Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vesta

Vesta

21-07-2017 om 10:28

Afvallen wie ook? Deel 2

Omdat we de 1000 berichten naderden en op verzoek van forumbeheer open ik maar het nieuwe draadje, want ik vind het toch wel erg leuk om met jullie af en toe mee te kletsen en mee te leven.


blik

blik

18-11-2017 om 19:36

Pirata

Fijn, dat wil iedereen wel lijkt me
Hier ook wel, buiten het snoepen om, redelijk gezonde maaltijden.
Maar bevallen doet mijn spiegelbeeld nog niet zo en vetrollen nog prima aanwezig.
Sport je nog zoveel?

Ballon

Ballon

18-11-2017 om 19:50

maar Blik..

Die koolhydraten, is dat niet gewoon een tijdelijk hype dat daarmee iets mis zou zijn? Als ik müsli uit mijn yoghurt haal (ontbijt om 7.45) heb ik zeker om 10.30 weer stevige honger.
Als ik die 2 boterhammen niet eet, wat dan...ja sla met groente, maar dat geeft ook snel honger. Groentetaart zou kunnen, maar goed daar zit natuurlijk net zo goed deeg in.

Met instantsoepjes: helemaal eens dat al dat zout niet zo gezond is en het beter is verse soep te eten. Dat zie ik alleen niet erg zitten op mijn werk. Gelukkig eet ik thuis heel weinig zout (ook vrijwel nooit potjes, verder geen chips, wel kaas...), dus dan 3x per week dat zakje, het gaat nog.
Het voegt wel veel toe: zonder een soepje vind ik er niets aan op mijn werk, die 2 suffe boterhammen (zonder iets). Het is lekker warm, het smaakt lekker en ik heb veel langer een vol gevoel. Echt voldaan na de lunch.
Gelukkig is het vooral te zout en verder bevat het niet erg veel kalorieen volgens mij.

Het idee is ook dat dit geen dieet is, dus als ik ineens geen brood meer zou eten of alleen yoghurt met fruit 's morgens, dan geef ik het straks helemaal op omdat ik dan alsmaar honger heb.
Ik ben een beetje zo'n type van 'alles of niks', en heb ook regelmatig de irrationele gedachte van 'ik heb iets fout gedaan, dan kan ik net zo goed zo fout doorgaan, nu is het toch al te laat'.

Wat ik wel goed vind aan mijn verbeterde voedingsstijl is dat ik weer regelmatig honger heb voordat ik ga eten. Eigenlijk heel normaal, maar meestal zat ik al vol met koek, of ik had bij mijn man gezeurd om toastjes

Ballon

Ballon

18-11-2017 om 19:56

overigens

Ik denk trouwens dat ik als ik alleen zou wonen (gelukkig niet hoor, ik ben erg blij met man & kinderen), dan zou ik op mijn werk ontbijten, na een uur werken. 's Morgens vroeg heb ik meestal helemaal geen honger, maar het hoort erbij, we ontbijten altijd samen. En als het dan voor me staat lust ik het prima, ik eet alles dat voor me staat.

Ik heb ook wel eens op vakantie gemerkt dat warm eten het fijnst is in de middag. Wat later op de middag, uur of 14 denk ik. En dan 's avonds nog iets onbenulligs.
Mijn ideale eetpatroon zou zijn: 9.30 of 10 uur ontbijt, 14 uur 'diner' (warm eten), 19.30 boterhammetje en/of salade, tussendoor 1 of 2 fruit.
Maar goed dat vind ik niet echt in te passen in het gezins- en werkpatroon.

blik

blik

18-11-2017 om 20:30

Hype

Ja hoor Ballon, ik geloof ook wel dat het een hype is.
Maar mij heeft het echt goed geholpen, ben er toen wel van af gevallen!
En nu eet ik weer meer koolhydraten maar lang niet meer zo veel als voorheen. Ik eet dus wel brood maar niet meer dagelijks. Ook probeer ik af en toe een avondmaaltijd te maken zonder koolhydraten. Lukt niet heel vaak, omdat we in principe ook geen vlees/ vis eten en pubers zijn niet dol op groente dus tsja, dan kom je al snel op koolhydraatrijke producten uit.

