Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geprikt met Pfizer, Moderna, Astra Zeneca of Janssen vaccin

Langzamerhand (maar steeds sneller 😊) worden volwassenen die dat willen ingeënt.

Ik ben benieuwd naar onderstaande:

 met welk vaccin zijn jullie geprikt 

hoelang heb je moeten wachten na het inplannen van je afspraak

heb je last gehad van bijwerkingen (en zo ja, waar heb je last van gehad?)


Poezie

Poezie

26-05-2021 om 12:05 Topicstarter

Ik begin:

Ik ga het Janssen vaccin krijgen

Op 22 mei heb ik een afspraak gemaakt en ben vrijdag 28 mei aan de beurt

Ik weet nog niet of ik last ga krijgen na de vaccinatie, daar kom ik na vrijdag op terug 😬

Het wordt Janssen. 22 mei afspraak gemaakt, 29 mei de prik op 10 minuten fietsafstand. Bijwerkingen kom ik ook op terug

12 mei online en afspraak gemaakt,  22 mei geprikt met Pfizer.

Met DigiD ingelogd en daar kreeg ik 3 voorstellen, heb gekozen voor 22 mei, omdat die locatie beter te bereiken was.  Als ik verder wilde reizen kon ik eerder in de week terecht maar met 2 kinderen in de eindexamens wilde ik er zijn om uitgevallen treinen of bussen op te kunnen vangen, niet voor niets.  Ik heb 1 dag in de auto moeten springen om een uitgevallen trein op te vangen. 

Poezie

Poezie

26-05-2021 om 12:56 Topicstarter

Haaknaald schreef op 26-05-2021 om 12:43:

12 mei online en afspraak gemaakt, 22 mei geprikt met Pfizer.

Met DigiD ingelogd en daar kreeg ik 3 voorstellen, heb gekozen voor 22 mei, omdat die locatie beter te bereiken was. Als ik verder wilde reizen kon ik eerder in de week terecht maar met 2 kinderen in de eindexamens wilde ik er zijn om uitgevallen treinen of bussen op te kunnen vangen, niet voor niets. Ik heb 1 dag in de auto moeten springen om een uitgevallen trein op te vangen.

Fijn dat je je eerste prik al hebt gehad Haaknaald! Heb je nog bijwerkingen gehad?

AstraZeneca, ik kon de volgende dag al komen, wel koorts gehad. Koorts was voorspeld, omdat ik al COVID heb gehad.

Bijwerkingen als je het zo wilt noemen waren en beurse plek op de plaats van de prik en 's avonds een zwaar gevoel in de arm.  Verder niet. 

😬😷Ben momenteel erg prikkelbaar met 2 kinderen in de eindexamens, een thuiswerkende man die het online gebeuren niet goed meer trekt en alle betweters om mij heen maar dat komt niet door de vaccinatie. Misschien start ik daar wel een eigen draadje over.😉

Hier geprikt met Pfizer maar heb covid gehad dus maar 1 vaccinatie. Ik had wel heel erg veel last van mijn arm, daar was een griepprik niks bij. Het begon ongeveer een uur of 7 na de vaccinatie en hield ruim 24 uur aan. 

Pfizer. Ik sta op de ‘grieppriklijst’, toen de uitnodiging kwam heb ik meteen online gekeken en kon 11 mei terecht in een stad verderop. Pijnlijke plek en een dag ‘een kater alsof ik een goed feestje gevierd heb’. 15 juni tweede. Maar- het vermoeden bestaat dat ik vorig jaar maart al Corona heb doorgemaakt; testen kon niet, maar wel nare hoest, vaatdoekje gevoel, drie weken geur en smaak kwijtgeweest en een half jaar lang een naar gevoel op mijn tong. 
Man is week later geprikt, ook Pfizer, had nergens last van. Dochter - ook al op de grieppriklijst- heeft gebeld en heeft nu vrijdag laatste examen, zaterdag bijbaantje en zondag prik. Dan heeft ze 4 juli de tweede prik en is ze voor haar (hopelijke) diploma uitreiking en uni-intro beschermd. 

Tussendoortje. Eerst een week nogal gedoe wie en waar ging prikken. Gelukkig toch de huisartsenpraktijk. Na afspraak na twee dagen terecht voor Astrazeneca.

Een paar dagen lichte hoofdpijn gehad en als ik even wat deed brak het 'koude' zweet me uit. Ik had geen koorts, juist eerder ondertemperatuur want ik heb het gemeten. Het leek mijn medicatie te ontregelen want ik had had meer klachten van mijn chronische ziekte maar daarvoor stond ik toch al in de wachtstand en werd gevaccineerd.

Als je koorts hebt had ik het kunnen combineren, dan werkt je stofwisseling sneller, en heb je meer medicatie nodig nu juist trager.

Ik weet nog niet wat dochter morgen krijgt bij de GGD. In de buurt. Een week geleden kwam de uitnodiging. Daar gaan we samen op de fiets heen en dan wacht ik buiten.

Ik kan melden dat ik van Moderna meer pijn in mijn arm had dan van Pfizer.

Poezie

Poezie

26-05-2021 om 13:22 Topicstarter

Chrono schreef op 26-05-2021 om 13:19:

Ik kan melden dat ik van Moderna meer pijn in mijn arm had dan van Pfizer.

Wat apart dat jij twee verschillende hebt gehad! Wat was daar de reden voor?

Voor mezelf wordt het (gelukkig) Janssen.  

22 mei online afspraak gemaakt en ben zaterdag 29 mei aan de beurt op 25 min rijden met de auto. Kon vaccinatielocatie hier in mijn woonplaats steeds niet kiezen, ondanks wisselen van postcode (ook priklocatie in plaats van mijn werk niet trouwens). 

Of ik last ga krijgen, horen jullie nog. 

Marie111 schreef op 26-05-2021 om 13:25:

Voor mezelf wordt het (gelukkig) Janssen.

22 mei online afspraak gemaakt en ben zaterdag 29 mei aan de beurt op 25 min rijden met de auto. Kon vaccinatielocatie hier in mijn woonplaats steeds niet kiezen, ondanks wisselen van postcode (ook priklocatie in plaats van mijn werk niet trouwens).

Of ik last ga krijgen, horen jullie nog.

Dat is omdat er veel minder priklocaties zijn voor Janssen. 

Ik heb ook za 22 mei de afspraak gemaakt en kan as vrijdag 28 mei voor de prik: Janssen, dus maar één. De locatie is op 20 autominuten. Er is er één op 10 minuten maar die verscheen niet als optie. Zal wel geen Janssen geprikt worden, denk ik dan. 

Gek idee, over drieënhalve week ben ik ‘optimaal beschermd’: hoera! Ik heb geen Corona gehad, ben ook nooit getest.

Hier zag ik het bericht dat mijn jaar aan de beurt was en kon ik voor dezelfde dag een afspraak maken in een plaats 20 minuten van hier (of in mijn woonplaats de volgende dag, maar ik wilde meteen). Ik kreeg Moderna en heb geen enkele bijwerking gevoeld, zelfs geen pijn in mijn arm, ook niet als ik op de plek druk. Mijn man zelfde verhaal, hij heeft een heel klein beetje een zere plek, dat is alles.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.