mijn buik zat? Hij: ja! Ik: was het leuk daar? Was het donker? Hij: ja het was donker. Ik: En wat deed je daar dan? Had je wel speelgoed? Hij: ja, deze! (En wijst een doos kapla aan!).

Het is me niet helemaal bijgebleven dat ik die doos kapla ook heb gebaard!

Irene

Irene

09-01-2010 om 20:31

Op de fiets

We fietsen samen door het barre winterweer, mijn zoontje Anders van bijna 3 jaar voorop. Ik mompel in mijn sjaal: "man, wat is het koud!"
Anders: "heb je het tegen mij?"
Ik: "euh ja"
Anders: "oh.... ik heet Anders!"

Even later zeg ik: "ik moet wel zeggen dat het een leuk gezicht is, die sneeuw"
Na even stilte reageert Anders: "nou mam, zeg het dan maar"
(ja daar moest ik ook even over nadenken, en dan ben ik er nog wel aan gewend dat hij de dingen nogal letterlijk opneemt)

Merel78

Merel78

12-01-2010 om 19:23

St(r)omen

Mama, wat doe jij (dochter, 2 jr, 8mnd)?
ik ben aan het stomen (want heel erg verkouden)
oh
Ik doe even de handdoek af, omdat het me iets te warm wordt:
dochter: mama, ben jij klaar met stromen?

Merel

er was nog een leuke vandaag, maar omdat mijn geheugen momenteel een grote zeef is, moet ik daar nog eens even goed over nadenken

Vliegen

Dochter van 5 gooit de speelgoedhelicopter door de lucht in de kamer. Zoon 3 jaar komt me de kapotte helicopter brengen. Mijn dochter zegt: Ru zei dat hij echt kon vliegen, waarop deze verontwaardigd zegt: nee, niet in de kamer! Buiten kan de helicopter alleen vliegen!

Dapper?

Ru is verkleed als ridder. Hij zegt: mamma, jij bent de prinses en ik ga de draak doden. Hij vraagt: waar is de draak? Ik zeg: in onze slaapkamer? Mamma, wil je het licht daar aandoen; het is daar zo donker, dat vind ik eng!!

Aah

Ru zit met een vork zijn aardappels te prakken. Aangezien wij nooit eten prakken, vraag ik wat hij aan het doen is. ‘Ik ben aan het dooieren!’ (doodmaken van de aardappels).

Irene

Irene

25-01-2010 om 20:33

Anders is anders

Zoon Anders van bijna 3: "mam, wat is een kemperek?"
Ik: "dat weet ik niet, iets wat je zelf hebt verzonnen"
Anders: "kempereeeeek, kempereeeeek.... heb ik dat gezongen?"

Massi Nissa

Massi Nissa

26-01-2010 om 21:05

Wat wordt jij later?

Ik vraag aan dochter wat ze later zou willen worden - dit naar aanleiding van een filmpje met de Kleine Prinses, die mag kiezen tussen Admiraal, Premier, Kok en nog iets. Samen lopen we allerlei beroepen af tot dochter naar buiten kijkt en inspiratie opdoet: "Ik word een boom!".
Groetjes
Massi

Onze net 3-jarige

Na de zwemles vraagt man aan zoon of hij gezwommen heeft als een baksteen of een vis. Antwoord zoon: als een pinguin.

Zoon heeft af en toe van die dagen dat hij me blijft roepen als hij net in bed ligt. Ik reageer meestal een beetje geirriteerd. Vanavond weer: "Mamaaaaa". Ik: "Nu wat?" Zoon: "Ik hou van je!". Smelt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.