Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

micha

micha

19-11-2014 om 22:25

snelle hulp AUB


Mijntje

Mijntje

22-11-2014 om 19:04

Cold Turkey

Hij is gewoon gestopt, uit zichzelf, zonder medicijnen. Cold Turkey. Op wilskracht, hij was tamelijk geschrokken (net als jij). Maar hij was nog niet zo ver heen dat hij echt 'verslaafd' was. Ik denk dat het lastig is om mensen met elkaar te vergelijken hoor.
Maar jij gebruikt toch ook al 3 weken niet meer? Houden zo! En schroom niet toch hulp in te schakelen (huisarts), ook als je je onzeker voelt.

micha

micha

22-11-2014 om 23:12

Danku Mijntje dit stelt mij toch gerust maar mag u man bv nog dronken worden dat is wat ik bedoel of haat hij fan psychotisch worden en heb vandaag iets raars meegemaakt ik sliep een uurke over de middag werd wakker en had een paniekaanval het was een beetje lijk die badtrip

Mijntje

Mijntje

23-11-2014 om 07:53

nee

Nee, mijn man mag niet dronken worden (van mij hahaha), hij heeft er geen behoefte aan om de controle te verliezen en is al een familielid kwijt geraakt door de drank voor zijn vijftigste.
Als je zo jong bent is alcohol helemaal niet goed, het is niet voor niets verboden voor jongeren onder de achttien. Als je negentien bent betekent het niet dat alle trossen los mogen. Het breekt de hersencellen af (je hersenen zijn nog niet eens volgroeid nu) en je leverfunctie vermindert. Van teveel drank kan je na je veertigste erg veel last krijgen (levercirrose, leverkanker) en als je je leven dan lekker op de rails hebt krijg je erge spijt.
En je hebt het echt NIET nodig!

Had je gedronken voordat je in slaap viel? Als je zomaar een paniekaanval krijgt uit het niets moet je echt hiermee naar de huisarts, Micha.

viola

viola

23-11-2014 om 08:51

in de literatuur

wordt aangegeven dat een psychose niet zo gek veel voorkomt na cannabis gebruik. Ik vraag me af of er wel voldoende info binnenkomt. Ik heb in mijn pubertijd veel gerookt en zag vrienden de gekste dingen doen. Het hoorde erbij, er ging niemand mee naar ha. Van dichtbij heb ik een vriendin fors psychotisch zien reageren op spacecake, een heel stabiel meisje verder. Maar na de uitwerking was het over. Zelf heb ik ook vaker psychotische verschijnselen gehad na roken. Daarom rook ik het ook gewoon nooit meer, nooit meer last van iets gehad. (Wel in de eerste tijd, ook slaapproblemen en angst aanvallen)
En cannabis is echt veel gevaarlijker geworden. In mijn tijd was het een stuk 'onschuldiger'.Ook kan het zijn dat je verontreinigde cannabis hebt gebruikt. In ieder geval lijkt het alsof je last hebt van ontwenning. Geef jezelf goed de tijd, raak niet in paniek, maar zoek op tijd ondersteuning als je denkt die te kunnen gebruiken. En praat met je ouders! (Als je daar tenminste iets aan hebt, op dat vlak had ik niet zoveel aan mijn ouders) probeer goed voor jezelf te zorgen.

micha

micha

23-11-2014 om 09:41

ok danku

Mij werd ook gezegd door het clb dat zijn ook psychologen dat dit zeker geen psychose is maar ontwennings verschijnsesls het zijn ook mijn eigen gedachte dat ik hoor bv als ik lees ik hoor ook bv als ik iets wil zeggen eerst in mijn hoofd of als ja mijn eigen gedachten ik denk dat dit komt door dat ik mij zo bang gemaakt heb dat dog een psychose is dat ik beetje te bang ben voor alles en overal behalve thuis is alles zo wazig ik denk ook dat dit in mijn achterhoofd zit dat ik bang ben voor nieuwe dingen omdat ik mij niet 100 percent voel en daar nog eens de afkickverschijnsel der nog bij en Mijntje ik bedoel als hij nu dronken is wordt hij dan weer psychotisch dat bedoel ik en nog eens bedankt aan iedereen die hierop gereageerd heeft

Mijntje

Mijntje

23-11-2014 om 09:53

zonder ook

Mijn man is nooit dronken. Gelukkig niet! Dus dat weet ik niet. Hij heeft nooit meer een (soort van) psychose gehad, dat weet ik wel. Het was eenmalig. Zijn broer ging door en kreeg psychose op psychose.

