Gezondheid
MDLFonds
25-02-2026 om 13:18
Schoolwc´s zijn bron van sociale onveiligheid!
Veel kinderen durven op school niet te poepen. Herken je dat van je eigen kind? Ongeveer de helft van de leerlingen poept namelijk (bijna) nooit op school, vooral omdat toiletten vies zijn, weinig privacy bieden of onveilig aanvoelen. Dat leidt tot ophoudgedrag, met buikpijn, verstopping en concentratieproblemen als gevolg. Geen enkel kind zou zich ongemakkelijk of beschaamd moeten voelen om gewoon naar de wc te gaan.
Het MDL Fonds (voor maag, darm en lever) is daarom een petitie gestart voor schone, veilige en goed afsluitbare schooltoiletten. Dit moet structureel worden geregeld in de landelijke regels voor schoolgebouwen.
Als ouder kun je dit probleem niet negeren! Teken de petitie daarom en laat zien dat gezonde en veilige schooltoiletten geen luxe zijn, maar een basisvoorziening voor ieder kind. Samen kunnen we dit veranderen
https://www.mdlfonds.nl/petitie-schoolwc/
[Geplaatst met goedkeuring]
dan
07-03-2026 om 10:35
Izza schreef op 06-03-2026 om 20:05:
Ik begrijp werkelijk niet dat je bij andere mensen op bezoek bent. En dan uitgebreid de tijd neemt om jezelf te gaan ontlasten. Bezoek is hier een paar uur. Geen complete dag. En ze blijven ook niet slapen. Voldoende tijd om thuis in alle rust naar het toilet te gaan. En op school natuurlijk ook.
Natuurlijk zijn er mensen met darmproblemen. Maar dat zijn uitzonderingen.
Ik denk echt niet dat er mensen zijn die bij anderen langs gaan met de intentie om daar eens uitgebreid te gaan poepen. Maar als je echt hoognodig moet, dan moet je, het ophouden is vaak geen optie of je moet net bij de buren zitten en binnen een paar minuten terug thuis zijn.
Haaknaald
07-03-2026 om 11:00
Anoniemer schreef op 07-03-2026 om 10:17:
Hilarisch dit hele draadje. Maar goed, ik ging toch al niet op bezoek bij Nick. Fijn dat hij een vrouw heeft die met een op moederdag gekregen stoomreiniger de wc poetst. Ze doet het allemaal zelf he?
https://youtu.be/Jd6XZjY8oEw?si=XIfgkl08oDosuYP7
Hier nog een toepasselijk filmpje uit Koefnoen. Vanaf ongeveer 1.45
.
Dymo
07-03-2026 om 11:37
Ik denk ineens terug aan een vriendje waar mijn dochter als kleuter vaak mee speelde. Die kwam dan mee uit school en nog voor de limonade op tafel stond, zat hij al met de deur open te kakken. Als hij klaar was, riep hij heel hard 'KLAAR' en dan werd van mij verwacht dat ik zijn billen kwam afvegen. Ik heb hem vrij snel geleerd dat de deur wel dicht mocht (niet op slot, maar gewoon dicht) en dat hij eerst zelf even afveegde, voor ik de nacontrole kwam doen. Ook wel weer grappig dat er geen enkele schaamte in dat kind zat. En mijn verzoeken werden ook prima ingewilligd, het was gewoon net even anders dan thuis.
Kleinduimpje
07-03-2026 om 18:17
maar Nick, je ouders/schoonouders ,zullen ook wel vaker bij jullie de grote boodschap hebben gedaan, die.mogen dus niet meer komen?
Nick90
07-03-2026 om 19:25
Kleinduimpje schreef op 07-03-2026 om 18:17:
maar Nick, je ouders/schoonouders ,zullen ook wel vaker bij jullie de grote boodschap hebben gedaan, die.mogen dus niet meer komen?
Mijn pa is dood en mijn moeder heb ik al sinds m'n 15e geen contact meer mee. En m'n pa woonde hier een straat achter dus die ging gewoon thuis. En waar mensen hier moeilijk over doen zeg. Tis toch mijn huis??
Nick90
07-03-2026 om 19:29
Haaknaald schreef op 06-03-2026 om 17:25:
[..]
Serieus? Je geeft de liefde van je leven schoonmaakspullen voor moederdag? Jij spoort echt niet!
De liefde van je leven geef je een geurtje, rozen, sieraden maar geen schoonmaakspullen!
Als mijn man mij een stoomreiniger zou geven voor moederdag dan kon hij bij het grofhuisvuil. De man, niet de stoomreiniger.
Uh die heeft ze zelf uitgekozen hoor. Ze wilde hem al tijden maar niet haar eigen geld eraan uitgeven.
