Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kledingkeuze - Pokemon-Ninjago


Battle-Royale schreef op 17-06-2022 om 07:42:

[..]

Ja dat is jouw vreemde definitie van een goede ouder, niet de mijne. En aangezien wij hier nog steeds de kleding kopen zal hij vooral dragen wat wij geschikt achten. Daar mag hij dan uit kiezen.

Niets vreemd aan mijn definitie. 

Maar als jij je maar prettig voelt bij wat kind draagt he, dat is het belangrijkste. Het is volkomen duidelijk hoor .

Nsch82

Nsch82

17-06-2022 om 08:41 Topicstarter

dank allemaal. 
ik heb al jullie reacties gelezen. Dit was precies waar ik huiverig voor was. Dat kind?!!! Ik vraag gewoon advies over een keuze voor mijn zoontje! Dank aan iedereen voor de vriendelijke uitleg! 

Dat mijn kind blij is vind ik het belangrijkste. Een shirt vol tijgerglitters, helemaal trots op school en andere kinderen die onder de indruk zijn waardoor ze nog blijer wordt. Ik geniet daar als ouder weer van. Tuurlijk heb ik zo mijn voorkeuren, maar het gaat erom wat zij aan wil. Zolang het past bij het weer en een beetje verzorgd eruit ziet.

Hier doen wij dingen altijd in overleg. Plaatjes van Frozen, Pokémon en weet ik veel wat mocht op sokken, ondergoed en pyjama. 
Er is een poos geweest dat de pailletten omkeer shirts tof waren. Prima, maar dan wel iets wat subtiel was.
Daarnaast is er genoeg kinderkleding te krijgen wat ook gewoon leuk is. 

Haar keuze, haar leven. 
Ze is 6 en mag zelf weten wat ze aandoet. Binnen het budget en wel "normaal" (dus niet op je 8ste met een hotpants en mini truitje, dan gaan we even een gesprek hebben). 

Ze houdt van glitters, Frozen, Harry Potter (ik ook dus dit vind ik wel leuk), pailletten en tijgerprint in het roze. 
Niet mijn smaak. Toch koop ik het want zij moet er mee lopen en zich er prettig in voelen. 
Daarom snap ik echt niet dat ouders niet kopen want hun kind leuk vind omdat ze het zelf lelijk vinden. Jij hoeft er niet in te lopen, je kind moet zich er blij in voelen. Hoe zou je het vinden als.een ander voor jou gaat bepalen wat je aan moet?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

17-06-2022 om 09:01

Rondstruiner schreef op 17-06-2022 om 08:41:

[..]

Niets vreemd aan mijn definitie.

Maar als jij je maar prettig voelt bij wat kind draagt he, dat is het belangrijkste. Het is volkomen duidelijk hoor .

Dat maak jij er dan weer van. Ons kind draagt gewoon de kleding die wij voor hem kopen en zelf dus ook leuk vinden, kleding met schreeuwerige tekenfilm figuurtjes komen er hier niet in. Ik begrijp dus ook absoluut niet dat je hier zo’n punt van moet maken, doe je dat ook bij ouders die hun kind vegetarisch/veganistisch opvoeden? Of gelovig opvoeden? Want daar zit ook niet echt een eigen keus in, volgens jouw definitie zijn dat dan dus slechte ouders want ze geven hun kind geen eigen keus. Dat vind ik dus van de zotte, laat mensen gewoon hun kind opvoeden zoals ze dat zelf willen ipv jouw denkbeelden wbt eigen keuze aan anderen op te leggen en zij die dat niet doen persoonlijk te veroordelen als slechte ouders.

Kinderen ontwikkelen nu eenmaal hun eigen smaak en worden daar in beïnvloed door vriendjes. Ze willen bij hun vriendengroep horen en vooral niet te veel afwijken. 
Als ouder hoef je natuurlijk niet in alles mee te gaan maar ik zou wel rekening houden met de wensen van je kind.
Mijn zoon kreeg geen kleding met wapens erop dus ninjago had ik niet voor hem gekocht maar pokemon, Harry Potter of een sportauto of een vliegtuig mocht wel. 
Je hoeft natuurlijk zijn kast er niet mee vol te hangen maar een t shirt of sweater voor schooldagen zou ik geen groot punt van maken.

Millie91 schreef op 17-06-2022 om 08:37:

 Ik geniet er dan ook enorm van om hem te kleden in leuke (duurzame) merkjes, kleuren en stoffen die hem mooi staan.

