Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

20-07-2009 om 23:01

Vooroordelen....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oja een heleboel

maar degene die ik al het langste heb en het vaakst bevestigd krijg: alle bmw-rijders zijn asociale weggebruikers!

Tirza G.

Tirza G.

22-07-2009 om 23:32

Kroet-28 (licht ot)

De onnavolgbare Joop Visser (Jaap Fischer) heeft er zelfs een liedje over geschreven:
ojee ojee ojee
daar komt een BMW
met zeker 190 per uur
ojee ojee ojee
ja hoor, een BMW
met áltijd een proleet achter het stuur

Tirza

Tirza...

Uit de tijd dat Joop nog Jaap was, in het liedje Het Veerse gat, de onvergetelijke regel `Und Fritz und Wilhelm komen nu wel schnell
Want Veere vreet hun bitte wel`.

Kaaskopje

waarom een gele regen jas?? dragen alle duitsers die of zo??
Is me dan nog nooit opgevallen.

Maar nee die ha dik niet aan

Tinus_p

Tinus_p

23-07-2009 om 11:46

Sini

Sini:
"hondeneigenaren van pittbull en soortgelijke honden worden onmiddelijk in de "aso" categorie geplaatst."
Das geen vooroordeel!

Christa.

Christa.

23-07-2009 om 14:28

Ondanks je smilie tinus.

moet ik toch reageren.....
Onzin! Geloof me.... als je mij ziet lopen, zie je echt geen aso.
Tjongejonge.....

Harmy

Harmy

23-07-2009 om 15:57

Nl-d

Als geboren en getogen Haagse zijn vooroordelen over Duitsers mij met de paplepel ingegoten. Trouwde met een Duitser die jaren skileraar in Oostenrijk is geweest.

Ik ken dus alleen dronken Duitste vervelia van het strand en hij lallende Hollanders die dronken over de pistes zwalkten.

Regelmatig heb ik mijn man toegeroepen, "ach man, ga kuilen graven op het strand". Waarop hij prompt reageerde "blijf jij lekker links rijden op de autobaan met je caravan".

Werk nu bij een Duits bedrijf en telefoneer veel met onze Nederlandse partners. Toen ze mij voor het eerst inlevende lijve (Indisch, 1,56m) zagen, reageerde velen heel verbaasd. Men dacht dat ik groot en blond was.

Zal me verder niet uitlaten over het waar of niet waar zijn van overige vooroordelen die ik had over Duitsers

Harmy

Tirza G.

Tirza G.

23-07-2009 om 20:03

Gele regenjas

Dat zijn Duitsers. Ach, wij doen hier aan nationaliteiten spotten. Duitsers, Belgen, Engelsen halen we er zo uit. De laatste jaren komen er ook meer Italianen, hoera.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2009 om 22:30

Ingmyr

Tirza antwoordde al. Grapje in onze regio 'waar herken je een Duitser aan?: aan de gele regenjas en de kuilen op het strand.' Tenminste, dat was het grapje al 30 jaar terug, misschien zijn er weer nieuwere varianten.
Nee, die ober/kelner/anderssoortig bedienend personeelslid had je gewoon in het Nederlands aan moeten spreken in plaats van op de automatische piloot te schieten.

Tirza G.

Tirza G.

23-07-2009 om 22:52

Roefel (ot)

Kijk, now we are talking. Het Gat is dicht, het Gat is weg - de haven ligt voor joker........

Joop. Of Jaap. Te goed voor woorden.

Tirza

Petr@

Petr@

23-07-2009 om 22:55

Christa

loop even met je mee ))
Fijn dat ook ik als aso weggezet wordt!
En ik heb geen eens een BMW, ik heb momenteel alleen nog maar een fiets ((

Balletmama76

Balletmama76

23-07-2009 om 23:02

Was vanavond op het strand...

...en mijn duitse herder is bijna in een reuze-kuil gevallen - deze kuil leek wel kwa formaat erg op de inslagplek van een meteorit...:-O Waren zeker bijzonder ijverige Duitsers... Ongeveer 1,50 diep en een doorsnede van ca 3 meter - echt een mega-kuil dus!

