Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Trainingspakken

Ik ben even benieuwd of jullie dit herkennen. Mijn zoon ontwikkelt steeds meer een eigen stijl en mening op alles. Wij vinden dat juist heel goed. Alleen ik moet er wel aan wennen dat hij nu in een fase zit dat hij bijna alleen maar trainingspakken en joggingsbroeken overal naar toe draagt. Vroeger was dit bij mij alleen voor tijdens de sport. Maar ook als er vrienden van hem komen lopen ze allemaal hierin. als ik hem aanbied om samen te shoppen voor nieuwe kleren dan wilt meneer dat niet.


ik zou maar even doorwennen. dat pubers een andere modesmaak hebben dan hun ouders is heel gezond. Sommige pubers kiezen voor paars haar, anderen voor een dandy of gothic look en weer anderen voor urban sportswear. Het is gewoon hip. En comfortabel. ik snap hem wel. 
In de boardroom zitten tegenwoordig ook getatoeëerde mensen in een spijkerbroek met sneakers. Zelfs mensen in joggingbroeken. De tijden van driedelig/mantelpak zijn steeds meer voorbij.

Trainingspakken, badslippers en witte sportsokken, dat droegen mijn jongens het liefst 😂

Als het maar schoon en heel is. Verder bemoei ik me nergens mee.

Poezenmeisje schreef op 22-12-2022 om 21:44:

Als het maar schoon en heel is. Verder bemoei ik me nergens mee.

Haha dat is precies mijn motto! Pick your battles

Schoon heel en min of meer passend qua maat verder is het aan hem op schooldagen en in het weekend.
Voor werkdagen heeft hij kledingvoorschriften van de baas. Voor speciale gelegenheden als een etentje bij familie of een uitvaart ga ik de "strijd" nog aan. Maar dat wordt steeds minder hij gaat het zelf ook zien dat je niet altijd in je trainingspak kan verschijnen.

Poezenmeisje schreef op 22-12-2022 om 21:44:

Als het maar schoon en heel is. Verder bemoei ik me nergens mee.

En als ze zelf maar schoon zijn...

madee schreef op 22-12-2022 om 22:03:

[..]

En als ze zelf maar schoon zijn...

Dat ook ja. Zwarte sokken zien er niet vuil uit als ze uit schoenen komen.....

Helaas is de lucht af en toe niet te harden.

madee schreef op 22-12-2022 om 22:03:

[..]

En als ze zelf maar schoon zijn...

Die van mij denkt dat dit huis zijn privé-spa is. Met de huidige gasprijzen remmen we hem wel af. Nu één keer per dag douchen/badderen i.p.v. twee keer.

Sokken en onderbroeken gaan sinds de kleutertijd direct in de wasmand die op zijn kamer staat. De rest hangt hij op zijn rekje en geeft hij braaf af als ik de was ga doen.

Ik heb er wat dát betreft al 20 jaar geluk mee.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

22-12-2022 om 22:21

Jongeren in joggingbroek is toch al jaren dé trend? Ik zie mijn buurjongens nooit in iets anders lopen dan dat.

Kerstgala op vrijdag. Vertelt hij donderdagavond. 

Vrijdagochtend bij de kringloop heb ik een zwart colbert gescoord. Een wit overhemd van papa opgescharreld op zolder. Een vlinderdas had hij nog. 

James Bond in spijkerbroek en op veiligheidsschoenen. 


"Bedankt voor het pak, mama."

Poezenmeisje schreef op 22-12-2022 om 22:24:

Kerstgala op vrijdag. Vertelt hij donderdagavond.

Vrijdagochtend bij de kringloop heb ik een zwart colbert gescoord. Een wit overhemd van papa opgescharreld op zolder. Een vlinderdas had hij nog.

James Bond in spijkerbroek en op veiligheidsschoenen.


"Bedankt voor het pak, mama."

Ah zo'n grote kerel maar toch ook weer niet hè, geweldig!

Die van mij was wat dat betreft blij met Corona, kerstgala, examengala het was er niet.
O, nee, het examengala was er wel maar dat heeft hij geskipt om in de sporthal bij een toernooi vrijwilligerswerk te doen.

Zilver_gray schreef op 22-12-2022 om 21:38:

Trainingspakken, badslippers en witte sportsokken, dat droegen mijn jongens het liefst 😂

De mijne ook hoor, niks mis mee.

Ik heb wel 1 x (uit voorzorg) gezegd dat ik ervan uit ging dat ze zelf wel zouden weten wanneer ze netjes gekleed voor de dag moesten komen. En ja hoor, dat voelden ze haarfijn aan. Geen probleem dus ik zou er maar gewoon aan wennen als ik jou was  

Pepperoni schreef op 22-12-2022 om 23:44:

[..]

De mijne ook hoor, niks mis mee.

Ik heb wel 1 x (uit voorzorg) gezegd dat ik ervan uit ging dat ze zelf wel zouden weten wanneer ze netjes gekleed voor de dag moesten komen. En ja hoor, dat voelden ze haarfijn aan. Geen probleem dus ik zou er maar gewoon aan wennen als ik jou was

Wat ik dan wel bijzonder vind; mijn middelste staat gerust een uur in de badkamer (tanden poetsen, gezicht wassen, haren wassen, haar masker, douchen etc) daarna wordt zorgvuldig elke centimeter van zijn lichaam ingesmeerd met bodylotion of een verzorgende olie…lekker geurtje op…..maar daarna wel diezelfde dusty, musty, crusty trainingsbroek weer aan..

Ik zal wel heel streng zijn maar bij mij is trainingskleding echt voor thuis en op het sportveld. Zeker niet naar school of studie. Moet wel zeggen dat het bij hem op school en nu op vervolgopleiding ook echt heel ongebruikelijk is om trainingspakken te dragen. Zijn vrienden dragen het ook alleen bij training en wedstrijd en zijn allerbeste vriend ook wel hier. Zoon loopt thuis ook het liefst de hele dag in zijn voetbal-trainingsoutfit. Die is gelukkig wel mooi en hij heeft drie identieke sets.
Ook bij mij op school is het zo ongebruikelijk dat we leerlingen als we de naam niet weten soms beschrijven als “dat brugklasmannetje dat altijd in een trainingspakje loopt.” We hebben er overigens geen regels voor - maar de leerlingen hebben er blijkbaar ongeschreven regels voor. Of alle ouders zijn van die zeurpieten als ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.