Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Begin van postpartum depressie dankzij relatie?


Mijn rode vlag bericht komt dus uit. Helaas. Je man is op het pad gestapt van spanning. Naar vreemdgaan. Hij zoekt spanning bij een niet zwangere (of net bevallen vrouw).

Dit is zeeeeer verslavend. Dus geen contact meer zoeken met deze collega zal hem niet makkelijk lukken. Been there. Done that. Beloftes van een 'verslaafde'  menen ze wel, maar er aan houden lukt niet. Mijn man dacht doe ik wel even. Is niet zo makkelijk. Kortom: geloof hem niet op zijn blauwe ogen. Ik maakte diecfout wel. En jij keek niet voor niets in zijn chat (overigens zocht mijn man daarna meteen andere manier van communiceren). 

Mijn tip: kijk naar tips hierboven en duik eens in jullie liefdesleven. En dan bedoel ik niet sex maar naar niet mama/papa/zorg/moeten dingen. Kijk naar foto's uit jullie begin jaren. Verras elkaar met uitjes zonder de kinderen. Zoek wat wat zijn en jouw liefdes taal is. In therapie gaan alleen is niet de oplossing. Hij zoekt een bubbel. Weg uit realiteit. Breng hem naar de werkelijkheid. Jij mag ook zeggen "ga maar weg". Als schokeffect. 

Ylja94

Ylja94

10-02-2024 om 12:04 Topicstarter

fijn, deze reacties. Daar heb ik zeker wat aan!
Ik merk dat ik vooral boos ben op de manier waarop het is gebeurd. Deze laatste weken stonden voor mij heel erg in het teken van overleven. Ik zit hier alleen thuis met 2 kids, geef borstvoeding en heb dus ook veel tijd (gehad) om na te denken over ons. Dus regelmatig maakte ik mezelf onbedoeld erg somber met allerlei doem scenario's over de situatie. 
Ik cijferde ondertussen mezelf helemaal weg voor mijn man. "Als hij maar lekker in zijn vel zit" was de gedachte. Het liefst had ik hem bijvoorbeeld nog langer thuis gehad qua verlof, maar hij besloot na 3 weken weer te werken. Dat deed me veel pijn, vooral omdat die eerste 3 weken voor mij als de meest zwaarste en eenzaamste weken ooit voelden. Maar dat liet ik niet merken want zijn gesteldheid stond voorop! Verder werkte ik aan de punten die hij aangaf waar hij bij mij op afknapte de laatste tijd, zorgde zoveel mogelijk dat het huis op orde was ,etc. Alles om er maar voor te zorgen dat het goed was voor hem. Ondertussen ging ik zelf alleen maar achteruit. 
Ik weet ook wel dat dat niet slim is, maar nogmaals, ik had veel tijd om na te denken. 

En nu blijkt dus dat hij dit op het werk deed. het steekt dat hij aangaf dat hij écht zijn best deed hier. Hij probeerde enthousiast thuis te komen, probeerde extra lief te doen, etc, maar "het gevoel komt maar niet terug". 
En dan denk ik: joh? We zitten in de meest hectische tijd van ons leven. En jij besluit ondertussen nog zo'n relatie te hebben met een ander op het werk, dan snap ik dat het thuis niet lukt en niet gaat lukken.
En het steekt dat hij het allemaal als niet zo zwaar ziet. Ik heb moeten vragen wat hij gaat sturen naar haar om het te beëindigen, hij kwam er zelf niet mee. Toen zei hij: tja, ik ga gewoon niet meer zó praten met haar, want tja, we zijn toch collega's en er is niks gebeurd. 

Ondertussen heb ik hem duidelijk gemaakt dat het voor mij voelt alsof er heel veel is gebeurd en dat dit evengoed voelt als vreemdgaan, maar die initiële reactie maakt ook dat ik huiverig ben voor mijn vertrouwen in de relatie. 

Ik ga in ieder geval mijn best doen om de komende tijd (tot de therapie) zo rustig mogelijk te blijven. Op dit moment hoef ik hem maar aan te kijken en zie ik die gestuurde berichtjes al voor me. 

