Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe vaak mogen/mochten jouw kinderen hun schoen zetten?

Sinterklaas is in het land en mijn kinderen mogen vanavond hun schoen zetten. Mijn man vroeg zich af hoe vaak je een kind eigenlijk de schoen laat zetten. Dus ik dacht, tijd voor een poll! 

We vieren Sinterklaas op 5 december en ik denk dat ik ze in die tussentijd nog een keertje hun schoen laat zetten. 

Peiling

Hoe vaak mogen of als ze al ouder zijn mochten jouw kinderen hun schoen zetten?
93 stemmen
4%
6%
6%
37%
10%
37%

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-11-2021 om 19:40

Nooit.

dit jaar 3x. Vanavond als eerste. En dan nog 2 keer omdat ik 1 ingekleurde schoen op de schoenzetkalender zo karig vindt. Oja en op school mag ook nog verwacht ik.

Niet omdat 3 mijn lievelingsgetal is, maar omdat het vaak zo uitkomt (gemiddeld 1x/week). Ik heb overigens geen vaste avonden, ik doe net hoe het uitkomt.

Hier ook 3 keer, maar dan omdat er 3 weekenden zijn tot Sinterklaas. Elke zaterdagavond vanaf de intocht tot aan de viering, zo hebben wij het altijd gedaan met de kinderen. 

Meestal vanaf dat Sint in het land is iedere zaterdag.  Dus zo'n 3 x gemiddeld.  Afhankelijk van op welke dag 5 december viel ook weleens op vrijdag of donderdag. 
Ze zijn inmiddels 16 en 19 nu doe ik soms wel spontaan en schoen vullen. 
Overigens waren schoencadeautjes hier altijd klein/broodnodig. Een gekke pen, en klein speelgoedje dat soort dingen. 
Dat jaar dat het voor Sony al sneeuwde heb ik de nieuwe wanten (die al op zolder lagen voor 5 december) in de schoenen gedaan.  Die hadden ze gewoon nodig. 

Twee keer per week tot 5 december, op woensdag en zaterdag. Ik weet niet op hoeveel keer je dan uitkomt, 6 keer of zo? Dat was toen ze geloofden. Daarna heel lang slechts een keer, op de dag van de intocht. En dit jaar zijn ze er klaar mee, kennelijk was ik de enige die het nog leuk vond

Gewoon elke avond toch zeker? Ik heb geen kids maar had het hier laatst nog over met een zusje. Vanaf dat ie in het land was tot en met 5/12 mochten we elke avond onze schoen zetten. 

Elke dag, maar de sint komt niet elke dag langs. Je weet nooit wanneer hij komt, dus het is elke dag een verrassing. Gemiddeld 2-3 keer per week wat in de schoen, maar dan wel gewoon wat snoep en 1 of 2 keer een klein cadeautje zoals een stickervel of een paar stiften of zo. De echte cadeaus komen vijf december.

Dit jaar 3 keer. Elke zaterdagavond, maar niet meer op 4 december. Toen mijn kinderen nog geloofden in Sinterklaas was het 2 keer per week. Maar op de door de weeksedag was het meer iets nuttigs dat ze kregen (leuke tandenborstel, kinderbadschuim) en in het weekend dan wel iets van speelgoed.

Dat soort dingen plan ik niet. Ik zie wel. 

je schoen zetten mag elke dag, je weet tenslotte nooit wanneer de pieten in de buurt zijn. 
Meestal kwamen ze 1x met een wat groter kadootje €5-6, de andere keren een mandarijn,  wat kruidnootjes of een chocomuis. Of een briefje van sint. Ik denk dat ik gemiddeld 2x per week er wat in deed. 

Elke zaterdag tot 5 december, dus 3x.

2x per week, ze zijn niet te houden anders…die spanning en verwachting van Sinterklaas is echt enorm 

 kinderen zijn allang volwassen maar we deden het zoals het bij ons thuis vroeger ook ging.
Elke dag zetten mocht maar Sint had geen tijd om elke keer langs te komen dus het was een verrassing. 
in het weekend een klein kadootje en door de weeks een mandarijn, een chocomunt of paar pepernoten.

2 keer per week ongeveer. Ze geloven al wat jaren niet meer, soms wordt de schoen nog gezet. Met zingen en al. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.