   Ook overdreven commerciële kleding met allerlei figuren erop, heb ik liever niet in huis. 

Grappig dat je niet ziet dat merkkleding precies hetzelfde is als wat jij 'overdreven commerciële kleding' noemt. Of er nu Dora op staat of Tommy Hilfiger is mij om het even en beiden 'overdreven commercieel' 

Ik vind het vooral grappig dat er mensen zijn die er zo diep over nadenken. 
Mijn kinderen zien er verzorgd uit (schone kleding en niet kapot) maar welke 'modetypes' het zijn, daar heb ik werkelijk nog nooit over nagedacht. 

Toen ik mijn dochter kreeg zag ik het helemaal voor me. Haren mooi met elastiekjes doen, mooi aankleden met jurkjes en rokjes,....  Ja jammer joh, mijn dochter is verre van meisjesachtig. Ze wil geen staart in haar haar en geen jurkjes/rokken aan. Elke dag een t-shirt/trui en een broek. Jammer, maar als zij dat zo wilt vind ik het prima. 

Ik stuur nog wel een beetje. Als het aan haar ligt trekt ze elke dag een joggingbroek naar school aan, en vind ik dus niet ok. Ze mag één keer in de week zo'n broek naar school aan en de rest jeans. Vind een joggingbroek niet echt iets voor school eerlijk gezegd.

Dubbel

Als ik kleding lelijk vind (in mijn geval ook de Pokemon / Ninjago kleding) dat koop ik dat niet voor mijn kinderen. Voor een kleuter vind ik het overigens nog wel kunnen, maar niet meer voor mijn 10 jarige zoon. Gelukkig vraagt hij er ook niet na en vind  alles prima wat ik koop. 

Overigens: oordeel niet te snel over kinderen in joggingbroeken. Mijn neef kon een strakke broek echt niet verdragen en heeft dus inderdaad heel lang met een jogging/trainingsbroek naar school gegaan en hij is verre van sportief. Zitten met een broek met een harde rand was voor hem onprettig. 

Aiden schreef op 17-06-2022 om 10:00:

Overigens: oordeel niet te snel over kinderen in joggingbroeken. Mijn neef kon een strakke broek echt niet verdragen en heeft dus inderdaad heel lang met een jogging/trainingsbroek naar school gegaan en hij is verre van sportief. Zitten met een broek met een harde rand was voor hem onprettig.

Mijn kinderen griebelen ook van spijkerstof. Mijn kinderen (6 ) mogen aan waar ze zelf blij van worden. Soms is dat een gecoördineerde outfit, meestal is het een glitterfestijn of all out Disney. Maar goed dat komt dan ook van een 35 jarige vrouw die pokemonshirts en Harry potter jurken draagt. 

Kinderen hebben nog de rest van hun leven om in een keurslijf geduwd te worden, waarom ze nu niet lekker vrij laten?

Ik lees vaak op het forum dat het not done is om je kind met een joggingbroek naar school te sturen. Vraag me dan af of dat zo'n cultuurdingetje is ofzo? Ik woon in een Scandinavisch land en hier draagt zo goed als elk kind "mjukisbyxor" tot ze ongeveer puber zijn. Sterker nog, ik herinner me dat de opvang (1-6 jaar) in het begin van het schooljaar vroeg om je kind liefst in dit soort broeken (of leggings) te brengen, wegens goedkoop, rekbaar, droogt relatief snel en ze hoeven geen 20 keer per dag jeansbroeken dicht te ritsen/knopen. 

Ik denk dat echt elk kindje in de klas minstens 1 versie van deze set heeft: https://www2.hm.com/sv_se/productpage.0869561013.html 

Wat TO betreft, tja, kinderen hebben zo hun eigen smaak. Ik koop de kleren voor mijn kinderen (4 en 6 jaar) en kan hun geen groter plezier doen dan daar af en toe eens iets spuuglelijk tussen te steken. Een Pikachu t-shirt, of een dinosaurus trui met glitters, of iets van Mario/Sonic/Ninjago... Maakt mij eigenlijk niet uit en ik steek ze nog liefst in dat soort kleren op de dagen dat ze naar school gaan. Overigens koop ik 90% gewoon wat ik mooi vind, dus dan zijn ze extra blij met hun lelijke t-shirt (en oh wat jammer als die in de was zit).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.