Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vesta

Vesta

21-07-2017 om 10:28

Afvallen wie ook? Deel 2

Omdat we de 1000 berichten naderden en op verzoek van forumbeheer open ik maar het nieuwe draadje, want ik vind het toch wel erg leuk om met jullie af en toe mee te kletsen en mee te leven.


mirreke

Ik las "ik wil weer terug naar 55, wat ik altijd heb gewogen", vandaar dat ik dacht dat je terug wilde naar gewicht toen je 20 was.
Ik zeg trouwens niet dat je zwaarder moet worden als je ouder wordt. Wel dat het steeds lastiger wordt om alles strak te houden. Maar als je zin hebt om daar veel tijd en energie in te stoppen moet je dat vooral doen.
Misschien ben ik ook wat minder met gewicht bezig omdat ik de mazzel heb dat ik redelijk rond zelfde gewicht blijf (range van kilo of 6) zonder ooit te lijnen. Ik heb zelden 55 kilo gewogen of meer dan 67.
Ik ben ook heel tevreden met mijn huidige gewicht wat in jouw ogen nog kilo of 6 te zwaar is (we zijn ongeveer even lang). Conclusie is dat het allemaal relatief is.
Ik ben wel met je eens dat bewegen echt goed is. Ik loop 3 keer in de week 5 km en probeer zoveel mogelijk op de fiets naar het werk te gaan. Ook hier heb ik mazzel, ik word van nature erg onrustig als ik te weinig beweeg, dus een rondje lopen of stukje fietsen doet de psyche ook goed.

Mirreke,

Graag je reactie op dit stuk. Klopt het dat het vet verplaatst?

https://www.fitsociety.nl/cardio/een-smallere-taille-met-de-fitness-hoelahoep/

blik

blik

24-09-2017 om 23:19

Vet verplaatsen

haha, kan me er niet veel bij voorstellen maar het zal.
Nog een reden om te herstarten! Graag wat meer vet op billen borsten en wangen, en minder op mijn buik!
Heb het gister en vandaag gedaan, heel kort want idd au. Maar wil het graag gaan vasthouden.

Alkes, als jij gewoon op gewicht blijft kan ik me voorstellen dat je er niet mee bezig bent. De meeste mensen gaan ermee aan de slag op moment dat het echt de verkeerde kant opgaat. Of zijn vanuit zichzelf al zo gedisciplineerd dat het nooit nodig is.

blik

blik

22-10-2017 om 10:48

up!

Wie doet er weer mee?
Hier gaat het (nog steeds) dramatisch verkeerde kant op, kilo's vliegen er aan!
Tijd voor actie weer, kan jullie hulp goed gebruiken!

Positief puntje hier is wel dat partner eindelijk gewicht aan het verliezen is. Hij is al zo lang bezig, vooralsnog zonder resultaat, en nu dus eindelijk wel, ben zo blij voor hem!
Kan toeval zijn maar ik heb het idee dat hij gelijk 300% minder snurkt, fijn dus.

Ook toevallig,

Ik was net van plan dit draadje op te zoeken om terug te lezen hoe zwaar ik een paar maanden geleden woog.
Op dit moment it ik op 77,5. Dus een afname van 12,5 sinds februari. Geen hele sterke afname maar wel een gestaagde en dus blijvend resultaat. Ik merk het aan mijn kleding en zie de verandering het meest op de benen.
Ik kook niet speciaal maar soms wel een uiensoep om meer vocht af te drijven en op de kleintjes te letten.

Het dragen van de beugel heeft bijgedragen. Ik geniet niet meer van een koekje, te bang dat een draad breekt. Dat is een keer gebeurd. Daarbij zijn nu ook elastiekjes voor de 2x 6 voortanden gebonden, ( horizontaal boven en onder) . Omdat poetsen minder makkelijk gaat, eet ik meer voedsel dat je zo kan wegslikken, dus rijst plus tandoorisaus en de kip voor de andere gezindsleden.

Soms eet ik wel een pepernoot maar die laat ik op mijn tong zacht worden. Zo doe ik een minuut over één pepernoot. Ik koop chips voor de anderen en eet zelf wel eens een chipito. Ook die laat ik op mijn tong smelten.
Chocola lukt ook niet, de repen zijn te dik. Al die belemmeringen helpen met het afvallen.

