Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ool-picknick locatiekeuze

Beste mensen,
Ik ga een picknick organiseren. Ik ga op zoek naar een groene plek in de buurt van OV en met gratis parkeren. Mooi vind ik bijvoorbeeld het Flevopark in Amsterdam, maar dat is niet al te centraal in NL en een eind lopen vanaf het station. Wel heel veel goede herinneringen aan de multiculti sfeer daar op zwoele zomeravonden!

Dat het weer slecht kan worden, tsja, dat is een feit. Moet ons niet weerhouden, óf we hebben een overdekt alternatief óf we doen het bij mij thuis ofzo. Of een reservedatum.

Ik heb een vraag: willen de belangstellenden onder een tijdelijke nepnick hun woonplaats bekend maken? Dan kan ik de regio uitkiezen. Het lijkt me leuk om bv een keer het oosten te nemen, voor de regionalen onder ons. Maar als eigenlijk iedereen uit de Randstad komt dan heeft dat geen pas. Ander idee is Den Bosch of Eindhoven, voor de Zuiderlingen. Moeten er daar wel genoeg van zijn...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rodebeuk

rodebeuk

06-02-2011 om 20:28 Topicstarter

Nepnick 1

Bilthoven

rodebeuk

rodebeuk

06-02-2011 om 20:28 Topicstarter

Hahaha

wat ben ik toch een sukkel. Ik wilde een voorbeeld geven. Nou ja, dit is dus hoe het níet moet!!!

Leidse

Leidse

06-02-2011 om 20:43

Nepnick

Dit lijkt me een goed voorbeeld . Ik vind een stukje verder reizen trouwens niet erg. Al kun je hier volgens mij redelijk dichtbij het station in de Leidse Hout picknicken. Verder komen meteen Veluwe/heuvelrug-locaties als Lunteren en Driebergen bij me op.

Massi Nissa

Massi Nissa

06-02-2011 om 20:59

Vondelpark?

Waar ik woon, weet iedereen wel. Flevopark vind ik trouwens een mooi park, heb er vlakbij gewoond in Oost. Vondelpark is ook een idee, dan kunnen we bij slecht weer verkassen naar het Blauwe Theehuis of het Filmmuseum.
Groetjes
Massi

Polly Shearman

Polly Shearman

06-02-2011 om 21:04

Nou

Ik hoef daar ook niet geheimzinnig over te doen. Ik kom uit brabant. En ik heb behoorlijk ver en lang moeten rijden gisteren. Dus iets dichter naar ons warme bourgondische gastvrije zuiden zou ik wel fijn vinden. Ik heb veel picknick ervaring. Wij doen dat jaarlijks met oor grote familie. Gewoon ergens in een bos een open plek. Ieder een picknick mand mee. Tuinstoel, bal, badminton racket. Enz en dan zitten, hangen, liggen we daar een hele dag. Heerlijk. Alle tijd om met iedereen bij te kletsen. Het kost niets want voor je natje en droogje zorg je zelf.
Groet, polly

rodebeuk

rodebeuk

06-02-2011 om 21:15 Topicstarter

Ergens op een open plek

.wel ja, Polly, jij denkt lekker mee

Wat is dat nou voor locatiesuggestie? Ergens op een open plek? LOL

Moest ff erg lachen...

rodebeuk

rodebeuk

06-02-2011 om 21:20 Topicstarter

Ik moet plaatsnamen hebben dames!

Maar goed, ik ga dus alle plaatsen verzamelen (Polly, ik schat jou op Oost-Brabant, klopt dat?) en dan is er een programma waarmee je het geografische midden van een verzameling punten kunt bepalen. Mijn man is geodeet. Ik besteed het uit.

Lijkt je dat niet cool?

Dus ik bepaal het midden, misschien nog een zwaardere weegfactor voor de mensen die het verst hebben moeten rijden afgelopen keer. En dan rolt daar een coordinatencombi uit. Vervolgens pak ik de 9292ov en de snelwegen en dan kijk ik waar we uitkomen.

Ik ga voor gratis parkeren.

En mevrouw nepnick heeft al een eervolle vermelding binnen want zij houdt zich aan mijn verzoek!