Zelf heb ik weinig structuur in mijn eten, werk ook heel onregelmatig.
Maar partner, die regelmatig werkt, geef ik vaker een lunch mee. Dat is vaak restjes van soep, salade of yoghurt.
Zelf eet ik veel yoghurt, de vetste die ik kan vinden. Dat met fruit zoals banaan etc en wat noten, zaden en ik kom er veel langer mee toe dan met brood! Na brood heb ik na 1 of 2 uurtjes weer honger. Met vette yoghurt absoluut niet.
Een salade kun je ook flink opvetten met vanalles. Sowieso al de olijfolie, maar we doen er ook veel vis, kaas en zaden of pitten in. Hoewel nu dus minder vis door een vegetariër in huis.

Heb je geen mogelijkheden om warm te eten op werk? In avond zou je dan een fractie kunnen eten van maaltijd. Partner warmt hier soms in ochtend de soep al op en dat kan in een thermosfles prima mee. Maar werkt alleen als de soep niet te dik is.

blik

blik

18-11-2017 om 20:32

En ja

Wel herkenbaar, van het gezin bijv.
In je eentje gezond eten is een eitje
Ik zou gewoon 4x per week alleen een salade maken bijv.
Maarja, staat er voor de kinderen eenmaal pasta op tafel bijv dan kan ik die toch niet laten staan.

Ballon

Ballon

18-11-2017 om 20:42

klopt, Blik!

Leuk dat het herkenbaar is!

Ik zou vaker iets apart van het gezin kunnen doen (eten), of iets anders eten. Maar het wel belangrijk dat het mijn normale eetpatroon is. Ik wil wel dat het normaal is dat ik met de pot mee-eet (maar dan opletten dat ik niet blijf opscheppen van het heerlijke eten dat mijn man altijd maakt).
Dat stukje tussen haakjes is ook de reden dat ik eigenlijk niet op mijn werk warm wil eten en en thuis maar een half bordje. Mijn man kookt heel gevarieerd, heel gezond en dan is het nog erg gezellig aan tafel....het is totaal waardevol. Hij is ook dol op kookboeken, gaat overdag regelmatig boodschappen doen en iets uitzoeken, zet bonen of kekererwten de vorige dag in de week of gaat naar de stad verderop voor bijzonderder saffraan, etcetera.
Ik zou er nog wel een restje van mee naar mijn werk kunnen nemen. Ja, daar zal ik weer eens aan denken!

Ook soep in thermosfles is een goed idee (was ik weer even vergeten). We hebben op mijn werk wel een magnetron.

In ieder geval hoop ik dat het stilstaan in gewicht maar tijdelijk is! Want het ging met bovenstaand voedingspatroon natuurlijk wel geweldig. Ik weeg 12 kilo minder dan op 1 januari. Ergens in dit draadje noemt Flanagan ook zo'n getal en daar zet ze zo'n gezichtje bij:
Maar sneller dan 12 kilo in 10 maanden is volgens mij niet eens goed. Dus ik ben echt blij, behalve dat het wel moet dóórgaan!

blik

blik

18-11-2017 om 23:25

Ja hoor!

Helemaal eens, ik vind 12 kilo ook veel!

Ik ben nu ook nog zo'n 12 kilo lichter dan ik begon. Was dus meer afgevallen maar dus weer bijgekomen. Ik had ook BMI van bijna 30.
Nu bijna gezond.

Wat fijn die man van jou!
Man hier kookt wel lekker, maar het meer gezondere koken zit nog steeds niet echt in zijn systeem. Hoewel hij dus inmiddels wel braaf meedoet met wat ik regel, met super resultaat.

Ik zou echt eens proberen met wat meer vet en eiwit gezonde producten te verrijken .(avocado, ei, kwark, Griekse yoghurt, olijven, pijnboompitten, noten)
Sinds ik dat doe eet ik sowieso bijna nooit meer tussendoortjes, het komt gewoon niet meer in me op. Overslaan van een maaltijd is ook geen probleem vaak. (Maar vaak ook uit tijdgebrek)
(Mijn probleem zit echt bij snoepen en emo eten. Plus dat ik vaak uit luiheid ook wel kan terugvallen op gemaksvoer of brood)

Of je laat het zoals je nu doet, en focust op bewegen/ sporten.