In het draadje over sporten werd genoemd dat de drempel naar de sportschool soms wat hoog lag.
Na een aantal mnd fysio in een mooie sportschool, is mij opgevallen dat het beeld dat men elkaar bekijkt, daar iet leeft. Men is erg bezig met zichzelf. Dat heb ik zelf ook sterk. Ik train nu ook langer om even los te zijn van gedoe in mijn leven. Ik leg mijn mobiel in het kluisje en ben dat even niet bereikbaar. Dat is zo heerlijk en rustgevend en ondertussen werk je aan je spieren en verlies je vetmassa.

Zo sport ik twee keer in de week 1,5 uur plus er naar toe fietsen van 45 minuten is een totaal van 6 uur per week.
6 uren waarin ik niet bereikbaar ben. 6 uren voor mijzelf.

Bmi-check

Ook maar even een bmi-check gedaan.
Begon met bmi 31,4. Zit nu op 26,6. Als ik nog 5 kilo verlies zit ik onder de 25 en ben ik 'gezond' verklaard.
Dat doel voor het einde van het jaar behalen, zou fijn zijn. Het is niet onrealistisch en ik verwacht dat ik dit ga bereiken.

blik

blik

22-10-2017 om 11:47

Wauw Flanagan

Noem dat maar geen sterke afname, ik vind het super!
Zo ver was ik ook gekomen maar helaas gaat het nu dus weer mis.
Ik wil ook een beugel!
Geniet ervan hoor, super.
Hier nog steeds geen tijd om te sporten en nog steeds pijn, maar ik ga er wel mee aan de slag.
Weeg nu zelf weer boven de 70, al een poos geleden en ik zat al bijna op 65...

Pirata

Pirata

22-10-2017 om 12:16

Beugel

Die beugel helpt mij niks. Ik schuif alles gelukkig net zo gemakkelijk naar binnen. Dus ik zit nog steeds op 70. Maar ja, jammer dan. Ik beweeg genoeg.

Pirata

Pirata

22-10-2017 om 12:37

Complimenten trouwens Flanagan

Zie onderwerp

Half a twin

Half a twin

22-10-2017 om 13:01

het koud hebben werkt

Ik las laatst een wetenschappelijk stuk waarin werd verteld dat je, om succesvol af te vallen, bruine vet actief moet worden. Bruin vet is betrokken bij de regulatie van je lichaamstemperatuur.
Als je het koud hebt wordt je bruine vet actief.
Op mijndagen dat ik echt lichamelijk actief ben met het schoonhouden van het huis doe ik nu de verwarming uit en een raam open wasr ik bezig ben. Blote voeten in mijn slippers en luchtig gekleed ben ik dan bezig.
Het werkt! Met een beetje opletten raak ik zo 400 g per week kwijt.
Mijn succesrecept, bijna niet snoepen, het regelmatig koud hebben voor een paar uur en 3 keer per week sporten bracht mij tot nu toe tot 67,8.
Nog 1.8 kg tot mijn streefgewicht. Moet te doen zijn voor kerst.

blik

blik

22-10-2017 om 14:04

Aa jaa

Het is natuurlijk weer bijna de tijd om doelen te stellen voor feestdagen of einde van jaar....
Ik ga ook maar eens afspraken maken met mezelf en wil zeker 4 kilo kwijt voor einde jaar.
Ik begin morgen...
Vandaag dus niet. Beetje ziek plus gister met etentje veel gegeten en gedronken en vandaag chagrijnige puberella opvrolijken met taart ivm een onverwacht goed resultaat voor een toets. Taart eten we normaal nooit meer. Komt nu beetje slecht uit maarja prioriteiten stellen..
Morgen!

Kou

De kou helpt inderdaad. Maar soms ook op en andere manier. Door de kou ben ik nu zwaar verkouden, heb ik geen eetlust behalve groetesoep en drink ik veel thee met citroen.

blom

blom

23-10-2017 om 13:52

Oh nee

Ziek wil ik juist niet meer worden even, dan gaan bij mij juist remmen los.
Vandaag dus herstart, jeej.
Mijn versie van 'vasten', overdag bijna niets eten en in avond (hopelijk) enigzins beperkt. In avond at ik altijd wel gewoon maar iig gezond.
Heb gelijk weer meer energie, fijn!

mirreke

mirreke

23-10-2017 om 14:08

Sorry allen! En flanagan

Ik was even weg hier...