Maar door alcohol kan je ook wanen krijgen, niet iedereen verdraagt dit even goed. Als jij zoveel dronk dat je dronken werd, is dit niet goed voor je lijf.

Niemand zou jou met 100 % zekerheid kunnen zeggen waardoor het kwam dat je zo'n angstige ervaring hebt, het kan een (lichte) psychose zijn, maar ook door ontwenningsverschijnselen, of door de alcohol, of een combinatie. Wiet en xtc is vaker troep en niet betrouwbaar.
En zonder wiet en zonder alcohol kan je ook psychotisch worden. Daarom zou ik er wel mee naar de huisarts gaan.

micha

micha

23-11-2014 om 11:04

nix gedronken

Ik had nix gedronken maar wel veel stress ervoor dan ging ik een uurke slapen en kwam wakker en voelde ik mij lijk die badtrip achter tien minuten was het over

Mijntje

Mijntje

23-11-2014 om 13:10

Micha

Ik denk echt wel dat je hiermee naar de dokter moet want dat is wel raar, zo 'out of the blue.' Al is het alleen maar omdat je je zorgen maakt en je niet wilt dat het weer gebeurt.

micha

micha

24-11-2014 om 01:14

dokter

Ik denk dat ik naar de dokter zal gaan want het blijfd erg davonds vind ik geen rust in mijn hoofd

Agatha

Agatha

25-11-2014 om 15:22

Al geweest?

Ben je inmiddels al bij de dokter geweest?

micha

micha

25-11-2014 om 19:12

nee

K ben bang om te gaan want mijn moeder gaat altijd mee en dan moet ik zeggen dat ik heb geblowd dat wil ik niet

Agatha

Agatha

25-11-2014 om 23:03

Moeder

Heeft vast (hopelijk) meer begrip dan je denkt. Het zou mooi zijn wanneer ze jou hier bij kan steunen. Zou ik wel willen als het mijn kind betrof! Als je echt liever alleen gaat, je moeder houdt je toch niet 24/7 in de gaten?

Evanlyn

Evanlyn

25-11-2014 om 23:17

beroepsgeheim

Een huisarts heeft beroepsgeheim. Als jij hem/haar zegt dat je moeder hier niet vanaf mag weten, mag hij/zij dat niet vertellen.

Maar ik zou het als moeder liever wel horen. Ik zou misschien heel verdrietig zijn, maar ik zou ook heel graag helpen. En dat is toch wel wat makkelijker voor je denk ik. Anders zit je helemaal alleen hier aan wildvreemde moeders advies te vragen (wat natuurlijk altijd mag hoor). Maar ik vind het naar voor je als je je hierin alleen moet voelen. Ik zou mijn kind altijd willen steunen bij zo'n probleem, ook praktisch.

Sofie

Sofie

25-11-2014 om 23:50

huisarts of andere hulp voor jezelf

Goed idee om zonder je ouders naar je eigen huisarts te gaan.

Als je dat toch niet wilt, kun je misschien ook zelf naar een ander hulppunt gaan zonder dat je ouders daar vanaf moeten weten?

Woon je in Nederland of in België?

Vroeger had je in NL de JACs, kennelijk bestaan die in België nog steeds:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jongeren_Advies_Centrum_(België)
http://www.jac.be/

Voor NL is er nu het Jongeren Informatie Punt, je kunt daar ook vragen stellen, anoniem en gratis:
http://www.jip.org
Er staat daar een heel gedeelte over drugs, met daarin ook weer adressen voor verdere hulp.