12 kilo

Ik ben natuurlijk wel blij met de 12kilo en de veel te wijde broeken die nu onderin de kast liggen te liggen. Maar met wat ik er voor doe, niet snoepen, geen nootjes, geen chips en wel 2x 3 uur sportief bezig zijn, vind ik -12 gewoon wat weinig.
Na de post #97 bedacht ik dat als ik niets aan het leef-/eetpatroon had veranderd, ik mogelijk 4 à 5 kilo was aangekomen. Dat maakt al weer een verschil van 16 kilo.
Nu had ik in oktober een stressvolle maand waarin ik ook twee maal ongeremd een hele pak stroopwafels naar binnen werkte. De stroopwafels waren een presentje van de supermarkt vanwege 'voorbeeldig' zelf-scangedrag. Ik had de winkelgang met koekjes steeds gemeden om niet tot de verleiding te komen. Maar ja, je kan een presentje niet weigeren, dat staat nogal onbeleefd. En de zachte stroopwafels vormden ook niet zo'n probleem voor de beugel.
Ik vond het fijn een compliment over de quartesepts in de bovenbeenspieren te ontvangen maar ik vond het ook teleurstellend dat ik moeite had mij te beheersen. Ik denk dat ik daarom niet zo blij was met de bereikte gewichtsafname.
Mijn doel een bmi <25 staat nu even op losse schroeven. De komende tijd week weer even de puntjes op de i. De revalidatie nadert zijn eind. Of ik ga voor een abonnement bij een sportschool want ik heb ook veel baat bij een schuin step-apparaat voor de beweging van de heup en de schuine buikspieren of we schaffen een roeiapparaat aan zodat het hele gezin te pas en te onpas hun spieren kunnen trainen. Nog even bedenktijd gelukkig.

Gisteravond hadden we een try-out voor de kerstdagen; kalkoen, groente, aardappels in schil uit de oven. Het was heel lekker. 's Avonds wel het onprettige druk van een ballon in je maag. Dat heb ik een lange tijd niet zo ervaren.misschien moet ik mijn doel niet te snel opgeven.

@ Ballon, ik denk dat je winst kan behalen in die 1,5 bord avondeten. Dus 1 bord ipv 1,5.

Marja

Marja

19-11-2017 om 13:48

Te weinig

Ik eet te weinig. Ik heb in mijn leven nooit meer dan 1 bord eten op, eerder werden de porties steeds kleiner.
Want, zo zeiden zij die er verstand van hadden: als je aankomt eet je teveel.
Ook al gaf ik mijn medicatieprobleem weer, er moest hier wat af en daar wat af.
Ik eet dus nog geen ontbijtbordje vol eten.
En nu krijg ik ineens te horen dat dat te weinig is. En nu eet ik meer en val ik nog steeds niet af hahaha
Speciaal verzocht om mensen met verstand van zaken, maar ik vind ze niet. De 3.5 kg tgv stress is er voor de helft weer bij.

Wees blij met de behaalde resultaten zou ik zeggen. Geen gekke diëten volgen want dat helpt even en niet je hele leven. sterkte allemaal

Kerstkledij

Met de feestdagen voor de deur, dook ik in de kledingkast. Ai, ik zal tijd moeten steken in het zoeken naar nieuwe kleding. En ik hou helemaal niet van shoppen, en passen.
Het is ook best moeilijk want welke maat moet je nemen. Mijn streven (nog een paar eraf) ga ik niet halen. Te veel gedoe aan het hoofd. Maar maat x terwijl ik twee maanden later hopelijk maat x-1 hoop te bereiken, maakt kopen een lastige zaak. En krimpen in de drogen is eerder in de lengte dan in de breedte.

