Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Beloning voor gevaccineerden?


Vicky

Vicky

20-12-2020 om 19:11

Ik snap het niet

'De Rehobothkerk in Barneveld werd zondag opnieuw bezocht door honderden kerkgangers, ondanks de oproep van burgemeester Asje van Dijk elkaar nu niet op te zoeken'

https://www.ad.nl/amersfoort/weer-honderden-gelovigen-in-de-barneveldse-rehobothkerk-ondanks-oproep-van-burgemeester~a38b230e/

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-12-2020 om 19:19

Perfecte gelegenheid

Zo hoeven de goeden niet onder de kwaden te lijden. Gewoon een slot op die kerk en twee weken in isolatie. Wat een ongelooflijke aso’s.

Vicky

Vicky

20-12-2020 om 19:29

In Staphorst ook

'Ik vind het 100 procent belangrijk dat ik naar de kerk ga”, zegt een van de kerkgangers resoluut. “Omdat God leeft. Ja, ook in deze tijd.” Een andere gelovige is het daar roerend mee eens. “Ik vind dat God toch hoop geeft en vertrouwen voor de toekomst”, legt ze uit. “We weten dat, hoe de coronacrisis ook afloopt, onze eeuwige zaligheid bij God is.”'

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/200-kerkgangers-samen-naar-dienst-staphorst/

Blijkbaar is het niet erg dat het aflopen van de coronacrisis door dit soort idioten maanden later zal plaatsvinden dan nodig is.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-12-2020 om 19:31

Vicky

Nee dat is ook niet te snappen. En ook helemaal niet volgens de regels die de PKN en de RKK opstelden, die samen toch de meeste gelovigen hebben. En meerdere plaatselijke kerken zijn dan ook nog strenger dan de aanbevolen regels. Dit zijn echt vervelende uitzonderingen die kerken in een kwaad daglicht stellen.

Vicky

Vicky

20-12-2020 om 19:47

Aagje

'Dit zijn echt vervelende uitzonderingen die kerken in een kwaad daglicht stellen.'

Tja, toen enkele jongeren zich misdroegen, kregen álle jongeren van Rutte in een persconferentie op hun kop. Ik wacht nu dus op de persconferentie waarin alle kerken aangesproken worden.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-12-2020 om 20:00

Ach ja Vicky

als het jou helpt om zo te denken: vooral doorgaan daarmee.

Vicky

Vicky

21-12-2020 om 10:09

LOL

'als het jou helpt om zo te denken: vooral doorgaan daarmee.'

Ja, god verhoede dat gelovigen ergens op aangesproken worden.

dus

mag ik jou ook aanspreken op het a-sociale koopgedrag? Prima.

Tsjor

Lou

Lou

21-12-2020 om 11:18

Snap ik wel

Ik snap Vicky wel. Maar ik zou het toch meer op prijs stellen als de overheid laat zien te hebben geleerd van eerdere onterechte generalisaties en nu dus NIET alle kerken over één kam gaat scheren.

Ik las dat de RK kerk de kerstnachtmis afschaft en ik denk dat ik voor het eerst van mijn leven dacht: goeie actie van de RK kerk.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

21-12-2020 om 14:28

Aanspreken

Van mij mag iedereen worden aangesproken op zich niet houden aan de regels. Kerken ook. Zeker. Graag zelfs. Kerken als deze en hun kerkgangers mogen van niu prima worden aangesproken op het ontbreken van medemenselijkheid en sociaal gedrag. Of op egoïsme en naïviteit.

‘Tja, toen enkele jongeren zich misdroegen, kregen álle jongeren van Rutte in een persconferentie op hun kop. Ik wacht nu dus op de persconferentie waarin alle kerken aangesproken worden.’
Een uitspraak als deze zie ik echter vooral als kinderachtig: de meester werd boos op de ene groep en dan is het niet eerlijk als ‘ie niet ook boos wordt op de andere groep.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

21-12-2020 om 14:33

Lou

Dan lees je volgens mij niet goed. De nachtmis wordt niet afgeschaft maar dit jaar digitaal gevierd. Pastor in de kerk, mensen thuis.
Net als dat in meerdere parochies/protestantse gemeenten alle weekeindevieringen/-diensten tot en met 19-1 online gevierd worden.

