Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Oh Flan, spijt? Ja, ik ben er een. Ik wou dat ik, zo niet na zijn eerste, dan wel na zijn tweede biecht de moed had gehad om weg te gaan. Ook ik ben gelovig en dan was er een wettige basis geweest om te scheiden (en eventueel te hertrouwen, hoewel ik nooit weer een man zou willen). 
Toen ter tijd wist ik nog niets van zijn narcisme. Maar toen ik een paar jaar later ontdekte dat hij ook keihard had gelogen over de belastingaangifte, die hij ineens in zijn eentje had ingestuurd, besefte ik dat dat nooit zou veranderen. Hij zou nooit eerlijk tegen me zijn, alleen als het hem niets uitmaakte. 
Als ik dat toen had gedaan, had ik nog een aantal jaren met de kinderen kunnen samenleven, hun veel bespaard, waren we met z'n drieën veel gelukkiger geweest. Maar ja, dat is achteraf praten.
Wel weet ik dat als hij het nog eens zou flikken, het meteen over zou zijn. Spijt, tranen, het zou niets uit maken, niet nog eens door die hel. Ook als dat ten koste zou gaan van de studie van de kinders, ik zou weggaan.

Anna Cara schreef op 02-03-2022 om 15:38:

[..]

We weten jouw mening nu ondertussen wel. Herhalen is niet nodig. Prima dat je dat denkt.

Getver wat een gekat 

Kom op dames, laten we de vrede bewaren in het kippenhok! Terug naar het onderwerp en doe liefff🤷Reacties die mij echt niet aanstaan, negeer ik gewoon. Zoals mijn moeder altijd al zei vroeger: geen aandacht aan besteden, dan gaat de lol eraf.
Laten we er gewoon vanuit gaan dat we het allemaal goed voorhebben met elkaar maar je via dit medium nu eenmaal makkelijk misverstanden krijgt. Eén oorlog is wel genoeg hè, laten wij gewoon verdraagzaam zijn. En, zoals mijn moeder ook zei: Wees jij dan de wijste en last het voorbij gaan😊

MRI schreef op 02-03-2022 om 15:35:

[..]


Ja dat zou je zo uit kunnen leggen als je mijn verhaal niet kent. Ik houd nog steeds van de vreemdganger en hij van mij maar we zijn niet om het vreemdgaan uit elkaar gegaan. Dus daarin gaat je vermoeden mank.

Natuurlijk gun ik ieder een heerlijke relatie en dat zie ik hier soms ook zoals bij pennestreek maar ik zie hier ook veel jarenlang geduld, en hopen op niet meer getriggerd worden en toch weer getriggerd worden en het zwaar hebben op bepaalde data enzovoort, heel veel emotionele energie die erin gestoken wordt. Dat vind ik rot en oneerlijk want de vreemdganger lijkt daar minder last van te hebben.

...


Ik geef aan dat ik naar word van vreemdgangers die hun minnares door het slijk halen.

...


Als ik bij mijn standpunt blijf, worden de tegenwerpingen verhevigd en word er wederom niet op de bal (het argument) maar de man (mijn persoon) gespeeld.
Ik vraag me dan nu af wat voor dynamiek er onder zit dat dat niet gezegd mag worden

Want ik blijf nog steeds vinden: het is niet integer dat een vreemdganger zijn minnares door het slijk haalt.

En of het dan uit onzekerheid, onverschilligheid of manipulatie gebeurt kan me eigenlijk niet bommen. 

Dankjewel voor je uitleg. Mijn vermoeden over hoe en waarom jouw relatie ten einde is gekomen gaat daarin dan inderdaad mank. Kan me dan ook voorstellen dat het niet makkelijk is om tot het besluit te komen om de relatie te beëindigen terwijl er nog altijd liefde voor elkaar is. Dat raakt me wel degelijk, MRI...

Ik wil dan toch ook nog graag reageren op wat je daarna in je post schrijft. Als ik voor mezelf en onze situatie spreek wat betreft dat de vreemdgaande partij minder last lijkt te hebben van bijvoorbeeld allerlei triggers en meer wat emotionele energie betreft, dan ervaar ik dat in ieder geval niet zo. Mijn man heeft er net zo goed ook veel last van (gehad, net zoals ik er inmiddels al veel minder last van heb omdat we gaandeweg weer verder gegroeid zijn in dit proces).