Ik las de link Flanagan.
Ik weet het niet, over dat vet verplaatsen. Ik ben natuurlijk ook tegelijkertijd bezig met afvallen, dus ik merk alleen maar dat ik dunner word en ook strakker in de buik/heupregio, hoera...
En ik doe het nu een uur per dag, dat lijkt me wel redelijk lang...
Verder heb ik ergens eens gelezen dat je vanuit je buikspieren moet hoepelen, en niet vanuit je heupen...

Alkes...

Even kort: ik geloof al eens eerder beschreven, maar zo'n jaar of 9 geleden is mijn woon/leefsituatie abrupt veranderd en ging ik van het ene op het andere moment een stuk minder bewegen. Ik was daarvoor vrij fit, en heb daar lang op kunnen teren, maar inmiddels kwam ik ook min or meer in de overgang en toen bleek ik langzamerhand dikker te worden. Voor mijn gevoel viel het allemaal nog wel mee trouwens.
Ik was ook nooit zo bezig met gewicht en bmi omdat ik dat voorheen ook niet echt nodig had, maar ineens, bleek ik (nadat de kinderen mij zeiden dat ik toch wel dik werd nu) ruim 77 kilo te wegen. (Ik moest eerst een weegschaal kopen, die hadden we niet).

En toen merkte ik weer dat afvallen ineens een stuk meer moeite koste dan vroeger.

Daarom ben ik nu weer zo enthousiast, omdat het nu wel lukt, en me eigenlijk gen moeite kost. En ik het hoepelen heb ontdekt, ideaal voor iemand die eigenlijk best lui is. (in combinatie met meer fietsen, waar ik bewust voor heb gekozen).

Ik hoorde laatst van iemand dat bij vrouwen boven de 40 het spierweefsel afneemt, en dat het daarom heel goed is om dan als vrouw ook krachttraining te gaan doen. Dus dat overweeg ik ook nog...

Verder over hoepelen nog maar eens: Ik hoor steeds meer van mensen dat hoepelen ook door de arts wordt aangeraden... In het kader van alles beter dan stilzitten vermoed ik, maar ook omdat het goed is voor rug, stoelgang, enz...

mirreke

mirreke

23-10-2017 om 14:13

AFvallen en geen moeite

Tegenstrijdige formulering merk ik: het koste veel moeite en nu weer niet.

Met gewoon minderen en een beetje op de calorieën lette lukte het me met geen mogelijkheid om af te vallen, en werd het eerder juist een obsessie. Dat is wat ik eerder probeerde namelijk.

Ik ben toen weer dat tijdschema gaan aanhouden: fruit/rauw tot 12 uur, tot 8 uur gewoon eten, daarna weer fruit... En dat werkt bij mij heel prettig en goed... Dus nu kost het me minder moeite.

Verder, jan streef ik toch naar iets als 57 kilo... dat zou fijn zijn. Nog zo'n 5,5 te gaan. Maar ik ben nu al heel blij hoor...
Wat echter het prettigst is, is dat ik me zoveel beter voel, veel fitter, leniger, krachtiger... Dat doet me echt goed.

blik

blik

01-11-2017 om 13:21

Mirreke

Klinkt echt goed! Wat fijn dat je je zoveel beter voelt.
Maar, echt, een uur per dag? Doe je het echt iedere dag?
Ik ben wederom een beetje ermee begonnen, schiet nog niet zo op, afgelopen weken veel ziek. Maar jee, een uur? Kan me voorstellen trouwens dat je dan gaat lezen want het wordt natuurlijk ook saai?

Door ziek zijn het eten ook weer wat losgelaten, discipline verdwijnt dan bij mij volledig. Maar niet helemaal dit keer, dat is weer een pluspunt, ik laat me niet volledig gaan. Maar ik heb altijd veel honger als ik ziek ben en ga ook uit verveling eten.
Gewicht gaat iig weer langsaam naar beneden.

Complimentjes helpen

Vanmiddag bij de fysiotherapeut. Hij vroeg de bovenbeenspieren te spannen en was zeer tevreden met de toegenomen spiermassa van de quartersept. (Dat zijn de spieren net boven de knie.)
Hij maakte mijn dag weer goed.