Dank allen voor de reacties 

Ik deed dat ook, hem ontzien. Ontlasten. Leuker willen zijn (ook vs haar). Super stom. Ook ik raakte mijzelf kwijt. Onze verhalen zijn totaal anders maar misschien is zijn drive of manier om ermee te dealen hetzelfde als mijn man. 

Mijn man, jouw man schaamt zich denk ik. En denkt dat hij nu de gesprekken met de collega naar normaal kan brengen. Heel naief. Kop in zand stoppen. Juist de bal onder water duwen gaat keihard teug kaatsen. Hij denkt dat ze het dan wel begrijpen zal. Deed  mijn man ook. Hij denkt ik ga normaal nu doen. Maar het sexuele is gestart. 

Helaas maar zo werkt het niet. Hij zal naar haar moeten uitspreken dat hij het flirterige niet meer wil. Jij bent zijn vrouw. Hij is net vader. Hij vlucht naar zijn werk. Alles aan haar is nu leuker dan thuis voor hem. Hij moet de deur dicht doen naar haar. Wachten op gevoel moet hij bewust aan werken. 

Zorg jij goed voor jezelf. Niet hém pleasen. Maar jezelf. Wordt harder naar hem. Sterker.

Xxx

Sorry hoor, maar wat een lul. En dan ook nog jou laten denken dat het aan jou ligt, terwijl je daar zit met een dreumes en een baby van 1 week oud en hij naar zijn werk/liefje rent en van jou verwacht dat het huis op orde is.  Hij mag je op zijn blote knietjes danken als je hem nog een kans wilt geven. Stap 1 is dat hij geen contact meer heeft met die collega. Echt hoor, een lul op pootjes.

Ylja94

Ylja94

11-02-2024 om 01:30 Topicstarter

Anna Cara schreef op 10-02-2024 om 12:15:

Ik deed dat ook, hem ontzien. Ontlasten. Leuker willen zijn (ook vs haar). Super stom. Ook ik raakte mijzelf kwijt. Onze verhalen zijn totaal anders maar misschien is zijn drive of manier om ermee te dealen hetzelfde als mijn man.

Mijn man, jouw man schaamt zich denk ik. En denkt dat hij nu de gesprekken met de collega naar normaal kan brengen. Heel naief. Kop in zand stoppen. Juist de bal onder water duwen gaat keihard teug kaatsen. Hij denkt dat ze het dan wel begrijpen zal. Deed mijn man ook. Hij denkt ik ga normaal nu doen. Maar het sexuele is gestart.

Helaas maar zo werkt het niet. Hij zal naar haar moeten uitspreken dat hij het flirterige niet meer wil. Jij bent zijn vrouw. Hij is net vader. Hij vlucht naar zijn werk. Alles aan haar is nu leuker dan thuis voor hem. Hij moet de deur dicht doen naar haar. Wachten op gevoel moet hij bewust aan werken.

Zorg jij goed voor jezelf. Niet hém pleasen. Maar jezelf. Wordt harder naar hem. Sterker.

Xxx

Dank voor deze waarschuwing. Ik ben absoluut te naïef geweest deze periode. Van alle mannen die ik ken, was hij misschien wel de laatste waarvan ik dit had verwacht. Ben er niet voor niks mee getrouwd. Maar zo zie je maar weer. Je weet het nooit en je krijgt geen garanties.

Ik baal ervan dat dit is gebeurd en dat ik dit dus altijd bij me zal dragen. Mochten we uiteindelijk beslissen door te gaan met onze relatie, dan zal dit altijd een smet zijn. Ik ben niet iemand die snel iemand binnenlaat. Mijn muurtje is ondertussen al weer hoog opgetrokken. Het zal veel moeite kosten voor hem om deze weer af te brokkelen.

Ik ga met behulp van een therapeut eisen stellen, want ik ben bang dat hij koppig genoeg nog steeds niet inziet hoe ernstig dit is en waar voor mij de grens ligt. Hopelijk ziet hij snel het licht en kunnen we gaan bouwen. Al zie ik dat momenteel ook nog somber in. 