Heb hier toch ergens respect voor, want ze hebben er zo te zien nog aardig werk van gemaakt ook - niet zo'n ordinaire kuil, maar echt een meesterwerk van kuilen-cultuur...

Ik maakte vroeger trouwens geen kuilen, maar en soort sandsculptuur van een race-auto. Ja, ik weet wel, dat ik een nerd ben...

En wat pitbulls, rottweilers etc aangaat - ik vind het nogal leuke honden en heb er alleen maar leuke ervaringen mee - misschien heb ik wel de foute pitbulls en rottweilers ontmoet. Maar degene, die ik tegenkwaam, gingen je eerder dood likken...

Zal er zelfst geen nemen (heb het erg op herders in alle variaties), maar ik vind ze wel leuk! En de eigenaaren zijn echt niet allemaal asos hoor, alleen bij "normale" mensen aan de lijn worden ze vaak niet eens herkend als pittbulls, maar als labrador-mix gezien.

Balletmama76

Balletmama76

23-07-2009 om 23:09

Pitbull of labrador-mix?

Zet een pitbull naast een mens in nette kleren en de meeste mensen zullen denken, dat het een labrador-mix is.

Zet nu dezelfde pitbull naast iemand, die aan het optische vooroordeel van een pitbull-eigenaar voldoet en mensen hebben door, dat het een pitbull is.

Balletmama76

Balletmama76

23-07-2009 om 23:30

Gele regenjas

...lijkt bij de duitse toeristen hier helemaal niet hip te zijn - hier kikken ze op flece-truien in alle kleuren.

Ook zo'n observatie - ze lijken het altijd koud te hebben! Want als de NLers al in korte mouwen shirts rondlopen, zitten de Duitsers nog steeds in hun fleece-truien.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2009 om 01:18

Pitbull

Balletmama: Zet een pitbull naast een mens in nette kleren en de meeste mensen zullen denken, dat het een labrador-mix is.
Beetje flauw van mij, maar mensen die denken dat het een labrador-mix is hebben blijkbaar totaal geen kaas gegeten van honden, dus hun oordeel zou ik sowieso niet interessant vinden.
Ik kan er niets aan doen (de vooroordelen komen vanzelf los als je er even over doordenkt) maar als ik zie dat iemand een pitbull heeft komt toch in mij op dat de eigenaar daarmee een punt heeft willen maken. "Lekker... ik trek mij niks aan van de algemene opinie".

Balletmama76

Balletmama76

24-07-2009 om 07:40

Denk ik niet...

...ik kom wel vaaker mensen tegen met Pitbulls bij het wandelen met onzere honden.

Bij geen van hun had ik het gevoel, dat ze hier een punt van willen maken en het waren mensen, die juist ervoor zorgen, dat deze honden goed opgevoed zijn, om de reputatie van de ras te verbeteren.

Natuurlijk heb je ook de anderen, die vallen gewoon meer op.

Ik was vroeger als de dood voor duitse herders - dacht in mijn leven niet, dat ik er ooit een zal hebben en 3 keer mag je raden, op wat voor'n hond ik verliefd viel toen we naar het asiel gingen - juist, een duitse herder! En zij is inderdaad een absolute droomhond, een sul van een beest. Inmiddels heeft zij al meerdere mensen geholpen, die net als ik doodsbenauwd voor deze ras waren.

Reacties van mensen die ik tegen kom met haar, zijn tweegedeeld - sommige deinsen terug en kijken mij ook wat minachtend aan, andere vragen, of ze haar mogen aaien "want zij kijkt zo lief uit haar ogen!"

En ik moet eerlijk zeggen, ik trek mij niet echt iets aan van de minachtende kijkjes. Ik heb haar wel altijd aan de lijn in het openbaar, omdat ik weet, hoe bang sommige mensen voor duitse herders zijn en hier heb ik respect voor.

Maar als iemand negatief over mij oordeelt, omdat ik een duitse herder heb, lig ik er eerlijk gezeggt niet wakker van!

