Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Beloning avond4daagse

De avond4daagse komt er weer aan. Wat geven jullie je kinderen als beloning. Ik geef liever geen snoep. Maar wat dan? Kinderen zijn 10 en 12.


Ze krijgen toch een medaille?

De medaille is al een goede beloning. Maar bij mij stond er weleens een van mijn ouders aan het einde van de route met een bosje bloemen of een enkele bloem, dat vond ik altijd heel erg leuk.

Ze krijgen altijd wat lekkers/drinken mee voor onderweg (onzin voor dat korte stukje maar dat hoort bij de gezelligheid) maar dat is niet als beloning of zo. 

Ik zie inderdaad wel ouders op de laatste dag snoep boeketten en andere cadeaus geven maar dat doe ik zelf niet. Een bloemetje wordt traditioneel ook wel vaak gegeven.

Ik kreeg vroeger altijd een klein bosje gladiolen van mijn moeder. Maar ik vond die zó lelijk en ik was de enige uit de klas die ze kreeg, dus ik liep er een beetje mee voor schut (gevoelsmatig). 
Die medaille was toch het leukste. En de gezelligheid. 

Dus: geen gladiolen geven 

Hier in de regio lopen de kinderen op de laatste avond altijd rond met snoep om hun nek. Sommigen krijgen zelfs cadeautjes dat vind ik wat ver gaan. Overigens beland de snoep gewoon in de pot hoor en wordt er alleen op de avond zelf een extra snoepje gegeten ofzo.

Caroline80

Caroline80

11-05-2022 om 21:20 Topicstarter

Briannaf schreef op 11-05-2022 om 20:51:

Ze krijgen toch een medaille?

Eens. Maar als ik verder niets geef ben ik de enige ouder die niets geeft.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

11-05-2022 om 21:22

Ik doe gewoon snoep, ik wil niet dat hij de enige is die iets gezonds of niks krijgt. Dat vind ik zielig dus hij krijgt gewoon hetzelfde als andere kinderen en die krijgen snoep

Caroline80 schreef op 11-05-2022 om 21:20:

[..]

Eens. Maar als ik verder niets geef ben ik de enige ouder die niets geeft.

Ja precies vinden kinderen vaak erg jammer, een pakje gelpennen heb ik een paar jaar terug gegeven. 

Schommelstoel schreef op 11-05-2022 om 21:09:

Ik kreeg vroeger altijd een klein bosje gladiolen van mijn moeder. Maar ik vond die zó lelijk en ik was de enige uit de klas die ze kreeg, dus ik liep er een beetje mee voor schut (gevoelsmatig).
Die medaille was toch het leukste. En de gezelligheid.

Dus: geen gladiolen geven

Bij mij kreeg de hele groep gladiolen. Werd door de ouders samen georganiseerd 

Battle-Royale schreef op 11-05-2022 om 21:22:

Ik doe gewoon snoep, ik wil niet dat hij de enige is die iets gezonds of niks krijgt. Dat vind ik zielig dus hij krijgt gewoon hetzelfde als andere kinderen en die krijgen snoep

Ik spring ook niet in de sloot omdat anderen dat wel doen. 

Zoon kreeg een bakje olijven of snoeptomaten.

Lekker snoep, medaille en een roos...

BeneficialJay65

BeneficialJay65

11-05-2022 om 21:29

Caroline80 schreef op 11-05-2022 om 21:20:

[..]

Eens. Maar als ik verder niets geef ben ik de enige ouder die niets geeft.


Dan neem jij het initiatief voor de nieuwe trend om niks te geven. Ik vind niet dat overal een beloning voor gegeven moet worden. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

11-05-2022 om 21:31

Wat heeft een kind nou aan bloemen? 🤣 Geef dan gewoon echt helemaal niks. Of thuis een stuk appeltaart.

Hier lang geleden wel snoep, soms bloemen erbij. Het liep wel wat uit de klauwen toen mensen andere kinderen ook snoep gingen geven; de ene liep met niks, de ander met een mandarijn en anderen waren zo populair dat ze bedolven werden. Dát had anders gemogen wat mij betreft. Ik heb er eentje van de verstikkingsdood gered die met 8 puntzakken, 5 kettingen en een stel gekregen rollerskates om zn nek liep. De boel raakte verstrikt en de striemen stonden in zijn nek. Verder heb ik geen moeite met snoepjes geven. 

Caroline80

Caroline80

11-05-2022 om 21:36 Topicstarter

Ysenda schreef op 11-05-2022 om 21:25:

[..]

Ik spring ook niet in de sloot omdat anderen dat wel doen.

Zoon kreeg een bakje olijven of snoeptomaten.

Haha olijven en snoeptomaten zou mijn jongste heel blij mee zijn. Vind hij heerlijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.