De teneurstemming zal wel door de regen komen zodat ik niet buiten kan fietsen en stil op de bank plak.

mirreke

mirreke

27-11-2017 om 15:01

Kledingkast

Ik pas ineens ook weer van alles, bijna alles zelfs. het afvallen gaat nu heeeel gestaag (lees langzaam). Nu ook gezond bmi, midden in het groene bereik. Ben nu ook een beetje aan krachttraining aan het doen.
En gisteren gezondigd, aiaiai, een half pak speculaasjes naar binnen gewerkt...
Zucht.

mirreke

mirreke

27-11-2017 om 15:22

Stress

je kunt aankomen van stress. Dat kan te maken hebben met een verstoorde hormoonhuishouding van het hormoon cortisol meen ik. En er zijn vast wel meer oorzaken...

blik

blik

27-11-2017 om 22:37

Nouja

Met alleen niet-snoepen kom je niet heel ver, lijkt me. Niet meer op onze leeftijd.
Helemaal afhankelijk van wat je verder eet etc natuurlijk. Maar we hebben gewoon ook steeds minder nodig, helaas. En we zijn de laatste jaren 'met z'n allen' gewend geraakt aan ongezond eten.
Ik zie gewoon heel veel mensen veel te veel of te ongezond eten. Dat wreekt zich toch een keer.

Kleren, lastig ja. Ik zit zelf ook weer op de wip, wel of niet nieuwe kleren. Ook wel omdat ik zo weinig nog heb dat past, dat het inmiddels flink afgedragen en versleten is. Maar nieuw kopen is ook zowat natuurlijk, omdat ik ook nog lang niet klaar ben. Hoop ik toch! Nu weer even stilstand, allemaal emotioneel gedoe, maar ik hoop toch weer verder te gaan snel.

Ik zondig genoeg nu dus
Maar Mirreke, volgens mij ga jij wel heel goed?!
Flanagan, gewoon gaan fietsen! Korter mag ook, kost nu zoveel energie met dit weer dat het wel dubbel telt. Maar eenmaal buiten is het best lekker hoor.

Fijn dit draadje te lezen weer, ik ben vergeten weer te hoelahoepen, ga het oppakken!

Half a twin

Half a twin

28-11-2017 om 15:20

hoop geld maar helemaal blij

Net naar het centrum geweest en een mooie top met vest en 2 nieuwe broeken gekocht. Ben weer terug op maat 38. Hoera! Geslaagd in een winkel waar ik nog niet eerder was geweest.
Voor de top had ik een maat M meegenomen naar de paskamer, de verkoopster moest lachen toen ik naar buiten kwam. Van dit model viel M echt veel te groot met mijn smalle schouders en minder gevulde lichaam dan vorig jaar.

Gisteren wel helaas weer gebak MOETEN eten. Een sportmaatje trakteerde vanwege haar verjaardag en 40 jarig huwelijksfeest. Mijn favoriete gebakje van de plaatselijke banketbakker. Was heel lekker, maar nu maar weer even een paar dagen op water en brood.

Bosbes

Bosbes

28-11-2017 om 19:30

Hier ook: taart, nieuwe broek

Ik zondig praktisch niet, behalve dat avondeten nog steeds wat minder kan (vandaag wel karig, maar wat een heerlijke pompoenschotel met kaas kreeg ik!).

Qua taart: vandaag werd een Belangrijk Persoon op mijn werk 50 en deelde extra goede taart uit (chipolata met roze marsepein, van de bakker). Ik heb getwijfeld. Er werd gezeurd en ik had al honger. Heel lastig. In eerste instantie koos ik van niet. Toen nam iemand een half vierkantje. Mij werd de andere helft aangeboden. Ik nam het maar wist dat ik me er niet prettig over zou voelen.
Toen heb ik dáár weer de helft van afgehaald zodat er een soort 'petit fours' overbleef, een klein vierkantje, soort bonbonnetje van cake met marsepein.
Die andere kwart ging naar een dun meisje (dat dat ook wilde blijven).
Ik heb ervan genoten. Misschien wel extra omdat zondigen sinds januari bijna niet meer voorkomt.

