Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeizame communicatie.

Hallo allemaal,

Ik zie zoveel topics. Ze lijken veelal op mijn verhaal maar toch net allemaal even wat anders. En ik dacht... ik open maar een nieuwe topic. Ik zal proberen mijn verhaal zo kort en bondig te vertellen. Wat misschien wat moeilijk gaat aangezien het verhaal inmiddels groter is dan de bijbel. Ik vind het fijn als mensen met reacties komen, maar zit niet te wachten op afbrandingen of als opmerkingen met laat het los. Die opmerking komt te vaak voorbij en als ik het zou loslaten zou er alleen maar verslechtering optreden.

Anyway. Ik ben nu ruim 4 jaar moeder. Waarvan sinds een jaar of 2 geen alleenstaande moeder meer. Ik ben na een heel diep dal gegaan ( door mijn ex ) en weer opnieuw gelukkig in de liefde, waarvan ik 4 jaar terug niet had gedacht dat dit nog mogelijk zou zijn. 4 jaar geleden beviel ik van een prachtige dochter. Vaders was bij de bevalling enkelt lichamelijk aanwezig. Geestelijk was hij ergens anders. En eigenlijk is het daar allemaal al begonnen. Eerlijk gezegd al vanaf het begin van onze relatie maar dat wist ik natuurlijk lekker niet. Mijn ex had een dubbelleven met zijn ex. Heeft mij 2 jaar voorgelogen en ook zijn ex. Speelde gezinnetje met mij maar speelde ook gezinnetje met zijn ex. In december 2017 werd onze roze wolk geboren. Een zware tijd. Een vader die lichamelijk aanwezig is en alleen maar aan de playstation zit gekluisterd en dus 0,0 initiatief toont. Op wat enkele momenten na zodat het niet zo opvalt. Dan staat in maart zijn ex voor de deur, met de mededeling dat hij dus ook een relatie heeft met haar. Zij heeft dit moment natuurlijk in allerlei kleuren zitten afwachten want zij wist wel al 2 jaar van mij af. Hij was op uitzending voor 4,5 maand en heeft dus de confrontatie met alle liefde overgelaten aan iemand anders. Want dat is iets waar ik inmiddels na 6 jaar wel achter ben. Confrontatie ( in negatieve zin ) is niet aan hem besteed en vlucht dan dus liever. Zaken bespreken is niet mogelijk. Uiteindelijk na veel gelieg en verdraaiingen en zijn terugkomst van uitzending is de scheiding in werking gezet ( we waren net 2 weken geregistreerd partners voor hij wegging ). We zetten een OSP op. Meneer wilde alleen maar tekenen en snel wegwezen want had eigenlijk nergens zin in en zag alles als een moetje. ( ik toen 24 met 0 ervaring zat daar bij de mediator ). met de bagage die ik nu heb, had ik daar toen liever met deze kennis willen zitten ). Na het OSP tekenen is mijn ex zo'n 3 jaar niet in het leven ( of eigenlijk amper ) in het leven van onze dochter geweest. Hij had geen huis/woning om haar fatsoenlijk te kunnen ontvangen. Dus werd er bezoekrecht opgestart. In principe om de week op vrijdag bij mij thuis. Wat al een hele grote stap is en geen fijn gevoel is kan ik je vertellen na wat er gebeurt is. Maargoed alles in het belang van het kind zodat zij toch haar vader kan zien. Dat ik me opgelaten voel zet ik maar opzij. Regelmatig kon hij niet. Altijd smoesjes, last minute afzeggen, moest altijd met hem meedenken want hij was zo zielig want hij moest op oefening. Gaf al deze afspraken tevens ook veel te laat door. Soms pas een dag ervoor waardoor ik weer met problemen zat. Uiteindelijk heb ik door noodzaak onze dochter nog een dag op het kinderdagverblijf moeten laten verblijven omdat ik door hem in de problemen kwam. Hier was hij het niet mee eens want ( je kent het wel. Grootse woorden maar geen daden ). Rook regelmatig naar alcohol als hij er was, was ook zichtbaar aan zijn ogen, rood doorlopen. Nadien heeft hij eindelijk een appartement gevonden. en heeft mij daar ook pas achteraf van op de hoogte gesteld dat dit maarliefst 109km verderop was. 1,5 uur rijden zonder file. Waarop bepaalde afspraken van het OSP al niet meer kunnen gewaarborgd worden. Omdat het probleem toen niet al te groot was hebben we dit verder even zo gelaten. ( in mijn naiviteit, helaas is dat allemaal achteraf ). Sinds 2020 gaat onze dochter om de week op zaterdag naar haar vader. Zoals ook hij niet alle weekenden ( de even/oneven ) weekenden kan waarborgen en ook ik niet door werk ging dit over het algemeen in goed overleg. Totdat hij een nieuwe vriendin kreeg. Zij was nog maar heel kort in beeld en begon zich al heel vlot met van alles te bemoeien. Onze communicatie was al niet zo best omdat hij mij gewoon heel erg belazerd heeft. Ik heb geprobeerd om daarom een communicatie schrift in te zetten zodat wij misschien wat minder fysiek in gesprek zouden hoeven. De keren dat hij zelf schreef ging dit ook nog goed en was dit een korte overdracht en tekst met uitleg hoe de dag was gegaan. En de bijzonderheden mbt dochter in de aanloop naar school etc. Na korte tijd begon zij dat schrift te schrijven ( zichtbaar aan handschrift maar ook het verkeerd schrijven van namen en het niet weten hoe verhalen in elkaar steken ). Zo begon zij zich ook te mengen en bemoeien in het ouderschapsplan. En eigenlijk is toen de bom gebarsten. Dit heeft onze toch al minimale communicatie nog moeizamer gemaakt. Sinds januari 2022 slaap dochter om het weekend 1 nacht bij hem. Meneer stond hierop want dit stond immers in het inmiddels al 4 jaar oude ouderschapsplan. Helemaal ermee eens ben ik het niet. Maargoed ook voor ons is het wel gemakkelijk als ze in het weekend daar is als wij moeten werken en haar dus niet weer overal naar toe hoeven brengen. En een bijkomstigheid, zij bouwt een band op met haar vader. Vooraf is hij wel al voor de 2e keer 4,5 maand naar het buitenland geweest en is zij dus een hele periode niet geweest hierdoor. Rond maart hebben wij vernomen dat zijn vriendinnetje alweer de deur uit is. Nikki zegt altijd als zij terug komt dat zij er weer niet was. En ze waren bij een andere vrouw ( zijn ex waarmee hij mij bedrogen heeft en zo ook zijn dochter ). Nog niet zo erg dat dat meisje de deur weer uit is, maar hij liegt al ruim 2 maanden tegen zijn dochter. Maar is ook niet eerlijk naar ons toe dat het over is. Ik vind dit wel zo netjes om dit soort zaken aan elkaar te melden. Of het er nou toe doet of niet. Want de afspraak geld een half jaar nadat het uit is mag er pas weer iemand geintroduceerd worden. Eigenlijk heb ik dit liever op een jaar. Omdat het toch wel merkbaar is dat onze dochter hier erg mee zit. Zo gaf zij ook aan dat papa en zijn vriendin erge ruzie hadden. Wat het verhaal voor mij nog belastender maakt. Zo wordt er ook steeds meer door hem geeist uit zijn oogpunt uit wat hij wil en niet vanuit het oogpunt wat goed is voor onze dochter. Ik heb toen der tijd al eens aangegeven dat het haar heel veel energie kost om om de week bij hem te zijn en maandag weer naar school te moeten. Ze is KAPOT. Maandag ochtend al heel veel moeite met opstaan en tussen de middag zakt zij zowat in elkaar. Uit ervaring weet ik dat zij daar dus te laat op bed gaat. In combinatie met alleen maar drek als eten. ( en ja ik ken de meeste reacties nou wel met laat het los wat daar gebeurt moet je lekker laten ). Alleen het punt is dus dat ze thuis niet meer wil eten, behalve snoep. En hierdoor dus afvalt. Ze keert zich ontzettend af tegen ons terwijl dit hiervoor dus niet was. Ze is boos op mij, boos op mijn nieuwe vriend en vreselijk opstandig. Het lijkt wel alsof alle normen en waarden verdwenen zijn en er ineens geen regels meer zijn. Er valt geen land mee te bezeilen. Ze komt ook nooit vrolijk terug. Is altijd in tranen en daarbij dan ook nog doodmoe.