Iets in mij is ook wel een soort van opgelucht nu. Ik weet nu zeker dat er iets aan de hand is. Ik was niet gek en stelde me niet aan. En ik weet nu meer waar ik sta. En waar ik eerst vooral flink onzeker was of ik het allemaal wel goed deed, is hij nu aan zet. Hij zat fout, hij mag het goed gaan maken. Voelt vreemd, maar geeft me ergens wel rust. Uiteraard had ik liever gehad dat ik me gewoon aanstelde....

Ylja94

Ylja94

11-02-2024 om 01:34 Topicstarter

Foetsie schreef op 10-02-2024 om 13:15:

Sorry hoor, maar wat een lul. En dan ook nog jou laten denken dat het aan jou ligt, terwijl je daar zit met een dreumes en een baby van 1 week oud en hij naar zijn werk/liefje rent en van jou verwacht dat het huis op orde is. Hij mag je op zijn blote knietjes danken als je hem nog een kans wilt geven. Stap 1 is dat hij geen contact meer heeft met die collega. Echt hoor, een lul op pootjes.

En soms is het ook gewoon fijn om even van een ander te horen wat een enorme lul hij is. 

Natuurlijk ligt het allemaal wat genuanceerder dan dit, maar het wordt gewaardeerd!

Dank! 

Anna Cara schreef op 10-02-2024 om 11:20:

Mijn rode vlag bericht komt dus uit. Helaas. Je man is op het pad gestapt van spanning. Naar vreemdgaan. Hij zoekt spanning bij een niet zwangere (of net bevallen vrouw).

Dit is zeeeeer verslavend. Dus geen contact meer zoeken met deze collega zal hem niet makkelijk lukken. Been there. Done that. Beloftes van een 'verslaafde' menen ze wel, maar er aan houden lukt niet. Mijn man dacht doe ik wel even. Is niet zo makkelijk. Kortom: geloof hem niet op zijn blauwe ogen. Ik maakte diecfout wel. En jij keek niet voor niets in zijn chat (overigens zocht mijn man daarna meteen andere manier van communiceren).

Mijn tip: kijk naar tips hierboven en duik eens in jullie liefdesleven. En dan bedoel ik niet sex maar naar niet mama/papa/zorg/moeten dingen. Kijk naar foto's uit jullie begin jaren. Verras elkaar met uitjes zonder de kinderen. Zoek wat wat zijn en jouw liefdes taal is. In therapie gaan alleen is niet de oplossing. Hij zoekt een bubbel. Weg uit realiteit. Breng hem naar de werkelijkheid. Jij mag ook zeggen "ga maar weg". Als schokeffect.

Weet niet of dat altijd zo is. Sommige mensen beloven ook iets om er vanaf te zijn en dan gewoon weer stiekem verder te gaan.

Ylja94 schreef op 11-02-2024 om 01:34:

[..]

En soms is het ook gewoon fijn om even van een ander te horen wat een enorme lul hij is.

Natuurlijk ligt het allemaal wat genuanceerder dan dit, maar het wordt gewaardeerd!

Dank!

Nou, dat denk ik dus niet. De bottemline is dat wat hij doet op geen enkele manier door de beugel kan. Op een ander moment in jullie relatie zou je dit misschien nog kunnen nuanceren, maar nu niet. Niet als je vrouw op het punt van bevallen staat of net bevallen is. Dan cijfer je jezelf als man maar even weg.

Mijn man is een affaire gestart toen onze jongste een paar maanden oud was. Daarvoor was er al langer 'vriendschappelijk' contact. Ik ben er pas na ongeveer een jaar achter gekomen dat er meer tussen hen speelde. Wij zijn nu ongeveer een half jaar na het uitkomen en dat waren en zijn hele pittige maanden! 

