Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kopjekoffie,,,

kopjekoffie,,,

18-01-2011 om 23:06

Bach rescue kids druppels.???...

hallo allemaal...

hebben jullie ervaring met Bach rescue kids druppels.
???...
mijn is kind 2enhalf jaar...en is erg druk..er komt hulp maar dat is zeker5 nog 6 weken wachten dus dacht ik tot die tijd teroverbrugging...om Bach rescue kids druppels.
te proberen....

dus mijn vraag aan jullie..?
heeft iemand ervaring en hielpt het???...

groetjes.
kopje koffie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

19-01-2011 om 09:05

Nee, maar

Nee, ik heb er geen goede ervaringen mee. Hier een zeer explosieve dochter en daar hielp het niet bij.
Een collega van mij heeft het ook gebruikt bij haar zoon en die was er wel zéér tevreden over.

calien

calien

19-01-2011 om 10:03

Rescue drops

Onze zoon slikte rescue drops (zuigen vond hij prettiger). Het hielp niet heel veel, maar goed enkele maanden later bleek hij adhd te hebben, dus dat zal wel een verklaring zijn. Hij reageerde beter op ritalin.

Denk het wel

Ik heb het idee dat het wel helpt bij mijn zoontje, nu 4,5 jaar. Sinds november geef ik 2x per dag druppels. Hij is rustiger en het gaat nu goed op school. Juf wilde al behandelplan gaan maken, maar heeft dat nu uitgesteld.

Mijn zoontje is/was wel druk, maar geen ADHD oid volgens mij. Wel altijd op onderzoek, overal aanzitten, slecht luisteren. Het gaat nu beter. Ik ga dus nog maar ff door met de druppels.

Gr. Wiggie

Nee

Nee het helpt niet, het is vnl alcohol wat erin zit.
Muizemeis

Rafelkap

Rafelkap

19-01-2011 om 19:49

Wiggie

En begon het te werken ca. na 5 december? Want dat is meestal de periode dat kinderen wat rustiger worden.
Bij mijn oudste (nu bijna 6) was het ook een kwestie van 'eroverheen groeien', heel normaal voor die leeftijd bij veel jongetjes -zonder druppeltjes overigens (gratis)

Placebo effect is ook een effect hoor

kopjekoffie

kopjekoffie

20-01-2011 om 22:00

Wiggi?

hallo allemaal!...

nou ik ben vandaag begonnen met de druppels...ik heb 3keer4 druppels gegeven over de hele dag maar zie geen verandering in zijn gedrag ...maar michiem moet ik ook het gewoon tijd geven het is natuurlijk geen wondermiddel!!!....
even een vraagje voor wiggi?...jou zoontje is natuurlijk wel wat ouder maar hoelang duurde het bij jou zoontje voor dat je verandering zag...en hoeveel druppels gaf je per keeer???....

op het doosje staat dat je maximaal 24 drupppels mag geven over een hele dag...maar 4 druppels per keer...
ik ga gewoon afwachten !!!....en hopen dat het iets gaan doen!!!....

groetjes
kopjekoffie

Pluk53

Pluk53

21-01-2011 om 09:46

Kopjekoffie

als je maar lang genoeg wacht, dan zal het zeker werken . Dat heet dan "er overheen groeien". En dan niet vergeten om het succesverhaal door te vertellen. Van dat soort verhalen leven de verkopers van de druppels namelijk.

Tja

Tja, ik ben ook geen echte voorstander, maar ik dacht 'baat het niet dan schaadt het niet'. Er zit in de kinderdruppels overigens geen alcohol.

En nee, het begon niet na 5 dec te werken. Al was ik heeeeel blij dat het 5 dec was. Ik heb echt het idee dat de druppels zorgen voor wat ontspanning bij m'n zoontje. En ja, dat kan een placebo-effect zijn. Al heeft hij zelf bedacht dat hij die druppels krijgt voor z'n zere benen (onzin).

Ik geef 2x per dag ongeveer 4 druppels. Juf op school merkt ook verschil. Toen ik vertelde dat hij die druppels kreeg, zei ze dat ze wel van meer ouders positieve berichten hierover had gehoord.

Het is natuurlijk geen oplossing voor een echt probleem, maar je kunt het een weekje proberen, misschien helpt het een beetje. En dat is dan toch weer meegenomen.

Gr. Wiggie

Pluk53

Pluk53

24-01-2011 om 12:27

Wiggie

het spreekwoord luidt: baat het niet, het schaadt ook niet (alleen in de portemonnee).
Heb je trouwens enig idee "hoe" het zou kunnen werken?

Puck

Puck

25-01-2011 om 08:45

Wiggie

Overigens "baat het niet dan schaadt het niet" (o.t. zo heb ik hem ook geleerd, niet zoals Pluk zegt) is volledig uit de lucht gegrepen. Er zijn zat middelen die niet hoeven te werken maar die wel degelijk erg schadelijk kunnen zijn. Erg gevaarlijk om daar maar klakkeloos van uit te gaan.