Bedenk net dat ik niet hoef uit te besteden want ik hoef alleen maar gemiddeldes te bepalen. Ik heb trouwens geen rekening gehouden met goede of slechte verbindingen waardoor sommige afstanden subjectief korter zijn dan objectief. Mocht daar toch behoefte aan zijn dan besteed ik dit uit aan onze technische ladies: IngridT, Tihama, en wie zichzelf nog meldt. Amk misschien?

nepnick

nepnick

06-02-2011 om 21:23

Bij eindhoven

Nepnick

Nepnick

06-02-2011 om 21:37

Boven rotterdam

en ik ben zo gaar van gisteren (en nee, ik ben niet Emmawee, die is ook gaar las ik).

Polly Shearman

Polly Shearman

06-02-2011 om 21:39

ik wil best met je meedenken voor een lokatie hoor,
ov in de buurt is niet eens zo belangrijk, we kunnen namelijk altijd mensen gewoon ophalen van de trein.
Met liefde zelfs!

Ik ken hier in brabant genoeg fijne plekjes, echter in het westelijk deel. ( bijna goed rodebeuk)
maar ik weet bijvoorbeeld wel een huisje met een enorme tuin ( in oostbrabant) dat huisje kan je dan huren voor 60 euro per dag. Die tuin is vervolgens gratis te gebruiken en van te genieten.. een mega OO picknick!!

Zoiets moet in andere delen van het land ook te vinden zijn, altijd een toilet en water in de buurt.
Veel beter als een openbaar park, want enige rust en ruimte is wel prettig namelijk.

Groet, Polly

rodebeuk

rodebeuk

06-02-2011 om 21:41 Topicstarter

Utrecht
Leiden
Rotterdam
Amersfoort
Eindhoven
Rotterdam (boven Rotterdam, hoeveel minuten of graden is dat?)

De regio's moeten zich wel gaan melden anders wordt het het Groene hart. He bah, in het zompige veen. Nee, jullie zullen ons echt op het zand van Brabant of Drente moeten krijgen!
Of zal ik een puntenaftrek doen voor de mensen die dicht bij A'foort wonen wegens reeds genoten voordeel?

mijk

mijk

06-02-2011 om 21:43

Rust en ruimte

op een forummeeting ?!? Onmogelijk...

Ik stel voor Sonsbeekpark in Arnhem.....

Mijk

rodebeuk

rodebeuk

06-02-2011 om 21:43 Topicstarter

Polly: toilet!

Wat goed van jou, had ik niet aan gedacht.

Het mag ook bij mij op het speelveldje achter, ik heb 2 toiletten. En een tuin van 5x9 waar de schuur nog vanaf moet (hoe vaak zou ik dat hier al gepost hebben?).

Polly Shearman

Polly Shearman

06-02-2011 om 21:46

Als iemand

zelf zo'n huis en tuin beschikbaar wil stellen is dat altijd fijn!
maar als dat niet kan, kunnen we best iets vinden om te huren.
Ik heb een zeer kleine tuin, bovendien staat die nu vol met achtbanen en wachtrijen met mensen (incl sprinkler instalatie erboven voor het regen effect) dus al ben ik gastvrij genoeg, dat gaat hem niet worden.

nepnick

nepnick

06-02-2011 om 21:46

Oost flevoland

Genoeg mooie groene ruimtes die zich hier lenen voor een gezellige picknick, mooi centraal ook, alleen het OV is hier allerbelabbertst.

Bloembol

Bloembol

06-02-2011 om 21:46

Vragen

Even een vraagje. Is de picknick alleen voor de mensen die op de meeting gisteren waren, of komt er een nieuwe inschrijflijst? En is het met of zonder kinderen? Het lijkt mij erg leuk, en omgeving Haarlemmermeer is lekker dichtbij.

Polly Shearman

Polly Shearman

06-02-2011 om 21:46

en als we iets vinden zonder toilet kunnen we gewoon in het openbaar een HUDO maken!!! whahahaha

Polly Shearman

Polly Shearman

06-02-2011 om 21:48

Voor iedereen

Maar ik ga niet mijn kinderen meenemen hoor, das ook niet handig als er een hudo is, dan vallen ze daar steeds in en zo.
En dan moeten wij weer extra verzekeringen afsluiten, en dan moeten jullie in de weken er aan voorafgaant steeds hier in de tuin komen oefenen zodat ze kunnen wennen en ik ze kan leren om met jullie te picknicken enz. veeeeeeel te veel gedoe~!
whahaha

Biene M.

Biene M.

06-02-2011 om 21:51

Amsterdam

Amsterdam, dus ik juich bij Vondel- of Beatrixpark (dan kan ik lopen!) of Amsterdamse bos. Maar ergens met OV of auto naartoe is ook geen probleem, mits maximaal een uur reistijd.