Gezien het feit dat hij verhuisd is, hij deels ander werk heeft wil ik het OSP graag aanpassen. Hij wil dit ook wel. Alleen op 1 voorwaarde en dat is zijn manier. Bij een onafhankelijke door hem uitgezochte mediator. En dat terwijl we er eentje hebben waar ook voor getekend is dat als er problemen zijn we ons tot haar wenden. Zijn dreigement is als ik niet naar een onafhankelijke door hem uitgezochte mediator wil blijven de afspraken van 4 jaar geleden zo staan zoals ze staan. ( afspraken waar van beide kanten niet meer aan gehouden kan worden ). Er valt met deze jongen niet te communiceren. Het gaat alleen maar goed als het goed in zijn straatje past en hij zijn zin krijgt. Zijn houding maakt communicatie onmogelijk. Alles is kritiek in zijn ogen. En kan niet bedenken dat er misschien zaken zijn die spelen waar wat mee gedaan moet worden. Of dit nou leuke onderwerpen zijn of niet. Er zullen vast nog wel grotere zaken gaan spelen wanneer zij een oudere leeftijd bereikt. Inmiddels heb ik een (kinder)psycholoog gemaild en de hele vraagstelling uitgezet. Wat wij hiermee moeten doen. Het eerste gesprek is voor mezelf ook om te kijken of het klikt. Mocht zij vinden dat onze dochter hier toch wel baat bij gaat hebben moet hij toestemming geven. En je raad het al, dit gaat hij niet geven.