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2009 om 11:24

Duitse herder

Er staat me bij van mijn jeugd dat Duitse herders een tijd een negatief imago hebben gehad. Valse beesten waren het. Ik denk dat ik uit die tijd over heb gehouden dat ik toch wat reserves naar het ras toe heb, terwijl ik weet dat dat ongegrond is. Ik dénk dat de minachtende blikken die jij ziet daar ook nog uit voortkomen. Tenminste... als het oudere mensen zijn.
Wie weet maakt de Pitbull ook zo´n ontwikkeling door en vinden mensen over een jaar of 20 het ras net zo normaal als een Duitse Herder, normaal met enige reserve dus, maar bij de Duitse Herder lag het, voor zover ik mij herinner niet zozeer aan het karakter en bewust ingefokte eigenschappen, maar aan problemen door doorgefokte honden. Bij een pitbull zijn bepaalde eigenschappen bewust naar voren gehaald door mensen die heel andere belangen bij het ras hadden dan mensen die er een gezellige hond aan wilden hebben. Het zal beslist zo zijn dat fokkers met oprechte bedoelingen dat nu weer terugdraaien of teruggedraaid hebben, maar feit blijft dat een pitbull een hond blijft met een waarschuwingsbordje.

krin

krin

24-07-2009 om 11:27

Grappig, balletmama

dat je weer zo'n fout vooroordeel van mij bevestigt: Duitsers houden van herdershonden (dubbel fout!).
Denk er alsjeblieft de vette knipoog bij, want ik merk dat dit foute vooroordelendraadje ondanks de luchtige insteek toch lange tenen weet te vinden.
Over BMW's gesproken: dat foute vooroordeel heb ik ook, merkte ik laatst toen ik mijn waardering uitsprak voor een keurig rijdende automobilist. Dat ik me daarover verbaasde is al erg genoeg, natuurlijk, maar dat mijn verbazing flink toenam toen ik zag dat het een BMW was, maakt me bijna aso. En dat zonder pitbull.

ishtar

ishtar

24-07-2009 om 11:36

Ha, nog een vooroordeel

bij grote dure auto's is vaak het knipperlichtje stuk

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2009 om 13:21

Mensen die borstvoeding geven

zijn linksdraaiende, macrobiotische milieufreaks. Niet míjn vooroordeel, maar ik ken hem wel

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2009 om 13:38

Aha tirza

Vandaar dat ik vlees lust, rechtsdraaiend ben en glas nog steeds in de vuilnisbak gooi. Ik heb het eerste kind de fles gegeven. Met de tweede nog geprobeerd iets van de schade te herstellen, 8 maanden lang, maar helaas...

Balletmama76

Balletmama76

24-07-2009 om 14:20

Kaaskopje

Ik had vroeger ook niet zoveel met duitse herders, ben als kind bijna van een gebeten, en dat bleef exact tot de dag hangen, dat ik onzere DH ging ontmoeten in het dierenasiel - liefde op het eerste gezicht!
Manlief wilde allang een duitse herder, en als hij mij met onzer meissie ziet knuffelen, plaagd hij mij nog steeds: "Jij was toch bang voor duitse herders?"
Jaaaa, maar dat was vroeger... Inmiddels ben ik stapelgek op ze! Omdat ze op bijna menselijke manier slim zijn en zo knuffelig.

Helaas heeft onzer meissie niet meer lang te leven - zij heeft terminale kanker... DA is al verrasst, dat zij überhaupt nog aan het leven is, maar zij vecht voor haar leven en geeft niet op en houdt nog steeds van plezier hebben.

Wij weten wel, dat onzere volgende hond weer een DH wordt. Wel moelijk te vinden, want wij willen geen van de super-doorgefokkte honden, maar weer zoiets als onzer meissie - ouderwetse typ met rechte rug en vooral stabiel karakter natuurlijk. Maar zo'n perfecte hond als onzer meissie zal moelijk te vinden zijn...

Balletmama76

Balletmama76

24-07-2009 om 14:31

Wwhhhhaaa, krin!

Ik lig hier dubbel van de lach, want van deze vooroordeel heb ik echt nog nooit gehoord! Het zal wel waar zijn in mijn geval, want onzere honden zijn allebei herders - een duitse en een Hrvatski Ovcar (kroatische herder). Deze ras is in NL bijna onbekend. Maar wij noemen hem ook onzere "kroatische reuze-chihuahua", want hij is echt een soort schoothond en zo zoet van karakter, dat sommige mensen nog steeds denken, dat ie een teefje is...