Lou

Lou

21-12-2020 om 15:12

Klopt Aagje, niet afgeschaft

Afgeschaft is misschien niet het juiste woord, maar ik weet wel hoe het zit hoor. De fysieke mis wordt geschrapt, daar gaat het om. Qua besmettingsrisico maakt het niet uit, een digitale mis is net zo coronaproof als een afgeschafte mis

40er

40er

21-12-2020 om 17:02

digitale viering

Bij ook meerdere PKN kerken hoor. Rkk heeft het volgens mij landelijk.
Maar ik weet dat hier in de buurt ook ook veel PKN kerken geen of heel weinig kerkbezoekers hebben. Maar het is zo jammer dat de andere groepen gelovigen over 1 kam worden geschoren met de kerken die het niet goed doen.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

21-12-2020 om 21:51

De eo-jongerendag

Is allang niet meer zo druk bezocht als ooit, misschien moeten jullie je zorgen maken over de pinksterconferentie van Opwekking, daar is het veel drukker ( afgelopen Pinksteren trouwens alles online).
Jaja, al die soorten gelovigen, het is wat. Er zullen ook heel wat andere evenementen zijn die zorgen kunnen baren. We gaan het beleven, hopelijk met een hoge vaccinatiegraad.

Hagepreek

Lang geleden ben ik met mijn moeder en andere kleine broertjes en zus naar een 'hagepreek' geweest. Op een weiland omringd door struiken en bomen.

Die oude traditie zouden ze nu eens handig uit de motteballen kunnen halen.

Wel je paraplu meenemen. Ik heug me nog dat motregende en dat we daar gelukkig onze regenlaarzen bij aan hadden en geen 'nette' schoenen.

AnneJ

Dat is ook daadwerkelijk gebeurd, en haalde het journaal: een protestantse kerkdienst (weet niet welke variant) in een weiland. Meer dan 100 gelovigen met stoeltjes allemaal keurig op anderhalve meter. Ergens in de zomer was dat.

Groeten

Temet

vlinder72

vlinder72

22-12-2020 om 08:58

auto's

Ik las dat er een kerk een drive in dienst wil houden. Dus iedereen blijft dan in de auto zitten.

Dat is nu door de gemeente verboden terwijl mij dat nou een veel veiligere oplossing lijkt dan met zijn allen in een kerk te zitten. Hoewel de kerk zelf waarschijnlijk niet het probleem is wel het daarna gezamenlijk naar buiten lopen en het toch maken van een babbeltje.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-12-2020 om 09:36

vlinder

Lijkt me prima die drive in.

Kerkganger

Kerkganger

22-12-2020 om 10:03

Drive in

Klopt wat je zegt vlinder was (ook) in onze kerk.
Dienst gaat nu alleen online, echt niet elke gemeente gaat met honderd man binnen zitten, ook al is er een prima geventileerde grote ruimte.
Hier worden de regels aangehouden die voor concertzalen enzovoorts gelden.
Met de nieuwe Corona maatregelen is de vergunning ingetrokken.
Er is van de zomer wel een drive-in trouw dienst geweest.

@Emma

@Emma

22-12-2020 om 10:12

drive in oké

Maar je moet wel een auto hebben of coronaproof kunnen meerijden met een ander. Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige kerkgangers onuitvoerbaar is en dat de kerk die mensen niet wil buitensluiten. Dan is online beter.

Kerkganger

Kerkganger

22-12-2020 om 12:34

Emma

Dienst kan natuurlijk ook met drive-in en online, zoals de bedoeling was.

