Relaties Relaties

Relaties

Getrouwde man

Ik heb jullie hulp nodig. Al jaren heb ik goed contact met mijn buurman maar de laatste weken is er iets tussen ons veranderd. Mijn buurman heeft toegegeven dat hij gevoelens voor mij heeft gekregen en daardoor erg in de war is geraakt omdat hij al 10 jaar een vrouw en een zoontje heeft. Ook ik kan niet ontkennen dat ik mij tot hem voel aangetrokken maar een relatie tussen ons is gewoon niet mogelijk omdat hij een gezin heeft. Ik wil niet degene zijn die een huwelijk kapot maakt voor een crush. Daarom heb ik besloten om afstand te nemen van de situatie en het contact met de buurman tijdelijk te verbreken zodat hij kan nadenken en over zijn huwelijk. Zodat hij aan zijn huwelijk kan werken want dit wilden we beide niet maar het is ons overkomen. Ik wil dit via een brief doen. Ja. Laf...ik weet het maar ben beter in het opschrijven van mijn gevoelens en gedachten dan ze uit te spreken. Hoe schrijf ik een eerlijke nette brief zonder hem te kwetsen.


Waarom zou je een brief schrijven? Je kunt hem toch gewoon negeren? En als hij contact zoekt dat afkappen met “Ik voel me hier niet prettig bij, ik wil graag dat je afstand houdt.” Meer woorden hoef je er niet aan vuil te maken.
Overigens, hartstikke goed dat je hem op afstand wil houden, ook al voel je jezelf tot hem aangetrokken. Dat zouden meer mensen moeten doen!

En die brief gaat dan door de brievenbus of geef je die wel persoonlijk af?
Ik sluit me aan bij Jonagold hierboven - geen brief, gewoon kort en krachtig en mondeling. Met een brief geef je hem wellicht ook nog valse hoop, want daarmee geef je aan dat het toch wel heel wederzijds is.

Huh? Op de andere kant van het forum (viafora) is er nog vanalles met je collega? 🤨

Tijgeroog schreef op 18-07-2023 om 23:22:

Huh? Op de andere kant van het forum (viafora) is er nog vanalles met je collega? 🤨

Ja verwarrend inderdaad, wat is het nou Diana?

Tijgeroog schreef op 18-07-2023 om 23:22:

Huh? Op de andere kant van het forum (viafora) is er nog vanalles met je collega? 🤨

Dat doet er toch niet toe voor de oplossing? Natuurlijk mag je details veranderen om minder herkenbaar te zijn.

Ik zou ook geen brief schrijven. Het is echt genoeg om kort te zeggen dat je je slecht voelt bij het idee dat hij zijn gezin in gevaar brengt en het daarbij te laten.

Ik kan mij voorstellen dat je live lastiger vindt dan schrifelijk. Zet bovenstaande tekst in een appje. Heel kort. Of op een kaartje. Ik vind een brief heel zwaar klinken én je geeft hem misschien hoop. 
Een kort bericht is mijn advies. 

En ik waardeer het als bedrogen vrouw dat je afstand wil nemen. Mijn man ging vreemd en dat gebeurde uiteindelijk omdat ze maar om elkaar heen bleven draaien. Elkaar aandacht gaven. Niets leuker dan gewild worden. Ze werd de minnares. En dat liep niet goed af. Sex willen is iets anders dan een relatie aangaan of willen aangaan. Uiteindelijk zijn er alleen verliezers. 

Blijf dus sterk. Blokkeer hem. Want als je contact gaat houden (we kunnen vrienden blijven) eindig je ongetwijfeld in bed. En dan? 

Succes

op Viafora is het een collega met 2 kinderen en hier de buurman met 1 kind. Het wordt er niet geloofwaardiger op.

Ik heb in een gelijkaardige situatie gezeten: een getrouwde man met 3 kinderen was stapelzot op mij. We werkten een tijdje samen voor een project.
We gingen vaak een hapje eten – voor mij was hij een toffe collega met wie ik goed kon praten – een vriend eigenlijk. Ik had echter helemaal geen gevoelens voor hem. Ik wist niet dat hij stapel was op me – wel dat hij me apprecieerde.


Toen ik gescheiden was (17j geleden) stond hij op een vroege ochtend aan mijn deur met letterlijk de vraag of hij mee naar bed mocht.



Na 3 jaar geen man meer te hebben aangeraakt had ik heel makkelijk kunnen zwichten, zelf ben ik iemand met een hoog libido. Hij was een lieve attente man – niet onknap. Ik had andere ervaringen met mijn ex die zeer agressief was en nooit naar mij en de kinderen om keek dus huidhonger had ik zeker.


