Relaties Relaties

Relaties

Affaire vrouw


MRI

MRI

30-08-2023 om 17:12

dubbel



MRI

MRI

30-08-2023 om 17:13

Theekannetje

30-08-2023 om 16:37

MRI schreef op 30-08-2023 om 14:45:

[..]

Oh! hetzelfde is tegen mij gezegd.

Theekannetje: ik begrijp je scepsis en ben mij ervan bewust dat dat maar woorden zijn. Maar ik ben natuurlijk ook niet achterlijk. Die woorden worden wel afgetoetst aan de werkelijkheid en geplaatst in de juiste context. Ondertussen 4 jaar geleden en nog geen discrepantie kunnen vinden tussen wat ik denk te weten, wat hij zegt en wat hij doet. Het is nu ook niet dat ik dat zomaar voor zoete koek aanneem.
Mag ik eens iets vragen … sommigen hier doen wel heel hard hun best om mensen te ontmoedigen die er in slaagden (of er in geloven) om de relatie op het juiste spoor te krijgen. Waarom?


Wow wat een aannames op een zinnetje wat alleen maar ter bevestiging bedoeld was. Jij begrijpt mijn scepsis? Mijn scepsis waarover als ik vragen mag?

Michel , ik lees een paar keer in je verhaal dat je vrouw op bepaalde momenten heel stil is en geen gesprek aan gaat, dan lijkt het net dus of er iets met haar aan de hand is. Weet jij wat er dan is, vraag je hier ook naar?

Michel73

Michel73

30-08-2023 om 20:05 Topicstarter

Heb ik haar inderdaad gevraagd Kikki39, ze gaf aan niet zo een prater te zijn als mij. En dat klopt. En dat we elkaar de tijd moeten gunnen om momenten in stilte door te brengen bij elkaar. En is ze verdacht lang stil en in gedachten ver afwezig dan vraag ik door, echter niet op dwingende of vervelende manier.  Mooi voorbeeld vandaag toen mijn bezoek huisarts naar voren kwam.  Verteld dat ik volgende week kan bellen voor SOA-test uitslag. Hierop was ze ff stil. Na enige tijd gevraagd wat er was. Ik ben stil zei ze daar ze ietwat kwaad was dat ik zo een test heb laten doen. Haar in nette woorden verteld dat zij is vreemd gegaan, het onveilig heeft gedaan en ik niet weet wat die man allemaal in zijn vrije tijd doet naast de gemeenschap met haar toendertijd. Was haar duidelijk.  Tevens benoemd dat het goed is dat we dit bespreken met elkaar op een open en eerlijke manier.

Michel73

Michel73

30-08-2023 om 20:09 Topicstarter

Haar in het verleden vaker verteld dat ik wel tegen haar hoofd kan aankijken maar niet in haar hoofd. Dat het wenselijk is dat ze dan haar stilzwijgen verbreekt en verteld wat er aan de hand is of waar ze aan / over denkt.

Michel73 schreef op 30-08-2023 om 20:05:

Heb ik haar inderdaad gevraagd Kikki39, ze gaf aan niet zo een prater te zijn als mij. En dat klopt. En dat we elkaar de tijd moeten gunnen om momenten in stilte door te brengen bij elkaar. En is ze verdacht lang stil en in gedachten ver afwezig dan vraag ik door, echter niet op dwingende of vervelende manier. Mooi voorbeeld vandaag toen mijn bezoek huisarts naar voren kwam. Verteld dat ik volgende week kan bellen voor SOA-test uitslag. Hierop was ze ff stil. Na enige tijd gevraagd wat er was. Ik ben stil zei ze daar ze ietwat kwaad was dat ik zo een test heb laten doen. Haar in nette woorden verteld dat zij is vreemd gegaan, het onveilig heeft gedaan en ik niet weet wat die man allemaal in zijn vrije tijd doet naast de gemeenschap met haar toendertijd. Was haar duidelijk. Tevens benoemd dat het goed is dat we dit bespreken met elkaar op een open en eerlijke manier.

Goed bezig Michel73. Laat het haar maar beseffen wat ze allemaal stuk heeft gemaakt en wat een onrust ze heeft veroorzaakt. Heeft mevrouwtje natuurlijk niet bij nagedacht en ook wat je zei misschien heeft die vent nog wel andere vriendinnen. Ja nu is ze wel ff stil. Heb je ook wel geëist dat zij ook een test doet anders geen seks meer. Echt je zelf hard opstellen bereik je echt meer mee.

MRI schreef op 30-08-2023 om 17:13:

Theekannetje

30-08-2023 om 16:37

[..]

Theekannetje: ik begrijp je scepsis en ben mij ervan bewust dat dat maar woorden zijn. Maar ik ben natuurlijk ook niet achterlijk. Die woorden worden wel afgetoetst aan de werkelijkheid en geplaatst in de juiste context. Ondertussen 4 jaar geleden en nog geen discrepantie kunnen vinden tussen wat ik denk te weten, wat hij zegt en wat hij doet. Het is nu ook niet dat ik dat zomaar voor zoete koek aanneem.
Mag ik eens iets vragen … sommigen hier doen wel heel hard hun best om mensen te ontmoedigen die er in slaagden (of er in geloven) om de relatie op het juiste spoor te krijgen. Waarom?


Wow wat een aannames op een zinnetje wat alleen maar ter bevestiging bedoeld was. Jij begrijpt mijn scepsis? Mijn scepsis waarover als ik vragen mag?