Ik ben blij dat iedereen de akoestiek gisteren zo slecht vond, ik was al bang dat ik slechthorend was.

Een picknick vind ik een geweldig idee!

Nu even afwachten totdat ik kan lezen wat een HUDO is.

nepnick

nepnick

06-02-2011 om 21:54

Boven rotterdam

weeg die maar 2x mee dan.
Maar onder Haarlem

ijsvogeltje

ijsvogeltje

06-02-2011 om 21:56

Voor iedereen hoor!

Ik wil ook komen hoor! Kon er gisteren niet bij zijn, maar wil nu niet uitgesloten worden van vervolg-meetings...
Rodebeuk, je weet waar ik woon! Maar ik wil nu gerust reizen voor een meeting. Sonsbeekpark in Arnhem werd al genoemd, is leuk! Heb er naast gewoond, wil er wel weer eens naar toe.

Nepnick

Nepnick

06-02-2011 om 21:58

Mijn boven rotterdam (die van hierboven)

is gewoon een minuut of 10 erboven, maar ik ben niet zo moeilijk, ik heb een auto en kom overal. De datum wordt lastiger, ik heb eind mei een jarig kind en begin juni weer.

rodebeuk

rodebeuk

06-02-2011 om 22:00 Topicstarter

Haha

lekker draadje is dit.
Hoop reuring.
Seffe kijken.. wat moet ik allemaal beantwoorden..
Oh ja
Bloembol: IEDEREEN is welkom. Als je maar een nick hebt
Hudo: klasse idee Polly!
Voor degene die niet weet wat dat is: zie archief
Biene: met files kom jij niet verder dan Breukelen joh. Ik zal rekening houden met de beste tijd van de dag. Toen wij van A naar U verhuisden hebben we meer dan eens de makelaar moeten afzeggen wegens A2...
Oh ja en die laatste nepnick: hahaha boven R en onder H, dacht je nou echt dat ik er dan uitkom? Ik ga echt met graden, minuten en seconden werken joh. Moet ik Leiderdorp aanhouden dan maar?

rodebeuk

rodebeuk

06-02-2011 om 22:02 Topicstarter

Nog een beter idee

Zou ik ook aan mensen hun graden, minuten en seconden kunnen vragen? Kan je die uit Google halen? wacht, ff kijken...
Nee, herstel, slecht plan, dan kom je echt op huisniveau uit. Da's niet goed voor de praifucie.

Nepnick 3

Nepnick 3

06-02-2011 om 22:02

Locatie

Ik woon in de buurt van Breda, en ik vind de Drunense duinen wel een goede locatie ))

oregano

oregano

06-02-2011 om 22:04

Hoge noorden

Maar dat was al wel bekend denk ik.
Mag ik ook komen ook al kon ik er gisteren niet bij zijn?
Ik zat zelf even te fantaseren en te denken aan Schiermonnikoog, maar vrees dat dat niet haalbaar is qua reisafstand ☺ Had daar ook ooit een afspraakje met iemand uit Limburg (en dat is niks geworden ook nog
Veluwe een optie?

Polly Shearman

Polly Shearman

06-02-2011 om 22:04

Nou drunseduinen

daar is vandaag nog iemand verdwaalt, sneu!

maar.. uiteraard vind ik dat een zeer prettige locatie!

nepnick2

nepnick2

06-02-2011 om 22:05

Nog een leidse

En Rodebeuk: wil je aub mijn groene hart niet kwetsen door mijn contreien grofweg aan te duiden als zompig veen? Verdulleme zeg. We huren een stel fluisterboten, varen met rosé in de hand over een van de mooie plassen hier, leggen aan bij een onbewoond (zompig, want veen) eiland en rukken de picknickmanden open.
Geen Hudo nodig, gewoon even gaan zwemmen )

Maar elders picknicken staat mij ook zeker aan, hoor.

Leuk!

Ik woon bij IJsvogeltje in het dorp... Een mogelijkheid is (maar zo te lezen nog bij niemand in de buurt) park Berg en Bos bij Apeldoorn. Je moet wel met de bus vanaf het station, maar die bussen gaan vaak. Toiletten zijn er ook, en (betaald) parkeren. Toegang tot het park kost geloof ik 50 cent.

mijk

mijk

06-02-2011 om 22:09

Aangezien ik gisteren

toch mijn tuin al uitgebreid besproken heb kan ik hem nu wel gewoon aanbieden. 350 vierkante meter en boven rotterdam...Eh vrij schuin dan en ongeveer naast Oregano

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.