Helaas heb ik me dus weer moeten wenden aan de advocaat om bij haar de vraagstelling neer te leggen of ik via haar het OSP kan aanpassen omdat hij niet mee wil naar de mediator die het heeft opgesteld. Ik zie geen noodzaak om redenloos naar een andere mediator te gaan. Terwijl de huidige het verhaal kent en het plan ook heeft opgesteld.

* ik zal wel niet het hele verhaal getypt hebben. Het is teveel om het allemaal te typen. En zal soms misschien wat omslachtig staan beschreven. Mocht er onduidelijkheid zijn kan ik bij vragen wel toelichting geven.


Wat er in het verleden is gebeurd, daar kun je niet zoveel meer mee. Neem aan dat hij nu niet meer regelmatig naar alcohol ruikt en zo. Dat dat ooit zo was, daar kun je niet veel meer mee. Dat wordt jouw woord tegen het zijne en dan nog is het iets wat was en nu niet meer zo is. Ook met zijn rommelige liefdesleven kun je niet veel. Dat iemand z'n partners bedriegt, wil niet zeggen dat iemand dan ook per definitie daarom een slechte vader is. Wat hij om andere redenen wel lijkt te zijn natuurlijk. Wel kun je wat met ruzie maken in het bijzijn van je dochter. Dat is natuurlijk niet goed voor haar. 

Meneer klinkt erg onredelijk. Hij wil het OSP best aanpassen, maar alleen op zijn manier. Terwijl de uitkomst al wel duidelijk is en dat is dat dochter daar (nog) minder gaat zijn. Wat dan in de praktijk neer komt op dat ze haar vader niet meer of bijna niet meer ziet?

Dat 'n kind een keer in de 2 weken "drek" eet, daar kun je niet veel mee. Geen rechter gaat iets zeggen van 'n vader die z'n kind één keer in de 2 weken Burger King of zo laat eten. Dat van die één keer in de twee weken snoepen ze voor de rest helemaal niks anders meer wil eten, lijkt me ook wel raar. Als ze geen "drek" krijgt, dan zal ze toch wel een keer honger hebben en iets willen eten...

Verder lijkt het er een beetje op dat hij alleen vader wil spelen wanneer het hem uitkomt. Kans dat een rechter die ene nacht om de week eruit gaat slopen, lijkt me vrij klein. Zou immers betekenen dat ze haar vader niet meer ziet. Maar je kunt de advocaat vragen naar de kansen natuurlijk. als dat je wenselijk lijkt. 

Kinderpsycholoog lijkt me ook een goede zaak. Ze is de hele tijd minus één dag om de week bij jou, dus daar heb je alle gelegenheid voor. Kind dat na 1 dag om de week onhandelbaar is en niks meer wil eten, daar moet je toch wat mee...

Ik begrijp niet helemaal wat het probleem precies is. Je dochter gaat een nacht in de twee weken naar haar vader en jij wil dit aanpassen. Naar wat? Wil je dat je dochter geen contact meer met haar vader heeft? 
Andere dingen die je beschrijft hoeven niet perse aan haar vader te liggen. Ja het is irritant dat ze daar ongezond eet en te laat naar bed gaat, maar er zijn ergere dingen. Een vierjarige die niks wil eten is volgens mij vrij normaal. Als ze alleen maar snoep eet komt doordat jij haar snoep geeft. En hoe zit het met je vriend? Woont die bij jullie in? Dat hoeft ook niet perse positief te zijn voor je dochter. Het lijkt erop dat je best wat problemen ervaart, maar volgens mij is het goed om ook naar je eigen rol daarin te kijken en niet alles op je ex te betrekken.
Ik snap dat het heel naar is om zo’n ex te hebben, maar het contact tussen je dochter en haar vader beperken is niet perse in haar belang. Tenzij haar veiligheid in het geding is of ze verwaarloosd wordt of zoiets, maar dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je post.

Gekluisterd aan zijn playstation en dan tegelijk ook nog twee relaties onderhouden èn een baan waarvoor hij regelmatig op uitzending moet? Lijkt me tamelijk intensief.
Qua omgangsregeling hebben jullie al het minimale zo ongeveer. Je dochter is net vier? Logisch dat ze moe is als ze net nieuw op school is. Dat zou ik niet koppelen aan dat ene nachtje in de 14 dagen dat ze niet bij jou is.
Als ze echt afvalt zou ik met haar naar de huisarts gaan, afvallen is niet normaal voor een kind van vier.

