Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welke limonadesiroop


Ginevra schreef op 19-03-2024 om 08:01:

[..]

Ik drink vrijwel alleen maar water en thee (en wijn, maar ik bedoel nu even voor gewoon het alledaagse drinken).
en de mensen om me heen drinken ook alleen maar water, thee en koffie. Frisdrank drink ik hoogst zelden.
dus ik ben ook wel verbaasd dat er zoveel mensen limonade drinken. Ik heb er verder geen oordeel over, want als je het dun drinkt zal het wel meevallen, maar het is gewoon een verrassing voor me. Ik zie het niet veel, daarom dacht ik dat het niet zoveel voorkomt. Bubbel

Alleen water, thee en koffie? Nooit melk, chocomel,  sinaasappelsap,  of zoiets?

Miepjecody schreef op 19-03-2024 om 09:24:

[..]

Alleen water, thee en koffie? Nooit melk, chocomel, sinaasappelsap, of zoiets?

Nee hier ook niet, nooit melk of chocomelk. Heel soms als ik bij iemand op visite ben een sapje, maar dat is echt heel, heel zelden. Alleen tomatensap drink ik nog wel eens. 

Mevrouw75 schreef op 19-03-2024 om 08:50:

[..]

Als je hem niet zo lekker vindt, niet doen natuurlijk.

Een pak koffiebonen kost ook 7 euro en dan zit je in het goedkopere segment, dus wat dat betreft líjkt die 7 euro duur, maar koffie is dus ook niet gratis (vooral niet als je het ook nog met opgeklopte melk drinkt).

En ik drink al geen koffie, dus dat bespaar ik weer 

Ik drink zelf voornamelijk thee in de ochtend en iets van crystal clear in de avond/bij het eten enz. Zit niks in qua suiker ofzo, maar vind gewoon water niet lekker. Heb toch liever iets met koolzuur en wat smaak.

Miepjecody schreef op 19-03-2024 om 09:24:

[..]

Alleen water, thee en koffie? Nooit melk, chocomel, sinaasappelsap, of zoiets?

thuis niet nee.

Mevrouw75 schreef op 19-03-2024 om 11:27:

[..]

thuis niet nee.

Net schreef iemand : in mijn omgeving drinkt iedereen water, thee koffie.

Ik kan me er zo niets bij voorstellen dat iedereen die je kent hetzelfde drinkt?

Of dat je zelf al heel je leven hetzelfde drinkt? En nooit een tijdje iets anders. 

watertoren schreef op 18-03-2024 om 11:26:

Ik lees echt met verbazing dat er zo veel mensen zijn die Ranja drinken. Ik dacht echt echt dat dat iets van vroeger was. Als je zegt Ranja dan denk ik aan vroeger. Aan kinderfeestjes. Wij geven dat zelfs niet als activiteitencomissie bij de voetbal.

Wij regelen vaak activiteiten voor kinderen in onze wijk. 

Daar schenken wij ranja de kinderen, wel twee verschillende smaken.

Waar wij nu als activiteiten commissie tegen aan lopen, welke bekers gaan wij gebruiken, bekers van karton of bekers die wij kunnen afwassen.

Miepjecody schreef op 19-03-2024 om 11:47:

[..]

Net schreef iemand : in mijn omgeving drinkt iedereen water, thee koffie.

Ik kan me er zo niets bij voorstellen dat iedereen die je kent hetzelfde drinkt?

Of dat je zelf al heel je leven hetzelfde drinkt? En nooit een tijdje iets anders.

Hier ook; water, thee, aanmaaklimo. Heel incidenteel frisdrank. De rest; geen behoefte aan of we lusten het niet. In onze omgeving zie ik zelden mensen melkproducten of frisdrank drinken. Maar goed, we zien ook niet alles natuurlijk.

Anouk1234

Anouk1234

19-03-2024 om 12:47 Topicstarter

Gingergirl schreef op 19-03-2024 om 12:07:

[..]

Hier ook; water, thee, aanmaaklimo. Heel incidenteel frisdrank. De rest; geen behoefte aan of we lusten het niet. In onze omgeving zie ik zelden mensen melkproducten of frisdrank drinken. Maar goed, we zien ook niet alles natuurlijk.

Melk drink ik ook alleen bij ontbijt en lunch en dat zien mensen buiten mijn gezin ook niet.  

