Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kinderen thuishouden

Ik vind de huidige maatregelen onvoldoende. Mijn kinderen blijven de komende weken thuis van school en het kinderdagverblijf. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden meer ouders de kinderen thuis? Ik vind het allemaal heel eng met de huidige covid-19-cijfers. Mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. 


Mijne hebben al corona gehad. Ze gaan mooi naar school. 

Dat met proefkonijnen snap ik niet zo goed. Is het niet meer experimenteel om ze thuisonderwijs te geven dan ze naar school te sturen? 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

26-11-2021 om 21:35

Mijn dochter zit sowieso komende week thuis met online les wegens besmettingen,  maar daarna gaat ze gewoon weer naar school. Ik had liever gehad dat de scholen zouden sluiten,  maar dat is nou eenmaal niet het geval. 

Dat kon je zeggen in de eerste golf. Inmiddels is bekend dat kinderen vrijwel geen kans hebben om ernstig ziek te worden van corona. Gewoon naar school dus (en duimen dat de huidige maatregelen genoeg zijn en de scholen open kunnen blijven).

Uitzondering zijn wellicht kwetsbare kinderen, of kinderen met hele kwetsbare ouders.

Ik vind onderwijs belangrijker dan die zeer kleine kans dat een jong kind ernstig ziek wordt. Je opmerking over proefkonijnen snap ik ook niet, noch dat je het zo eng vindt. Waar ben je zo bang voor?

Ik snap nu wel beter waarom je oudste zo vatbaar is voor complottheorieën, als je zelf ook niet echt nuchter kunt kijken naar corona. Is dat niet gewoon afzetten tegen jullie omgekeerde extreme mening?

Mijn kinderen gaan gewoon naar school. Kans dat ze ernstig ziek worden na een besmetting is klein. Mijn man en ik zijn gevaccineerd, dus verwachten ook niet heel ziek te worden.

ik hou ze absoluut niet thuis. Het maakt ze emotioneel meer kapot dan wat corona over het algemeen doet bij kinderen, denk ik.

Apiejapie schreef op 26-11-2021 om 21:44:

ik hou ze absoluut niet thuis. Het maakt ze emotioneel meer kapot dan wat corona over het algemeen doet bij kinderen, denk ik.

Precies dit!

Ik kan me op deze manier wel voorstellen dat je dochter zich ertegen afzet… Jullie zijn net zo goed extreem bezig met kinderen thuishouden. En die vijftienjarige blijft dan netjes thuis?

En dan je kinderen met zeker een maand achterstand opzadelen, al zal dat meer worden omdat ze achter de feiten aan blijven hobbelen. School gaat gewoon door tenzij ze dicht moeten. De leerkrachten en docenten gaan echt niet extra tijd besteden aan je kinderen omdat jij ze tegen de leerplicht in thuis houdt terwijl ze gewoon naar school kunnen en niet ziek zijn. 

Proefkonijnen? Die snap ik niet. 
Die van mij gaan gewoon naar school. Ik ben al minder gaan werken omdat thuiswerken met kinderen gewoon niet te doen is. Zolang ze mogen, gaan ze. Beter voor hun en beter voor ons.

Lisabette

Lisabette

26-11-2021 om 22:01 Topicstarter

De kans op ernstige ziekte bij kinderen is misschien klein (niet nul). Mijn kinderen kunnen het virus alleen wel overdragen. Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen. Emotioneel kunnen onze jongste kinderen met elkaar omgaan. Mijn oudste dochter haar nichtje komt dit weekend logeren. Daar hou ik dus rekening mee. 

ik hoop toch dat je baas dat niet accepteert... Als je niet ziek bent en toch niet wil gaan werken kun je vrij nemen. En je kinderen kunnen toch ook weg blijven bij je ouders, ipv niet naar school gaan?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-11-2021 om 22:04

Lisabette schreef op 26-11-2021 om 22:01:

De kans op ernstige ziekte bij kinderen is misschien klein. Mijn kinderen kunnen het virus alleen wel overdragen. Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen.

Doe normaal zeg.

Blijf uit de buurt van ouderen en kwetsbaren. En laat je kinderen gewoon naar school gaan.

Je hebt je ziekgemeld? Wegens niet-ziekzijn? Hoe lang wil je dat gaan volhouden?

Lisabette schreef op 26-11-2021 om 22:01:

De kans op ernstige ziekte bij kinderen is misschien klein (niet nul). Mijn kinderen kunnen het virus alleen wel overdragen. Dat kan mijn ouders (bijvoorbeeld) weer ziek maken. Mijn kinderen moeten leren dat zij niet het middelpunt zijn van de maatschappij. Thuisblijven is een klein offer. Ik heb mij ook ziek gemeld van werk. Dan kan ik de kinderen de komende tijd thuisonderwijs geven. Achterstanden wil ik namelijk voorkomen. Emotioneel kunnen onze jongste kinderen met elkaar omgaan. Mijn oudste dochter haar nichtje komt dit weekend logeren. Daar hou ik dus rekening mee.

Dat is veel makkelijker op te lossen door de contacten in de thuisomgeving te minimaliseren.

Hun toekomst pak je zo af. Die paar weken bellen ipv live contact met familie overleven ze wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.