Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geprikt met Pfizer, Moderna, Astra Zeneca of Janssen vaccin


Eerste prik Moderna gehad op 29 april en de tweede prik krijg ik vrijdag 28 mei. Geen bijwerkingen van de eerste prik gehad. Ik ben gevaccineerd op het werk. Wij konden via digiD een afspraak maken in het eigen afspraken systeem van het ziekenhuis. 

Poezie schreef op 26-05-2021 om 13:22:

[..]

Wat apart dat jij twee verschillende hebt gehad! Wat was daar de reden voor?

Dat was ook een foutje

AZ, Mijn huisarts doet niet aan afspraken zelf inplannen. Ik kreeg een brief thuis met plaats, datum en tijd. Omdat tot de reservelijstgroep behoorde, kreeg ik die brief later dan de mensen die in eerste instantie waren uitgenodigd. Maar ik was al lang blij. Van de vaccinatie geen klachten gehad. Tweede moet nog (12 weken wachttijd).

Half maart de eerste gehad, Astra, over 2 weken de tweede.

Bijwerkingen, in de avond had ik het koud, volgende dag een beetje grieperig gevoel.

Pfizer. Ik kon binnen 10 dagen een afspraak maken op redelijk goed bereikbare locatie. Ik had s nachts een behoorlijk zere arm. Ik vraag me af of het misschien ook te maken had met de Bootcamptraining (met nogal wat armoefeningen) die ik vlak voor de vaccinatie had gedaan. Verder nergens last van (wel gelukzalig gevoel dat er licht aan eind tunnel is)

Ik heb AstraZeneca gehad. Eind februari de 1e prik en half mei de 2e. Dit ging via de huisarts. De eerste zat er al in voor het gepaniek over de bijwerkingen. Aangezien ik als vrouw en onder de 60 de eerste overleefd heb, kreeg ik ook de tweede. Bij de eerste prik heb ik mij een dag of 2 niet lekker gevoeld, bij de tweede prik alleen last van de prikplek zelf.

Ik zou half maart AZ krijgen (werk in de zorg), maar werd net weekend ervoor besloten 2 weken te stoppen. Toen ze weer begonnen met AZ wilde ik het even aankijken wat er uit de onderzoeken zou komen (behoor met veel dingen bij die 1% procent waar het dan toch weer anders gaat..)

Toen besloten ze weer te stoppen en net op dat moment belde ik om een afspraak in te plannen. Ik kon toen een prik afspraak inplannen om gevaccineerd te worden met Pfizer. Ik had geluk, net op het moment van bellen kwam er een plek vrij voor de volgende dag, anders had ik vandaag mijn 1e gekregen. April de 1e gehad -> 3 dagen spierpijn gehad. En vandaag mijn 2e vaccinatie -> merk dat ik nu wat meer vermoeid ben en spierpijn begint ook te komen.

13 mei AstraZeneca. Ik werd de dag daarvoor tegen 17.00 gebeld, maar toen i terugbelde was de praktijk van de huisarts gesloten. Volgende dag gebeld en 's middags een afspraak. Tweede afspraak is niet bekend, kan half augustus worden.

Ik was daarna 1 dag ziek: spierpijn en heel erg moe. Om 22.00 uur 's avonds was het voorbij.

Tsjor

Vandaag mijn 2e Astra Zenica gekregen stond voor morgen gepland maar ze belde vanmiddag op of ik gelijk zou willen komen ze gingen bijna dicht en hadden er nog 1 over. 
schrok wel even toen ik de telefoon op nam en de ggd hoorde dacht even dat ze voor bron en contact onderzoek belden. 

Pfizer, bij de 1e prik een flink beurse plek, bij de 2e beurser en erg stijf, en de volgende dag hoofdpijn, spierpijn en koud. Met een paracetamol prima te overzien. 

mut

mut

27-05-2021 om 09:12

Volgens oproep (dus tijd toegewezen maar je kunt die eventueel wel wijzigen), 18 mei Astra Zenica. Klein beetje gevoelige plek op de arm en mogelijk iets vermoeider dan normaal op woensdagmiddag (doe wel vaker een dutje op woensdagmiddag). Hoe het zal gaan op 10 augustus merk ik dan wel.

Tav

Tav

27-05-2021 om 10:20

Ik kreeg Pfizer, de volgende dag was ik moe en heb ik overdag wat geslapen. Voelde me ook ietsje rillerig, maar niet heel erg. Van de arm had ik geen last, dat is bij de griepprik wel anders. Na die dag geen last meer.

Ik heb nog geen ervaring maar ik wil de ervaring van mijn moeder hier toch even vermelden. Die weigert al jaren de griepprik omdat ze daar veel last van heeft, dagenlang veel pijn/beperkingen aan haar arm. Misschien allergisch voor een hulpstof ofzo, maar hoe dan ook, na een paar keer zo'n ervaring houdt ze de griepprik voor gezien.

Geprikt met Pfizer: licht gevoelige arm en verder geen centje pijn. Veel minder last dan van de griepprik dus, geheel omgekeerd aan wat iemand eerder in dit draadje heeft ervaren. Zo zie je maar, het blijft een verrassing. 

Ik zal (over)morgen mijn eigen ervaringen met Janssen wel melden. Ik hoop maar dat het beperkt blijft tot een beurse arm, het wordt mooi weer, dus ik wil naar buiten en hoop dat koorts etc mij bespaard blijven. 

Groeten, 

Temet

Gisteren eerste prik Moderna gekregen, geen beurse plek, alleen een stijve arm, net of je vele uren het plafond schoon gemaakt hebt. Maar dat gevoel is na een goede nachtrust bijna weg. Ben na de prik gewoon weer gaan werken en vandaag ook. Beste afleiding, gewoon bezig zijn. Over 4 weken de tweede prik. 

Vorige week met Moderna geprikt, op het werk. Een paar uur na de vaccinatie eerste stijfheid in arm. Ik had linkerarm gekozen omdat ik het meest doe met rechterarm. Maar slaap op links en dat kon 2 nachten niet door de pijn. De prik komt vrij hoog in je bovenarm en ik kon mijn arm niet heffen. Ik was ook een beetje misselijk, maar dat kan door de pijn komen ipv door de vaccinatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.