Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderfeestje in Ikea

Mijn kind is uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje. Nu sprak ik de moeder en ik ben nogal verbaasd over het programma. De moeder is van plan om met de kinderen naar de Ikea te gaan en de kinderen af te zetten bij de kinderspeelplaats. Dan kan ze ondertussen zelf een rondje door de Ikea maken. Daarna gaan de kinderen daar nog een ijsje eten. Ik vind dit eigenlijk een heel vreemd plan. Moet ik mijn kind hier wel heen laten gaan? Ze kan het goed vinden met het kind, maar ik sta hier eigenlijk helemaal niet achter. Je kan de kinderspeelplaats van de Ikea toch niet als feestlocatie kiezen? Dus wat zouden jullie doen? Kind laten gaan of kind thuis houden?


goh, die heb ik nog nooit gehoord. Bijzonder zeg!

Als dit echt zo is, zou mijn kind niet mogen gaan. Ze vallen onder verantwoordelijkheid van ouder van kind dus die moet continue aanwezig zijn in mijn ogen.

Nee joh, wat bizar! Ik vraag me ook echt af of Ikea zich daarvoor leent, die zal toch niet zomaar een ouder 8 kinderen laten inschrijven?! Ik geloof dat ik kind thuis zou houden.

PriceyRook54

PriceyRook54

30-08-2022 om 16:16

-Nienke- schreef op 30-08-2022 om 16:13:

Nee joh, wat bizar! Ik vraag me ook echt af of Ikea zich daarvoor leent, die zal toch niet zomaar een ouder 8 kinderen laten inschrijven?! 

Precies. En wat als ze vol zitten? Is mij in het verleden wel gebeurd met mijn kinderen, dat we eventueel later konden terug komen.

Sta je daar met 8 kinderen 

Dit komt uit het gierige acties topic! Daar werd genoemd dat iemand dat in het verleden deed.

header_244.jpg

Lekker thuishouden! 

Martje80 schreef op 30-08-2022 om 16:17:

Dit komt uit het gierige acties topic! Daar werd genoemd dat iemand dat in het verleden deed.

Die heb ik inderdaad ook gelezen. Als het echt is, denk ik wel dat Ikea er wat van vindt. Volgens mij is hier Smalland nog steeds dicht trouwens.

Ik heb kleine kinderen dus we hebben nog niet veel feestjes gehad maar dit zou mij ook geen goed plan lijken. Stel er is iets met een van de kinderen en ze is er niet en wat als ze vol zitten?

Smaland is niet voor feestjes en bij een feestje verwacht ik dat de ouder(s) erbij blijven en hun verantwoordelijkheid nemen. Ik zou dit echt niet verzinnen. Als je geen duur uitje kunt betalen kun je ook thuis spelletjes spelen, speurtocht doen of zo. Hoeft echt niet veel te kosten. Maar dit is gewoon gemakzucht. Dus nee, mijn kind zou niet gaan.

Mijn keuze zou het ook niet zijn, dan beter ergens anders heen waar de moeder toezicht kan houden. 

Weet je Lisabette, ik biecht op, ik heb even op je naam geklikt om te zien of je nieuw was, dat je als troll hier een rare vraag had gesteld. En dat blijkt helemaal niet het geval te zijn. Dan geef ik dus gewoon antwoord op je vraag - wat een bizar plan!? Maar om te bepalen hoe ik hier in zou staan, geldt voor mij ook wel:

  • hoe oud zijn de kinderen
  • hoeveel kinderen komen er en wie (hoe 'gaan' die met elkaar). Want wat te doen als Smaland vol zit en ze dus met de bups door de Ikea mag gaan struinen...
  • hoe gaat ze met de kinderen naar Ikea

Maar basisgevoel is toch - heel bijzonder

Ik weet niet wat ik hier lees: de moeder van de jarige gaat een rondje maken in de Ikea en dropt haar kind + de uitgenodigde kinderen in de ballenbak? 
OMG! Ik zou heel zeker mijn kind thuishouden. 

Lisabette

Lisabette

30-08-2022 om 16:55 Topicstarter

Jammer dat mijn verhaal in twijfel wordt getrokken. Ik schrijf hier al een tijd mee en heb vaak goede adviezen gehad. Ik zit inderdaad ook met het toezicht op de kinderen. Dat smaland ook vol kan zitten had ik nog niet eens aan gedacht. Deze moeder heeft wel meer vreemde dingen. Zo geeft haar kind altijd gratis boeken uit een minibieb cadeau. Ook probeert ze haar kind altijd bij andere ouders te dumpen onder het motto van een speelafspraakje. Ik ben dus niet heel verbaasd dat ze dit verzint. Ik ga het ook even met mijn man overleggen. Want vreemd blijf ik het vinden. 

Toevoeging: de kinderen zijn 6 jaar. Er komen 6 kinderen. Over het algemeen kunnen ze goed met elkaar omgaan. Toch blijven het natuurlijk jonge kinderen die ook wel eens ruzie krijgen. Mijn kind speelt alleen graag met haar kind, dus dat maakt het wel moeilijk. Ik vind het voor haar kind ook zo sneu als er niemand komt. 

Spelen in Smaland en daarna een speurtocht door de Idea. Eindigend met een hotdog en iets te drinken in het restaurant. 

Het is dat dat natuurlijk niet mag maar het zou volgens mij een gat in de markt zijn. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-08-2022 om 16:59

Ik acht de kans groot dat de kinderen gewoon geweigerd worden, zeker als het een grotere groep is. En als ze wel worden toegelaten, dat moeder binnen een kwartier teruggeroepen wordt omdat een van het stel het niet leuk vindt, ruzie krijgt etc.

TO, ik zou bedanken. Rare actie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.