Dan heb ik dat verkeerd gelezen, voor mij voelde het niet als een bevestiging aan. Eerder als “je moet dat niet geloven, je laat je iets wijsmaken“. Mijn oprechte excuses hiervoor. Het geschreven woord is dikwijls moeilijk te interpreteren en ik weet zeker dat wij in een echt gesprek heel veel deugd zouden hebben aan elkaar.
Ik wil vooral de mensen hier die nog volop in tweestrijd zitten ook een positief woord laten horen. Vreemdgangers verdienen uiteindelijk ook een tweede kans. Als je daarin niet gelooft, moet je er niet aan beginnen. Er is nog tijd genoeg om ze buiten te schoppen als ze het blijven verkloten. Kan ook nog bij ons gebeuren. Sorry MRI, ik heb dat echt verkeerd geïnterpreteerd. 

Kersje schreef op 30-08-2023 om 17:03:

[..]

Sorry, je vroeg het niet aan mij, maar nog voordat ik je laatste zinnen las dacht ik exact hetzelfde maar dan andersom. Waarom sommigen zichzelf zo persoonlijk voelen aangevallen en proberen te overtuigen/verantwoorden? Is dit om zichzelf te overtuigen misschien?

Ikzelf heb juist in de loop der jaren heel veel inzichten gekregen van bepaalde spiegels voorhouden, spiegels die ik soms liever niet ‘las’, maar mij uiteindelijk heel veel hebben geholpen. Ik zie hierin niets negatiefs, waarom sommigen wél? Althans, zo vat ik gequote tekst wel op namelijk door het woord “ontmoedigen”, ik lees het niet als ontmoedigen.

Ik vind juist de verschillende invalshoeken heel erg interessant en waardevol 😃

MRI bedoelde het als een bevestiging van wat ik schreef. Ik heb het als sarcasme gelezen. Communicatiestoornis waarvoor ik me verontschuldigd heb.
De fase waarin ik mezelf moest overtuigen, dat ik twijfelde , is al lang voorbij. Ik wilde inderdaad gewoon ook een spiegel voorhouden. Een mens kan wel degelijk een fout maken waarvoor hij zich later schaamt en daar iets uit leren. Als men de vreemdganger geen kans wil geven, moet je er ook niet aan beginnen. Dit voor al de mensen hier die nog in tweestrijd zitten: er zijn zat positieve verhalen ook. Het is het dikwijls waard om te vechten. 

Mvr. Michel73 is stil omdat ze weet dat ieder gesprek overgaat in verwijten, ze weet dat ze levenslang heeft gekregen.
Michel73 denkt ik heb haar in de tang en daar zal ik gebruik van maken ook, totdat ze het zat is en zelf de stekker er uit trekt.

Michel73

Michel73

30-08-2023 om 21:03 Topicstarter

Als mijn SOA test positief zal uitvallen,  dwz ik door haar een SOA heb opgelopen stuur ik haar ook naar de huisarts voor onderzoek. Vandaag ook met haar besproken dat toen bleek dat mijn jongeheer niet meer optimaal presteerde we het er over hadden gehad om eens bij een andere vrouw dit te testen. Ik toen een vrouw hiervoor had benaderd. Bleek dat deze een relatie had met een collega. Wist ik niet. Heb toen vanuit respect voor collega en vanuit mijn normen en waarden het contact met deze vrouw afgekapt. Ben verder ook niet op zoek gegaan. Vrouwlief vroeg wat ik had gedaan als bleek dat mijn zaakje bij deze vrouw wel zou functioneren. Haar benoemd dat dit dan eenmalig zou zijn en ik haar hiervan op de hoogte zou stellen. Haar benoemd dat het mooi zou zijn als haar minnaar ook zo had gedacht en gehandeld. Maar goed, dat is nu eenmaal gebeurt en dat kan ik niet meer terugdraaien.

Michel73

Michel73

30-08-2023 om 21:07 Topicstarter

Wood, dit interpreteer je verkeerd. Ik denk helmaal niet wat je zegt. Dat ik haar in de tang heb en van plan ben haar voortdurend verwijten te maken. Heeft zo geen nut en geen toekomst. En ja, ze heeft levenslang zoals jij het zegt. Dit gebeuren zal ons altijd bijblijven.

Ik vind het juist heel verstandig van Michel dat hij een SOA-test laat doen. Dat zijn de consequenties van het handelen van zijn vrouw. Ze was hem ontrouw en heeft het onveilig gedaan met een ander waarvan ze niet weet wat hij verder nog allemaal uitspookt. En ze heeft er aanvankelijk nog over gelogen ook dat het wel veilig zou zijn. 
Dat boetekleed zal ze nu aan moeten trekken. 

Michel73

Michel73

30-08-2023 om 21:23 Topicstarter

MamaE 👍️

Zijn we vergeten dat hij haar zelf toestemming heeft gegeven zei het met een knipoog, maar miischien heeft ze die niet eens gezien.
Als ik tegen mijn vrouw zeg zullen we uit gaan eten met een knip oog blift ze echt niet thuis.
Ten tweede wilde hij zijn leuter in een ander steken om te kijken of er beweging in kwam NET ZO FOUT.
En als hij haar echt levenslang geeft kan ik hem beloven dat de tijd komt dat ze de stekker er uit trekt want iedere keer dat hij het haar verwijt sterft er een stukje Michel73 in haar hart.
Vergeet niet dat dit maar een kant van het verhaal is.

Michel73

Michel73

30-08-2023 om 22:01 Topicstarter

Ho,ho,Wood, wat klink je opgefokt. De knipoog heeft ze gezien. En leuter klinkt een beetje plat. Maar dit is wel ter sprake gekomen. Tussen ons 2. En ik heb haar geen levenslang gegeven. Dat vul jij in. En ja, dit is mijn kant van het verhaal. Ken jij haar kant van het verhaal ? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.