Hoe is haar relatie met jouw nieuwe partner? Zijn er ook al halfbroertjes en zusjes?

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 13:14 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 27-04-2022 om 13:01:

Gekluisterd aan zijn playstation en dan tegelijk ook nog twee relaties onderhouden èn een baan waarvoor hij regelmatig op uitzending moet? Lijkt me tamelijk intensief.
Qua omgangsregeling hebben jullie al het minimale zo ongeveer. Je dochter is net vier? Logisch dat ze moe is als ze net nieuw op school is. Dat zou ik niet koppelen aan dat ene nachtje in de 14 dagen dat ze niet bij jou is.
Als ze echt afvalt zou ik met haar naar de huisarts gaan, afvallen is niet normaal voor een kind van vier.

Hoe is haar relatie met jouw nieuwe partner? Zijn er ook al halfbroertjes en zusjes?

Is voor hem ook tamelijk intensief geweest ja. Hij heeft leugens lang kunnen volhouden. Alleen ergens is zijn kaartenhuis ingestort. En is daarna nog altijd doorgegaan met liegen. 
op zon afstand gaat dit soort opvoeding helaas op basis van respect en vertrouwen. En iemand die over alles liegt kan je niet mee samenwerken, geen afspraken mee maken en zeker niet het opbouwen van vertrouwen. Helaas.


voor zij naar school ging, ging zij om de week naar hem toe. Ook toen al merkte je verandering in gedrag. Alleen omdat het toen maar een “dagje” was was ze nog redelijk corrigeerbaar. En ik koppel het zeker aan het ene nachtje daar. Want als ze maandags naar school moet en ze is bij ons het weekend ervoor is er niks aan de hand. Dus het is wel degelijk merkbaar. 

De relatie met mijn nieuwe vriend is beter dan die met haar eigen vader. Ze is stapelgek op hem. En klikte vanaf dag 1. Daar ben ik heel blij om en knijp ik ook echt voor in mijn handjes. 

En er komt binnenkort een broertje ja. 

Ze is vier, dus nog niet leerplichtig? Als je haar op maandagochtend nu gewoon laat uitslapen? Tot ze wat meer gewend is aan de combinatie van school en het weekeinde bij haar vader?

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 13:23 Topicstarter

RosaMontana schreef op 27-04-2022 om 12:27:

Ik begrijp niet helemaal wat het probleem precies is. Je dochter gaat een nacht in de twee weken naar haar vader en jij wil dit aanpassen. Naar wat? Wil je dat je dochter geen contact meer met haar vader heeft?
Andere dingen die je beschrijft hoeven niet perse aan haar vader te liggen. Ja het is irritant dat ze daar ongezond eet en te laat naar bed gaat, maar er zijn ergere dingen. Een vierjarige die niks wil eten is volgens mij vrij normaal. Als ze alleen maar snoep eet komt doordat jij haar snoep geeft. En hoe zit het met je vriend? Woont die bij jullie in? Dat hoeft ook niet perse positief te zijn voor je dochter. Het lijkt erop dat je best wat problemen ervaart, maar volgens mij is het goed om ook naar je eigen rol daarin te kijken en niet alles op je ex te betrekken.
Ik snap dat het heel naar is om zo’n ex te hebben, maar het contact tussen je dochter en haar vader beperken is niet perse in haar belang. Tenzij haar veiligheid in het geding is of ze verwaarloosd wordt of zoiets, maar dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je post.

Hoi 

Zoals ik onder de post al schreef, heb ik niet alles beschreven omdat dat gewoon weg niet mogelijk is. Daar is het verhaal te groot voor. 
de regel is altijd zo geweest dat ze daar opbouwend heen gaat 1 nacht in de 2 weken. Dat is hoe de situatie nu is. 
4 jaar geleden is van vrijdag tm maandag afgesproken in het osp. Echter 4 jaar geleden had hij geen woning, geen tijd, geen zin en altijd weg en bezig met zijn eigen dingen. Er is de eerste 3 jaar geen band opgebouwd en als hij er wel was zat hij die anderhalf uur ook alleen maar in zijn telefoon. Vandaar de keuze ( in combinatie met het vele wegzijn ) om dit voorzichtig op te bouwen en niet hals overkop alles zo te laten verlopen zoals 4!!! Jaar geleden het zou moeten zijn. 

Bij ons krijgt ze zeker niet alleen maar snoep. Laat ik daar heel duidelijk zijn. Juist omdat ze al een trage en moeilijke eter is houden wij die touwtjes juist wat strakker. Ik zeg nergens dat ze heus niet een snoepje krijgt maar dat gaat hier niet de hele dag door. 
gelukkig is ze wat groter en kan ze heel duidelijk vertellen wat ze daar eet en drinkt. Zo ook fristi en chocomel waar ze diarree en buikpijn van krijgt. Dat weet hij en ik heb hem dit verteld, en hij geeft het juist expres wel. Met als gevolg dat zijn dochter last van haar buik krijgt.