Anouk1234 schreef op 19-03-2024 om 12:47:

[..]

Melk drink ik ook alleen bij ontbijt en lunch en dat zien mensen buiten mijn gezin ook niet.

Nee precies dat bedoelde ik ook. Al weet ik van veel familie en vrienden wel dat ze het nooit drinken.

Miepjecody schreef op 19-03-2024 om 11:47:

[..]

Net schreef iemand : in mijn omgeving drinkt iedereen water, thee koffie.

Ik kan me er zo niets bij voorstellen dat iedereen die je kent hetzelfde drinkt?

Of dat je zelf al heel je leven hetzelfde drinkt? En nooit een tijdje iets anders.

Wat mij betreft: inderdaad alleen koffie, thee (25 soorten in huis) en water (regelmatig met bubbels). En, vooruit, op mijn werk regelmatig bij de lunch een beker sinaasappelsap. Kinderen drinken geen koffie, die vinden iets als limo wel lekker dus dat staat vrijwel altijd wel in de koelkast (maar zelf drinken, nee). Schoonzoon drinkt liefst ijsthee - haal ik dan speciaal voor hem in huis.

Wij hebben altijd wel een fles Karvan Cevitam in huis, framboos (met suiker). Dochter drinkt dat, afgewisseld met water, ijsthee of kleine pakjes Capri Sun. Ik neem zelf alleen limo (zo heet het hier) als er echt niets anders in huis is aan frisdrank. Dan hooguit een mm siroop op een glas van 300 ml, anders is het veel te zoet. Ik heb voor mezelf ginger beer en 7 Up, beide light en daar krijg ik niets van.

IngridT schreef op 18-03-2024 om 19:44:

niet alles gelezen. Maar heeft iemand al Hooghoudt gezegd? In de glazen fles? Ik drink t zelden. Maar toch. de klassieke oranje. Ook perfect voor een klassieke vla flip.. De hardgroene Reine Claude is ook heerlijk en de citroen iseen must have voor een ouderwetse kwast

Vrees alleen dat t alleen in Noord Nederland verkrijgbaar is.

Hooghoudt drink ik het liefst, dan inderdaad wel graag de groene, bij ons, in het noorden, te koop bij de AH. Ik drink meestal één soms twee glazen per dag, verder koffie, thee, water of prikwater met een smaakje, die van Spa of Jumbo. Cola is mijn favoriete drank, maar dat drink ik nog maar zelden omdat ik wat kilo’s kwijt wil. Mijn kinderen dronken toen ze klein waren wel limonade, eigen merk of die van Cevitam, tegenwoordig drinken ze bijna alleen nog maar water.

Miepjecody schreef op 19-03-2024 om 09:24:

[..]

Alleen water, thee en koffie? Nooit melk, chocomel, sinaasappelsap, of zoiets?

Nee. Sinaasappelsap een heel enkele keer, drie keer per jaar of zo. Idem voor hete chocolademelk. 

ik vind het wel lekker hoor, maar via drinken krijg je zoveel loze calorieën binnen. Ik ben te zwaar en moet al enorm mijn best doen om niet verder aan te komen (o.a. ivm medicijnen). En thee of water vind ik meestal toch het lekkerst. En als ik dan eens zin heb in een verse jus  trakteer ik mezelf er op maar dat is echt een uitzondering. 

Miepjecody schreef op 19-03-2024 om 09:24:

[..]

Alleen water, thee en koffie? Nooit melk, chocomel, sinaasappelsap, of zoiets?

Hier alleen water,  thee en koffie. 

Als ex obees iemand zal ik altijd mijn best moeten blijven doen niet weer te groeien.  Schrappen van drinken waar calorieën inzitten vond ik het makkelijkst.  En ook beter voor mijn gebit. 

Miepjecody schreef op 19-03-2024 om 07:29:

[..]

Het heet geen ranja, maar siroop.

Als je kinderen daar dik van werden, heb je het waarschijnlijk niet goed genoeg verdund hoor.

Huh? Wat een vreemde redenatie. 
Natuurlijk word je niet dik van ranja. (zo noem ik het) Je kunt wel dik worden van teveel suikers. Bij dik worden is het best wel een logische stap om vloeibare calorieën aan te pakken. Waarom niet??

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.