Ik begrijp het echt dat je het niet integer vindt dat een vreemdganger zijn minnares door het slijk haalt. Dat is het ook zeker niet. Het mag ook zeker wel gezegd worden. Ik heb er gewoon niet goed aan gedaan om bepaalde uitspraken hier zo heel sec neer te schrijven, waardoor het denk ik veelal overkomt alsof mijn man zijn minnares compleet 'door het slijk' haalt. Alsof mijn man zichzelf heel wat vindt en minachtend naar haar is, terwijl dat een heel verkeerd beeld van hem is. Mijn man steekt echt heel anders in elkaar. Die denkt heus niet dat hij de goddelijkheid zelf is en met een hoop bravoure zichzelf schoon probeert te praten. Dit is voor mij daarom denk ik wel de dynamiek waarom ik er zo op aansloeg. Ik wil je dan ook mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik jou hierdoor het gevoel heb gegeven dat het om jou als persoon ging en niet om het onderwerp.


MRI

MRI

03-03-2022 om 14:04

LaBelladonna schreef op 03-03-2022 om 11:22:

[..]

Dankjewel voor je uitleg. Mijn vermoeden over hoe en waarom jouw relatie ten einde is gekomen gaat daarin dan inderdaad mank. Kan me dan ook voorstellen dat het niet makkelijk is om tot het besluit te komen om de relatie te beëindigen terwijl er nog altijd liefde voor elkaar is. Dat raakt me wel degelijk, MRI...

Ik wil dan toch ook nog graag reageren op wat je daarna in je post schrijft. Als ik voor mezelf en onze situatie spreek wat betreft dat de vreemdgaande partij minder last lijkt te hebben van bijvoorbeeld allerlei triggers en meer wat emotionele energie betreft, dan ervaar ik dat in ieder geval niet zo. Mijn man heeft er net zo goed ook veel last van (gehad, net zoals ik er inmiddels al veel minder last van heb omdat we gaandeweg weer verder gegroeid zijn in dit proces).

Ik begrijp het echt dat je het niet integer vindt dat een vreemdganger zijn minnares door het slijk haalt. Dat is het ook zeker niet. Het mag ook zeker wel gezegd worden. Ik heb er gewoon niet goed aan gedaan om bepaalde uitspraken hier zo heel sec neer te schrijven, waardoor het denk ik veelal overkomt alsof mijn man zijn minnares compleet 'door het slijk' haalt. Alsof mijn man zichzelf heel wat vindt en minachtend naar haar is, terwijl dat een heel verkeerd beeld van hem is. Mijn man steekt echt heel anders in elkaar. Die denkt heus niet dat hij de goddelijkheid zelf is en met een hoop bravoure zichzelf schoon probeert te praten. Dit is voor mij daarom denk ik wel de dynamiek waarom ik er zo op aansloeg. Ik wil je dan ook mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik jou hierdoor het gevoel heb gegeven dat het om jou als persoon ging en niet om het onderwerp.


Het is goed, even goede vrienden, dank voor je uitleg.

Ik had een heel verhaal getypt, ik drukte helaas verkeerd en alles verdween.

Mri, ik lees je al heel lang en je hebt letterlijk met jou visie mijn ogen geopend. Ik ben Jou daar levenslang dankbaar voor ( maar dat weet jij al ) 
Ik heb alles meegelezen en weet je mri je gaat op dit moment niet krijgen waar jij op hoopt, die enorme wijze visie te laten zien bij sommige.

Het is maar net hoe je het leest of hoe de toon van de muziek is en of hoe je luistert zoals Bella zegt.

Mijn man was zeer, zeer manipulatief. Zonder dat ik dat door had. Ook over minnaressen. 
Ik walgde ervan hoe hij hun uitkotste.
Want wat had hij dan wel niet over mij gezegd? 
Maar werd vrij snel woedend en heb hem laten weten dat ik nooit meer een vuil woord over hun wil horen.
Ik nam mri's visie dus aan en ben ik letterlijk anders gaan lezen en kijken.

Je kunt er dus van leren of je legt het langs je neer en doet er niks mee. Dit is het laatste wat ik er nog graag over wilde zeggen.

Bedankt Mri.

Op dit moment gaat het buiten gewoon goed, mijn man speelt geen spelletjes meer omdat ik uit het hele circus ben gestapt. Ik heb heel vaak de woorden van mri na gelezen en gebruikte ze als mantra. En zo kwam ik los van een ongezonde dynamiek. 

