Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Knuffels tijdelijk kind wassen


dan

dan

04-06-2023 om 12:59

Bijtje82 schreef op 04-06-2023 om 12:55:

Ik zou niet zomaar een *fijne* geur op de knuffel spuiten. Dat kan voor het kind toch heel vervelend zijn, maar ook zelfs het probleem erger maken.
Denk dat als hij echt gewassen zou moeten worden en het kind is er ok mee, dat je het best gewoon alleen water kunt gebruiken en handwas. Dan blijft zijn vertrouwde geur nog enigszins intact.


Ja, met alleen water scheelt het misschien al iets. 

Ik zou ook niet gelijk beginnen emt alles in de was gooien, maar na 5 weken zou dat toch moeten kunnen. Samen met hem de knuffel in bad doen, is dat een optie? Sowieso lijkt handwas me een stuk veiliger, ik heb slechte ervaring met knuffels in de wasmachine doen. Soms lopen ze veel meer door dan je had verwacht, ze kunnen er niet altijd zo goed tegen en dan zitten oren, armen, benen of hoofd ineens erg los, of de stof wordt er heel anders van qua gevoel. Dan is een handsopje met wolwasmiddel (laat hem zelf een geur kiezen misschien?) veiliger en daar schiet het ook alvast een stuk van op. Hoe wil je de knuffel gaan drogen? In de zon zetten? Want dan wordt hij misschien erg hard.

WendelmoedM schreef op 04-06-2023 om 13:08:

Ik zou ook niet gelijk beginnen emt alles in de was gooien, maar na 5 weken zou dat toch moeten kunnen.

Hoe bedoel je na 5 weken & wel kunnen? Is er een termijn voor iets in 5 weken?

Livv

Livv

04-06-2023 om 13:52 Topicstarter

WendelmoedM schreef op 04-06-2023 om 13:08:

Ik zou ook niet gelijk beginnen emt alles in de was gooien, maar na 5 weken zou dat toch moeten kunnen. Samen met hem de knuffel in bad doen, is dat een optie? Sowieso lijkt handwas me een stuk veiliger, ik heb slechte ervaring met knuffels in de wasmachine doen. Soms lopen ze veel meer door dan je had verwacht, ze kunnen er niet altijd zo goed tegen en dan zitten oren, armen, benen of hoofd ineens erg los, of de stof wordt er heel anders van qua gevoel. Dan is een handsopje met wolwasmiddel (laat hem zelf een geur kiezen misschien?) veiliger en daar schiet het ook alvast een stuk van op. Hoe wil je de knuffel gaan drogen? In de zon zetten? Want dan wordt hij misschien erg hard.

Zal ik doen! Qua drogen zat ik inderdaad te denken om de knuffel te laten drogen in de zon of op een verwarming 

Livv

Livv

04-06-2023 om 13:54 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 04-06-2023 om 12:55:

Ik zou niet zomaar een *fijne* geur op de knuffel spuiten. Dat kan voor het kind toch heel vervelend zijn, maar ook zelfs het probleem erger maken.
Denk dat als hij echt gewassen zou moeten worden en het kind is er ok mee, dat je het best gewoon alleen water kunt gebruiken en handwas. Dan blijft zijn vertrouwde geur nog enigszins intact.

Zat er aan te denken om hem een geurtje te laten kiezen en zelf op zijn knuffel laten spuiten om zo de stinkende/vieze geur te maskeren.

Geen idee hoe erg het stinkt, maar ik zou het wel altijd in overleg met het kind doen. Knuffel samen in bad oid doen en niet gewoon maar stiekem doen terwijl het kind al in zo’n lastige situatie zit. Oke;  lees dat je dat ook van plan bent.

Ik zou persoonlijk echt wegblijven van de sprays want die geven het echt een andere veel te zepige geur. Ik zou eerder neutraliseren dmv wassen met azijn of baking soda.

Caroline80 schreef op 04-06-2023 om 11:34:

[..]

TS wast knuffel 2 tot 4 keer per jaar. Niet om de 2 tot 4 weken. 2 tot 4 keer per jaar vind ik niet overdreven. Hier gaan ze elke keer als we op vakantie zijn geweest in de was. En dat is ook 2 tot 4 keer.

Er staat dat de lievelingsknuffel elke 2-3 weken in de was gaat. Hier is juist de geur in een knuffel heel belangrijk, die zorgt inderdaad voor een vertrouwd gevoel. Ik was hier de knuffels echt nooit. Alleen als er eens overheen is gespuugd ofzo. Maar geen 1 knuffel ruik ik door de hele slaapkamer heen. Dus in het geval van To zou ik samen met het kind bespreken wat er aan te doen is. Misschien inderdaad een badfeestje van maken met de knuffels van haar eigen kinderen ofzo. Maar zonder iets te zeggen zo in de was gooien zou ik nooit doen!

