Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Afgesneden rietjes gevonden

Een tijdje geleden heb ik een zakje xtc en Crystal med gevonden in de kamer van mijn dochter (17) … Zij was die gaan halen voor haar en haar vrienden.Heel stom van haar uiteraard.Ik heb een gesprek met haar gehad en alles weg gegooid…Ik heb ook gezegd dat ik voor 1 keer ging zwijgen om haar vrienden niet in de miserie te brengen maar dat ik het volgende keer naar de politie zal brengen.Was dit de 1 ste keer of niet ik weet het niet.Dit is een 6 tal weken geleden.Vandaag bij het legen van de droogkast vond ik een 4 tal afgesneden rietjes …Ik zal er haar vanavond mee confronteren maar natuurlijk zal ik wel weer 1 of andere uitleg krijgen … Fysiek zie ik niet direct veranderingen aan mijn dochter.Ze kan uit bed ‘s morgens,ze gaat ongeveer 1 keer uit om de 2 weken,ze eet,..Hoe kan ik in godsnaam te wete komen hoe groot het probleem is…Wachten tot het te laat is?


Afgesneden rietjes?

Natje1812

Natje1812

24-05-2023 om 11:58 Topicstarter

ja,ik vermoed dat ze dat gebruiken om te snuiven…Snuifbuisjes … 

Ik heb zelf 2 dochters (allebei begin 20). Wij spreken er heel open over. De oudste neemt weleens een pilletje als ze naar een dancefeest gaat. Ik weet dat zij de behoefte niet heeft om andere middelen uit te proberen. De jongste heeft een periode af en toe geblowd. Zij heeft ook niet de behoefte om andere middelen te gebruiken. Pas geleden met uitgaan had een bekende cocaine aangeboden, ze verteld dan ook de volgende dag dat ze het aanbod afgeslagen had omdat ze het niet wil gebruiken.

Ik zou gewoon op een neutrale manier het gesprek aangaan. Google eens op Crystal meth gebruikers en laat ze die foto's zien. Je schrikt je een ongeluk hoe die mensen aftakelen. Voorlichting en bewustwording is heel belangrijk.

Af en toe blowen of een keer op een feestje xtc zou ik me niet zo'n zorgen over maken. Ik ben er wel tegen hoor, maar weet dat enorm veel jongeren dat doen. Crystal meth is echt een ander verhaal. Dat is een afschuwelijke drug. Heel verslavend en met hele snelle aftakeling tot gevolg. 

Het zou ook nog kunnen dat ze niet zelf gebruikt, maar dealt. Ga met haar om tafel. 

crystal meth? Echt? Dat is superverslavend en merk je echt wel. Hoe weet je dat dat het was? Het wordt in Nederland nauwelijks gebruikt, eigenlijk vooral in de gay chemsex scène. 

als het echt CM was, had je echt stappen moeten ondernemen. Dat goedje leent zich niet voor recreatief gebruik. 

https://www.drugsinfo.nl/overige-middelen/wat-is-crystal-meth-of-methamfetamine

Ik zou als ik jou was advies vragen bij de jellinek, Trimbos of hier: https://www.drugsinfo.nl/contactinformatie
Ook als het om “gewone” speed gaat trouwens. 

dit zijn geen grappen, dit is echt levensgevaarlijk als het CM was. Ben verder niet zo hysterisch op recreatief drugsgebruik, maar dit is een andere orde. 

Natje1812

Natje1812

24-05-2023 om 12:08 Topicstarter

Ik ga het er zeker over hebben met haar,ik weet niet waar ze het geld vandaan zou halen…Ze hangt al haar geld aan Fast food en benzine voor haar brommer.Ze krijgt 25€ per week,werken doet ze onregelmatig en dat geld gaat voor 2/3 de naar haar spaarboekje … Ik wil niet panikeren maar ik wil ook niet naiëf zijn en alles op zijn beloop laten…wat dan?

Xtc is niet zo duur hoor. Maar het kan zijn dat ze dealt en dat ze daar het geld vandaan haalt. 

https://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/interactieve-informatie/videos/videos-voor-ouders/
Jellinek heeft heel veel info voor ouders die zich zorgen maken en je kunt ze ook bellen. 

Ik zou hier dus wel écht een punt van maken. Gebruiken of dealen...beide is niet oké.
Die troep is illegaal en ze bewaart het in jouw huis. Dat is ook voor jou en je zoon en je man een gevaar, want je wil niet in een drugskwartier komen te wonen. Dat wereldje is schimmig en nietsontziend. Daar moet ze uit zien te blijven. 
Hoe het in België zit weet ik niet, maar in Nederland kan de burgemeester een drugspand tijdelijk sluiten en dan sta je gewoon op straat voor een tijdje. Dat risico zou ik niet willen lopen, nog los van alle risico op bedreigingen uit het drugscircuit.

Ik ben sowieso heel erg tegen drugs, maar er zit nog een verschil tussen af en toe blowen of een pilletje op een feestje of er in dealen en het spul thuis hebben liggen.

Natje1812

Natje1812

24-05-2023 om 12:21 Topicstarter

Ja,dat is dus een beetje het probleem hoe kom ik te wete hoe groot het probleem echt is….Want er is voor mij ook wel degelijk een verschil tussen eens experimenten met vrienden en het op regelmatige basis gebruiken.Die crystal meth was niet voor haar maar voor andere vrienden die het eens wilden proberen maar ja die verhaaltjes geloof ik niet zomaar.Ik heb net de rest van haar kamer doorzocht en niks gevonden maar ja dit wil niets zeggen…

Natje1812 schreef op 24-05-2023 om 12:21:

Ja,dat is dus een beetje het probleem hoe kom ik te wete hoe groot het probleem echt is….



Ik zeg het nog een keer, neem contact op met experts op dit gebied. Ik heb al een paar linkjes geplaatst. Zij kunnen je helpen. Ook in hoe je het gesprek met je kind aan kunt gaan. 
Het staat er wat bruut, maar het is goed bedoeld. Dit zijn geen grappen en kan echt levensgevaarlijk zijn. CM gebruik je doorgaans niet “een keertje” zoals coke of xtc. Als ik het me goed herinner is het vele malen verslavender dan heroïne. En vrijwel direct. 

Natje1812

Natje1812

24-05-2023 om 12:36 Topicstarter

Zal ik doen,bedankt..

en dan kan dit prima een plek zijn om je hart te luchten hoor. want dat moet ook kunnen. En ik snap je zorgen.

ken je haar vrienden een beetje?

crystal meth zal het vast niet zijn. Dat is hier niet zomaar aan te komen.
ik denk eerder aan speed.

ik heb zelf jarenlang gebruikt. Ging veel feesten.
Op een gegeven moment ben je uitgefeest en ga je fulltime werken en stopt het

Ik vond ze afgelopen week ook toen ik de kamer van mijn zoon leeg haalde.  Samen met een buisje met restjes wit poeder. Speed, cocaine?? Ik heb geen idee, ik heb geen verstand van drugs. 
Ik wist wel dat hij wiet rookt, maar hier had ik geen idee van. Je zou denken dat zoiets toch wel opvalt, zeker als je regelmatige gebruiker bent. 

Ik heb hem nog niet gesproken,  want hij woont niet meer thuis, maar dat ga ik zeker wel doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.