Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vriendin 's nachts thuisbrengen ouderwets?

Peiling

Is het gebruikelijk om een meisje 's nachts thuis te brengen? (5 km omfietsen)

Maximaal 2 antwoorden.

148 stemmen
68%
32%

papz

papz

23-07-2022 om 11:29 Topicstarter

Poezekat schreef op 23-07-2022 om 11:24:

Dan kan ik inderdaad ook wel begrijpen dat ze vaker naar haar vriend gaat dan omgekeerd. Maar dat lost jouw zorgen niet op uiteraard.

Ik had zelf een auto op die leeftijd dus ik hoefde niet naar huis te fietsen midden in de nacht, het ging dan wel om 25 km dus dat scheelt een hoop.

Zorgen om haar veiligheid is maar 1 kant van het verhaal, ik ben vooral verdrietig dat hij het kennelijk niet voor haar over heeft. 

De vriendjes van mijn dochters fietsen wel mee. Die zouden niet eens willen dat ze alleen terug zouden fietsen. Al slapen ze meestal samen als ze samen weg gaan. Ik zou het wel netjes vinden als de vriend van je dochter even mee zou fietsen naar haar huis.

Voor zover ik weet is dat nog steeds heel gebruikelijk. 

Ik zou ook graag zien dat ze werd thuisgebracht door haar vriend.Maar ja...ik ben misschien van de oude stempel.

Due-scimmie schreef op 23-07-2022 om 11:09:

Ligt voor mij echt volledig aan de omgeving. Ik vond het toen ik 20 was ook helemaal niet nodig dat iemand mee naar huis fietste. Als ik midden in het bos had gewoond of in een drukke stad ipv een dorp had ik er misschien anders over gedacht.

Ik vind een drukke stad 's nachts minder eng om doorheen te fietsen dan een dorp (waarvoor je meestal over stille wegen moet fietsen om er te komen).

papz schreef op 23-07-2022 om 11:15:

[..]

Die denkt dat ze onaantastbaar is. en vindt het zielig voor de jongen

Als ik zeg dat ik wel alleen kan fietsen en mijn vriend zeg dat mag je niet dan vind ik dat betuttelend. Dan zou ik er snel klaar mee zijn. Als ik vraag of hij me thuis wil brengen en.hij zegt nee, dan is dat anders.

papz schreef op 23-07-2022 om 11:19:

[..]

Dit jongen heeft al een eigen kamer dus ik snap dat ze daar liever blijft. Maar ik kan er gewoon niet bij dat je na de avond je meisje door de voordeur de nacht in stuurt en zelf gaat pitten.

Waarom blijft ze niet gewoon slapen, dan?

Op mijn 20e haalde mijn vader mij op. Sinds ik uit huis ben (sinds 22e) fiets ik savonds altijd zelf, ongeacht de route. Vond het sindsdien zonde om angst de regie te geven.

MoederBarberin schreef op 23-07-2022 om 11:43:

[..]

Waarom blijft ze niet gewoon slapen, dan?

Dit. Of waarom haalt pa haar niet op?

Mijn zoon deed het wel, ook voor meisjes die gewoon vriendin waren.
Het heeft niet zo zeer met ouderwets te maken als  wel het feit dat het onveilig is op straat voor een meisje van twintig

papz schreef op 23-07-2022 om 11:19:

[..]

Dit jongen heeft al een eigen kamer dus ik snap dat ze daar liever blijft. Maar ik kan er gewoon niet bij dat je na de avond je meisje door de voordeur de nacht in stuurt en zelf gaat pitten.


Als hij haar 'de nacht in stuurt en zelf gaat pitten' terwijl zij liever daar blijft, dan is hij niet echt gek op haar. Dan hoop ik dat ze dat heel snel zelf inziet, want denk niet dat ze dat van jou gaat aannemen. 

Als het anders is en zij besluit zelf weg te gaan 's avonds en tegen hem zegt dat hij niet hoeft mee te fietsen, ja wat kan die jongen dan? 

Ik had het niet eens gewild dat mijn vriend op mijn 20ste 10 km moet gaan fietsen midden in de nacht om mij thuis te krijgen. Als ik het niet veilig vind, dan zorg ik zelf voor een andere oplossing (blijven slapen, opgehaald worden). Ik zou dat niet van hem verwachten. En ik zou dat zeker niet zien als 'niet verliefd genoeg'. En als mijn vader daar dan nog wat van had gevonden, was ik helemaal niet blij geweest. Als pa het zo onveilig vindt, dan had ie me zelf mogen ophalen. Die verwachting moet hij dan niet bij mijn vriend gaan neerleggen. 

Ik heb het vroeger nooit mee gemaakt dat een vriend mij niet thuis bracht. Mijn zoon laat een meisje na het stappen ook niet alleen naar huis fietsen. Ook niet als hij er geen verkering mee heeft. Ze zou ook kunnen vallen onderweg met wat drank op. 

Ik vind het erbij horen dat een man een vrouw ophaalt en thuisbrengt. Met 20 overigens met de auto ipv op de fiets trouwens. Een meisje alleen laten fietsen midden in de nacht is gevaarlijk. 

je bent niet blij met schoonzoon???

verdrietig omdat hij haar niet thuis brengt , klinkt wat overdreven vind ik 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.