Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Waarom geen warm eten op school?

Mijn nichtjes en neven eten in het buitenland warm op school. Ik zou dat als ouder ideaal vinden, hoe zien jullie dat?


Battle-Royale schreef op 06-09-2022 om 12:35:

[..]

Iemand anders kwam daar een paar reacties terug mee aan dat het voor ouders fijn was dat ze na een lange werkdag niet hoeven te koken omdat ze op school al warm hebben gegeten.

Dat is toch wat anders dan geen zin hebben? Je mag als ouder niet ontlast worden? 

Ik heb het geluk dat ik 's avonds de tijd, ruimte en energie heb om nog te koken, maar kan me heel goed voorstellen dat dat voor andere ouders niet geldt, dan zou het warm eten op school een uitkomst kunnen zijn.

Battle-Royale schreef op 06-09-2022 om 12:33:

[..]

Ik dacht dat het ging om dat warm eten door de school/cateraar te laten verzorgen en waarom dat hier niet is.

Waarom dat hier ook niet zou kunnen, vroeg to zich af.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-09-2022 om 12:48

felija schreef op 06-09-2022 om 12:42:

[..]

Dat is toch wat anders dan geen zin hebben? Je mag als ouder niet ontlast worden?

Ik heb het geluk dat ik 's avonds de tijd, ruimte en energie heb om nog te koken, maar kan me heel goed voorstellen dat dat voor andere ouders niet geldt, dan zou het warm eten op school een uitkomst kunnen zijn.

Ik vind het prima maar vind niet dat scholen dat hoeven te regelen.

https://www.ouders.nl/forum/ouders-en-school/warm-eten-op-school-0

Hier heb je een leuk topicje.

Bijtje82

Bijtje82

06-09-2022 om 12:50

redbulletje schreef op 06-09-2022 om 12:41:

[..]

De stamppot met worst van de vorige avond in een bakje meegeven is dan weer simpeler dan brood smeren.

Ja voor mezelf mee naar werk of voor de dagen dat ik thuis alleen eet.

Bijtje82

Bijtje82

06-09-2022 om 12:52

felija schreef op 06-09-2022 om 12:42:

[..]

Dat is toch wat anders dan geen zin hebben? Je mag als ouder niet ontlast worden?

Ik heb het geluk dat ik 's avonds de tijd, ruimte en energie heb om nog te koken, maar kan me heel goed voorstellen dat dat voor andere ouders niet geldt, dan zou het warm eten op school een uitkomst kunnen zijn.

Als je geen tijd hebt om voor je gezin te zorgen dan heb je je prioriteiten verkeerd. 

Battle-Royale schreef op 06-09-2022 om 12:48:

[..]

Ik vind het prima maar vind niet dat scholen dat hoeven te regelen.

https://www.ouders.nl/forum/ouders-en-school/warm-eten-op-school-0

Hier heb je een leuk topicje.

Bedankt voor de link!

Ook dat topic illustreert hoe verschrikkelijk veel het uitmaakt in welk land je woont voor wat je 'gewoon' en 'normaal' vindt.

Bijtje82 schreef op 06-09-2022 om 12:52:

[..]

Als je geen tijd hebt om voor je gezin te zorgen dan heb je je prioriteiten verkeerd.

Ons calvinistische Nederland.....

felija schreef op 06-09-2022 om 11:53:

[..]

De titel van het topic is: waarom geen warm eten op school? Hier dus, op Nederlandse scholen. Maar we kunnen nu wel vaststellen dat de meeste ouders hier dat een onzalig plan vinden, omdat we het niet gewend zijn.

Nee, omdat het niet nodig is.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

06-09-2022 om 13:02

felija schreef op 06-09-2022 om 12:55:

[..]

Bedankt voor de link!

Ook dat topic illustreert hoe verschrikkelijk veel het uitmaakt in welk land je woont voor wat je 'gewoon' en 'normaal' vindt.

Het illustreert ook dat Belgen het wel gemakkelijk vinden dat ze niet per se hoeven te koken en er meer tijd voor hobby’s e.d over is. Zij noemen het efficiënt. 

In Nederland doen we dat anders en koken we over het algemeen zelf. 

Tevens vind ik het ook behoorlijk aan de prijs als ik de prijzen voor tso met warm eten van Ysenda lees. En dat is dus voor 1 maaltijd en ongeveer 1 uur opvang.

Bijtje82 schreef op 06-09-2022 om 12:52:

[..]

Als je geen tijd hebt om voor je gezin te zorgen dan heb je je prioriteiten verkeerd.

en bedankt namens de alleenstaande ouders die alle ballen in de lucht proberen te houden zonder hun hand op te houden bij de overheid.

Battle-Royale schreef op 06-09-2022 om 13:02:

[..]

Het illustreert ook dat Belgen het wel gemakkelijk vinden dat ze niet per se hoeven te koken en er meer tijd voor hobby’s e.d over is. Zij noemen het efficiënt.

In Nederland doen we dat anders en koken we over het algemeen zelf.

Tevens vind ik het ook behoorlijk aan de prijs als ik de prijzen voor tso met warm eten van Ysenda lees. En dat is dus voor 1 maaltijd en ongeveer 1 uur opvang.

In België is het meer vanzelfsprekend dat beide ouders fulltime werken. Dan heb je ook wel efficiëntie nodig door prioriteiten te stellen. 

Ik ben ook wel benieuwd wat zoiets in bijvoorbeeld België kost.

Miepjecody schreef op 06-09-2022 om 13:02:

[..]

Nee, omdat het niet nodig is.

Vertel?

Bijtje82

Bijtje82

06-09-2022 om 13:10

Ysenda schreef op 06-09-2022 om 13:04:

[..]

en bedankt namens de alleenstaande ouders die alle ballen in de lucht proberen te houden zonder hun hand op te houden bij de overheid.

Wat heeft hand op houden met eten koken voor je kinderen te maken?  Ik ben ook alleenstaande werkende ouder en ik kook zelf. 

felija schreef op 06-09-2022 om 12:17:

[..]

Het gaat helemaal niet om mij, ik kan me voorstellen dat er ouders zijn die na een drukke werkdag liever hun resterende tijd en energie steken in de kinderen ipv een maaltijd te bereiden, terwijl iedereen moe en hongerig is. Dan scheelt het aanzienlijk als de warme maaltijd er al in zit.

Het zijn geen zijpaadjes, hier gaat het topic over: waarom hier ook geen warm eten, net zoals in het buitenland.

Er is geen enkel voordeel voor het kind, om smiddags warm te eten.

Miepjecody schreef op 06-09-2022 om 13:10:

[..]

Er is geen enkel voordeel voor het kind, om smiddags warm te eten.

Hoe vind je het dan voor de kinderen in het buitenland die wel 's middags warm eten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.