Mijn vriend en ik wonen al ruim 2 jaar samen. Jammer dat je zo’n reactie geeft over hem of het niet aan hem ligt terwijl ik in het verhaal niks over die situatie heb verteld. Spijtig. Maar bij deze. Vanaf dag 1 zijn ze dikke maatjes en is ze stapelgek op hem. Je merkt en ziet dit in alles. Dus nee het negatieve komt daar niet van. Want ze zegt ook uit zichzelf en zelf tegen hem dat ze van heM houdt. 

Ik ben de laatste persoon die het contact wil stoppen of nog meer beperken. Maar ik Zou het graag zo laten zoals het nu is. Zo is er meer rust en regelmaat voor onze dochter. 
en tja ik twijfel wel heel erg aan zijn oprechtheid in de opvoeding. Hij wil alleen vader zijn als het hem uitkomt en op zijn manier afspraken maken. 
ze komt regelmatig smoezelig terug en met schimmeltjes van onder ( nu sinds het slapen blijven al 3x ) en zij heeft daar veel last van en doet er echt zeer. 

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 13:26 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 27-04-2022 om 13:23:

Ze is vier, dus nog niet leerplichtig? Als je haar op maandagochtend nu gewoon laat uitslapen? Tot ze wat meer gewend is aan de combinatie van school en het weekeinde bij haar vader?

Ja leuk idee. Maar helaas ook wij werken. Dus moet ik me weer in allerlei bochten gaan wringen voor hem? 
hij kan ook bedenken dat dit misschien op langere termijn niet gaat werken en wat flexibeler worden. 
mij heb 3 jaar lang aan een dood paard lopen trekken en voor mijn zijn mijn grenzen ook bereikt. 
ik heb dit vaker besproken met hem, echter is alles een aanval voor hem. In plaats van er Iets mee te willen doen in het belang van zijn kind. Hij “kent” haar eigenlijk niet echt. 

Daglichtlamp schreef op 27-04-2022 om 13:23:

Ze is vier, dus nog niet leerplichtig? Als je haar op maandagochtend nu gewoon laat uitslapen? Tot ze wat meer gewend is aan de combinatie van school en het weekeinde bij haar vader?

Dat vind ik dan wel weer de omgekeerde wereld. Nee, ze is niet leerplichtig. Maar om haar dan maar uit te laten slapen, omdat hij blijkbaar vertikt om haar op tijd naar bed te laten gaan...

Binnenkort is ze wel leerplichtig, dus dan werkt deze "oplossing" ook al niet meer. 

Voor TO: ze is daar nu van vrijdag op zaterdag of van zaterdag op zondag? Als het dat laatste is, zou je dat evt. kunnen veranderen naar van vrijdag op zaterdag.

Aan opbouwen hoef je in elk geval niet te denken met iemand die 109 km verderop woont. Voor zo'n kleintje is dat ook een hele rit, zeker in combinatie met te laat naar bed gaan. 

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 13:39 Topicstarter

A12345 schreef op 27-04-2022 om 12:02:

Wat er in het verleden is gebeurd, daar kun je niet zoveel meer mee. Neem aan dat hij nu niet meer regelmatig naar alcohol ruikt en zo. Dat dat ooit zo was, daar kun je niet veel meer mee. Dat wordt jouw woord tegen het zijne en dan nog is het iets wat was en nu niet meer zo is. Ook met zijn rommelige liefdesleven kun je niet veel. Dat iemand z'n partners bedriegt, wil niet zeggen dat iemand dan ook per definitie daarom een slechte vader is. Wat hij om andere redenen wel lijkt te zijn natuurlijk. Wel kun je wat met ruzie maken in het bijzijn van je dochter. Dat is natuurlijk niet goed voor haar.

Meneer klinkt erg onredelijk. Hij wil het OSP best aanpassen, maar alleen op zijn manier. Terwijl de uitkomst al wel duidelijk is en dat is dat dochter daar (nog) minder gaat zijn. Wat dan in de praktijk neer komt op dat ze haar vader niet meer of bijna niet meer ziet?

Dat 'n kind een keer in de 2 weken "drek" eet, daar kun je niet veel mee. Geen rechter gaat iets zeggen van 'n vader die z'n kind één keer in de 2 weken Burger King of zo laat eten. Dat van die één keer in de twee weken snoepen ze voor de rest helemaal niks anders meer wil eten, lijkt me ook wel raar. Als ze geen "drek" krijgt, dan zal ze toch wel een keer honger hebben en iets willen eten...

Verder lijkt het er een beetje op dat hij alleen vader wil spelen wanneer het hem uitkomt. Kans dat een rechter die ene nacht om de week eruit gaat slopen, lijkt me vrij klein. Zou immers betekenen dat ze haar vader niet meer ziet. Maar je kunt de advocaat vragen naar de kansen natuurlijk. als dat je wenselijk lijkt.