Pluk53

Pluk53

25-01-2011 om 09:45

(ot) baat het niet

"baat het niet dan schaadt het niet" is blijkbaar de hedendaagse (foute!) verbastering van het oorspronkelijke gezegde. Zie http://www.onzetaal.nl/advies/baathetniet.php
Nu zullen Bach-druppels niet direct lichamelijk schaden. De enige "schade": dat je nu het idee hebt dat je "iets" doet, terwijl je "niets (werkzaams)" doet.

Geen idee

ik heb geen idee hoe het zou kunnen werken, maar dat heb ik ook niet van paracetamol oid.
ik kan me voorstellen dat er planten/bloesems zijn met de eigenschap dat je er rustig van wordt. en dat zit dan dus in die druppels. en ik kan me voorstellen dat kinderen daar sensitiever voor zijn dan volwassenen.

nogmaals, ik ben geen super voorstander van dit soort dingen, maar ik heb het idee dat het hem echt wat rustiger/stabieler maakt. al zou ik er soms wel een heel flesje in willen gieten .

Pluk53

Pluk53

28-01-2011 om 09:38

Hier wat achtergronden

Ik wist het ook niet, maar meneer Bach was een Engelsman. Moet dus worden uitgesproken als "Betsj" . Hier een goed leesbaar artikel over de rescue-therapie: http://www.skepsis.nl/bachbloesemremedies.html. Voor diegenen waarvoor het hele artikel te lang is hier de samenvatting: De populariteit van de Bach Bloesem Remedies is een indicatie voor zowel een verontrustend gebrek aan kritische vermogens als een bereidheid om te geloven in toverkunst in flesjes, hoewel opgemerkt moet worden dat vele gebruikers geen flauw idee hebben wat die remedies eigenlijk zijn en hoe ze bereid worden. Het belangrijkste is echter het effect op de volksgezondheid. De propagandisten voor Bach Bloesem Remedies maken in feite antireclame voor serieuze geneeskunde, terwijl ze tegelijk hun gelovigen wijsmaken dat karaktertrekken en stemmingen in wezen ziektes zijn, en dat die vermeende ziektes medicamenteus behandeld moeten worden.
Veel succes met je toverdruppels.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-01-2011 om 17:31

Pluk

"Veel succes met je toverdruppels". Sjonge. Jij hebt je portie 'genadeloos afserveren van cognitief minderbedeelden' weer binnen voor vandaag. Dat moet een voldaan gevoel geven zo vlak voor het weekend. Mocht je nog ergens een reservevoorraadje gal hebben, hier nog wat mogelijke onderwerpen: geloof in god/goden/buitenaards leven/reincarnatie, creatief zijn met theezakjes, het weigeren van bloedtransfusies/vaccinaties/donorschap, ouija-borden/tarotkaarten/handlijnkunde.
Wat ik mij afvraag is of de denigrerende toon van je laatste posting is ingegeven door zendingsdrang of superioriteitsgevoelens. Misschien enige opheldering van jouw kant?
Groetjes
Massi

Dochter

heeft deze druppels ook genomen voor haar eerste drie rijexamens. Helaas heeft ze er 6 x over gedaan ( dus 3 x met en 3 x zonder druppels) om haar rijbewijs te halen :o(

Fiorucci

Fiorucci

28-01-2011 om 18:58

Massi

Dat is het nadeel van Skepsis. Kennelijk kan een kritisch artikel niet zonder dergelijke denigrerende stemmingmakerij geschreven worden. En dat is jammer, want het leest niet fijn.

Massi Nissa

Massi Nissa

29-01-2011 om 08:41

Fiorucci

Juist. Het "wat een sukkels zijn het toch" druipt ervan af. Dat vind ik totaal onnodig.
Groetjes
Massi

kaboutertje

kaboutertje

29-01-2011 om 22:52

Pluk53

hoi.

die druppels hebben niet gewerkt..
nou je zin????.....
dat jij er niet gelooft betekent niet dat het niet werkt
zoals je kan lezen....werkt het bij sommige weer wel alleen niet...bij mijn zoontje...

ik heb sinds gisteren een medicijn gekregen van de kinderarts...voor mijn zoontje om dat het niet goed ging...en dat is allang zo ...
maar hier over meer in zorgkinderen.

kaboutertje

Pluk53

Pluk53

30-01-2011 om 13:39

Massi, fiorucci

"wat een sukkels zijn het toch" . Eh, denken jullie er anders over dan, of zijn jullie alleen te "beleefd" om het hardop te zeggen? Je kunt wel om de pot heen draaien, maar feiten zijn feiten.
Er zit niets "werkzaams" in de druppels, dus als er "resultaat" is, dan heeft dat vele mogelijke oorzaken, maar niet de "kracht" van de druppels. Volgende keer dan gewoon zelf "magische druppels" maken. Er is hier al ooit een prachtig recept gegeven met het gebruik van maanlicht en rode bekertjes.