Ik vroeg hem ‘hou je van je vrouw’?
‘O, ja’ zei hij.
‘Wel, ga dan terug, met haar heb je een verleden en nog een hele toekomst – met mij slechts één moment. Ga je hierdoor alles riskeren?’.


Ik heb nog nooit een man zo bedroefd en gekwetst gezien. Het deed me pijn hem zo te zien. Ik verloor hiermee ook een goede collega en vriend.


Vorige maand ben ik hem terug tegengekomen en zijn we iets gaan drinken op een terras. Ik heb hem er openhartig over aangesproken – wilde de kwestie ‘uitpraten’.
Hij was er 2 jaar compleet kapot van - had heel zijn hebben en houden, zijn huwelijk willen opgeven voor een eenvoudige ‘ja’ van mij.


Maar die kwam (en komt) er nooit. Het is mogelijk dat je tegelijk gevoelens kunt hebben voor 2 personen aldus hem. Hij apprecieerde enorm dat ik zijn huwelijk had gerespecteerd, dat sloeg wel door in de totale balans, en heeft mij een plekje in zijn hart kunnen geven.


Ironische kant van het verhaal nu is dat vorige zomer is uitgekomen dat mijn man (ben terug hertrouwd 15j geleden) mij heeft bedrogen. Hij had een jàrenlange affaire .. just for the sex.


Ik ga nu door de zwartste periode van mij leven. Het meest onwaarschijnlijke heb ik nu gedaan: mijn man een 2e kans gegeven. Mijn liefde voor hem is (veel) groter dan mijn ratio. We zetten ons huwelijk verder. Maar het is heel moeilijk. Mijn hart en ziel zijn gebroken en het zal erg veel energie van ons beide vergen en tijd om dit tot een litteken te laten dichtgroeien.

Doe het aub niet. Tracht aan je eigen huwelijk te werken, je eigen huwelijk aan te vullen met wat je daar in mist.
Ik zou het hem zeggen. Je kan geen intonaties en nuances leggen in schrift, het kan ook anders overkomen dan bedoelt.
Overigens kwetsen ga je altijd doen – of je het nu schrijft of persoonlijk zegt.


Sterkte.


RoodVruchtje schreef op 19-07-2023 om 11:18:

op Viafora is het een collega met 2 kinderen en hier de buurman met 1 kind. Het wordt er niet geloofwaardiger op.

Soms kan de feiten een beetje verdraaien bijdragen aan het verkleinen van de kans op herkenning. Misschien speelt dat mee bij TO? 

Hoe is het huwelijk van de buurman verder? Wil hij bij zijn vrouw blijven dan zou ik dit in persoon bespreken. Alles op schrift kan immers onderschept worden en straks kom jij in de problemen terwijl je het netjes wilt doen. 

Wil hij bij haar weg dan moet hij dat eerst gaan regelen. En maak duidelijk dat jij niet gaat afwachten en rond blijft kijken.Tenzij je minnares wilt worden. Lijkt mij geen aanrader. 

SOms moet je met jezelf en de andere hard zijn!

Iets beginnen met een getrouwde man is miserie vragen, ook voor jou!  Niet doen!!  
Ga je hem kwetsen?  Yup, brief of geen brief!  Hij verlangt naar jou, hij verlangt naar dat gevoel in zichzelf dat hij bij zijn vrouw niet (meer) voelt...  aaaah die constante zoektocht naar PASSIE. 

En tuurlijk heb jij een crush, aandacht van een leuke man of vrouw is altijd 'exhilerating' als je 'dat ene gevoel van passie' mist... 

Goed dat je je verstand hier gebruikt.  Geen lange brieven, geen uitleg (kunnen ze nog afkomen met jamaars...) gewoon simpel:  Ik heb besloten om aftand te willen houden!

Dus de collega heeft niet toegegeven dat hij gevoelens voor je heeft maar de buurman wel? Ik kan niet goed meer volgen 😉
Maar dit terzijde.
Schrijf zeker geen brief als je meent wat je zegt. Want een brief kan ook gelezen worden door zijn vrouw. 
Een brief is nergens goed voor. Echt nergens goed voor, tenzij je de zaak levendig wil houden.
Het enige wat je moet doen is gewoon uit zijn buurt blijven. Tenminste, als je meent wat je zegt en zijn huwelijk respecteert. Brieven schrijven om te laten weten dat jij zijn huwelijk zal redden door weg te blijven… neen … heel onrespectvol naar zijn vrouw toe. Zijn huwelijk redden doet hij zelf. Hij kiest voor haar. Of niet. Dat zie je achteraf wel. Het siert je wel dat je je terugtrekt. 

