Over het forum Over het forum

Over het forum

Viafora vs OO

ik merk dat ik steeds vaker inlog bij viafora. T is daar best gezellig. Levendig, drukker.  Ik zie bijna alle oo discussies  daar en een hoop nieuwe. Zat me zelfs af te vragen of er dingen zijn die ik mis als ik alleen via viafora inlog ipv via OO.  Ben ik  de enige?  

Peiling

Hoe ga jij om met viafora?
63 stemmen
44%
11%
44%

ik ervaar hetzelfde als jij, IngridT. Het is “daar” levendig, druk en divers. Het gaat nergens, ergens en overal over Een groot nieuw grandcafé, met grotendeels aardige gasten die niet op hun mondje gevallen zijn.  
Maar ik mis toch wel wat OO-forummers waar ik zo door de jaren heen wel aan gehecht ben geraakt en waarvan ik inschat dat zij niet de drempel naar de buren over zullen stappen. 
Dus ik heb nu twee stamcafés. 

Sommige forummers zijn ongemerkt weggegaan. Misschien van nick veranderd, misschien echt 'weg'. Van een enkeling weet ik het (kopje onder), maar bijvoorbeeld Kaaskopje, waar is zij nou?

ik heb niet gestemd want ik wissel gewoon af tussen beide fora. Ik hoop wel dat de vaste OO’ers zich niet laten afschrikken door zoveel nieuwe mensen.

misschien in het TegenTegelTuinenTopic? 

Volgens mij zijn er wel dingen die je mist als je alleen op viafora inlogt. Bijv. het topic 'slim of juist niet' in geld & recht zie ik daar niet tussen de nieuwe topics. Terwijl het niks met ouderschap te maken heeft. En nog wel een paar andere dingen. Andersom natuurlijk ook. Daar zie ik dit topic weer niet bij nieuw. 

Aviendha schreef op 24-07-2021 om 23:42:

Volgens mij zijn er wel dingen die je mist als je alleen op viafora inlogt. Bijv. het topic 'slim of juist niet' in geld & recht zie ik daar niet tussen de nieuwe topics. Terwijl het niks met ouderschap te maken heeft. En nog wel een paar andere dingen. Andersom natuurlijk ook. Daar zie ik dit topic weer niet bij nieuw.

Klopt dat staat echt op het OO forum. Alleen de zwanger en kinder pijlers zijn gedeeld. Dus als je alleen op OO zit mis je alle andere topics van ViaFora en andersom. 

Ik kwam op oo voor de inhoud. Dat mis ik. Ik kom dus op beide fora. Eerst hier, maar dan zie ik dat hier wat dat betreft niets meer te beleven is en ben al snel weer weg. Dan ga ik maar naar viafora, maar merk daar hetzelfde, met hetzelfde resultaat. Op viafora vind ik wel de rubriek over het forum interessant, daar kun je zien welke veranderingen hier komen, maar dat zal niet zo blijven, neem ik aan. Op een gegeven moment zal het forum wel voorlopig af zijn. Dus ik denk dat het wel snel uit mijn systeem zal verdwijnen om de fora te bezoeken. Dat is ook wel weer prettig, want eigenlijk zijn er natuurlijk dingen waar ik blijer van word dan op een forum rondhangen en dan heb ik daar weer meer tijd voor, zou je zeggen.

Ik kom op beide fora. Hier kwam ik ooit voor de inhoud maar het is hier wel traag geworden. Op Via heb ik een nieuwe nick aangemaakt en daar gaat het lekker vlot vooral met luchtige topics die weinig echte inhoud hebben. Ik vind het wel gezellig daar. Leuk tijdverdrijf.

Ik vind het leuk op Viafora maar zie wel dat het hier minder lijkt te worden. Dat vind ik ook jammer. We vormden in mijn beleving toch een gemeenschap(je) en dat is niet meer hetzelfde. Ik vind het ook wel echt wennen op Viafora, al heb ik me er actief en zelfbewust in gestort 😂. 

Als ik een dag niet geweest ben en er zijn (meer dan) 100 recaties bij gekomen, dat kan ik niet meer bijlezen/reageren.
ik merk dat door de 'gezellige' topics in de gezamelijke ouder-rubrieken, mijn zicht op de actuele onderwerpen in recente topics ondersneeuwt.

Geen idee of OO dit gaat overleven.

Ik kende Viafora niet, nu wel even gekeken natuurlijk... maar waar komt het vandaan? Is het net nieuw? Ik vind het best kwalijk dat topics die hier zijn geplaatst, daar ook te zien zijn. Of kies je daar voor als topic-starter?

Het betekent een grotere groep mogelijke deelnemers. Daar kun je wat van vinden, maar de redactie heeft de verweesde vivaforummers een plek gegeven bij OOL en we kunnen toch ook echt wel wat nieuwe mensen gebruiken?
Ook als je zou kunnen kiezen voor een strict OOL plekje heb je kans dat er dan nu ook voormalige VIVAforummers gaan reageren.
Ik vind het een aanwinst, en bovendien is het een feit.

Leanne schreef op 25-07-2021 om 10:33:

Ik kende Viafora niet, nu wel even gekeken natuurlijk... maar waar komt het vandaan? Is het net nieuw? Ik vind het best kwalijk dat topics die hier zijn geplaatst, daar ook te zien zijn. Of kies je daar voor als topic-starter?

Dan ben je hier een tijdje niet geweest denk ik?

Omdat het VIVA forum opgeheven zou worden, is hier een nieuw forum gemaakt door Ouders.nl. Het is gedeeltelijk samen (de ouders/kinderen gerelateerde rubrieken), daar kun je niet voor kiezen.

Mijn reactie op Viafora:
Ik moest er even aan wennen, maar ik vind het hier ook leuk. Ik kijk nog wel op allebei. Want niet alles van OO is hier te zien. Het doet me hier meer denken aan OO van ruim 10 jaar terug. Toen er meer leven in zat. Ik moet soms wel wat wennen aan de toen van sommige forummers hier. En misschien heel stom, maar het voelt een beetje als verraad aan OO. Waar ik heel veel steun heb gehad, en heb mogen geven, toen het zwanger worden niet vanzelf ging. En ontzettend veel lol met alle spelletjes en OO-feuilletons.

Voor mijn gevoel is het hier op OO ook een stuk minder geworden sinds de vernieuwing van het forum. Volgens mij zijn er mensen vertrokken en veel nieuwe Nicks waardoor het gemeenschapsgevoel minder is geworden.

Inmiddels staat wel - in viaforastijl en daardoor niet erg zichtbaar - bij de openingspost van een  gedeeld topic 'lees ook op viafora'. Bij viafora staat er in dat soort gevallen in ouders.nl-stijl rood te vloeken tussen al het roze en dus een stuk zichtbaarder 'lees ook op ouders nl.'

Ik weet ook niet of ouders.nl. dit overleeft. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.