Voor mijn man was het denk ik een vlucht van alle verantwoordelijkheden en de realiteit. Want ja, zeker met jonge kinderen is die niet altijd even mooi en geeft zo'n affaire natuurlijk een boost voor het ego. 

Het is voor mijn man heel lastig geweest om van de affaire af te komen. Het werkt ergens blijkbaar verslavend en mijn man bagatelliseerde het ook. Nog even een appje moest kunnen. Maar voor mij was geen contact de eis. Ik, en ons huwelijk, krijgen anders geen eerlijke kans. Het stopte bij mijn man pas toen ik hem en paar dagen weggestuurd heb en een woedeuitbarsting had die uit mijn tenen kwam. Geen angst meer om hem kwijt te raken en heel duidelijk mijn grenzen aangegeven. Toen wist mijn man wel dat hij een keuze moest maken. 

Het voelt misschien eng, maar wil je aan het lijntje gehouden worden? Wil je 2de keus zijn vanuit gemak van je man? 
Vergeet daarbij niet je kinderen en houd hem de spiegel voor over de rol die hij nu heeft als vader en zal hebben als hij doorgaat met dit contact.
Ik wens je veel strekte! 

Ylja94

Ylja94

12-02-2024 om 01:12 Topicstarter

blauwgeel schreef op 11-02-2024 om 19:52:

Mijn man is een affaire gestart toen onze jongste een paar maanden oud was. Daarvoor was er al langer 'vriendschappelijk' contact. Ik ben er pas na ongeveer een jaar achter gekomen dat er meer tussen hen speelde. Wij zijn nu ongeveer een half jaar na het uitkomen en dat waren en zijn hele pittige maanden!

Voor mijn man was het denk ik een vlucht van alle verantwoordelijkheden en de realiteit. Want ja, zeker met jonge kinderen is die niet altijd even mooi en geeft zo'n affaire natuurlijk een boost voor het ego.

Het is voor mijn man heel lastig geweest om van de affaire af te komen. Het werkt ergens blijkbaar verslavend en mijn man bagatelliseerde het ook. Nog even een appje moest kunnen. Maar voor mij was geen contact de eis. Ik, en ons huwelijk, krijgen anders geen eerlijke kans. Het stopte bij mijn man pas toen ik hem en paar dagen weggestuurd heb en een woedeuitbarsting had die uit mijn tenen kwam. Geen angst meer om hem kwijt te raken en heel duidelijk mijn grenzen aangegeven. Toen wist mijn man wel dat hij een keuze moest maken.

Het voelt misschien eng, maar wil je aan het lijntje gehouden worden? Wil je 2de keus zijn vanuit gemak van je man?
Vergeet daarbij niet je kinderen en houd hem de spiegel voor over de rol die hij nu heeft als vader en zal hebben als hij doorgaat met dit contact.
Ik wens je veel strekte!

Jeetje, dat moet behoorlijk intens geweest zijn!

Ik vraag me hier nu continu af, wat zou er zijn gebeurd nu als ik het niet had ontdekt? Hoever zou het gekomen zijn? Er staat dit jaar een werkuitje naar het buitenland op de planning met de werkgroep waar hij in zit sinds vorig jaar... Dit is dus hoe ze elkaar beter hebben kunnen leren kennen en die klik ontdekt hebben. Ze waren al jarenlang collega's. 

In de berichten die ik las ging het ook over dat weekend en hoeveel ze er wel niet zin in hadden. Iets waar ik hem al een tijd terug over had gesproken. Dat die angst er zat dat hij daar uiteindelijk samen met haar een keer naartoe ging ("naast nog een paar andere collega's!" riep hij meteen om het minder heftig te maken.) Jullie kunnen misschien begrijpen dat ik absoluut niet wil dat hij nog mee gaat. 

Maar ik ben wel huiverig wat zijn antwoord daarop gaat zijn. Het is namelijk een stad waar hij heel graag naartoe wil en ik weet zeker dat hij gaat roepen dat het zijn werk is en dat hij móet gaan. Ik zou niet weten wat ik dan moet doen... 