Ik koop al heel lang geen broeken meer en had het steeds harder nodig. Eerst kocht ik niet omdat ik toch veel te dik was en ik alles lelijk vond en dacht: 'ik koop wel als ik ooit afval'.
Daarna was ik bezig met afvallen en dacht ik inderdaad: 'maar straks ben ik nog meer afgevallen en dat is ook zonde'.
Inmiddels sta ik al meerdere weken stil op afvalgebied en die hangerige spijkerbroek word ik zat en al die rokjes/jurken ook wel een beetje. Eindelijk durfde ik te passen en het zat best goed! In de NoaNoa een donkerrode broek gekocht, maat 40, en die draag ik trots. Blij!

Bosbes

Bosbes

28-11-2017 om 19:31

o nee!

O nee! Nick van de nick gaat eraan. Nou ja, laat maar. Ballon, bedoelde ik.

Riem

Vandaag een heugelijk moment. Ik wilde mjn riem een gaatje strakker doen, maar het stond al op het laatste gaatje... De oude riem had ik ooit eens weggegeven.
Nu weer een ideetje een welkom sinterklaaskado.

Ballon

Ballon

10-12-2017 om 20:17

weer beter

Na 2 maanden praktisch stilstand (waarbij ik hetzelfde at als ervoor: weinig), is het nu weer een kilo minder. Het gaat nu echt de goede kant op. Misschien toch een keer gezond gewicht; nog iets minder dan 6 kilo.

Ik denk dat mijn lichaam die maanden in de spaarstand stond of zo, want ik maak nog steeds geen verschil.
Al dagen voel ik me lekkerder. En nu merk ik ook ineens dat ik veel sneller een vol gevoel krijg bij eten.
Soms vond ik dat wel eens flauw van slanke mensen, na een klein bordje avondeten al zeggen 'nee ik hoef niet meer, ik voel me zo vol!'. Het klonk mij soms wat als koketteren in de oren.
Misschien was het toch wel echt.

blik

blik

10-12-2017 om 22:40

Yeah Ballon

Fijn!
Herkenbaar, toen ik flink aan het lijnen was snapte ik ook opeens het 'gemiep' van slankerds...
Helaas nu weer even niet. Veeg teken is ook weer dat ik weer met gemak grote borden op kan
Komt wel weer, ik blijf het ook volgen hier.
Maar nu even niet, zo emotioneel als wat en dan ben ik weer blij als ik iig niet rook.
Dus die heropstart, waar ik eigenlijk al maanden tegenaan hik, komt nu even niet. Misschien morgen, misschien volgende week.
Lastige tijd ook om te beginnen deze donkere dagen!

Maar als ik jou lees dan wil ik ook weer hoor. Kan me nog wel herinneren dat het zo goed voelde fysiek, gewoon veel fitter.
Ben nu moe moe moe. Ik weet natuurlijk niet of dat alleen door het eten komt, maar zal vast een rol spelen.

Blik, als je nu begint met kleinere porties, hoef je de kerstkilo's of vette oliebollen er in januari niet af te lopen.

Dit geldt voor mij net zo hard omdat, door drukte, de sportschool een beetje op zijn gat zit. Ik mis die tijd voor mijzelf wel.
Gisteren durfde ik weel een trui aan die niet slobbert maar de taille accentueert. Ik voelde mij zo best aantrekkelijk!

Pirata

Pirata

11-12-2017 om 10:49

inderdaad

Er is geen reden om nu niet rustig aan te doen met eten. Of heb je elke dag een kerstdiner?

En dan nog he, bij zo'n kerstdiner is het niet nodig om grote porties te nemen. Gewoon alles mee-eten, maar met mate. Ik doe dat normaal ook, omdat ik allerlei dingen niet onbeperkt mag eten. Ik neem het dan wel, maar ik neem een kwart van de portie. En die kan ik dan in heeeeele kleine hapjes opeten. Van het eten dat ik onbeperkt mag, neem ik gewoon naar smaak.

blik

blik

11-12-2017 om 11:36

Fijn dat support

maar beginnen blijft lastig hier. Eenmaal een paar dagen bezig dan gaat het steeds beter. Avondeten is niet zo'n probleem. Het snoepen wel
En dan heb ik, eenmaal snoepend, ook weer meer zin zoetere maaltijden te koken. Zuurvlees bijv. Of iets oosters met flink sojasaus.
Moet mezelf zelfs tegen houden om geen schep suiker in dressing te kwakken, doe dat normaal nooit!

