Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2023

Doet je kind examen dit jaar of ben je op een andere manier betrokken. Klets mee! 


Kimdekim schreef op 23-05-2023 om 07:57:

[..]

Engels had de afgelopen jaren een lagere N-term. 2022 0.4, 2021 ook 0.4 en 2019 0.7. Dus pittiger in vergelijking met voorgaande jaren.

Ja, als je het daarmee vergelijkt wel, maar het was blijkbaar nog steeds iets te makkelijk.

Bakblik schreef op 23-05-2023 om 08:38:

[..]

Nee juist niet. Hoe moeilijker hoe hoger de N-term.

https://nl.wikipedia.org/wiki/N-term

Dat zeg ik toch ook

Hier om 9.15 koken, 75 min.
En is het laatste examen.

Schemerlampje schreef op 23-05-2023 om 08:48:

[..]

Ja, als je het daarmee vergelijkt wel, maar het was blijkbaar nog steeds iets te makkelijk.

De N-term. is nog niet vastgesteld toch? Mijn zoon zei gewoon dat hij de teksten wat pittiger vond dan wat er geoefend was vooral omdat context ontbrak en er veel moeilijke woorden in de vragen stonden. Wat ook wel logisch is want hij 2 examens geoefend en die hadden beide dus een lage N-term. 

Vandaag staat scheikunde hier op het programma. Hij heeft zelf wel vertrouwen in, maar ik vind scheikunde tricky. Hij kan een 5 halen maar ook een 8.  De grote angst zit voor hem bij latijn wat hij morgen heeft.  

Kimdekim schreef op 23-05-2023 om 10:01:

[..]

Dat zeg ik toch ook

Als jij zegt: "Engels had de afgelopen jaren een lagere N-term. 2022 0.4, 2021 ook 0.4 en 2019 0.7. Dus pittiger in vergelijking met voorgaande jaren." 

Dan denk ik door dus pittiger in vergelijking met voorgaande jaren dat het examen pittiger was een niet de N-term. Pittiger slaat meestal op vragen de N-term is hoger of lager.  Dan had ik je verkeerd begrepen,  sorry.

Bakblik schreef op 23-05-2023 om 10:16:

[..]

Als jij zegt: "Engels had de afgelopen jaren een lagere N-term. 2022 0.4, 2021 ook 0.4 en 2019 0.7. Dus pittiger in vergelijking met voorgaande jaren."

Dan denk ik door dus pittiger in vergelijking met voorgaande jaren dat het examen pittiger was een niet de N-term. Pittiger slaat meestal op vragen de N-term is hoger of lager. Dan had ik je verkeerd begrepen, sorry.

Het was een reactie op een opmerking van iemand.  Die zegt dat het eindexamen met een N term van 0,8 te gemakkelijk was ik zei dat het voorafgaande jaren 0.4 was een dat het examen dus pittiger was dan de jaren hiervoor.  

Dochter had vandaag economie. Ze vond het makkelijk, maar wat zag ze er tegen op.
Ze is nu klaar met haar examens. Lekker ontspannen nu.
Volgende week heeft ze schoolreisje.

Hier is Nederlands in volle gang
Spannend hoor, ik hoop een paar interessante teksten. 

Overigens heb ik geen idee wat N normen zijn? 

de N term is de normering.  Zonder normering weet je je punt nog niet.  Hij kan ergens tussen de 0 en 2 liggen ( ik heb iig geen examen gevonden met een hogere N-term maar in principe zou het kunnen).

Kimdekim schreef op 23-05-2023 om 07:32:

Mijn zoon had opgezocht wat docenten dachten dat de N-term zou zijn. Blijkbaar dachten die tussen de 0,8 en 1 omdat het examen aan de pittige kant was.

Aan de pittige kant….daar hoort een n term van BOVEN de 1 bij. 
Een n term van onder de 1 betekent dat t examen relatief gemakkelijk was. 

nogmaals vergeleken met de voorafgaande jaren. 

Crepe_au_fromage schreef op 23-05-2023 om 13:55:

Hier is Nederlands in volle gang
Spannend hoor, ik hoop een paar interessante teksten.

Overigens heb ik geen idee wat N normen zijn?

De N-term is een getal dat gebruikt wordt om iedereen die examen gemaakt heeft eerlijk te waarderen met minimaal  een 1 voor de moeite. Voor de berekening van het toe te kennen cijfer wordt een formule gebruikt waar die N pas wordt ingevuld als de examens al zijn nagekeken. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/N-term

Hier staat het uitgelegd.  Afhankelijk van hoe moeilijk het examen was en hoe het gemaakt is wordt achteraf de N-term pas bepaald.  

Op de middelbare van mijn dochter werden alle cijfers altijd al berekend met een formule waarbij de N altijd 1 was.  Iemand die alles fout had kreeg toch een 1 voor de moeite.  Als je 50 van de 100 punten had gehaald heb je recht op een 5.5 De formule was dan 50 :10 × 9 + N. Bij N =1 kom je dan uit op een 5.5.

Bij een toets waar je 75 punten totaal kunt scoren ligt de berekening wat anders.  Ik ben niet zo goed in het opstellen van een formule maar ik hoop dat je mijn uitleg snapt.

Ja dank je Bakblik. Ik snap hem.
Tot nog toe had zo'n ruim boven de helft goed en 1 keer alles goed. Dus dat zal wel goed zitten.

Nederlands ging goed, appt ie net. Nu met vrienden wachten op de antwoorden 

De teksten waren wel prima, één ging over boeken. Dat heeft enorm zijn interesse dus dat scheelt al.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.