Enne, mij krijg je echt zo snel niet beledigt, hoor, ik heb extreem korte tenen... Vind het juist grappig, al deze vooroordelen over duitsers te horen!

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2009 om 21:58

En dát vind ik dan ook weer een vooroordeel balletmama76!

Dat mensen bij een lieve hond denken dat het een teefje is. Wat een onzin.

Tirza

Christa.

Christa.

24-07-2009 om 22:00

Pitjes en andere schatjes :op

Haha Petra..... dan kunnen we beter gaan fietsen ;o) Ik heb ook alleen een fiets en niet zo'n lelijke stinkende bmw.....
Kaaskopje.... het enige punt wat ik met mijn Staffords (ja ik heb er 2 en ze lijken volgens veel mensen op pitbulls.... FOUT pitjes lijken op Staffies, maar dat terzijde) wil maken is dat ik van (mijn) honden hou! Ik heb ook een langharige Chihuahua (woonde eerder hier dan de Staffies)..... wat voor punt wil ik daar dan in vredesnaam mee maken?
Balletmama..... wat jij hebt met pitjes/Staffies/rottweilers, heb ik met herders :o) Ik vind ze leuk...... zolang ze van iemand anders zijn ;o) Ow en mijn Staffies likken je ook eerder dood dan dat ze zouden happen inderdaad.
Ach en verder had ik meteen al spijt van mij eerste reactie. Vooral omdat Tinus die domme opmerking maakte.... Jammer, hij wil altijd zo slim overkomen hier op het forum en dat zet hij zo'n domme stap....
Christa.

Christa.

Christa.

24-07-2009 om 22:03

Nee tirza geen vooroordeel

Mensen denken ook vaak dat mijn Chihuahua een teefje is omdat hij lief is tegen mensen. Ze spreken hem altijd aan met 'zij' en 'haar'
Christa.

Balletmama76

Balletmama76

24-07-2009 om 22:54

Tirza...

...dat komt, omdat hij zich zo'n beetje vrouws gedraagt in het algeheel - bijvoorbeeld wil ie niet dat zijn poten nat worden en loopt over het algeheel erg sierlijk, een reu stellen veel mensen zich anders voor van gedrag. Mijn schoonmoeder praat nog steeds over "zij" als zij het over hem heeft...

Balletmama76

Balletmama76

24-07-2009 om 23:17

Christa...

...met deze hondencombo wil je denk ik duidelijk maken, dat je naast een vrouwelijke kant (chihuahua) ook nog een stoere kant (staffies) heb...

Just kidding, hehe!

Moet eerlijk zeggen, dat mijn 2 hondjes mij toch een wat veiliger gevoel geven, als ik s'nachts alleen ben (manlief werkt s'nachts). Enkele straten verder is laatst ingebroken.
En terwijl onzere herders sullige beesten zijn, vooral de DH heeft heel snel door, als er foute boel is - zij blafft bijna nooit, maar als zij het wel doet, is er echt iets mis!

Christa.

Christa.

25-07-2009 om 00:54

Balletmama

Dat zal het zijn! Dus ben ik stoerder dan dat ik vrouwelijk ben ;o) Heb 2 Staffies en 1 Chihuahua.
En uiteraard voel ik me ook veiliger als ik 1 van mijn Staffies uitlaat dan de Sjiewafwaf.
En het is in jouw geval fijn dat mensen 'bang' of 'onder de indruk' van jouw hondjes zijn. (ook al doen ze geen vlieg kwaad) Ik vind het soms ook wel prettig als sommige mensen omlopen voor mij en mijn hondjes :o) Die vind ik op dat moment vaak net zo eng als dat zij mijn hondjes vinden.
Ow en door jou vallen mijn vooroordelen tegen Duitsers ook een beetje weg hahahahaha ;o)
Groetjes, Christa.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-07-2009 om 02:57

Christa

We hebben het hier over vooroordelen. Mijn vooroordeel is dat ik denk dat mensen met een pitbull of pitbull-gelijkend ras toch een beetje rebels zijn. Zich niet willen aanpassen aan de publieke mening zeg maar.
Ik denk overigens dat Tinus niet slim over wil komen, maar slim is. Maar ook slimme mensen maken wel eens grapjes die verkeerd vallen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.