Bijtje82

Bijtje82

22-08-2023 om 12:07

Ik zou gek worden als ik overal maar van iedere man aandacht denk te krijgen en nooit weten waar je aan toe bent. 

Denk zelf dat TO spoken ziet en gewoon aardig of amicaal gedrag verward met gevoelens van mannen tov haarzelf. Ze wil te graag en slaat daarin door.

Ennei schreef op 19-07-2023 om 12:32:

Ik heb in een gelijkaardige situatie gezeten: een getrouwde man met 3 kinderen was stapelzot op mij. We werkten een tijdje samen voor een project.
We gingen vaak een hapje eten – voor mij was hij een toffe collega met wie ik goed kon praten – een vriend eigenlijk. Ik had echter helemaal geen gevoelens voor hem. Ik wist niet dat hij stapel was op me – wel dat hij me apprecieerde.


Toen ik gescheiden was (17j geleden) stond hij op een vroege ochtend aan mijn deur met letterlijk de vraag of hij mee naar bed mocht.



Na 3 jaar geen man meer te hebben aangeraakt had ik heel makkelijk kunnen zwichten, zelf ben ik iemand met een hoog libido. Hij was een lieve attente man – niet onknap. Ik had andere ervaringen met mijn ex die zeer agressief was en nooit naar mij en de kinderen om keek dus huidhonger had ik zeker.


Ik vroeg hem ‘hou je van je vrouw’?
‘O, ja’ zei hij.
‘Wel, ga dan terug, met haar heb je een verleden en nog een hele toekomst – met mij slechts één moment. Ga je hierdoor alles riskeren?’.


Ik heb nog nooit een man zo bedroefd en gekwetst gezien. Het deed me pijn hem zo te zien. Ik verloor hiermee ook een goede collega en vriend.


Vorige maand ben ik hem terug tegengekomen en zijn we iets gaan drinken op een terras. Ik heb hem er openhartig over aangesproken – wilde de kwestie ‘uitpraten’.
Hij was er 2 jaar compleet kapot van - had heel zijn hebben en houden, zijn huwelijk willen opgeven voor een eenvoudige ‘ja’ van mij.


Maar die kwam (en komt) er nooit. Het is mogelijk dat je tegelijk gevoelens kunt hebben voor 2 personen aldus hem. Hij apprecieerde enorm dat ik zijn huwelijk had gerespecteerd, dat sloeg wel door in de totale balans, en heeft mij een plekje in zijn hart kunnen geven.


Ironische kant van het verhaal nu is dat vorige zomer is uitgekomen dat mijn man (ben terug hertrouwd 15j geleden) mij heeft bedrogen. Hij had een jàrenlange affaire .. just for the sex.


Ik ga nu door de zwartste periode van mij leven. Het meest onwaarschijnlijke heb ik nu gedaan: mijn man een 2e kans gegeven. Mijn liefde voor hem is (veel) groter dan mijn ratio. We zetten ons huwelijk verder. Maar het is heel moeilijk. Mijn hart en ziel zijn gebroken en het zal erg veel energie van ons beide vergen en tijd om dit tot een litteken te laten dichtgroeien.

Doe het aub niet. Tracht aan je eigen huwelijk te werken, je eigen huwelijk aan te vullen met wat je daar in mist.
Ik zou het hem zeggen. Je kan geen intonaties en nuances leggen in schrift, het kan ook anders overkomen dan bedoelt.
Overigens kwetsen ga je altijd doen – of je het nu schrijft of persoonlijk zegt.


Sterkte.


Voor de vrouw van je aanbidder is dit een verschrikkelijk verhaal. Hoezo, hij is alleen maar bij haar gebleven omdat jij hem niet wou? Ze is al al die jaren tweede keuze? Moest ik dit lezen van mijn man, ik doe hem dood. Echt. Klootzak. Iemand waarmee je nooit hebt samengeleefd kan ook nooit van zijn pied-de-stal afdonderen natuurlijk, dat blijft de fantastische onbereikbare liefde die nooit stinkt. En daar moet de echte vrouw van vlees en bloed dan tegen concurreren? Tegen een prinses uit sprookje? Moest ik dit weten van mijn man, hij mag onmiddellijk zelf vertrekken om te ontdekken dat zijn schone ook maar een gewone vrouw is met gebreken. Echt jongens. 😳

Sorry voor mijn heftige reactie die eigenlijk gericht is naar die man die hier niet aanwezig is 😄

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.