Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat mee naar school voor lunch

Mijn puberdame houdt niet van brood. Afgebakken broodjes en tosti’s wel. Maar wat moet je dan mee naar school? We hebben een tijdje brood gedaan, maar dat komt over het algemeen niet aangeraakt weer terug. Op de basisschool at ze vaak wraps met kruidenboter, maar dat begint haar ook de keel uit te hangen. Wat nemen jullie pubers mee naar school ipv brood? 


mijn kinderen nemen brood mee. Maar een paar suggesties: koude pastasalade,  soep in een thermosbeker, wraps met iets anders dan kruidenboter, (mini)quiche, hartige of zoete (bananen) muffins, iets omelet achtigs, yoghurt met muesli en fruit... 

Iets meer lekkers op de wraps of in een pitabroodje?
Rode pesto met wat sla, komkommer en kipfilet, groene pesto, sla, komkommer zalmfilet. Zoveel lekkers te bedenken!
Koude pannenkoeken. 
Laat haar in het weekend experimenteren met wat haar lekker lijkt en meegaan naar de supermarkt.

Yoghurt (met fruit of muesli), iets van een (pasta)salade? Lust ze anders crackers in plaats van brood? 
Ik zou haar vooral zelf laten bedenken wat ze graag meeneemt naar school. Ze is daar immers oud en wijs genoeg voor.

Volkoren wraps met iets anders dan kruidenboter

Wat wil ze zelf? En met wat komt ze zelf dat een beetje betaalbaar en handig is?

Zij moet het opeten.

Bijtje82

Bijtje82

07-11-2022 om 00:24

Krentenbol met kaas , eierkoek, mueslibol met kaas.

Mijn dochter houdt meer van zachte bolletjes dan van sneetjes brood. Dus misschien is dat een idee. 

Kaasstengel, saucijzenbroodje.
Lekker fruit of rauwkost. Ontbijtkoek. 

Koude pannenkoeken. 
Beetje een mix van hierboven.

Maar afbakbroodjes mee naar school dan? 

Verder afwisseling want ze krijgt snel genoeg van steeds hetzelfde, gelijk heeft ze, onze lunches zijn doorgaans ook erg saai en weinig afwisselend. 
Met wraps kun je erg leuke dingen doen. (Net als met brood etc) 

Maar goed, moet je ook maar net altijd tijd en puf voor hebben, al die afwisseling..
Misschien samen met haar een vast weekmenu opstellen, zodat er niet al te veel variabelen zijn maar er toch mogelijkheden voor verandering zijn. 
Bijv maandag afbakbroodjes, di yoghurt wo (pasta) salade, do zelfgemaakte muffins en op vrijdag wraps. 
En dan genoeg dingetjes ‘erbij’ doen, liever veel kleine hapjes dan 1 groot gerecht. Wat pinda’s, noten, rauwkost, gekookt eitje, (gedroogd) fruit, gezond koekje.  Dochter hier is gek op gedroogde mango. 

Als ze wel ontbijt en wat eet ze als ze thuis komt, zou ik me niet zo druk om een echte lunch maken. 

Je kan dan denken aan iets voedzaams om te drinken (een smoothie met fruit of een snelle smoothie van half Turkse yoghurt, half sinaasappelsap of Taksi) en snaaien (bijv. miniworstjes, stukjes kaas, cherrytomaatjes, fruit, mueslireep, noten of studentenhaver, pakje crackertjes met kruiden, ontbijtkoek in kleine blokjes). 

Na schooltijd maken ze hier de lekkerste dingen. Van bamisoep tot panini, van wentelteefjes tot de mooiste tosti's. Als ze honger hebben, gaan ze vanzelf eten. Dan maar op een raar tijdstip. 

Lust ze het echt niet (kokhalzen, overgeven) of vindt ze andere dingen gewoon lekkerder? Ik kan niet zoveel met dit soort 'voorkeuren' eerlijk gezegd. Het komt op mij verwend over.

Herfstappeltaart schreef op 07-11-2022 om 07:22:

Lust ze het echt niet (kokhalzen, overgeven) of vindt ze andere dingen gewoon lekkerder? Ik kan niet zoveel met dit soort 'voorkeuren' eerlijk gezegd. Het komt op mij verwend over.

Waarom is iemand eten meegeven dat ook gegeten wordt verwennen geworden? Ik noem het tegengaan van voedselverspilling.

Ik kan het me goed voorstellen ik heb ook al jaren geen brood meer mee naar mijn werk. Wel salade, restje van de dag ervoor, maaltijdsoep, bananenmuffin

bananenbrood, Salade, wrap met andere beleg, een aardappelsalade, quiche ...

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 07:45

Herfstappeltaart schreef op 07-11-2022 om 07:22:

Lust ze het echt niet (kokhalzen, overgeven) of vindt ze andere dingen gewoon lekkerder? Ik kan niet zoveel met dit soort 'voorkeuren' eerlijk gezegd. Het komt op mij verwend over.

Op mij ook, klinkt alsof gewoon brood niet luxe en/of speciaal genoeg is aangezien kind het wel in andere luxere vormen eet. 

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 07:45:

[..]

Op mij ook, klinkt alsof gewoon brood niet luxe en/of speciaal genoeg is aangezien kind het wel in andere luxere vormen eet.

Eens, je kunt eens ander, duurder brood proberen met ander broodbeleg (salades, gebakken ei etc) maar dit is verwend gedrag. Dus dan mag ze zelf een oplossing verzinnen. 

Battle-Royale schreef op 07-11-2022 om 07:45:

[..]

Op mij ook, klinkt alsof gewoon brood niet luxe en/of speciaal genoeg is aangezien kind het wel in andere luxere vormen eet.

Er is echt wel een verschil in smaak tussen broodjes en brood. Ik heb ook een hekel aan brood eten, eet het wel maar niet met smaak. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-11-2022 om 07:52

Decembermamma schreef op 07-11-2022 om 07:48:

[..]

Er is echt wel een verschil in smaak tussen broodjes en brood. Ik heb ook een hekel aan brood eten, eet het wel maar niet met smaak.

Dat weet ik want ik eet wel brood op m’n werk normaal gesproken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.