Nick90
07-03-2026 om 19:37
Omega schreef op 06-03-2026 om 21:52:
Tjonge jonge werkelijk waar wat een ongelofelijk moeilijke aanstellers zijn jullie, Nick en Izza. Er valt gewoon een drol in je toilet en dat ruikt even. Man man wat moeilijk doen.
Dit is toch mijn huis? Ik run hier geen openbaar toilet ofzo en dacht dat wij zelf bepalen wat wij wel en niet oké vinden in ONS huis.
MamaE
07-03-2026 om 19:46
Mijn ouders wonen ook twee straten verderop. Maar als we daar zijn, gaan we daar naar de wc en andersom zij ook bij ons. Als ik tijdens het kerstdiner of een verjaardag opeens mijn jas aantrek een kwartier weg ben om te poepen zouden ze dat heel raar vinden.
Moeten vriendjes van je kinderen ook naar huis voor de wc? En als ze blijven logeren?
Alias1
07-03-2026 om 19:59
Moet plotseling denken aan een van mijn vriendinnen toen ik nog op de lagere school zat, zij woonde 2 straten verder. Zij kwam een keer bij mij spelen en ging toen ook voor een grote boodschap bij ons naar de WC. Ze zei ook dat ze thuis niet had mogen poepen, omdat haar moeder net de WC's had schoon gemaakt. Als toiletten net waren schoongemaakt, mocht je ze niet gebruiken om te poepen, dus dan kwam ze maar bij ons...
Haaknaald
07-03-2026 om 20:05
Nick90 schreef op 07-03-2026 om 19:37:
[..]
Dit is toch mijn huis? Ik run hier geen openbaar toilet ofzo en dacht dat wij zelf bepalen wat wij wel en niet oké vinden in ONS huis.
Hoe doe je dat dan met mensen die bij je komen klussen? Ik heb hier recent 3 dagen een stoffeerder in huis gehad, die ook gebruik heeft gemaakt van het toilet, ook om te poepen.
Bij mij mag en kan dat.
Nick90
07-03-2026 om 20:59
Haaknaald schreef op 07-03-2026 om 20:05:
[..]
Hoe doe je dat dan met mensen die bij je komen klussen? Ik heb hier recent 3 dagen een stoffeerder in huis gehad, die ook gebruik heeft gemaakt van het toilet, ook om te poepen.
Bij mij mag en kan dat.
Nou goed van jou hoor! Wil je nu een sticker? Wij hebben dat liever niet. Dat jij dat moeilijk vind zegt meer over jou dan over mij.
MMcGonagall
07-03-2026 om 21:11
Alias1 schreef op 07-03-2026 om 19:59:
Moet plotseling denken aan een van mijn vriendinnen toen ik nog op de lagere school zat, zij woonde 2 straten verder. Zij kwam een keer bij mij spelen en ging toen ook voor een grote boodschap bij ons naar de WC. Ze zei ook dat ze thuis niet had mogen poepen, omdat haar moeder net de WC's had schoon gemaakt. Als toiletten net waren schoongemaakt, mocht je ze niet gebruiken om te poepen, dus dan kwam ze maar bij ons...
Dat was vast een verkeerd begrepen grapje. Die maak ik ook als ik net heb schoongemaakt en er gaat iemand zitten kakken. De katten hebben daar ook een handje van.
Ysenda
07-03-2026 om 21:32
Nick90 schreef op 07-03-2026 om 20:59:
[..]
Nou goed van jou hoor! Wil je nu een sticker? Wij hebben dat liever niet. Dat jij dat moeilijk vind zegt meer over jou dan over mij.
De vraag is hoe doen jullie dat bij mensen die lang over de vloer zijn?
Die de hele dag of meerdere dagen er zijn.
Ysenda
07-03-2026 om 21:33
MMcGonagall schreef op 07-03-2026 om 21:11:
[..]
Dat was vast een verkeerd begrepen grapje. Die maak ik ook als ik net heb schoongemaakt en er gaat iemand zitten kakken. De katten hebben daar ook een handje van.
Die gaan er al op terwijl je die bak nog aan het volstoppen bent. Klerebeesten.
Haaknaald
07-03-2026 om 22:09
Nick90 schreef op 07-03-2026 om 20:59:
[..]
Nee natuurlijk hoef ik geen sticker. Jullie laten liever niemand op jullie wc. Dat is jullie keuze maar hoe los je dat op als er werklui bij je aan het werk zijn die naar de wc moeten? Stuur je ze dan naar de buren?
O nee joh stuurt ze naar hun eigen huis of terug naar het bedrijf. 20 minuten rijden 10 minuten poepen en weer 20 minuten terug naar jou rijden. Dat is flauwekul die wel betaald moet worden € 56 per uur is niks tegenwoordig. Dure drol wordt dat!