@Emma

@Emma

22-12-2020 om 12:40

Kerkganger

Ja dat is dan de beste oplossing. Ik denk trouwens dat kerkdiensten in de toekomst vaker gestreamd zullen worden voor degenen die er niet bij kunnen zijn.

@nnemoon

@nnemoon

22-12-2020 om 14:25

Dat gebeurt al

@Emma

Dat gebeurt al hoor! Dus dat is niets bijzonders en ook niet naar aanleiding van Corona.

@nnemoon

@nnemoon

22-12-2020 om 14:36

Voorbeeld

Kijk bij www.kerkdienstgemist.nl even als voorbeeld.

@Emma

@Emma

22-12-2020 om 14:44

Dan loop ik een beetje achter denk ik

Vlinder

Ik zou me kunnen voorstellen dat het verbod niks te maken heeft met de coronaregels, maar meer met de overlast die de toestroom van auto's veroorzaakt.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

22-12-2020 om 22:40

Piep

Als ik bijvoorbeeld aanleg heb voor huidkanker mag mijn buurvrouw toch wel in de zon liggen.===

Is kanker opeens besmettelijk dan? En ook al vind ik in de zon zitten ook fijn, het is een risico. Mijn vriendin heeft veel meer zonuren op haar gezicht gehad dan ik en heeft eens in de zoveel tijd huidkankerplekjes. Ze is er inmiddels van doordrongen dat onder een parasol zitten wijzer is.

Maar goed, kanker vs corona is een wat ongelukkig gekozen vergelijk.

Zolang niet het aantal is gevaccineerd wat nodig is om het beheersbaar te krijgen, vind ik dat we braaf moeten blijven doen wat nodig is. Ik ben geen viroloog, maar mijn fantasie vertelt mij dat een virus erg slim is en wegen zoekt om toch succesjes te kunnen boeken. Dus zolang miljoenen mensen onbeschermd de straat op moeten of gaan, lachen nieuwe mutaties in hun stekelkopjes.
We zijn nog wel even zoet met het halen van de goede vaccinatiegraad. Er worden voorlopig nog heel wat mensen ziek.

Oh in Op1 pleitte Bram Vermeulen, Afrikacorrespondent, net voor vaccinatiebewijzen voor reizigers en vindt het verbazingwekkend dat wat in Afrika heel normaal is, hier nog zo ingewikkeld gevonden wordt.

Piep

Piep

22-12-2020 om 23:12

Vrijheid

Kaaskopje je trekt mijn post compleet uit het verband. Als jij straks gevaccineerd bent dan mag je van mij gezellig samen met andere gevaccineerden de 1,5 meter onderling loslaten. Ook al ben ik nog niet gevaccineerd en kan ik dat dus nog niet.

Sommige mensen in dit draadje vinden van niet, want de maatregelen gelden voor iedereen, ongeacht het nut. Dat vind ik niet, ik gun iedereen alle vrijheid die mogelijk is.

Mag van PIep

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5203994/kan-ik-nog-andere-mensen-besmetten-als-ik-ben-ingeent-en-andere

Maar nog niet van deskundigen die wijzen op de onzekerheden en onvolkomenheden die er ook na (de 1e) vaccinatie nog zijn.

Voorlopig blijf ik de adviezen gewoon volgen.

Bovendien ben je niet zomaar gevaccineerd. Allerlei groepen gaan eerst voor.

Het zou fijn zijn om er vanaf te zijn als je geprikt bent. Maar dat is denk ik toch te kort door de bocht en ik verwacht, pas op een speculatie!, dat we er minimaal tot de zomer mee zitten dat er beperkingen en maatregelen op grote schaal gelden.

Piep

Piep

23-12-2020 om 00:52

Niet

Niet na de eerste vaccinatie natuurlijk, maar wel een week of drie na de tweede. Dan werkt het vaccin optimaal en daar kun je gewoon op vertrouwen. Ik ben niet helemaal simpel hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.