Drie kilo erbij

Maar wel sinds 7 weken gestopt met roken! Ik ben er van overtuigd dat ik echt nooit meer ga roken, ben zó blij dat ik er vanaf ben ook al valt het me zwaar. Als het hier bij blijft kan die drie kilo me niet schelen en zelfs als er nog een paar kilo bijkomt vind ik dat geen ramp, want niet meer roken (en daarmee meer eten want onstilbare trek) is me véél meer waard.

skik

blik

blik

01-11-2017 om 19:54

Ja Skik

Ik snap je helemaal.
Ik heb ook veel moeilijke momenten waarop ik terug wil vallen, met eten (snoepen) en met roken. En dan kies ik ook voor eten, veel te blij dat ik niet meer rook, is me veel meer waard.
Wat fijn dat je gestopt bent.

Flanagan, goed bezig!

Marja

Marja

01-11-2017 om 21:19

Roken offtopic

Wat goed Skik en Blik! Dat rijmt.
Ik ben juni 2016 gestopt en 5 kg aangekomen. Je gewicht blijft wat vasthouden tot een jaar na stoppen en dan val je het wel weer af of wordt het wat makkelijker om het te verliezen.

Ook hier erg blij. Nog steeds af en toe trek bij stress die ik niet meteen kwijt kan, maar de wil om niet te roken is groter.
Super gedaan, hou vol!

mirreke

mirreke

02-11-2017 om 13:00

Goed bezig dames!

Fantastisch Skik, gestopt met roken! Compliment!! In mijn omgeving 2 mensen (jongeren) die willen stoppen met roken en het lukt maar niet. Dus ik maak van dichtbij mee hoe lastig het is.

en Blik ook ooit gestopt, geweldig! En bezig met afvallen, idd gestaag!

Wat betreft hoepelen: ja een uur per dag. Ik hoepel vooral als ik tv kijk, en dan gaat het verbazend snel voorbij. En soms idd al lezend.
Ik verdeel het in kwartieren: kwartier de ene kant op, kwartier de andere kant op. Soms daarna hetzelfde nog eens, soms ook verdeel ik het over de dag, 's middags en 's avonds.

En ik probeer door de weeks elke dag te fietsen, ik fiets ook expres wat zwaardere routes, via de brug bv. en dan met de hogere op- en afritten.

blik

blik

04-11-2017 om 21:43

Hoelahoepen

Ik zit nu op 5 minuten hoelahoepen, dat doet al flink pijn!
En ik probeer de andere kant uit te leren, moeilijk!
Frustrerend dat dochter het gewoon al een kwartier doet, ook nog maar net een week bezig zoiets..
Maar ze vindt het saai, dus houdt het vast niet lang vol. (Probleem van haar met alles, zucht) Tv staat net niet goed denk ik om te kijken met hoelahoepen, eens proberen.

Partner is echt goed bezig met afvallen, dat is fijn. Heeft lang geduurd eer gewicht naar beneden ging. Hij is ook steeds beter aan het eten, snoept nauwelijks meer etc.

mirreke

mirreke

05-11-2017 om 08:19

Goed blik!

Van je partner. Ja, frustrerend he, die jonge meiden...!
Je kunt natuurlijk ook hoepelen op muziek, bv, met oortjes. Als het routine wordt kun je ook op je telefoon, en facebooken of weet ik wat (tips voor je dochter?).
De pijn gaat weg, echt, maar dat kan even duren...

skik

Wat goed dat je gestopt bent met roken. Ik ben destijds een kilo of 4 aangekomen, (vooral de eerste drie maanden) maar ik was zo blij dat ik van het roken af was, dat ik die kilo's geen enkel bezwaar vond.
Sinds ik meelees in dit draadje ben ik zeker al twee kilo aangekomen (vast mijn straf voor mijn stellige uitspraak dat ik niet hoef te lijnen en altijd wel binnen bepaalde bandbreedte weeg. Vooruit daar zit ik dan nu nog net in

blik

blik

08-11-2017 om 23:23

Alkes

Je bent hier vast met een vooruitziende blik komen meelezen, je gaat ons nog nodig hebben

Hier gaat het goed, 2 kilo eraf, nog 2 tot mijn laagste gewicht, grens waarop ik steeds bleef steken. Moet lukken dus voor einde jaar, misschien kom ik er dit keer zelfs onder.
Maar sowieso blij met het gezondere eten weer, veel groente etc, doet me goed.
En ik kan bijna 'de andere kant op' hoelahoepen!
Fietsen doe ik ook wat vaker nu, al heb ik er weinig tijd voor, maar vind ik wel heel fijn.