Net als het contact met haar inderdaad. Ik heb hem denk ik nu zover dat hij echt inziet wat hij heeft gedaan, ook al was er niks fysieks gebeurd (waar hij nog steeds de grens trok). Hij schaamt zich kapot. Maar toch, ik ken hem. Hij is een lieve man en een echte gentleman. Als iemand hem iets vraagt of zegt, dan antwoordt hij. Anders is dat niet netjes natuurlijk. Ik zie meteen gebeuren hoe dat contact weer snel als vanouds gaat worden. Hij heeft al geroepen dat hij op zekere hoogte met haar moet samenwerken, daarin heeft hij geen keuze.

Dit forum laat me in ieder geval inzien dat ik hierin fel moet zijn en dat ik me geen tweede keer laat bedonderen. 

Hopelijk is het bij jullie een stuk rustiger nu en gaat het de goede kant op.

Ylja94

Ylja94

12-02-2024 om 01:27 Topicstarter

Foetsie schreef op 11-02-2024 om 14:47:

[..]

Nou, dat denk ik dus niet. De bottemline is dat wat hij doet op geen enkele manier door de beugel kan. Op een ander moment in jullie relatie zou je dit misschien nog kunnen nuanceren, maar nu niet. Niet als je vrouw op het punt van bevallen staat of net bevallen is. Dan cijfer je jezelf als man maar even weg.

Thanks Foetsie, dit had ik even nodig.

Ik was 'm alweer aan het indekken, probeerde mezelf weer weg te cijferen 'ja, maar hij had het ook zwaar'. Ja hij had het zwaar, maar ik absoluut ook.

Je reactie heeft me enorm aan het huilen gemaakt, op een positieve manier weliswaar.  Het dringt nu tot me door dat hij zichzelf echt kapot moet schamen om in deze tijd deze keuzes te hebben gemaakt. Om dat vervolgens nog te bagatelliseren en te zeggen dat het allemaal wel meevalt, dat er niks is gebeurd. Én misschien nog wel het ergste van alles dat hij echt dacht zijn best te hebben gedaan. 

Hij kon niks meer uitbrengen, geen excuses meer... alleen maar dat het hem enorm speet. 

Panama831 schreef op 11-02-2024 om 14:33:

[..]

Weet niet of dat altijd zo is. Sommige mensen beloven ook iets om er vanaf te zijn en dan gewoon weer stiekem verder te gaan.

Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit denk ik, of het nou door een “verslaving” komt of niet, beloftes worden ook vaak wel gemaakt met goede intenties op dat moment (want mensen denken graag positief over zichzelf) maar je hebt  er niks aan als daar geen daden op volgen. Dan zijn ze net zo leeg als wanneer ze wel met de verkeerde intenties gemaakt worden, en moet je ook nog applaudisseren omdat ze het heus meenden toen ze het zeiden, ook al doen ze vervolgens niks om het waar te maken. Uiteindelijk telt wat ze doen, niet wat ze op een bepaald moment heus even van plan waren.

Ylja94 schreef op 12-02-2024 om 01:12:

[..]

Jeetje, dat moet behoorlijk intens geweest zijn!

Ik vraag me hier nu continu af, wat zou er zijn gebeurd nu als ik het niet had ontdekt? Hoever zou het gekomen zijn? Er staat dit jaar een werkuitje naar het buitenland op de planning met de werkgroep waar hij in zit sinds vorig jaar... Dit is dus hoe ze elkaar beter hebben kunnen leren kennen en die klik ontdekt hebben. Ze waren al jarenlang collega's.

In de berichten die ik las ging het ook over dat weekend en hoeveel ze er wel niet zin in hadden. Iets waar ik hem al een tijd terug over had gesproken. Dat die angst er zat dat hij daar uiteindelijk samen met haar een keer naartoe ging ("naast nog een paar andere collega's!" riep hij meteen om het minder heftig te maken.) Jullie kunnen misschien begrijpen dat ik absoluut niet wil dat hij nog mee gaat.