Ik weet niet wat er in NL en België nog meer is op dat gebied aan laagdrempelige, gratis hulp voor jongeren zonder hun ouders, misschien hebben andere forummers nog tips.

Mijntje

Mijntje

26-11-2014 om 06:38

zoon

Ik weet zeker dat je moeder het fijn zou vinden als je haar erin betrekt, ook al zou ze blowen niet zo fijn vinden. Ze zal heus bezorgd om je zijn en je willen helpen. Als jij mijn zoon was zou ik het willen weten, wat je ook gebruikt had.

micha

micha

28-11-2014 om 13:25

verbetering

Ik denk dat het aan het verbeteren is ben nu al 4 weken clean en die stem (mijn gedachte) hoor ik zo luid niet meer en op sommige momenten is het zelf al weg dus ik vermoed dat het aan het overgaan is

Agatha

Agatha

28-11-2014 om 13:52

Dat zou mooi zijn

Dan was het hopelijk alleen een waarschuwing. Nu volhouden, dat clean blijven!

Nielske

Nielske

28-11-2014 om 15:37

Trots

Micha, je bent mijn zoon niet, maar ik ben op afstand trots op je. Je hebt ingezien dat het niet goed ging en je hebt daar juist op gereageerd door te stoppen met blowen. Echt, geweldig gedaan, man! Ik vertrouw erop dat je dit volhoudt, je bent de moeilijkste fase nu allang voorbij.
Als je vrienden (of "vrienden") aandringen, kun je ze nu gewoon zeggen dat je geen wiet verdraagt, dat je daar psychotisch van wordt. Of noem het een bad trip, als je dat makkelijker te zeggen vindt. Maar nee is nee, en als je vrienden dan blijven aandringen, zijn het geen echte vrienden. Echte vrienden willen het beste voor je.
Eerlijk gezegd denk ik dat je eigen moeder ook trots op je zou zijn als ze hoort wat voor sterk karakter jij hebt. Zelfs als ze teleurgesteld is dat je geblowd hebt. Want je bent gestopt. Stoppen met blowen is niet voor watjes. Echt, ik vind dit sterk van je!

N

micha

micha

28-11-2014 om 22:19

nielske

Danku het word stuk per stuk beter op sommige momenten hoor ik mijn eigen gedachten niet en dat dromerig gevoel is ook al een stuk minder dus ik veronderstel dat ik geen schizofrenie heb want anders zou dit blijven denk ik het zal wss een acute psychose zijn en zondag heb ik mijn examen voor mijn zwarte gordel dus ben ik al blij dat het bijna over is ik blijf zowiezoclean heb een kut periode gehad dus nooit geen wiet meer voor mij liever een ppuntje teveel dan hahaha nu sirieus ik wil iedereen bedanken voor de hulp en de steun en ik kan maar 1 iets zeggen life goes on dit heeft mij geholpen dit lied bij tupac het zal nog effect dure voor het heel weg is maar daar kom ik wel door nog eens danku ik zal nog verder reageren hoe het gaat met mij

micha

micha

30-11-2014 om 19:56

ohnee

Ik weet echt niet meer die gedachten zijn zo goed of weg ma ik heb zon raar gevoel ik weet niet hoe ik het moet beschrijven ik heb zon onnormaal gevoel dromerig gevoel alsof alles anders is of er voor iemand die weet wat het is

naar de huisarts Micha

Je kunt tegen je ouders zeggen dat je je niet goed voelt zonder te zeggen dat het met het gebruik van weed te maken heeft.
Dat hoeft alleen je huisarts te weten.
Maar ik zou gaan en doorverwijzing vragen naar een goede psychiater.

micha

micha

30-11-2014 om 23:02

en het slapen ga ook niet

Ik kan ook bijna nooit inslaap vallen das egt kut

rust

Hoi Micha,

Wat vervelend dat je je zo voelt!

Ik heb niet alles doorgelezen, alleen de eerste berichten en de laatste, dus misschien vertel ik niets nieuws.
Wat me in ieder geval opvalt, is dat je veel aan het bedenken bent wat je zou kunnen hebben (dat begrijp ik, want je schrikt ervan).