Kinderpsycholoog lijkt me ook een goede zaak. Ze is de hele tijd minus één dag om de week bij jou, dus daar heb je alle gelegenheid voor. Kind dat na 1 dag om de week onhandelbaar is en niks meer wil eten, daar moet je toch wat mee...

Nee helaas kan het niks veranderen. Alleen is het zo dat het het vertrouwen niet beter maakt. Hij doet er ook niks voor om het vertrouwen beter te maken. 
of hij nog alcohol drinkt weet ik niet altijd. Hij komt haar halen ( dus hij heeft eigenlijk altijd sociale controle hier in huis ) en andersom niet. Gemiste kans. Ik weet wel dat zijn game verslaving met aardig wat alcohol gepaard gaat. Helaas valt dit niet te controleren nee. Maar het geeft mij geen goed gevoel mocht er iets gebeuren hij niet in staat is om adequaat te handelen. 
dat hij andere partners bedriegt moet hij inderdaad lekker zelf weten. Ik ben van hem af. Maar ik vind het geen goed/juist signaal naar onze dochter toe. Alsof her de normaalste zaak van de wereld is mensen zo te behandelen of zo behandeld te worden. Hij verzint namelijk altijd smoesjes waarom zijn laaatste vriendin er steeds niet is. Wees gewoon eerlijk en zeg gewoon dat zij niet meer in beeld gaat zijn, dan weet die kleine ook waar ze aan toe is. Want dat een relatie over kan gaan is “normaal”. Alleen rent deze jongen dus steeds weer terug naar zijn ex. En sorry daar ga ik niet in mee. Ook ik heb mijn waardigheid. ( dat is de ex waarmee hij een dubbelleven had tijdens mij ). 
ik vind het prima dat ze daar een nacht is en om de week. En zou het graag daarbij laten omdat we merken dat dit de meeste rust geeft voor onze dochter. 
ik ken hem inmiddels 6 jaar en weet daardoor ook hoe hij in elkaar zit en dat ie niet eens in staat is om voor zichzelf te zorgen. Laat staan voor een kind. 

Kinder psycholoog ben ik heel benieuwd naar. Echter gaat hij geen goedkeuring geven dat zijn dochter ook met zo iemand in gesprek mag. En dat terwijl het misschien wel heel goed gaat zijn voor haar. Daar baal ik een beetje van. 

En dat onredelijke dat is helaas met alles zo. Als we communiceren en het zint hem niet gaat ie meteen dreigen en manipuleren. Alles moet in zijn straatje zijn anders valt er niet mee te praten. En daar gaat hij echt mijn grenzen voorbij en dat weet hij. Dus zo ook het osp aanpassen kan alleen op zijn manier. In het osp wil ik niet veranderen dat zij niet meer heen gaat. Maar dat het blijft zoals het nu is. 1 nacht om de week. 

Anoniempje12 schreef op 27-04-2022 om 13:39:

[..]

Nee helaas kan het niks veranderen. Alleen is het zo dat het het vertrouwen niet beter maakt. Hij doet er ook niks voor om het vertrouwen beter te maken.
of hij nog alcohol drinkt weet ik niet altijd. Hij komt haar halen ( dus hij heeft eigenlijk altijd sociale controle hier in huis ) en andersom niet. Gemiste kans. Ik weet wel dat zijn game verslaving met aardig wat alcohol gepaard gaat. Helaas valt dit niet te controleren nee. Maar het geeft mij geen goed gevoel mocht er iets gebeuren hij niet in staat is om adequaat te handelen.
dat hij andere partners bedriegt moet hij inderdaad lekker zelf weten. Ik ben van hem af. Maar ik vind het geen goed/juist signaal naar onze dochter toe. Alsof her de normaalste zaak van de wereld is mensen zo te behandelen of zo behandeld te worden. Hij verzint namelijk altijd smoesjes waarom zijn laaatste vriendin er steeds niet is. Wees gewoon eerlijk en zeg gewoon dat zij niet meer in beeld gaat zijn, dan weet die kleine ook waar ze aan toe is. Want dat een relatie over kan gaan is “normaal”. Alleen rent deze jongen dus steeds weer terug naar zijn ex. En sorry daar ga ik niet in mee. Ook ik heb mijn waardigheid. ( dat is de ex waarmee hij een dubbelleven had tijdens mij ).
ik vind het prima dat ze daar een nacht is en om de week. En zou het graag daarbij laten omdat we merken dat dit de meeste rust geeft voor onze dochter.
ik ken hem inmiddels 6 jaar en weet daardoor ook hoe hij in elkaar zit en dat ie niet eens in staat is om voor zichzelf te zorgen. Laat staan voor een kind.