Maar ik ben wel huiverig wat zijn antwoord daarop gaat zijn. Het is namelijk een stad waar hij heel graag naartoe wil en ik weet zeker dat hij gaat roepen dat het zijn werk is en dat hij móet gaan. Ik zou niet weten wat ik dan moet doen...

Net als het contact met haar inderdaad. Ik heb hem denk ik nu zover dat hij echt inziet wat hij heeft gedaan, ook al was er niks fysieks gebeurd (waar hij nog steeds de grens trok). Hij schaamt zich kapot. Maar toch, ik ken hem. Hij is een lieve man en een echte gentleman. Als iemand hem iets vraagt of zegt, dan antwoordt hij. Anders is dat niet netjes natuurlijk. Ik zie meteen gebeuren hoe dat contact weer snel als vanouds gaat worden. Hij heeft al geroepen dat hij op zekere hoogte met haar moet samenwerken, daarin heeft hij geen keuze.

Dit forum laat me in ieder geval inzien dat ik hierin fel moet zijn en dat ik me geen tweede keer laat bedonderen.

Hopelijk is het bij jullie een stuk rustiger nu en gaat het de goede kant op.

Natuurlijk kan hij niet gaan. Nobrainer. Beter nog: uit die werkgroep stappen. Hij is dan misschien een gentleman naar anderen toe, maar niet naar jou. 

En sorry, iemand moet het zeggen: de kans dat het alleen bij seksueel getinte appjes is gebleven is heel klein. Dus realiseer je dat het echt belangrijk is dat hij afstand neemt van die vrouw. Zo totaal mogelijk. 

TO zolang jouw partner daar blijft werken en het een collega blijft zal dit doorgaan. Hij kan zich niet houden aan de geen contact regel die noodzakelijk is voor herstel tussen jullie. Je kunt bij een verliefdheid/affaire niet opeens de knop omzetten en weer gewoon collega worden. Als hij dat al wil (en dat is maar de vraag). En zij zal dat waarschijnlijk niet accepteren. De verleiding ligt er nu eenmaal. En zodra de gelegenheid er voor hen is gaan ze verder. Zeker in de kwetsbare situatie waar jij nu in zit (baby, tropenjaren thuis, psychische klachten, misschien minder seks etc). Daarnaast zal jij nooit rust hebben als zij in de omgeving blijft. Dus overplaatsing naar een andere afdeling of andere baan. Wil hij dat niet dan weet jij genoeg en kan je hem niet meer vertrouwen (wat hij ook zegt). Genoeg ervaring op dit forum. Herstel is alleen mogelijk bij volledige erkenning en blijvende inzet gericht op herstel. Ik zie geen van beide. 

Ylja94 schreef op 12-02-2024 om 01:12:

[..]

Jeetje, dat moet behoorlijk intens geweest zijn!

Ik vraag me hier nu continu af, wat zou er zijn gebeurd nu als ik het niet had ontdekt? Hoever zou het gekomen zijn? Er staat dit jaar een werkuitje naar het buitenland op de planning met de werkgroep waar hij in zit sinds vorig jaar... Dit is dus hoe ze elkaar beter hebben kunnen leren kennen en die klik ontdekt hebben. Ze waren al jarenlang collega's.

In de berichten die ik las ging het ook over dat weekend en hoeveel ze er wel niet zin in hadden. Iets waar ik hem al een tijd terug over had gesproken. Dat die angst er zat dat hij daar uiteindelijk samen met haar een keer naartoe ging ("naast nog een paar andere collega's!" riep hij meteen om het minder heftig te maken.) Jullie kunnen misschien begrijpen dat ik absoluut niet wil dat hij nog mee gaat.

Maar ik ben wel huiverig wat zijn antwoord daarop gaat zijn. Het is namelijk een stad waar hij heel graag naartoe wil en ik weet zeker dat hij gaat roepen dat het zijn werk is en dat hij móet gaan. Ik zou niet weten wat ik dan moet doen...