Kleinere porties ga ik nu niet nemen. Stap 1 is bij mij echt stoppen met snoepen. Met honger gaat dat nog minder goed lukken.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-12-2017 om 16:12

Inbraakje

Ik heb me hier nooit gemeld, ondanks dat ik wel af wilde vallen. Dit omdat ik mezelf dan zo vastlegde en mijn intentie niet was om er echt veel moeite voor te doen. Maar wie schetst mijn verbazing, nu al twee momenten in de herfst en vandaag, toen ik op een weegschaal bij een dokter flink wat minder kilo's bleek te hebben. In totaal 13 kilo. Mijn bedoeling is nu totaal niet om daar over op te scheppen, maar om mee te geven wat ik daar voor heb 'gedaan'. Ik wandel sinds april elke week op zaterdag 5 km. Je zou zeggen... dat is zo weinig, wat zou dat nou voor verschil maken, maar blijkbaar toch genoeg. Daarnaast loop ik dagelijks bij elkaar een half uur met de hond (man loopt de lange wandeling). Daarnaast probeer ik me een beetje in te houden. Als ik weet dat ik wat lekkers bij de thee ga eten, 's avonds rond 8 uur, neem ik bijvoorbeeld geen toetje na het eten. Ik eet niet standaard hetzelfde aantal boterhammen, ik doe het ook wel eens met wat minder. Ik eet redelijk normaal, vergeleken met anderen aan de ruime kant, bij het avondeten. Rond 4 uur in de middag een soepje. Af en toe 's avonds laat wat chipjes en sowieso fruit. Tussendoor eet ik een aantal dropjes.

Ik ben eerder 20 kg afgevallen, daar ben ik veel bewuster mee omgegaan. Geen suiker meer in de yoghurt, magere smeerkaas, een kriezeltje jus over de aardappels, crackers ipv brood, dat soort zaken. Ik was dus echt aan het 'diëten', nu ervaar ik dat totaal niet zo. Ik doe nu bijvoorbeeld wel een half schepje suiker in de yoghurt, in thee en koffie doe ik nooit suiker. In de zomer heb ik elke avond een cornetto opgesmikkeld. (Ik was daarom echt stomverbaasd toen ik daarna op de weegschaal stond en flink wat minder woog.)

Mijn conclusie: probeer gewoon te minderen met wat je eet, voldoende en dan stoppen, beweeg meer in de vorm van lopen en geniet af en toe gewoon van iets lekkers.

Pirata

Pirata

11-12-2017 om 16:17

kaaskopje

Geweldig!!! Had je het niet gemerkt aan je kleding dan?
Ben het met je eens trouwens, voortdurend van het meeste iets minder kan erg veel zoden aan de dijk zetten (en dan wel blijven genieten, zie de cornetto's).

Kaaskopje

Kaaskopje

11-12-2017 om 16:26

Pirata

Nou, ja hoe gek kun je denken..., bij de eerste ronde had ik het wel vaag door, maar omdat ik de kilo's eraan zat te fantaseren in plaats van eraf, dacht ik... ik verbeeld het mij zeker, haha. En tussen de twee weegmomenten door had ik niet echt door dat alles weer ruimer zat. Ik heb van die spijkerbroeken met elastiek in de boord. Bij de billen lubbert het wel meer nu. We vergeten steeds een nieuwe batterij in de weegschaal te doen en ik ben dus niet fanatiek genoeg bezig om me daar erg druk om te maken. Maar vandaag moest ik op de weegschaal en stond ik daar toch even te huppelen .

blik

blik

11-12-2017 om 16:33

Toch maar

laten inspireren door jullie en eten van vandaag omgegooid, geplande zuurvlees uitgesteld en nu een hoop groente in de oven met geitenkaas, zonder honing uiteraard!
Ook maar weer vasten opgepakt vandaag, mocht wel!