MRI

MRI

03-03-2022 om 21:18

miss1984 schreef op 03-03-2022 om 20:31:

Ik had een heel verhaal getypt, ik drukte helaas verkeerd en alles verdween.

Mri, ik lees je al heel lang en je hebt letterlijk met jou visie mijn ogen geopend. Ik ben Jou daar levenslang dankbaar voor ( maar dat weet jij al )
Ik heb alles meegelezen en weet je mri je gaat op dit moment niet krijgen waar jij op hoopt, die enorme wijze visie te laten zien bij sommige.

Het is maar net hoe je het leest of hoe de toon van de muziek is en of hoe je luistert zoals Bella zegt.

Mijn man was zeer, zeer manipulatief. Zonder dat ik dat door had. Ook over minnaressen.
Ik walgde ervan hoe hij hun uitkotste.
Want wat had hij dan wel niet over mij gezegd?
Maar werd vrij snel woedend en heb hem laten weten dat ik nooit meer een vuil woord over hun wil horen.
Ik nam mri's visie dus aan en ben ik letterlijk anders gaan lezen en kijken.

Je kunt er dus van leren of je legt het langs je neer en doet er niks mee. Dit is het laatste wat ik er nog graag over wilde zeggen.

Bedankt Mri.

Op dit moment gaat het buiten gewoon goed, mijn man speelt geen spelletjes meer omdat ik uit het hele circus ben gestapt. Ik heb heel vaak de woorden van mri na gelezen en gebruikte ze als mantra. En zo kwam ik los van een ongezonde dynamiek.

aw Miss wat ben je toch lief, maar je geeft me te veel eer hoor. Je hebt het allemaal zelf gedaan. Heel fijn dat het goed gaat bij jullie. hug


https://youtu.be/NYGEBlhT0VU

Afgelopen weekend hebben mijn man en ik het Kitsugi hart ritueel uitgevoerd (mbv bovenstaande link is een kort filmpje te bekijken over hoe dit gaat). Ik heb  onlangs hier al eens gepost dat dit in de planning stond om op korte termijn te gaan doen. Nu was het moment daar dat we het ten uitvoer konden gaan brengen.
Ik schrijf er hier nu over omdat ik graag met jullie wil delen hoe ik, hoe man en ik samen, dit ervaren hebben.

Het was bijzonder mooi om dit met elkaar te mogen doen. Ik kan het iedereen dan ook echt van harte aanbevelen om dit gaan doen.

Er kwam even de nodige emotie bij kijken, terwijl we het hart in onze handen hielden toen het nog helemaal heel en dus niet gebroken was. Vervolgens heb ik mijn man het hart stuk laten maken, waardoor het in scherven uiteen viel.
Op de scherven hebben we beiden dingen geschreven die met de hele situatie rondom het ontstaan, verloop, uitkomen van de affaire en het proces daarna te maken hebben. En toen zijn we de scherven weer zorgvuldig aan elkaar gaan lijmen, tot het hart weer 'heel' was. Voordat het laatste stuk  vastgelijmd werd, hebben we de print van de email waarmee de affaire uitgekomen is, in het hart gestopt. Wel helemaal verscheurd in snippers, want mijn man wilde dat die woorden die daarin geschreven zijn nooit meer door wie dan ook gelezen kunnen worden. 
Na het lijmen van de laatste scherf hebben we ook weer het geheelde hart samen vastgehouden en daarbij onze gedachten, gevoelens en intenties hierbij naar elkaar uitgesproken. 

Het resultaat is prachtig geworden. Klinkt heel raar, omdat normaal gesproken iets wat stuk is gegaan en met lijm gerepareerd is, niet meer zo mooi is doordat je dan de beschadigingen ziet, maar in dit geval is het gerepareerde item eigenlijk alleen maar mooier geworden doordat het stuk is geweest. Dat doet natuurlijk ook heel de symboliek van het ritueel wat ermee samenhangt. Het maakt het tastbaar, het gebroken en nadien geheelde hart. Dat heeft voor ons beiden de betekenis, dat we het samen hebben gedaan. Nadat we samen de storm/crisis hebben doorstaan...

Het is goed zo. Het heeft nu letterlijk een plek gekregen, een afsluiting,  het helpt om het achter ons te kunnen laten, om het nog beter los te kunnen laten. Dat wat er gebeurd is, hoort bij ons, bij ons leven, bij onze relatie. Het mag er zijn,  het maakt onderdeel uit van onze tijd samen. Het heeft ons ook iets geleerd, iets waardoor we ook weer gegroeid zijn, waardoor het ons gebracht heeft waar we nu staan. Wij gaan samen verder na ontrouw, uit liefde, in liefde.