Net als het contact met haar inderdaad. Ik heb hem denk ik nu zover dat hij echt inziet wat hij heeft gedaan, ook al was er niks fysieks gebeurd (waar hij nog steeds de grens trok). Hij schaamt zich kapot. Maar toch, ik ken hem. Hij is een lieve man en een echte gentleman. Als iemand hem iets vraagt of zegt, dan antwoordt hij. Anders is dat niet netjes natuurlijk. Ik zie meteen gebeuren hoe dat contact weer snel als vanouds gaat worden. Hij heeft al geroepen dat hij op zekere hoogte met haar moet samenwerken, daarin heeft hij geen keuze.

Dit forum laat me in ieder geval inzien dat ik hierin fel moet zijn en dat ik me geen tweede keer laat bedonderen.

Hopelijk is het bij jullie een stuk rustiger nu en gaat het de goede kant op.

Geloof mij: Dat heb je niet. 

Ik wou eigenlijk op het bericht van Anne reageren toen ik zag dat haar bericht eigenlijk al uit gekomen was: Het forum zit hier vol met mensen, inclusief ik, die redelijk vanuit het niets de " Ik weet niet zo goed hoe we verder moeten" of de " mijn gevoel is minder geworden" opmerking gehad hebben, waar uiteindelijk een affaire achter bleek te zitten.

En geloof me, maar dat is mijn eigen situatie, dat ging van halverwege augustus erachter komen dat er vervelend appcontact tussen haar en een man was, tot pas in november ( SInt maarten, ik vergeet het nooit meer) uit kwam dat er daadwerkelijk vreemdgegaan was en afgesproken was. 

Ik heb me die vraag zo vaak gesteld, vanaf het moment dat ik wist dat er stront aan de knikker was: Hoe waarschijnlijk is het dat ze de daad al bij het woord gevoegd heeft. We zijn toch altijd bij elkaar? Wanneer had ze dat dan moeten doen? En weet je wat de realiteit is? Op het moment dat er op die manier contact plaats vind, kun je je er redelijk op vast pinnen dat dat contact echt niet op die manier 3 maand plaats vind zonder wat te doen. 

Mijn ogen gingen open toen bleek dat achteraf gezien, ik compleet kansloos was. Ik begon wat te vermoeden met haar verjaardag rond eind juni, en toen was ze, even bold gezegd, al 2 keer met de benen wijd gegaan dik een maand eerder.


 Wat jou man nu doet, is trickle truthing. Datgene bekennen waarvan hij weet dat hij niet meer kan ontkennen. Ik kan me het nog zo voor de geest halen, het gaat van normaal contact toegeven, naar sexueel contact toegeven, naar belcontact toegeven, dan is het ineens toch allemaal wat langer aan de hand, tot aan dat er filmpjes en foto's verstuurd zijn en uiteindelijk blijkt er toch sexueel wat aan de hand te zijn. Elke stap is een stap waar je zelf achter moet komen. En dan pas, als het ECHT niet anders kan, krijg je pas de bevestiging. Hell, ik moest het van de vrouw van de affairepartner horen en zelfs toen was het nog: Nee hoor, heb ik niet gedaan. Pas toen ik de naam van die mevrouw kon noemen en kon vertellen welke steden het was gebeurd, schoot ze in de hysterie.

En dat is op zich helemaal niet gek: Ga eens bij jezelf af. Als jij op deze manier contact zou hebben met een man, zou jij dat dan doen omdat je dat soort contact zo geinig vindt? Zet je alles op het spel, om dit soort geiligheid te delen met iemand via de app? Of doe je dat omdat je het ook uit voeren wil? Of nog beter gezegd: Als ze van plan waren dit te doen op dat weekend weg, denk je dan dat ze niet eerder al de mogelijkheid hebben gehad, bijvoorbeeld tijdens die wandeling, om dit te doen?

En denk dan niet: Goh, in het bos? Ja, in het bos ja. Je man denkt niet meer fatsoenlijk na. Dat is niet een volwassen man die zegt: Straks wordt ik daar betrapt of wat dan ook. Dat soort rationele gedachtes hebben echt geen plaats meer hoor. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.