Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter wil vriendje niet mee naar huis nemen

Onze dochter van bijna 18 jaar heeft al enige tijd contact met een jongen. Ze spreken weleens af en ze blijft ook weleens bij hem slapen. Hier hadden we in eerste instantie ook geen problemen mee ( heb destijds ook tel contact gehad met zijn moeder) want ze is er eerlijk over en ze is erg blij met hem. Kunnen het goed vinden met elkaar. Hebben 24/7 contact via de Snap. Aantal maanden terug was er sprake van dat die bij ons thuis zou komen maar dochter heeft dit toen afgehouden omdat ze nog niet helemaal zeker was en ze het niet direct zo officieel wilde maken, ( kwam net uit een rotperiode met een andere knul die haar meerdere malen bedrogen heeft). Hier had ik ook alle begrip voor en heb het toen zo gelaten. Nu zijn we echter maanden verder en hebben ze nog steeds veel contact maar altijd bij hem thuis. Ik weet vrijwel zeker dat hij juist wel graag bij haar thuis wil komen maar dat zij degene is die de boot afhoudt. Ze verteld vaak over hem en ook dat het erg goed gaat tussen hun. Nu zijn we echter als ouders zover dat wij hem ook weleens willen ontmoeten. Dit hoeven geen officiele toestanden te worden. Even wat drinken en dan kunnen ze lekker hun eigen ding doen. Ik heb nu ook tegen haar gezegd dat we hem nu eerst een keer willen zien omdat er anders ook niet meer gelogeerd wordt bij hem. Dan wordt ze boos en raakt ze geirriteerd. Misschien van ons heel kinderachtig om het zo te doen maar we zijn nu pak hem beet een half jaar verder en ik vind dat wij als ouders ook wel het recht hebben om dit aan haar/hun te vragen. Zat ouders die het geeneens hadden goed gevonden dat er geslapen wordt bij iemand die ze niet kennen. Zover ik weet is het echt een prima jongen, aardig, vriendelijk en een leuke vriendengroep. niks om te moeten verbergen maar ik kom er maar niet achter wat maakt dat ze moeilijk doet over een keer hier thuiskomen.
Ook al wordt het op de lange termijn niks dan hoeft het toch niet zo ingewikkeld te zijn om eens hier af te spreken. We zijn geen gekke familie waar je je voor hoeft te schamen haha, huisje boompje beestje, geen ingewikkelde toestanden. Ik vind het niet leuk om hier steeds woorden over te krijgen en is het nu werkelijk zo raar dat we dit vragen en hoe zouden jullie dit aanpakken?
NB: bij haar vorige vriendje duurde het ook vrij lang dat die hier thuiskwam maar niet zo eindeloos als dat het bij deze jongen duurt


Dat jullie er aan toe zijn is niet waar het om gaat, al is het wel begrijpelijk.  Ik heb 2 verschillende kinderen, een meer delende en eentje die pas deelt als iets zeker is.
Ik zou er niet op drammen, zeker niet als je verder een goede relatie met haar hebt.
Haar straffen ( ze is bijna 18 he) zou uit frustratie zijn en om je zin door te drukken, niet echt de manier denk ik.
Je hebt je dochter vast geleerd haar eigen keuzes te maken en het verschil tussen goed en fout te weten, daar mag je nu op vertrouwen. 
En ja, ik snap je, natuurlijk wil je zo'n jongen zien. Ik denk alleen dat dat aan je dochter is.

Ik kan je 100% volgen, behalve het straffen. Ik zou na een half jaar ook willen weten wie mijn schoonzoon van dat moment is. 
En als je haar nu eens vraagt om af te spreken op een plaats waar je iets kan eten/drinken? Een zaterdagmiddag een ontmoetingkje van een klein uurtje. Misschien dat het ijs op die manier gebroken wordt en dat van daaruit verdere stappen mogelijk zijn.
Persoonlijk vind ik dat je gelijk hebt en dat het op zijn minst een teken van betrokkenheid bij het leven van je dochter is. En daar vind ik niks mis mee.
Succes hoor!