Kinder psycholoog ben ik heel benieuwd naar. Echter gaat hij geen goedkeuring geven dat zijn dochter ook met zo iemand in gesprek mag. En dat terwijl het misschien wel heel goed gaat zijn voor haar. Daar baal ik een beetje van.

En dat onredelijke dat is helaas met alles zo. Als we communiceren en het zint hem niet gaat ie meteen dreigen en manipuleren. Alles moet in zijn straatje zijn anders valt er niet mee te praten. En daar gaat hij echt mijn grenzen voorbij en dat weet hij. Dus zo ook het osp aanpassen kan alleen op zijn manier. In het osp wil ik niet veranderen dat zij niet meer heen gaat. Maar dat het blijft zoals het nu is. 1 nacht om de week.

Ik zou dan toch aan je advocaat vragen of je desnoods via de rechter dit af kunt dwingen. Want het is wel ongeveer duidelijk wat je wilt. Je wilt haar het contact met haar vader niet onthouden, maar meer dan hoe vaak ze 'm nu zit, zit er ook niet in. 

Je kunt het dan misschien ook iets concreter maken, zoals bijvoorbeeld over Fristi en Chocomel, bedtijden.

Denk dat je er in overleg met meneer toch niet uit gaat komen. Ook al kies je een mediator die hij uitkiest. Hij wil waarschijnlijk niet per se een mediator die hij uitkiest, maar eentje die hem naar de mond praat. En als dat dan niet gebeurt, ben je waarschijnlijk weer terug bij af. 

Zijn liefdesleven, daar kun je verder niks mee. Ben het er wel mee eens dat hij daarover beter niet liegt tegen zijn dochter, maar afspraken daarover maken lukt toch niet. Zou me daar ook niet al teveel mee bemoeien. 

Afgaande op wat je vertelt, is het niet heel raar dat 'n vrouw redelijk snel op hem uitgekeken is. Wat moet je met een bedriegende vent die als hij er wel is blijkbaar zit te gamen en te zuipen...

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 13:46 Topicstarter

A12345 schreef op 27-04-2022 om 13:32:

[..]

Dat vind ik dan wel weer de omgekeerde wereld. Nee, ze is niet leerplichtig. Maar om haar dan maar uit te laten slapen, omdat hij blijkbaar vertikt om haar op tijd naar bed te laten gaan...

Binnenkort is ze wel leerplichtig, dus dan werkt deze "oplossing" ook al niet meer.

Voor TO: ze is daar nu van vrijdag op zaterdag of van zaterdag op zondag? Als het dat laatste is, zou je dat evt. kunnen veranderen naar van vrijdag op zaterdag.

Aan opbouwen hoef je in elk geval niet te denken met iemand die 109 km verderop woont. Voor zo'n kleintje is dat ook een hele rit, zeker in combinatie met te laat naar bed gaan.

Over een half jaar is ze inderdaad leerplichtig dus gaat die zon inderdaad niet op. 
ze is daar van zaterdag op zondag omdat meneer het meest maximale en het onderste uit de kan wil halen mbt eigenlijk alles. 
van vrijdag op zaterdag is geen optie. Op vrijdag zit ze op school en pas kwart over 3 uit. En om dan nog 109 km te moeten rijden en nog zeker een half uur tot 3 kwartier extra te moeten rijden bovenop de 1,5 uur is ook niet echt bevordelijk voor haar. 

A12345 schreef op 27-04-2022 om 13:32:

[..]

Dat vind ik dan wel weer de omgekeerde wereld. Nee, ze is niet leerplichtig. Maar om haar dan maar uit te laten slapen, omdat hij blijkbaar vertikt om haar op tijd naar bed te laten gaan...

Binnenkort is ze wel leerplichtig, dus dan werkt deze "oplossing" ook al niet meer.

Voor TO: ze is daar nu van vrijdag op zaterdag of van zaterdag op zondag? Als het dat laatste is, zou je dat evt. kunnen veranderen naar van vrijdag op zaterdag.

Aan opbouwen hoef je in elk geval niet te denken met iemand die 109 km verderop woont. Voor zo'n kleintje is dat ook een hele rit, zeker in combinatie met te laat naar bed gaan.

Pas als ze zes is kan het niet meer, en als ze ouder wordt is minder slaap in het weekeinde ook minder een probleem.

Wat ik me afvraag is wat de huisarts vind van de medische problemen, het afvallen, de schimmelinfecties. Nu ze maar zo weinig bij haar vader is, zijn dat toch echt problemen die vooral bij jullie aangepakt moeten worden.

Anoniempje12 schreef op 27-04-2022 om 13:46:

[..]

