Relaties Relaties

Relaties

Partner heeft veel contact met haar ex.

Mijn nieuwe vriendin heeft 2 kinderen. En natuurlijk contact met haar ex. Ik heb ook 1 kind en daarvoor ook contact met mijn ex. Echter is haar contact veel vaker dan Noodzakelijk.  Hij blijft regelmatig eten. En als ze bij hem zijn. Is dat in haar huis. En gaat zij naar zijn huis. Omdat er geen ruimte is in zijn nieuwe huis. Ik geloof haar dat er niks meer is en niet meer komt. Maar ik vertrouw hem niet. Hij heeft wat rare dingen gedaan in het verleden. En is nog steeds gek op haar. Dat maakt mij niet alleen onzeker. Maar staat ook soms in de weg in onze relatie.  Wat kan ik hier aan doen? Geef regelmatig aan haar aan dat ik me er niet prettig bij voelt. In de zomer gaat zij bv eerst met de Kids op vakantie en komt hij een paar dagen eerder en hebben ze een overlap. Van ongeveer 3 dagen. Omdat de Kids het zo graag willen. 


Wat vind ze er zelf van? 

Dennismardo

Dennismardo

21-05-2023 om 15:58 Topicstarter

Nick90 schreef op 21-05-2023 om 15:55:

Wat vind ze er zelf van?

Ze wil graag een normaal en vriendschappelijk contact houden met hem. En ze heeft hem alles vergeven wat hij heeft gedaan.  Ik weet alleen niet hoe hij gaat doen als ik daar ook ben. Onze relatie is pas een half jaar. Maar willen de kinderen er nog niet bij betrekken. 

Dennismardo schreef op 21-05-2023 om 15:58:

[..]

Ze wil graag een normaal en vriendschappelijk contact houden met hem. En ze heeft hem alles vergeven wat hij heeft gedaan. Ik weet alleen niet hoe hij gaat doen als ik daar ook ben. Onze relatie is pas een half jaar. Maar willen de kinderen er nog niet bij betrekken.

Hij weet dus niet van jouw bestaan af?  Ik zou die kinderen er inderdaad nog maar even buiten laten. Misschien dat je het even aan kunt kijken hoe het verder verloopt.

Dennismardo

Dennismardo

21-05-2023 om 16:13 Topicstarter

Nick90 schreef op 21-05-2023 om 16:07:

[..]

Hij weet dus niet van jouw bestaan af? Ik zou die kinderen er inderdaad nog maar even buiten laten. Misschien dat je het even aan kunt kijken hoe het verder verloopt.

Hij weet het wel. Maar ziet me liever verdwijnen. 

Van een andere kant bekeken: jouw ex moet regelmatig haar eigen huis verlaten zodat haar ex in haar huis zijn contact met de kinderen kan hebben. Het is mooi voor de kinderen maar voor haar lijkt het me een opoffering. Als jij zegt dat hij nog altijd gek op haar is, neem ik aan dat zij degene is geweest die de scheiding in gang heeft gezet. Het lijkt me voor haar niet per se een feest om zoveel tijd met haar ex door te brengen, maar ik snap dat ze dat doet omdat het voor de kinderen fijner is. 
En in die situatie ga jij dan lopen mopperen dat zij teveel contact met ex heeft. Dus ze doet iets uit plichtsgevoel (vermoed ik dus), niet omdat ze dat nou zo leuk vindt, en dan ga jij lopen pruttelen. Ik denk niet dat je de relatie daarmee verstevigt, eerlijk gezegd. 

Wat je misschien zou kunnen doen is vragen of ze niet liever bij jou is als hij met de kinderen in haar huis zit. In plaats van in de woning van ex. Al is het maar af en toe.

oeps, foutje in de eerste zin. Ik bedoel natuurl8jk: jou vriendin moet ... etc

Accepteer het. Op basis van vertrouwen. Ze doen het voor de kinderen en het is knap dat ze dit kunnen. Vergelijk het niet met jouw situatie en stel geen eisen.
Vertrouw haar gewoon: waarom zou je niet?

Dennismardo

Dennismardo

21-05-2023 om 16:42 Topicstarter

Temet schreef op 21-05-2023 om 16:38:

oeps, foutje in de eerste zin. Ik bedoel natuurl8jk: jou vriendin moet ... etc

Hij heeft het uitgemaakt. En ga niet alles hier vertellen wat hij heeft gedaan. Maar dat is best heftig geweest. Ziekelijk van zijn kant zelfs. 

maar niet jouw zaak.

Dennismardo

Dennismardo

21-05-2023 om 16:48 Topicstarter

Pippeltje schreef op 21-05-2023 om 16:42:

Accepteer het. Op basis van vertrouwen. Ze doen het voor de kinderen en het is knap dat ze dit kunnen. Vergelijk het niet met jouw situatie en stel geen eisen.
Vertrouw haar gewoon: waarom zou je niet?

Ik vertrouw haar zeker.  Maar denk dat het anders gaat worden als ik daar ben. Dat hij zichzelf helemaal niet meer laat zien. Alleen als ik er niet ben. 

Dennismardo schreef op 21-05-2023 om 16:13:

[..]

Hij weet het wel. Maar ziet me liever verdwijnen.

Dan rest de vraag of jij zin hebt in een ex die blijkbaar nog niet klaar is met zijn ex. Ik persoonlijk zou daar geen trek in hebben. 

Dennismardo

Dennismardo

21-05-2023 om 16:58 Topicstarter

Nick90 schreef op 21-05-2023 om 16:50:

[..]

Dan rest de vraag of jij zin hebt in een ex die blijkbaar nog niet klaar is met zijn ex. Ik persoonlijk zou daar geen trek in hebben.

Ik zal niet bij haar weg gaan voor hem. Hij moet zelf verder gaan met zijn leven.  Hoop dat dat snel gebeurt 

Dennismardo

Dennismardo

21-05-2023 om 16:59 Topicstarter

Pippeltje schreef op 21-05-2023 om 16:43:

maar niet jouw zaak.

Gedeeltelijk wel. Hij stond ook een keer voor mijn deur. Ik was er niet. Maar staat op camera.

Dennismardo schreef op 21-05-2023 om 16:42:

[..]

Hij heeft het uitgemaakt. En ga niet alles hier vertellen wat hij heeft gedaan. Maar dat is best heftig geweest. Ziekelijk van zijn kant zelfs.

Heb je dat van hem zelf gehoord of van je vriendin?? Daar zit vaak nog wel eens verschil in mbt de waarheid. Ze vindt het nog aardig fijn met hem. Denk geen goede basis dit. Rode vlag verhaal.

Dennismardo

Dennismardo

21-05-2023 om 17:03 Topicstarter

Ruud1971! schreef op 21-05-2023 om 17:00:

[..]

Heb je dat van hem zelf gehoord of van je vriendin?? Daar zit vaak nog wel eens verschil in mbt de waarheid. Ze vindt het nog aardig fijn met hem. Denk geen goede basis dit. Rode vlag verhaal.

Dat ziekelijke heb ik gedeeltelijk zelf meegemaakt.  De rest van haar gehoord. Maar ook van haar vader en beste vriendin het nodige gehoord hoe hij was in de relatie.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.