Kaaskopje, met 'gewoon' een beetje opletten, ongeveer zoals jij dat beschrijft, blijf ik nu al hele poos rond dit gewicht schommelen.
Rond gezond gewicht, iets erboven meestal.
Maar wil nu toch graag weer minder wegen. En ik voelde me met nog gezonder eten (toch minder suiker denk ik) een stuk fitter, dat wil ik wel weer

Marja

Marja

11-12-2017 om 17:45

Hetzelfde

Hier geen verandering, maar uiteraard blijf ik wel volhouden.

Kaaskopje, met jouw dieet en beweging groei ik dicht
Ik loop 5x een half uur met de hond per dag en af en toe zit daar nog een wandeling van een uur tussen. Daarbij eet ik minder vaak en minder veel. Houd je wel in de gaten of er geen onderliggende reden voor je afvallen kan liggen?
13 kg afvallen in 2 à 3 maanden zonder heel veel te doen, zelfs al zou dat sinds april zijn, vind ik best veel verloren gewicht namelijk.

blik

blik

12-12-2017 om 10:01

Marja

Wat een blije hond zul jij hebben, loop je echt iedere dag uren met 'm? Dan zul jij ook wel super fit zijn

Kaaskopje, ik vond het zo in eerste bericht ook wel wat vreemd klinken, maar alles is relatief natuurlijk. Als je voorheen niet bewoog en meer at kun je natuurlijk prima afvallen.
Ook met snoep, qua calorieën maakt het niet zoveel uit of je gezond/ongezond eet.

Maar mij lukt het nooit een gezond gewicht te houden met snoepen, vooral ook omdat ik geen maat weet te houden met snoepen
Ik ga dus liever voor bijna geen snoep/extra suikers meer.
Gister begonnen, dus ik doe weer mee! Voel me na een dagje half vasten weer helemaal gemotiveerd en een stuk lichter

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2017 om 10:29

Marja

Ik ben twee keer echt gaan diëten en in beide gevallen ging het best rap. Ik val als ik mijn best doe kennelijk snel 10 kilo af, maar daarna gaat het moeilijker. In 2013 is er 20 kilo afgegaan in de eerste maanden, ik meen dat het meeste er in vier maanden af was, daarna was ik kennelijk de motivatie een beetje kwijt en in de tijd erna is dat helaas zo gebleven, dus alles zat er begin van dit jaar weer vrolijk aan. Maar ik was gister voor een controle in het ziekenhuis en ik werd wel gewaarschuwd om in de gaten te houden of het 'vanzelf' gaat, of omdat ik minder eet en iets meer beweging krijg. Ik denk zelf het laatste. Dat hoop ik uiteraard ook.

Het is voor iedereen anders, ik verbaas me daar wel eens over. De een rent zich rot en blijft te zwaar, de ander loopt af en toe een beetje en valt af. Waar zit 'm dat in? Snellere stofwisseling? Zo snel is mijne denk ik nu ook weer niet . Maar ik merk het duidelijk als ik meer moet of ga lopen.

mirreke

mirreke

12-12-2017 om 13:36

Goede berichten!

Blik ) Dat gaat snel, haha! Probeer dat gevoel vast te houden...
Ik probeer ook zo min mogelijk suikers te eten, ik merk echt dat het me goed doet.
Echter, gisteravond toch (dom, dom, dom) een zakje snoep bij de kassa meegenomen, en dus helemaal OP gegeten. Zucht. Volgens mij schrijf ik hier vooral als ik zondig... Ik heb nu ook hoofdpijn, dat heb ik eigenlijk nooit meer, dus... goed waarschuwing voor een volgende keer, geen snoep meer!

En verder gaat het eigenlijk best prima. Het gewicht blijft nu rond de 60/61 kilo hangen (ik wil eronder! grrr, een soort magische grens), maar ik zie ook heel duidelijk dat mijn figuur verandert. Ik word zowaar gespierder en atletischer, mét taille...

Flanagan, een taille accentueren, ja, zo ervaar ik het ook! Wat jij zegt, ik voel me idd zowaar aantrekkelijk, haha.

Qua kleding, ik koop graag in tweedehandszaken en heb de afgelopen weken best wel wat truitjes, t-shirts en broeken gekocht en ik werd ook helemaal blij van de kleinere maten die ik weer pas, en die gewoon goed zitten...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.