Ik zou de knuffel absoluut niet zomaar wassen en zeker geen sprays erop spuiten, daarvan wordt de geur er meestal niet lekkerder op. 
Hetzelfde effect om een bezweet stinkshirt opnieuw aan te trekken en toch deodorant spuiten, alsof daarmee de stank verdwijnt 🤢

Livv

Livv

04-06-2023 om 14:45 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 04-06-2023 om 14:27:

Ik zou de knuffel absoluut niet zomaar wassen en zeker geen sprays erop spuiten, daarvan wordt de geur er meestal niet lekkerder op.
Hetzelfde effect om een bezweet stinkshirt opnieuw aan te trekken en toch deodorant spuiten, alsof daarmee de stank verdwijnt 🤢

Had meer het idee om op die manier de stinkende geur te maskeren 

Livv

Livv

04-06-2023 om 14:47 Topicstarter

BlairW schreef op 04-06-2023 om 14:19:

[..]

Er staat dat de lievelingsknuffel elke 2-3 weken in de was gaat. Hier is juist de geur in een knuffel heel belangrijk, die zorgt inderdaad voor een vertrouwd gevoel. Ik was hier de knuffels echt nooit. Alleen als er eens overheen is gespuugd ofzo. Maar geen 1 knuffel ruik ik door de hele slaapkamer heen. Dus in het geval van To zou ik samen met het kind bespreken wat er aan te doen is. Misschien inderdaad een badfeestje van maken met de knuffels van haar eigen kinderen ofzo. Maar zonder iets te zeggen zo in de was gooien zou ik nooit doen!

Hier is het qua hygiëne en frisheid eigenlijk al vanaf kleins al de regel dat de lievelingsknuffel één x per 2-3 week in was gaat. Dit is puur om dus zo’n stinkende knuffel te voorkomen en frisheid/gezondheid (qua bacteriën en huisstof mijt te voorkomen)

Livv

Livv

04-06-2023 om 14:50 Topicstarter

Junio schreef op 04-06-2023 om 14:07:

Geen idee hoe erg het stinkt, maar ik zou het wel altijd in overleg met het kind doen. Knuffel samen in bad oid doen en niet gewoon maar stiekem doen terwijl het kind al in zo’n lastige situatie zit. Oke; lees dat je dat ook van plan bent.

Ik zou persoonlijk echt wegblijven van de sprays want die geven het echt een andere veel te zepige geur. Ik zou eerder neutraliseren dmv wassen met azijn of baking soda.

Geur is lastig te omschrijven, betreft beetje  (voetbal)grasachtige geur. Ruikt dus als een  sok na een voetbalwedstrijd. 

Bijtje82

Bijtje82

04-06-2023 om 14:57

Livv schreef op 04-06-2023 om 14:45:

[..]

Had meer het idee om op die manier de stinkende geur te maskeren

Je gaat dan alleen maar geuren mengen en daar wordt het niet frisser op.

Zie het als een was die je te lang in de machine hebt laten zitten. Ik denk dat ik me qua geur zoiets moet voorstellen. 

Die was moet je dan echt nog een keer wassen of spoelen, maar die lucht krijg je echt niet weg met een spray. Wordt alleen maar erger.

Bijtje82 schreef op 04-06-2023 om 14:57:

[..]

Je gaat dan alleen maar geuren mengen en daar wordt het niet frisser op.

Zie het als een was die je te lang in de machine hebt laten zitten. Ik denk dat ik me qua geur zoiets moet voorstellen.

Die was moet je dan echt nog een keer wassen of spoelen, maar die lucht krijg je echt niet weg met een spray. Wordt alleen maar erger.

Valt mee, er zijn genoeg spulletjes op de markt die het werk goed doen. Zo had ik iets voor stinkende schoenen en dat werk als een tierelier.

Ik zou het niet wassen, het kind wil niet, de ouders niet. 

Livv schreef op 04-06-2023 om 13:54:

[..]

Zat er aan te denken om hem een geurtje te laten kiezen en zelf op zijn knuffel laten spuiten om zo de stinkende/vieze geur te maskeren.

Een geurtje erop spuiten zou ik juist niet doen.

Ik zou de knuffel met alleen water, dus zonder wasmiddel, wassen. Dat is de geur waarschijnlijk nog hetzelfde, maar minder sterk. 

Als je de knuffel echt wil wassen zou ik het met de hand doen en zonder zeep. En zomaar een idee...misschien kun je achterhalen of zijn moeder en vader een bepaald luchtje dragen en welk merk wasmiddel ze gebruiken, misschien kun je daar de knuffel een beetje mee opfrissen en dan ruikt het misschien vertrouwd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.