Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Schoolwc´s zijn bron van sociale onveiligheid!

Marianne76 schreef op 05-03-2026 om 22:13:

[..]

Tuurlijk joh. Dus als iemand bij jou op bezoek is en naar het toilet moet, dan vraag jij: grote of kleine boodschap, want een grote mag niet? Ik geloof er niks van.

In mijn geval zou dat betekenen dat ik het in mijn broek doe (want als ik moet, heb ik nog ongeveer 1 minuut). Mag dat wel bij jou thuis dan? Mag ik me daarna dan wel bij jou douchen en omkleden? Vind je dat serieus minder erg dan dat ik netjes het toilet gebruik? Ik geloof daar ook niks van.

Uh je komt sowieso niet in onze badkamer, de wc boven is ook niet voor gasten en de badkamer al helemaal niet. En als je het in je broek doet na 1 minuut ophouden zou ik sowieso nergens op bezoek gaan en zorgen dat ik altijd kleingeld bij me heb om een toiletjufrouw te betalen. En nee, mensen die moeten poepen blijven langer weg dan mensen die even een plasje plegen en de meeste mensen hun poep ruikt niet naar roosjes. Is het echt zo moeilijk te accepteren dat er mensen bestaan die het niet prettig vinden dat je bij hun gaat zitten poepen?? En je dan ook liever niet meer over de vloer hebben?

En hoe doe je dan tijdens bijv een dagje weg waar je vaak ook moet wachten in de rij met anderen? Zeg je dan ook tegen iedereen dat jij voor mag want je kunt het maar heel even ophouden?

Nick90 schreef op 06-03-2026 om 03:42:

[..]

Uh je komt sowieso niet in onze badkamer, de wc boven is ook niet voor gasten en de badkamer al helemaal niet. En als je het in je broek doet na 1 minuut ophouden zou ik sowieso nergens op bezoek gaan en zorgen dat ik altijd kleingeld bij me heb om een toiletjufrouw te betalen. En nee, mensen die moeten poepen blijven langer weg dan mensen die even een plasje plegen en de meeste mensen hun poep ruikt niet naar roosjes. Is het echt zo moeilijk te accepteren dat er mensen bestaan die het niet prettig vinden dat je bij hun gaat zitten poepen?? En je dan ook liever niet meer over de vloer hebben?

En hoe doe je dan tijdens bijv een dagje weg waar je vaak ook moet wachten in de rij met anderen? Zeg je dan ook tegen iedereen dat jij voor mag want je kunt het maar heel even ophouden?

En dit is precies waarom mensen met darmproblemen in een isolement belanden.

en voor de mensen die anderen niet op hun toilet laten poepen?
Nooit logees? Ook niet van de kinderen? Relaties van de kinderen die blijven slapen of zo?

Nick90 schreef op 06-03-2026 om 03:37:

[..]

Nee wij hebben werkende neuzen die gewoon strontgeur kunnen ruiken en personen die herhaaldelijk op onze plee schijten worden niet meer uitgenodigd in ons huis. Vrouw maakt na bezoek ook altijd de wc schoon.

Wat ongeëmancipeerd Nick90!  Je vrouw maakt na bezoek altijd de wc schoon,  ook als JIJ een avondje met je mannelijke vrienden hebt zitten bieren en kaarten? 

En serieus mensen niet meer uitnodigen als ze een keer bij jou hebben gescheten? Zul je weinig vrienden overhouden dan. 

Wat Ysenda ook zegt, mensen met darmproblemen raken op die manier in een isolement. 

Wat een intolerant mannetje ben jij zeg! 

Als je zulke starre prjncipes voor jezelf hanteert dan heb je toch een moeilijk leven? 

[..]

Nee wij hebben werkende neuzen die gewoon strontgeur kunnen ruiken en personen die herhaaldelijk op onze plee schijten worden niet meer uitgenodigd in ons huis. Vrouw maakt na bezoek ook altijd de wc schoon.

De beschaving spat er vanaf.

[..]

Je bent grof en hebt een vrij eenzijdig, vooral luid klinkend vocabulaire. Ik hoor vooral een heel jonge, beperkte manier van denken als ik goed luister. 

Ik mag hopen dat je de ontlasting van je hond(en?) buiten opruimt en misschien moet je je vrouw eens ontlasten, om in stijl te blijven, door het toilet zelf schoon te maken.

Benieuwd of jullie wel naar roosjes ruiken en ik zal duimen dat jullie nooit darmproblemen krijgen.

Max88 schreef op 06-03-2026 om 09:33:

[..]

Je bent grof en hebt een vrij eenzijdig, vooral luid klinkend vocabulaire. Ik hoor vooral een heel jonge, beperkte manier van denken als ik goed luister.

Ik mag hopen dat je de ontlasting van je hond(en?) buiten opruimt en misschien moet je je vrouw eens ontlasten, om in stijl te blijven, door het toilet zelf schoon te maken.

Benieuwd of jullie wel naar roosjes ruiken en ik zal duimen dat jullie nooit darmproblemen krijgen.

Of misschien wel,  dat hij een zijn vrouw eens van dichtbij kunnen ervaren hoe naar het is. 

