Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ilva

Ilva

22-04-2009 om 23:03

Weinig interesse door ouders

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

06-05-2009 om 15:39

Marimba

Ik heb begrepen dat school eindverantwoordelijk is,ik weet niet of het zwart op wit staat,maar na de verdrinking,enige jaren geleden,is dat aan alle ouders per brief uitgelegd.Voor de volledigheid van het verhaal,dat was een jongen van een andere school.
Groetjes,bastet

Triangel

Triangel

07-05-2009 om 11:27

Zwemmen en zo

Hier gaan wel ouders mee. Maar dat is meer voor de begeleiding onderweg. Groep bij elkaar houden. Beetje laten opschieten met omkleden.
Maar ook daar ligt de verantwoordelijkheid bij de leraar en de school. En daar ga ik volgende week met de huidige leerkracht van mijn dochter een hartig woordje over spreken. Ik ben laatst voor het eerst in dit schooljaar meegeweest tijdens een uitje. En de leraar heeft mij vrijwel aan mijn lot overgelaten. Met een groepje met heel erg lastige jongens die totaal niet naar mij luisterden. Ik heb drie keer aangegeven dat het niet goed ging en drie keer gebeurde er niets. Als een van deze jongens onder een auto was gelopen of ergens schade had aangericht had de school een groot probleem gehad! Ik heb geen natuurlijk overwicht op lastige kinderen en er geen opleiding voor gedaan. En ik draag zeker geen verantwoordelijkheid. Ik ben erg benieuwd wat dit gesprek gaat opleveren. Normaal gesproken ga ik altijd mee als er ouders nodig zijn of als ik expliciet gevraagd wordt. Maar met deze groep of op deze manier? Nooit meer!

Wilma

Wilma

12-05-2009 om 13:52

Tina, zoals beloofd voor je nagevraagd

Ik zou immers voor je navragen wat ze op de andere locatie van onze school gedaan hadden met het lentefeest, omdat ze daar eerst geen ouders kregen voor die dag. Nou, het blijkt dat ze tóch een aantal ouders hebben gekregen en dat ze dus ook met een wandeling of naar de speeltuin zijn gegaan, net zoals wij op onze locatie dus.

Even in de lijn van dit onderwerp, ik hoorde wel dat leden van de ouderraad zelfs vinden dat sommige leerkrachten wel érg makkelijk doen over wat ouders over kunnen nemen in hun ogen. Voor een schoolreisje bijvoorbeeld moeten de ouders (uit de OR) de plaats bepalen, het eten en het schema van de dag, de kosten. Wat de leerkrachten zelf dan nog doen ... geen idee.

Nav dit onderwerp hier ben ik sommige dingen gewoon eens aan het observeren zeg maar en het heeft me beslist ook aan het denken gezet.

Groetjes,

Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.