Wat nu veel belangrijker is dan "raden" wat het zou kunnen zijn, is dat je er last van hebt en dat je er iets aan wilt doen. En dat kan je, door morgen actie te ondernemen en hulp te zoeken.

Dus ik zou je adviseren nu te proberen zo veel mogelijk rust in je hoofd te krijgen (praat jezelf geen dingen aan). Niet meer gaan gissen wat het is, en morgen, hup, naar de huisarts, het eerste wat je doet is ze bellen!

Misschien kan dat idee je wat meer rust geven. Inderdaad hoef je nu helemaal niet aan je ouders te vertellen waarom je naar de huisarts gaat, als dat nu bij jou nog meer spanning op roept. Je kan toch gewoon zeggen dat je je niet goed voelt (bijvoorbeeld dingen als duizeligheid, niet kunnen slapen, etc. benoemen, het heel lichamelijk beschrijven).

Heel veel succes en ik hoop dat je vanavond weer wat rustiger wordt.

Lunamaya

Agatha

Agatha

30-11-2014 om 23:26

Inderdaad

Wat Lunamaya zegt. Nu toch echt gaan, hoor. Niet dat ik denk dat het heel slecht met je gaat, maar het is goed om even met iemand te praten die er verstand van heeft. Doen!

micha

micha

01-12-2014 om 00:22

gelijk

Jullie hebben gelijk maar ik moet nu eerst een hele week stage lopen bij een schrijnwerker en dan nog een week examen als dit dan nog nie over is dan ga ik onmiddellijk

Ga vroeg Micha

Bij veel artsen kun je al vroeg terecht. Voor je aan het werk gaat.
Het is niet handig om je gezondheid in de waagschaal te stellen.
Maak anders een afspraak en ga dinsdagochtend zo vroeg mogelijk en meld het op je werk.
Juist onder stress kun je meer klachten krijgen, dus neem even de tijd voor jezelf om de zaak in balans te houden.
Ook tijdens een stage kan een huisartsenbezoek gewoon voorgaan. Dat moet men maar begrijpen.

wees verstandig

Omdat in mijn familie postnatale depressie voorkomt heb ik een voorzorgsconsult gehad bij de psychiater. Die mij waarschuwde om bij de eerste signalen van derealisatie, angst, paniek, direct contact op te nemen met de huisarts. Voordat je gedachten zo in de war zijn dat het je niet meer lukt. Je kunt achterdochtig worden of veel moeite hebben om meerdere dingen tegelijk te doen, waardoor je aan de huisarts en de broodnodige hulp, waarbij zonodig medicatie, niet meer lukt en je in een psychose terecht komt. Dan is het wel duidelijk voor iedereen om je heen dat er iets niet goed is, maar veel moeilijk voor jezelf om er nog controle over te houden.
Dus zoek tijdig hulp, dan blijf je er zelf beter de baas over en kun je erger voorkomen.

micha

micha

01-12-2014 om 09:58

ja maar

Wat ik niet versta is dat het pas 2 dagen na mijn laatste wiet gebruik was

Mijntje

Mijntje

01-12-2014 om 10:58

micha

Beste Micha.
Jij kan en wij kunnen niet beoordelen of het normaal is de klachten die je hebt. Daar is een huisarts voor. Wie weet is het niet het wietgebruik maar wat anders, dat kan alleen een arts beoordelen.
Ik zou echt deze week nog gaan, want je blijft je zorgen maken. Alleen iemand met verstand van zaken kan jouw zorgen wegnemen of je helpen.
En dan voel je je een stuk rustiger.

Bellefleur

Bellefleur

01-12-2014 om 11:08

twee dagen na wietgebruik

Het is goed mogelijk dat je twee dagen na wietgebruik nog klachten voelt. Dat is vrij gebruikelijk. Een kennis van mij blowde op vrijdag, en werd op maandag high. Ik zou toch een afspraak maken met de huisarts. Deze week al.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.