Over een half jaar is ze inderdaad leerplichtig dus gaat die zon inderdaad niet op.
ze is daar van zaterdag op zondag omdat meneer het meest maximale en het onderste uit de kan wil halen mbt eigenlijk alles.
van vrijdag op zaterdag is geen optie. Op vrijdag zit ze op school en pas kwart over 3 uit. En om dan nog 109 km te moeten rijden en nog zeker een half uur tot 3 kwartier extra te moeten rijden bovenop de 1,5 uur is ook niet echt bevordelijk voor haar.

Daarom. Dat uit laten slapen is symptoombestrijding en straks toch niet meer van toepassing. 

Hoe laat gaat ze nu dan zaterdag en hoe laat is ze terug? Ik vind het toch een beetje kiezen of delen voor hem. Of hij helpt er aan mee dat ze maandag uitgerust naar school kan, of ze komt zondag maar eerder naar huis of gaat daar desnoods op vrijdag heen, zodat ze zaterdag terugkomt en zondag nog wat uit kan rusten. 

Ideaal is op vrijdag nog 109 km rijden niet, maar dat is het op zondag ook niet in combinatie met laat naar bed. 

Anoniempje12

Anoniempje12

27-04-2022 om 13:54 Topicstarter

A12345 schreef op 27-04-2022 om 13:46:

[..]

Ik zou dan toch aan je advocaat vragen of je desnoods via de rechter dit af kunt dwingen. Want het is wel ongeveer duidelijk wat je wilt. Je wilt haar het contact met haar vader niet onthouden, maar meer dan hoe vaak ze 'm nu zit, zit er ook niet in.

Je kunt het dan misschien ook iets concreter maken, zoals bijvoorbeeld over Fristi en Chocomel, bedtijden.

Denk dat je er in overleg met meneer toch niet uit gaat komen. Ook al kies je een mediator die hij uitkiest. Hij wil waarschijnlijk niet per se een mediator die hij uitkiest, maar eentje die hem naar de mond praat. En als dat dan niet gebeurt, ben je waarschijnlijk weer terug bij af.

Zijn liefdesleven, daar kun je verder niks mee. Ben het er wel mee eens dat hij daarover beter niet liegt tegen zijn dochter, maar afspraken daarover maken lukt toch niet. Zou me daar ook niet al teveel mee bemoeien.

Afgaande op wat je vertelt, is het niet heel raar dat 'n vrouw redelijk snel op hem uitgekeken is. Wat moet je met een bedriegende vent die als hij er wel is blijkbaar zit te gamen en te zuipen...

Nee zijn liefdesleven kan ik inderdaad niks mee.. maar ik heb in het begin heel duidelijk afgesproken dat we aan eerlijke en open communicatie doen. Zodat onze dochter wel leert wat goed en fout is en niet straks gaat leren dat dit correct gedrag is. En wanneer zij volwassen is net zo “verknipt” wordt. 

Nee is ook niet heel gek nee. Ik ben blij dat ik van hem af ben. Maar onze dochter is wel de dupe hiervan. Ze zegt ook vaak dat papa niets met haar doet en altijd boos is. Als de daar het weekend is is hij ook een godganse dag online. En ze komt ook regelmatig terug met het verhaal dat ze weer bij een andere vrouw waren. Ik vind dit geen gezonde signalen. 

Anoniempje12 schreef op 27-04-2022 om 13:54:

[..]

Nee zijn liefdesleven kan ik inderdaad niks mee.. maar ik heb in het begin heel duidelijk afgesproken dat we aan eerlijke en open communicatie doen. Zodat onze dochter wel leert wat goed en fout is en niet straks gaat leren dat dit correct gedrag is. En wanneer zij volwassen is net zo “verknipt” wordt.

Nee is ook niet heel gek nee. Ik ben blij dat ik van hem af ben. Maar onze dochter is wel de dupe hiervan. Ze zegt ook vaak dat papa niets met haar doet en altijd boos is. Als de daar het weekend is is hij ook een godganse dag online. En ze komt ook regelmatig terug met het verhaal dat ze weer bij een andere vrouw waren. Ik vind dit geen gezonde signalen.

Nee, slaat ergens op wat hij doet natuurlijk. Dan zie je je dochter één dag in de twee weken en in plaats van wat leuks met haar te gaan doen, ga je dan de hele dag zitten gamen, op de telefoon zitten kloten of naar de volgende scharrel. Je zou zeggen dat hij daar per 14 dagen 13 dagen de tijd voor heeft en dat dat niet allemaal op die ene dag hoeft. 

Zou proberen in het OSP iets concretere afspraken te maken. Desnoods via de rechter. 

Uiteindelijk zal ze wel uitgerust naar school moeten op maandag. En naarmate ze nog ouder wordt, zal ze ook haar sociale leven opbouwen waar jij woont. Dan om de week 109 km verder moeten gaan zitten, zal ze dan waarschijnlijk ook niet heel geweldig vinden. Zeker als d'r vader vooral met andere dingen bezig is. 

Ben bang dat deze dochter-vader relatie op termijn een kansloze onderneming is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.