Half a twin

Half a twin

18-11-2017 om 11:02

Einddoel komt in zicht

Dames allemaal goed bezig!

Ik trok vanochtend de kleding aan die ik eind 2016 had gekocht voor een feestje, het moment dat ik besefte dat ik dat nu kocht maar niet nog een maat groter wilde, liever 2 maten kleiner.
Wat voel ik mij er nu ongemakkelijk in. De broek gaat nog wel, die zit comfortabel een beetje rixhting te wijd. Maar de top en het vestje slobbert om mijn lijf, als ik in de spiegel kijk, zie ik een een vrouw in te grote kleren.
Even gegraven in de kast om de broek te pakken die ik in 2015 kocht, drie keer had gedragen en er niet meer in paste. Naar die maat wil ik namelijk terug. Ik deed hem aan en hij kan weer dicht! Joepie!! Hij zit nog wel strak maar met nog een halve kilo eraf is dat opgelost denk ik.

Pirata

Pirata

18-11-2017 om 11:24

Super

Ik zie je al staan bij de spiegel in die slobberkleren!
Ik ben ietsje slanker. Geen vetrollen rond de middel meer. Ik weeg niet meer en ik eet ook nog van alles. Maar wel merendeels gezonde maaltijden. Zolang het me in de spiegel redelijk bevalt vind ik het goed.

Ballon

Ballon

18-11-2017 om 16:13

stilstand

Gefeliciteerd Half a Twin en Pirata!

Hier stilstand. Ongeveer een maand geleden was mijn BMI 27.
10 maanden daarvoor -toen ik startte met afvallen / vrijwel geen koek/snoep/taart meer en zo - was die BMI nog meer dan 31, dus ik was heel blij en tevreden. Op naar het volgende BMI-cijfer!

Echter, mijn gewicht fluctueert nu telkens rond hetzelfde getal. Dus er is stilstand.

Ik doe niet aan sport, weet het niet in mijn drukke leven in te passen en vind het ook vervelend. Ik fiets 3x per week naar mijn werk (alleen dat is niet zo ver), kortom op beweeggebied is er wel (veel) winst te behalen maar voorlopig zie ik nog niet zo hoe. Ik probeer regelmatig op te springen op mijn werk om naar iemand toe te lopen e.d. Ben wel wat actiever dan de jaren hiervoor denk ik.

Mijn eetpatroon:
's morgens musli + yoghurt, ofwel pap met abrikoos, dadel, walnoten. Best veel, best een stevig ontbijt.
Daarna een paar uur niks (o jawel koffie met melk), als lunch -inmiddels flink honger- meestal 2 boterhammen, vaak met kaas, altijd groente erbij, op mijn werk met een instant-soepje.
Dan tot aan het avondeten een banaan of 1 of 2 mandarijnen (en thee). Als ik heel veel honger heb een handje cashewnoten.
Avondeten: volgens mij kan dat wel minder, maar sinds mijn dieet probeer ik het bij 1,5 bord te houden. Vrijwel nooit vlees, vrijwel altijd veel groente, heel gevarieerd en lekker. Geen dessert. Later op de avond niets. Ik wil niet die 3x op de dag dat ik eet ook nog extreem weinig te eten, omdat ik ander misschien doorsla en het opgeef.

Uitzonderingen: 1 of 2 keer per maand uit eten denk ik, en bij een bijzondere verjaardag (gezinslid of ouders) taart, dat is dus wel uitzonderlijk.

Hier viel ik dus 11 a 12 kilo van af, maar nu stilstand.
Vooral mijn buik is echt nog vet. Wat nu?

blik

blik

18-11-2017 om 19:16

Verder

Half a twin wat super!
Ballon, fijn van je te horen!
Stilstand is ook íets he! Beter dan weer aankomen....

Maar oké, zelf merk ik echt dat eea beter verloopt als ik minder koolhydraten gebruik. Daar zou jij nog winst uit kunnen halen. Dus bijv eens de muesli uit de yoghurt laten. Of een boterham vervangen door iets anders, af en toe. Verse soep ipv instant, instant voegt niets toe maar is wel erg zout.

blik

blik

18-11-2017 om 19:19

en hier

gaat het mmhh.
Hier ook stilstand, maar dat vind ik even oké, beter dan weer terugvallen.
Matig gemotiveerd en toch af en toe snoepen.
Ik wil weer verder maar zoek even het moment.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.