Fiorucci

Fiorucci

30-01-2011 om 15:39

Pluk

Nee, ik denk er niet anders over, maar dat kun je ook gewoon zeggen zonder denigrerend te zijn. Ik zeg dat bij deze gerust hardop. Maar zonder neerbuigend te zijn.

Gewoon zelf maken

Bach druppels zijn gewoon dauwdruppels die op verschillende soorten bloemen en bloesems verzameld worden. Al een eeuwenoude gewoonte als je de sprookjes mag geloven. En als je een tuin of balkon met bloembakken hebt, dus ook gemakkelijk en voordelig zelf te maken. Eventueel moet je nog wel rekening houden met de stand van maan en planeten, maar daar hebben we de Enkhuizer Almanak voor.
Zelfgemaakt is even effectief als uit een flesje, veel voordeliger en ook nog eens op persoonlijke behoefte te maken.

Pluk53

Pluk53

31-01-2011 om 09:03

Dirksmama

het zelf (na)maken van de originele rescue-receptuur is nog niet zo simpel. In het Skepsis-artikel staat de beschrijving. Er zitten ook magische schudstappen in, en het moet de nodige keren verdund worden. En het begint al bij het begin: bij bloemen die op een "ongerepte plek" moeten groeien. Dat doe je niet even op je balkonnetje 3-hoog.
En ik snap niet waarom sommigen hier mensen die dit soort bijgeloof koesteren zo omzichtig willen benaderen. Het is onzin/bijgeloof/oplichterij. Hoe duidelijker dat gemaakt wordt hoe eerder die kul de wereld uit is.

Pluk

Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. Als je iemand benadert als achterlijk is dat voor jezelf misschien een lekker gevoel, de kans dat je boodschap in vruchtbare aarde valt wordt er echter niet groter op.

Groeten,

Temet

Pluk

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de Bach-receptuur helemaal gaat volgen. Dat is een industrieel vervaardigd product uit een ander land. Dat kan nooit even effectief zijn als iets puurs en vers uit je eigen biotoop.
Beste data voor het oogsten van dit soort zaken zijn traditioneel: Sint Jan, Walpurgisnacht en de data rondom zonnewende en equinoxe.
Het helpt ook om voor het oogsten 12 weesgegroetjes op te zeggen en 12 keer tegen de klok in rondom het te oogsten kruid te lopen.
En natuurlijk, de stand van zon, maan en planeten moet goed zijn, maar zoals ik al schreef daar is de Enkhuizer Almanak voor.

Het kost even tijd om een zelfgemaakt mengsel te vinden dat werkt. Maar tegen de tijd dat je iets hebt gevonden dat werkt is het probleem ook weg.

Pluk53

Pluk53

31-01-2011 om 11:15

Alternatief

ik zou het niet bij planten zoeken, maar bij de kracht en de eigenschappen van dieren . Hond voor trouw, kat voor lenigheid, koe voor rust, paard voor kracht etc. Knip wat haar uit de vacht van het betreffende beest, en wat haar van de patient. Kook het gezamenlijk een paar uur in een stainless-pannetje. Filteren door een koffiefilter. In een fles van helder glas nog een volle dag in de zon laten staan voor het versterken van de potentie. Koel bewaren, en je hebt voor de rest van je leven genoeg druppels.

Pluk53

Pluk53

31-01-2011 om 11:52

Beste xanneke

ik sta open voor elke inhoudelijke discussie! Ik heb het artikel van de Skepsis-site al gegeven. Klaarblijkelijk stond de "toon" je niet aan, maar mogelijk dat je inhoudelijk kunt reageren?

Pluk53

Pluk53

31-01-2011 om 12:09

Alternatief2, speciaal voor xanneke

nog wat tips: voor snelheidssporters: hazewindhond (of als je het te pakken kunt krijgen: jachtluipaard). Voor zangers: nachtegaalveertjes. Voor betere ogen: adelaars/haviksveren.
Als je nog speciale wensen hebt, laat het even weten.

Puck

Puck

31-01-2011 om 12:37

Pluk

Heb je nog wat hazewindhond voor me? Of kan ik toch beter goed trainen voor een toptijd?

Fiorucci

Fiorucci

31-01-2011 om 12:59

Pluk

Wat mij betreft geen discussie, ik ben ook geen voorstander. Jammer he! Maar wat mij steekt is de enorme neerbuigendheid en het belachelijk maken van anderen. Het slaat elke discussie dood. Je hebt helemaal geen zin in discussie, je wilt heerlijk obstinaat rellen.

Pluk53

Pluk53

31-01-2011 om 13:10

Fiorucci

"Je hebt helemaal geen zin in discussie, je wilt heerlijk obstinaat rellen" Ook
Maar nogmaals: ik sta open voor een inhoudelijke discussie, met als basis de feitelijkheden zoals te lezen in het Skepsis-artikel. Als mensen Skepsis niet "mogen": kom met feiten die duidelijk maken dat ze het INHOUDELIJK fout hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.