Nou is hij al hard op weg om de boel flink in de war te helpen doordat hij alleen thuis poept en dat ook van zijn huisgenoten verwacht. Zijn zoon gaat binnenkort naar de middelbare denk ik (volgens mij is die knul 11). Als die het dan op moet houden tot thuis dan kweek je een probleem bij dat kind. 

Maar goed dan opent hij wel een topic over hoe dat aan te pakken en kunnen we hem advies geven in de trant van wat houdt al staat. 

Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje heftig om te lezen dat sommige mensen gasten liever niet op hun toilet laten. Voor volwassenen is het al ongemakkelijk, maar voor kinderen lijkt me dat helemaal lastig. Mijn kinderen houden het op school vaak al op omdat ze het daar niet prettig vinden, dan moet thuis toch juist een plek zijn waar het wél gewoon kan.

[..]

Dan zul je wel geen vrienden meer hebben denk ik, als jij hier zo gevoelig voor bent. Wat een ontzettende ongastvrije onzin dit. 

Tja, ik ga ook liever thuis maar als je moet dan moet je. Dus dan kan het zomaar zijn dat ik “op een ander” poep (moet nu steeds denken aan dat boekje van de mol die wil weten wie op zijn kop gepoept heeft). Jammer dan als dat niet gewaardeerd wordt. Mijn sluitspier laat zich niet zo goed dwingen, ook niet als het op scheten ophouden aankomt trouwens.

Maar Izza en Nick kunnen gerust zijn. Ik schat in dat de kans vrij klein is dat ik ooit gebruik ga maken van hun perceptie van gastvrijheid. 

Haaknaald schreef op 06-03-2026 om 08:14:

[..]

Wat ongeëmancipeerd Nick90! Je vrouw maakt na bezoek altijd de wc schoon, ook als JIJ een avondje met je mannelijke vrienden hebt zitten bieren en kaarten?

En serieus mensen niet meer uitnodigen als ze een keer bij jou hebben gescheten? Zul je weinig vrienden overhouden dan.

Wat Ysenda ook zegt, mensen met darmproblemen raken op die manier in een isolement.

Wat een intolerant mannetje ben jij zeg!

Als je zulke starre prjncipes voor jezelf hanteert dan heb je toch een moeilijk leven?

Uh nee, ik houd mijn huis schoon van mensen die niet tot ons huishouden horen. En mijn vrouw denkt daar net zo over, zij ontsmet de hele plee met een stoomreiniger (beste moederdaggift ever) als we gasten hadden. Gelukkig is ze net als mij en vind ons huis limited voor gasten. 

Nick90 schreef op 06-03-2026 om 16:12:

[..]

Uh nee, ik houd mijn huis schoon van mensen die niet tot ons huishouden horen. En mijn vrouw denkt daar net zo over, zij ontsmet de hele plee met een stoomreiniger (beste moederdaggift ever) als we gasten hadden. Gelukkig is ze net als mij en vind ons huis limited voor gasten.

Serieus? Je geeft de liefde van je leven schoonmaakspullen voor moederdag? Jij spoort echt niet! 

De liefde van je leven geef je een geurtje, rozen,  sieraden  maar geen schoonmaakspullen! 

Als mijn man mij een stoomreiniger zou geven voor moederdag dan kon hij bij het grofhuisvuil. De man, niet de stoomreiniger.

dan

dan

06-03-2026 om 17:34

Haaknaald schreef op 06-03-2026 om 17:25:

[..]

Serieus? Je geeft de liefde van je leven schoonmaakspullen voor moederdag? Jij spoort echt niet!

De liefde van je leven geef je een geurtje, rozen, sieraden maar geen schoonmaakspullen!

Als mijn man mij een stoomreiniger zou geven voor moederdag dan kon hij bij het grofhuisvuil. De man, niet de stoomreiniger.

Dan komt mijn man er makkelijk vanaf. Het enige wat ik van groot belang vind op moederdag is dat er koffie is als ik beneden kom. Meestal ben ik degene die eerst opstaat namelijk. Meer verlang ik niet. Al vind ik een doosje verse aardbeien erbij extra fijn. 

dan schreef op 06-03-2026 om 17:34:

[..]

Dan komt mijn man er makkelijk vanaf. Het enige wat ik van groot belang vind op moederdag is dat er koffie is als ik beneden kom. Meestal ben ik degene die eerst opstaat namelijk. Meer verlang ik niet. Al vind ik een doosje verse aardbeien erbij extra fijn.

Ik wil in ieder geval iets liefs krijgen, of iets dat hij samen met de kinderen deed waaruit liefde bleek. Ontbijt maken, mij mee uit eten nemen maar een stofzuiger of zoiets vind ik niet leuk! 

dan schreef op 06-03-2026 om 17:34:

[..]

Hier doen we niet aan moederdag afgeschaft zodra dat kon. Als we elkaar iets willen geven doen we dat maar niet op voorgeschreven dagen. En ja mijn man heeft een keer een strijkijzer voor me gekocht, heel lief. Hij strijkt er vaak mee. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.