Ik denk dat hiermee, voor mij nu dan ook het  moment is gekomen om afscheid te nemen van dit draadje, om verder geen bijdrage meer te leveren aan meeschrijven en/of te reageren. Wel zal ik nog een tijdje meelezen, voor zolang dat nog goed voelt.
Ik wil iedereen die te maken krijgt/heeft met ontrouw, heel veel sterkte en kracht toewensen om met de situatie om te kunnen gaan. Hier is heel veel te vinden aan tips, steun, advies,  soortgelijke verhalen en ervaringen voor als je er even helemaal doorheen zit en niet weet welke kant je nu het beste op kunt gaan. Blijf dicht bij jezelf, doe wat voor jou goed voelt en zorg vooral ook goed voor jezelf. 

Ik gun jullie allemaal het beste in het leven en in de liefde, in welke vorm dan ook.

Iedereen: oprecht hartelijk dank voor àlles, ik heb heel veel aan jullie schrijfsels, tips, advies, spiegels, steun en begrip gehad en het heeft me zeker een aantal mooie inzichten opgeleverd. 

Dag lieve allemaal!!! Het ga jullie goed,

Dikke knuffel 

LaBellaDonna

MRI

MRI

07-03-2022 om 10:49

LaBelladonna schreef op 07-03-2022 om 10:32:


https://youtu.be/NYGEBlhT0VU

Afgelopen weekend hebben mijn man en ik het Kitsugi hart ritueel uitgevoerd (mbv bovenstaande link is een kort filmpje te bekijken over hoe dit gaat). Ik heb onlangs hier al eens gepost dat dit in de planning stond om op korte termijn te gaan doen. Nu was het moment daar dat we het ten uitvoer konden gaan brengen.
Ik schrijf er hier nu over omdat ik graag met jullie wil delen hoe ik, hoe man en ik samen, dit ervaren hebben.

Het was bijzonder mooi om dit met elkaar te mogen doen. Ik kan het iedereen dan ook echt van harte aanbevelen om dit gaan doen.

heel mooi, klinkt als oprecht helend, voor jullie beiden. Veel geluk verder.

Voor op een tegeltje;

De gemiddelde gelukscurve heeft een U-vorm: het begint leuk, maar al snel vinden we het leven maar tegenvallen, om zo tussen ons 40e en 50e de bodem te bereiken. Daarna buigt de lijn en gaat hij gestaagd opwaarts om rond ons 70e te pieken.

(Tekst kwam uit blad Psychologie Magazine)

Er is dus nog hoop.

LaBelladonna, fijn zoals jullie samen jullie gevoelens zo goed bewaken dat je dit draadje laat rusten.
Eens hadden we ook zo’n gezamenlijke afsluiting. Jammergenoeg niet sterk genoeg om dit draadje te laten rusten, bleek achteraf. Maar daar zijn ook twee mensen voor nodig.
 Hier heeft het blijkbaar meer tijd nodig. Maar ik kan heel goed  geduld opbrengen, als ik maar goed weet waar ik het voor doe.

Labella, ik wens jullie heel veel liefde, geluk en al het goede wat ik jullie maar toe kan wensen samen!

Een hele mooie afsluiting ♥️

Zaterdag hebben wij een familieopstelling gedaan. 
Zoveel inzichten. Zo indrukwekkend. Zo helend. Kan het niet uitleggen in woorden maar het is zeer verrijkend. 
Ik kan het iedereen aanraden.

Bella, het aller beste. Dankjewel voor je fijne bijdragen aan het draadje.

miss1984 schreef op 07-03-2022 om 19:12:


Zaterdag hebben wij een familieopstelling gedaan.
Zoveel inzichten. Zo indrukwekkend. Zo helend. Kan het niet uitleggen in woorden maar het is zeer verrijkend.
Ik kan het iedereen aanraden.

Bella, het aller beste. Dankjewel voor je fijne bijdragen aan het draadje.

Echt bizar he wat daar naar boven kan komen? Ik was helemaal gesloopt na die dag. Maar echt zo veel geleerd!

ja! Heel bizar!!!

ik heb het filmpje van het hart-ritueel gekeken. Erg mooi. Maar ik zie het mij niet doen. Wij zijn nog lang niet in een afrondende fase zeg maar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.