Poeh ik vind het nogal een uitspraak, dat je er ‘recht op hebt’ om zo’n jongen te ontmoeten. Dat zou ik zelf niet zo snel bedenken. Ik zou hem wel (heel! erg!) graag willen ontmoeten, maar daar récht op hebben, nee. Je dochter heeft een eigen leven en ze maakt haar eigen keuzes. Vertrouw je daarop? Misschien wil ze er zelf nog over nadenken en heeft ze nog niet gekozen of ze wel of niet met die jongen verder wil en dan zit je niet te wachten op de mening van je ouders, vermoed ik. Of wat voor reden ze dan ook heeft. Kinderen gaan zich losmaken van hun ouders. Je krijgt een andere rol. Ik zou het zonde vinden om hier steeds woorden over te krijgen met mijn dochter. Ik zou het laten rusten. Maar ik krijg het idee dat je je afgewezen voelt, omdat je begint te bedenken dat jullie ‘normaal’ zijn en ‘niets om voor te schamen’ maar het gaat waarschijnlijk helemaal niet over jou. Je moet niet alles op jezelf betrekken. Je wordt simpelweg steeds minder belangrijk in het leven van je dochter. Dat doet best een beetje pijn. 

Hoe geraakt ze bij haar vriendje in 't weekend?

Ik zou haar de volgende keer als het pijpestelen giet zelf met de auto brengen.

ik vrees hoe harder je trekt, hoe langer het duurt en hoe meer een ding

ik zou het loslaten. Aan haar laten. Hoe moeilijk ook.  Ik zou wel graag een fotootje zien van hem, gewoon dat het geen 50jarige is.  Maar lijkt me dat zoiets geen probleem is

Ik zou het ook niet leuk  vinden maar het toch afwachten. 

Recht op contact met de scharrel van je dochter....ik snap haar wel. 

wat praat je kinderachtig over je bijna 18 jarige.
Hoe oud is haar vriend?
Dram niet zo zeg.

rebmaaviv schreef op 15-01-2023 om 20:42:

Recht op contact met de scharrel van je dochter....ik snap haar wel.

Je bedoelt: Je toekomstige schoonzoon met wie ze over een paar jaar 3 kinderen heeft.

Je hebt contact met zijn moeder gehad voordat je hem gesproken hebt? Dat vind ik echt raar. 

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 20:53 Topicstarter

Netherfield schreef op 15-01-2023 om 20:46:

Je hebt contact met zijn moeder gehad voordat je hem gesproken hebt? Dat vind ik echt raar.

Nee hoor moeder belde mij om te vragen of ik akkoord ging dat mijn dochter daar bleef slapen. Ze had het namelijk vervelend gevonden als ik dit niet zou weten. Niks raars aan, alleen maar netjes

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 20:55 Topicstarter

Ik denk dat jullie het woord recht iets teveel opblazen. Wij zouden het gewoon eens fijn vinden om hem te ontmoeten. 

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 20:56 Topicstarter

absor schreef op 15-01-2023 om 20:39:

ik vrees hoe harder je trekt, hoe langer het duurt en hoe meer een ding

ik zou het loslaten. Aan haar laten. Hoe moeilijk ook. Ik zou wel graag een fotootje zien van hem, gewoon dat het geen 50jarige is. Maar lijkt me dat zoiets geen probleem is

Haha nee hoor, het is geen 50 jarige

Ingrid18

Ingrid18

15-01-2023 om 20:58 Topicstarter

absor schreef op 15-01-2023 om 20:39:

ik vrees hoe harder je trekt, hoe langer het duurt en hoe meer een ding

ik zou het loslaten. Aan haar laten. Hoe moeilijk ook. Ik zou wel graag een fotootje zien van hem, gewoon dat het geen 50jarige is. Maar lijkt me dat zoiets geen probleem is

Haha nee hoor, het is geen 50 jarige

Wat is nu eigenlijk het probleem van je dochter? Dat haar vriendje ziet waar zij woont, of dat hij jullie ontmoet? Komt hij wel bij jullie thuis als jullie er zelf niet zijn?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.